ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Suzuki Swift - 1.2 CVT

Αστική εκδοχή ενός σπορτίφ σούπερ μίνι         ..:: Παρασκευή, 13 Οκτωβρίου 2017 ::..

Με καλύτερους χώρους και πιο προσεγμένη ποιότητα στη νέα γενιά του, το Swift εξακολουθεί να είναι ένα ευχάριστο στην οδήγηση και οικονομικό στη χρήση αυτοκίνητο, ενώ προσφέρει μια απρόσμενα ενδιαφέρουσα αυτόματη έκδοση του 1.2 μ' ένα CVT με πολλαπλές επιλογές ρύθμισης, που εκτός από την ευκολία οδήγησης στην πόλη προσφέρει και καλύτερες επιδόσεις από την έκδοση με χειροκίνητο κιβώτιο!

Το Swift είναι εδώ και χρόνια ένα αρκετά δημοφιλές σούπερ μίνι στην ελληνική αγορά και είναι χαρακτηριστικό ότι πέρσι το προηγούμενο μοντέλο πούλησε πάνω από 1.000 αυτοκίνητα, παρά το γεγονός ότι βρισκόταν στο τέλος της ζωής του και είχε ήδη γίνει γνωστή η παρουσίαση του νέου. Είναι προφανές ότι η συνταγή της δημιουργίας ενός σούπερ μίνι που βρίσκεται στο κάτω μέρος της κατηγορίας από πλευράς διαστάσεων, έχει ιδιαίτερα ανταγωνιστική τιμή και χαμηλή κατανάλωση, έχει μία πολύ καλή φήμη στον τομέα της αξιοπιστίας που χαρακτηρίζει γενικότερα τα μοντέλα της εταιρείας και προσφέρει οδική συμπεριφορά που ξεφεύγει από τα πλαίσια του συμβατικού και «βαρετού» μεταφορικού μέσου, ταιριάζει αρκετά στις ελληνικές συνθήκες και εκτιμάται ανάλογα από το ελληνικό κοινό. Το νέο μοντέλο βασίζεται στην ίδια συνταγή και δεν ακολουθεί τη σύγχρονη μόδα της αύξησης των εξωτερικών διαστάσεων. Ταυτόχρονα βεβαίως έχει γίνει προσπάθεια καλύτερης εκμετάλλευσης των εσωτερικών χώρων, ώστε να επιτευχθεί ο καλύτερος δυνατός συνδυασμός ευελιξίας και ευρυχωρίας. Έτσι, το νέο Swift έχει μικρότερο μήκος κατά 10 χιλιοστά σε σχέση με το προηγούμενο (3,840 μ. συνολικά), αλλά μεγαλύτερο πλάτος κατά 40 χιλιοστά και μεταξόνιο αυξημένο κατά 20 χιλιοστά. Ένας άλλος τομέας στον οποίο δόθηκε ιδιαίτερη προσοχή κατά τη σχεδίαση του αμαξώματος είναι η συγκράτηση του βάρους σε συνδυασμό με την αύξηση της ακαμψίας. Το νέο μοντέλο είναι βασισμένο στη νέα -ελαφρύτερη και πιο άκαμπτη- πλατφόρμα "Heartect" της εταιρείας και το βάρος του είναι μόλις 840 κιλά, δηλαδή 120 λιγότερα από τον προκάτοχό του!

Εσωτερικό
Οι επεμβάσεις στις διαστάσεις του αυτοκινήτου και στη σχεδίαση του εσωτερικού είχαν ως αποτέλεσμα καλύτερους χώρους για τους επιβάτες, που μπορεί να μην είναι από τους μεγαλύτερους της κατηγορίας, αλλά φιλοξενούν χωρίς πρόβλημα τέσσερις ενηλίκους. Ταυτόχρονα βελτιώθηκε και ο χώρος αποσκευών, που φτάνει τα 265 λίτρα, 54 περισσότερα από πριν. Έτσι βρίσκεται πλέον στο πλαίσιο της κατηγορίας, χωρίς βεβαίως να είναι και από τους μεγαλύτερους, εξυπηρετώντας όμως με επάρκεια τις ανάγκες των επιβατών. Ικανοποιητικοί επίσης είναι και οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό. Η θέση οδήγησης είναι ικανοποιητική και η εργονομία γενικά σωστή, θα παρατηρήσουμε μόνο ότι τα σκιάδια είναι μικρά (κάτι που φαίνεται περισσότερο όταν ο ήλιος είναι στο πλάι) και η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος κλιμακωτή και όχι συνεχής, κάτι που σημαίνει ότι ενδεχομένως ορισμένοι οδηγοί δεν θα βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση τους βολεύει.

