ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Kia Soul - 1.6 CRDi

Ψυχή και πέρα από το στιλ         ..:: Σαββάτο, 21 Οκτωβρίου 2017 ::..

Ένας απροσδόκητος αντίπαλος για τα -όλο και περισσότερα- μικρά crossover, το νέο Soul δεν αρκείται σ' ένα "lifestyle" χαρακτήρα, αλλά διαθέτει και πολλές παραδοσιακές «αυτοκινητικές» αρετές

Είναι γεγονός πως το Soul είναι ένα αυτοκίνητο με έντονη προσωπικότητα. Έτσι ήταν από την αρχή, το ίδιο ισχύει και σε αυτή, τη νέα γενιά που πήγε τη σχεδιαστική ιδιομορφία-σήμα κατατεθέν ακόμη πιο κάτω... Η αλήθεια πάντως είναι πως το νέο τέκνο της Kia με το εμπνευσμένο όνομα, είτε το ερωτεύεσαι είτε το απεχθάνεσαι κι εμείς ανήκουμε στην πρώτη ομάδα. Έχουμε, λοιπόν, ξανά «κυβιστική» προσέγγιση στο περιτύλιγμα, γαρνιρισμένη με στιλάτα LED φωτιστικά σώματα ημέρας, αλλά και διχρωμία.

Εσωτερικό
Εδώ έχουμε αρκετά σημαντικές αλλαγές συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά του μοντέλου. Η ιδανική εκμετάλλευση κάθε εκατοστού στο εσωτερικό του, έχει ως αποτέλεσμα άπλετους κυριολεκτικά χώρους για τους επιβάτες. Είτε μπροστά είτε πίσω, η διαμόρφωση είναι τέτοια που τίποτα δεν θα σου στερήσει τη ραστώνη, με τον κατάλληλο αέρα τόσο για τα πόδια όσο και για τα κεφάλια των ενήλικων επιβατών. Η ορατότητα είναι εξαιρετική, η πρόσβαση στο ευρύχωρο σαλόνι γίνεται πανεύκολα, τα χειριστήρια βρίσκονται στα σημεία που θα περίμενες, ενώ οι ανοιχτοί χώροι για μικροαντικείμενα βρίσκονται παντού. Η καμπίνα υιοθετεί τώρα premium μαλακά υλικά στο μεγαλύτερο τμήμα της, δικαιολογώντας με αυτό τον τρόπο τη στροφή στην ποιότητα, την άνεση, τη συνολική αναβάθμιση στην προσέλκυση του κοινού. Στο ίδιο μήκος κύματος βρίσκεται και ο χώρος αποσκευών με χωρητικότητα τα 354 λίτρων.

Μαζί με το σύστημα πολυμέσων με την έγχρωμη οθόνη αφής 7'' και ενσωματωμένο δορυφορικό σύστημα πλοήγησης, το νέο Soul προσφέρει υψηλές δυνατότητες συνδεσιμότητας χάρη στις πλατφόρμες Apple CarPlay και Android Auto. Τα γραφικά της οθόνης αφής διακρίνονται άνετα, όμως θα θέλαμε λίγο γρηγορότερη απόκριση στις εντολές του οδηγού. Οι τιμές ξεκινούν από τα 19.490 ευρώ και ανέρχονται στα 21.490 ευρώ στην έκδοση με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Το νέο Kia Soul διατίθεται αποκλειστικά στο κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού EX Premium, στο οποίο περιλαμβάνει σχεδόν τα πάντα. Υπολογίστε 6 αερόσακους, ESP με σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, cruise control, δερμάτινες επενδύσεις, δίχρωμους προφυλακτήρες με ποδιές Off-Road, ράγες οροφής, φώτα ημέρας και φλας εξωτερικών καθρεπτών LED, κάμερα οπισθοπορείας, προηγμένο σύστημα πολυμέσων και σύστημα πλοήγησης με έγχρωμη οθόνη αφής 7'', χειριστήρια ηχοσυστήματος στο τιμόνι, προβολείς ομίχλης, αυτόματο κλιματισμό, δίχρωμες ζάντες αλουμινίου 18'', όλο το ηλεκτρικό πακέτο και πολλά άλλα.
Πολύ καλή ποιότητα υλικών, πλούσιος εξοπλισμός και μεγάλοι χώροι, μαζί με απαράμιλλη πρακτικότητα στο εσωτερικό
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο αναβαθμισμένος πετρελαιοκινητήρας άμεσου ψεκασμού CRDi 1.6 με τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, παράγει 136 ίππους και ροπή 30,6 kgm από τις 1.750 σ.α.λ. και δεν αποτελεί είδηση πως ταιριάζει σαν γάντι στο νέο Soul. Το τετρακύλινδρο σύνολο δεν θορυβεί ιδιαίτερα και συνεργάζεται σωστά με το αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, με το οποίο σχηματίζει ένα αξιοπρεπές δίδυμο, ικανό για ασφαλείς και σβέλτες προσπεράσεις και για αγχολυτική διάθεση στην κίνηση στην πόλη. Είναι πάντα εκεί όταν και όποτε τον χρειαστείς και δεν διστάζει να δείξει την... ψυχή του στον ανοιχτό δρόμο, μια και τα αποθέματα ροπής είναι ιδιαίτερα αυξημένα. Η έλξη από τις χαμηλές στροφές είναι δεδομένη, ενώ και πιο ψηλά δύσκολα θα αντιληφθείς το χαρακτηριστικό «ξεψύχισμα» των συνόλων πετρελαίου. Η μέση κατανάλωση της δοκιμής μας, κυμάνθηκε γύρω στα 7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Πιθανότατα, με το χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων να βλέπαμε χαμηλότερες τιμές, αλλά χαλάλι...

