ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

BMW X1 - xDrive 18d

Ακριβώς στον στόχο         ..:: Παρασκευή, 13 Οκτωβρίου 2017 ::..

Η δεύτερη πετρελαιοκίνητη έκδοση της Χ1 ανταποκρίνεται καλύτερα από τη βασική στο χαρακτήρα του αυτοκινήτου, αφού προσφέρεται και με τετρακίνηση, εξασφαλίζοντας έτσι και κάποιες εκτός δρόμου δυνατότητες, μαζί με την ποιότητα, την ασφάλεια και τη λειτουργικότητα που χαρακτηρίζουν όλες τις εκδόσεις του μοντέλου

Αυτή είναι η τρίτη δοκιμή που κάνουμε σε κάποια έκδοση της X1, η οποία έχει μια πραγματικά μεγάλη γκάμα εκδόσεων, γεγονός που δείχνει και το τεράστιο ενδιαφέρον που έχει πλέον στην ευρωπαϊκή αγορά η κατηγορία των «μικρομεσαίων» αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου. Στην ουσία η νέα X1 είναι νεοφερμένη στην κατηγορία, με την έννοια ότι έχει εντελώς διαφορετική σχεδίαση, φιλοσοφία και τεχνολογικό υπόβαθρο από την προηγούμενη, που έμοιαζε περισσότερο με ένα υπερυψωμένο στέισον (στο οποίο θα ταίριαζε καλύτερα ο χαρακτηρισμός "crossover") παρά με αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου. Αυτή η X1 θα αναφέρουμε για μία ακόμη φορά ότι αποτελεί και μία ρήξη με το παρελθόν της BMW, αφού είναι βασισμένη σε ένα νέο πλαίσιο με μπροστινή κίνηση, πάνω στο οποίο «χτίζονται» και οι τετρακίνητες εκδόσεις του μοντέλου, όπως αυτή της δοκιμής μας.

Εσωτερικό
Η αλλαγή σχεδιαστικής φιλοσοφίας είχε ανάλογες επιπτώσεις και στη θέση οδήγησης, που προσφέρει καλύτερη εποπτεία του δρόμου, αφού το νέο μοντέλο είναι ψηλότερο κατά 53 χιλιοστά κι έχει υπερυψωμένη θέση καθισμάτων κατά 36 χιλιοστά εμπρός και κατά 64 χιλιοστά πίσω (κάτι που βελτιώνει και την ορατότητα προς τα έξω για τους πίσω επιβάτες). Η θέση οδήγησης είναι συνολικά πολύ καλή, αν και το τιμόνι έχει κάπως μικρό άνοιγμα ανάμεσα στη στεφάνη και τον «αφαλό» του, που μπορεί να κρύβει το επάνω ή το κάτω μέρος των οργάνων, ανάλογά με τη ρύθμισή του. Επίσης, εμείς είχαμε την έξτρα ηλεκτρική ρύθμιση των καθισμάτων, αλλά η στάνταρ επιλογή είναι χειροκίνητη, που έχει κλιμακωτή και όχι συνεχή ρύθμιση πλάτης. Θα παρατηρήσουμε, τέλος, ότι τα σκιάδια είναι κάπως μικρά με δεδομένο το ψηλό σημείο τοποθέτησής τους, με αποτέλεσμα ακόμα κι όταν τα κατεβάζεις εντελώς κάθετα, να αφήνουν ένα μικρό κενό κι όταν ο ήλιος είναι πολύ χαμηλά, να μη σε προστατεύουν 100%. Αισθητή βελτίωση υπάρχει στους χώρους, έτσι ώστε η νέα X1 να παίζει με μεγαλύτερη άνεση το ρόλο του οικογενειακού αυτοκινήτου, αφού ο χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών είναι αυξημένος. Χωρίς να είναι κορυφαίο σε ευρυχωρία, το αυτοκίνητο έχει επαρκείς χώρους για 4 ενήλικα άτομα, ενώ σημαντική ήταν και η αύξηση του χώρου αποσκευών σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, με την χωρητικότητα του να φτάνει πλέον στα 505 λίτρα. Προαιρετικά προσφέρεται για το αυτοκίνητο και ρυθμιζόμενο πίσω κάθισμα, κάτι που βελτιώνει σημαντικά την ευελιξία διαμόρφωσης του εσωτερικού και κατανομής τον χώρο για επιβάτες και αποσκευές ανάλογα με τις ανάγκες της στιγμής.