Σημαντικά βελτιωμένο ποιοτικά στην σχέση με τις παλιότερες γενιές του μοντέλου, το νέο Swift είναι καλά φτιαγμένο, με σωστή συναρμολόγηση και συνολικά προσεγμένη κατασκευή, χωρίς όμως πολυτέλειες, με σκληρά πλαστικά στο ταμπλό. Από την άλλη πλευρά σ' αυτήν την αυτόματη έκδοση του 1.2, που κοστίζει 14.230 ευρώ, είναι στάνταρ το -ιδιαίτερα πλούσιο για μικρό αυτοκίνητο- δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού, στο οποίο περιλαμβάνονται ESP με hill holder, 6 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέφτες, κλιματισμός, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, αυτόματα φώτα, κάμερα οπισθοπορείας, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου, ραδιο-CD με οθόνη αφής, Bluetooth, χειριστήρια στο τιμόνι και δυνατότητα σύνδεσης με smartphones, υπολογιστής ταξιδιού, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Η τιμή του 1.2 με το χειροκίνητο κιβώτιο ξεκινάει από 11.830 ευρώ, με το βασικό επίπεδο εξοπλισμού, που δεν έχει ουσιαστικές ελλείψεις. Θα υπενθυμίσουμε επίσης ότι το αυτοκίνητο διαθέτει -ανάλογα με την έκδοση- περισσότερα και αναβαθμισμένα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας και οδηγικά βοηθήματα (π.χ. σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, σύστημα προειδοποίησης εκτροπής, αυτόματη λειτουργία προβολέων, προσαρμοζόμενο cruise control κλπ.), μεταξύ των οποίων και ένα νέο σύστημα ανίχνευσης εμποδίων εμπρός και αυτόματου φρεναρίσματος για την αποφυγή σύγκρουσης, το οποίο χρησιμοποιεί δύο αισθητήρες, ώστε να καλύπτει όλες τις πιθανές συνθήκες κίνησης. Θα υπενθυμίσουμε επίσης, ότι το Swift καλύπτεται, όπως όλα τα Suzuki με 5ετή εγγύηση.
Ιδιαίτερα καλά εξοπλισμένο στην έκδοση με το CVT, το νέο Swift είναι και βελτιωμένο ποιοτικά, με το εσωτερικό να είναι λειτουργικό και πιο ευρύχωρο από πριν
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας 1.2 Dualjet των 90 ίππων συνδυάζεται εδώ με ένα αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης CVT. Αρκετά ελαστικός και εύστροφος, αποδεικνύεται απολύτως επαρκής για το ελαφρύ αυτοκίνητο και δεν δημιουργεί κανένα αίσθημα ανασφάλειας. Στη συγκεκριμένη έκδοση, μάλιστα, o συνδυασμός του με το αυτόματο κιβώτιο CVT αποδεικνύεται μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα πρόταση κι αυτό όχι μόνο για την ευκολία οδήγησης που προσφέρει στην πόλη. Γιατί το συγκεκριμένο CVT είναι ένα ολοκληρωμένο σύστημα, που προσφέρει δύο διαφορετικές επιλογές υποπολλαπλασιασμού σε σχέση με την περιοχή λειτουργίας του κινητήρα («κοντή», που λειτουργεί σε υψηλότερες στροφές για όποιον θέλει περισσότερη δύναμη και καλύτερη απόκριση και «μακριά» για όποιον οδηγεί ήρεμα και δίνει απόλυτη προτεραιότητα στην οικονομία), ενώ έχει και πρόγραμμα "Sport" (S) για άμεσες «αλλαγές» περιοχής λειτουργία του κινητήρα στο πάτημα του γκαζιού. Το αποτέλεσμα είναι -σε αντίθεση με ότι συμβαίνει συνήθως με τα κιβώτια συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης- ότι η έκδοση με το CVT έχει καλύτερες επιδόσεις από αυτή με το χειροκίνητο κιβώτιο (0-100 χλμ./ώρα σε 11'' αντί για 11,9'') και το αυτοκίνητο -χωρίς να είναι νευρικό (κάτι που δεν είναι στην ίδια τη φύση του CVT)- είναι αρκετά σβέλτο στην κίνηση και δεν προβληματίζει ούτε στα προσπεράσματα στον ανοικτό δρόμο. Ταυτόχρονα η κατανάλωση είναι αρκετά χαμηλή, κάτω από 8 λίτρα/100 χλμ. στην πόλη και μπορεί να πέσει ακόμα και κάτω από τα 6 στο ταξίδι.