Οδηγώντας
Οι ρυθμίσεις των αναρτήσεων και του συστήματος διεύθυνσης έχουν γίνει με κύριο γνώμονα την άνεση και η σπορτίφ αίσθηση περνά σαφώς σε δεύτερη μοίρα, καθώς το τιμόνι είναι ελαφρύ χωρίς αίσθηση ακόμη και στην ευθεία, αποτελώντας το μοναδικό σημείο που δεν μας ικανοποίησε. Αλλά ας είμαστε ειλικρινείς, το ύψος και το σχήμα του Soul δεν σε προδιαθέτουν να ανακαλύψεις το όριό του στις στροφές παρ' ότι γέρνει σε λογικά πλαίσια ακόμη και όταν πιεστεί, ενώ κρατάει καλά στο δρόμο, χωρίς να επιφυλάσσει στον οδηγό του εκπλήξεις. Από ένα σημείο και μετά πιάνεις τον εαυτό σου να απολαμβάνει την εξαιρετική ηχομόνωση της καμπίνας, αλλά και την ποιότητα κύλισης, παρά την ύπαρξη ελαστικών χαμηλού προφίλ που θα ταίριαζαν περισσότερο σε κάποιο σπορτίφ χάτσμπακ. Στο δρόμο γίνεται αμέσως σαφές πως το Soul διανύει την ώριμη περίοδο του βίου του, όντας απαλλαγμένο από θορύβους και νευρικότητα στο πάτημά του.
YΠEP
- Προσωπικότητα - ξεχωριστό στιλ
- Χώροι - πρακτικότητα
- Εξοπλισμός
- Ποιότητα υλικών
- Άνεση
KATA
- Μέτρια ακρίβεια και αίσθηση τιμονιού
- Απουσία «βασικής» προσιτής έκδοσης
Στο δρόμο, η καθολική άνεση (ελέω ηχομόνωσης και κύλισης) είναι ικανή να επισκιάσει τα πάντα, ακόμη και τη διάθεση σου για οδήγηση
Συμπέρασμα
Απροσδόκητος έρωτας! Το Soul σε αυτή τη νέα γενιά μας άρεσε ιδιαίτερα και δεν το κρύβουμε. Μάλιστα, συνέπεσε χρονικά να το οδηγήσουμε μαζί με αρκετά άλλα μικρά (και επώνυμα) crossover. Πιστέψτε μας, η ζυγαριά από αυτή την άτυπη σύγκριση στο μυαλό μας, έγειρε εύκολα προς το μέρος του. Όμορφο εξωτερικά με ένα επιτηδευμένο ξεχωριστό ύφος, άνετο και ποιοτικό εσωτερικά με πρακτικότητα, χώρους, εξοπλισμό στο μάξιμουμ, μαζί φυσικά με μια αναβαθμισμένη ποιότητα κατασκευής, την οποία βιώνεις και η οποία παραπέμπει σε ακριβότερα αυτοκίνητα. Μετά από τόσα, θα του επιτρέψεις τη μη συμμετοχική συμπεριφορά, αλλά και την τσιμπημένη τιμή κτήσης (λόγω αποκλειστικής διάθεσης μιας μόνο πλούσιας έκδοσης).
Γιάννης Τσιρογιάννης

Επίσημο Site https://www.kia.com/gr


  UP