Οδηγώντας
Το πρώτο πράγμα που επιβεβαιώνεις οδηγώντας το αυτοκίνητο είναι η βελτίωση της ακαμψίας και της ποιότητας κατασκευής του νέου μοντέλου. Σημαντικά βελτιωμένη επίσης είναι η ποιότητα κύλισης, ενώ η οδική συμπεριφορά του είναι ακόμα καλύτερη από αυτή του -ήδη καλού-προηγούμενου μοντέλου, με καλό κράτημα και πολύ προοδευτικές αντιδράσεις στην πίεση, παρά τις μικρές του διαστάσεις και το μικρό βάρος του, που μειώνουν την αδράνειά του. Έχοντας κι ένα τιμόνι με ικανοποιητική αίσθηση και ακρίβεια, είναι τελικά ένα ιδιαίτερα ευχάριστο στην οδήγηση αυτοκίνητο, που μπορεί να ικανοποιήσει και τον οδηγό που ζητάει κάτι παραπάνω από μια απλή μετακίνηση (αν και μάλλον αυτός θα προτιμήσει το πιο δυνατό χιλιάρι με το χειροκίνητο κιβώτιο!) Ικανοποιητική είναι και η απόδοση των φρένων του (που έχουν όμως κάπως σπογγώδη αίσθηση), ακόμα περισσότερο στην πλούσια έκδοση GLX, που έχει δίσκους πίσω αντί για τα ταμπούρα των πιο φτωχών εκδόσεων. Τέλος, σε ό,τι αφορά την άνεση, θα λέγαμε ότι βρίσκεται σε μάλλον μέτρια επίπεδα με τα σημερινά δεδομένα για την κατηγορία, με κάπως «ξερές» αντιδράσεις στις εγκάρσιες ανωμαλίες.
YΠEP
- Οδική συμπεριφορά
- Κιβώτιο CVT με πολλές δυνατότητες ρυθμίσεων
- Ευκολία οδήγησης-ευελιξία στην πόλη
- Περιορισμένη κατανάλωση
- Σημαντικά μειωμένο βάρος με αύξηση ακαμψίας
- Εξοπλισμός
- Εγγύηση 5 ετών
KATA
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
- Μικρά σκιάδια
- Ταμπούρα πίσω στις πιο φτωχές εκδόσεις
Το Swift ήταν κι εξακολουθεί να είναι και στη νέα γενιά του πολύ ευχάριστο στην οδήγηση, ομοιογενές στο δρόμο και ταυτόχρονα αρκετά οικονομικό
Συμπέρασμα
Και στη νέα γενιά του το Swift εξακολουθεί να είναι ένα σούπερ μίνι με νεανικό χαρακτήρα, ευχάριστο στην οδήγηση, ευέλικτο στην πόλη, προσιτό σε τιμή και οικονομικό. Όπως και οι προηγούμενες γενιές του, εξακολουθεί να είναι μικρότερο σε διαστάσεις από τα περισσότερα αυτοκίνητα της κατηγορίας, οπότε αναπόφευκτα δεν είναι από τα πιο ευρύχωρα, τώρα όμως οι χώροι του έχουν βελτιωθεί κι έχουν φτάσει σε αποδεκτά επίπεδα για τη «γενική χρήση» για την οποία αγοράζονται στις μέρες μας τα σούπερ μίνι. Βελτιωμένο ποιοτικά και καλά εξοπλισμένο, αποτελεί τελικά μία πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση. Με δεδομένη την ύπαρξη και μιας έκδοσης με χιλιάρη κινητήρα τούρμπο για όσους δίνουμε προτεραιότητα στις επιδόσεις, θα λέγαμε ότι αυτή η έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο CVT είναι τελικά η πιο ενδιαφέρουσα για το 1.2, προσφέροντας ξεκούραστη οδήγηση στην πόλη χωρίς να υποβαθμίζει τις επιδόσεις του αυτοκινήτου, χάρη στις πολλαπλές δυνατότητες ρύθμισης της λειτουργίας του CVT.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.suzuki.gr/


  UP