Η ποιότητα κατασκευής είναι φυσικά πολύ υψηλού επιπέδου, όπως και η ηχομόνωση. Η τιμή της X1 18d xDrive ξεκινάει από 42.860 ευρώ (με χειροκίνητο κιβώτιο, ή 45,576 με το αυτόματο που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας), συμπεριλαμβάνοντας και 5 χρόνια σέρβις ή 60.000 χλμ. Το επίπεδο εξοπλισμού είναι πλήρες, με στάνταρ ESP, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηχοσύστημα, ζάντες αλουμινίου, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Η μόνη έλλειψη είναι αυτή της ρεζέρβας, λόγω της χρησιμοποίησης ελαστικών runflat (κάτι που δεν ξέρουμε αν είναι η καλύτερη δυνατή επιλογή για ένα αυτοκίνητο που προορίζεται και για χρήση εκτός δρόμου). Και βεβαίως υπάρχει μια τεράστια λίστα έξτρα εξοπλισμού, που ανάλογα με τα χρήματα που είναι διατεθειμένος να ξοδέψει κανείς, μπορεί να αναβαθμίσει τον εξοπλισμό του αυτοκινήτου σε επίπεδα πολυτελούς λιμουζίνας γοήτρου.
Ιδανικός για την Ελλάδα ο συνδυασμός περιορισμένων εξωτερικών διαστάσεων και καλών χώρων, ενώ η λειτουργικότητα και η ποιότητα του εσωτερικού είναι υπεράνω κριτικής
Κινητήρας-κιβώτιο
Την συγκεκριμένη έκδοση κινεί ένας 2λιτρος ντίζελ με 150 ίππους, ένας αρκετά δυνατός κινητήρας που κινεί άνετα το βαρύ αυτοκίνητο (το οποίο ξεπερνάει τα 1.600 κιλά) και, χωρίς να «βάζει φωτιά στο δρόμο», προσφέρει χάρη στην καλή ροπή του καλές επιδόσεις (9,2'' για την επιτάχυνση από 0 ως 100 χλμ./ώρα ή 9,3'' για το αυτόματο) και ενεργητική ασφάλεια με ασφαλέστατα προσπεράσματα σε κάθε περίπτωση. Η συνεργασία του με το πολύ καλό οκτάρι αυτόματο κιβώτιο της BMW που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, είναι όπως πάντα εξαιρετική. Λόγω της πετρελαιοκίνησης η κατανάλωση είναι βεβαίως πολύ λογική, σημαντικά χαμηλότερη από αυτή των βενζινοκίνητων εκδόσεων, και ιδιαίτερα στο ταξίδι το αυτοκίνητο μπορεί να αποδειχθεί εντυπωσιακά οικονομικό αν δεν υπερβάλλει κανείς σε ταχύτητα. Με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο είχαμε την ευκαιρία να κάνουμε μια μεγάλη διαδρομή από την Αθηνάς μέχρι την Ηγουμενίτσα, με μέση κατανάλωση 6,4 λίτρα/100 χλμ., τιμή πραγματικά πολύ καλή για ένα οικογενειακό τετρακίνητο "SUV" με αυτούς τους χώρους κι αυτές τις επιδόσεις. Στην πόλη η κατανάλωση είναι γύρω στα 8 λίτρα/100 χλμ., κάτω από τα οποία είναι αρκετά δύσκολο να πέσει.

Οδηγώντας
Όπως τονίζαμε και μετά την πρώτη παρουσίαση της νέας X1 επί ελληνικού εδάφους, η τετρακίνηση δεν αφήνει εκ των προτέρων την παραμικρή αμφιβολία για την ακρίβεια της συμπεριφοράς του αυτοκινήτου (που, βεβαίως, γέρνει λίγο παραπάνω από μία 3άρα, λόγω του υπερυψωμένου πλαισίου του), για την ευθυβολία του και για την άμεση απόκρισή του στις εντολές του οδηγού. Πολύ περισσότερο μάλιστα αφού αυτός έχει στη διάθεσή του ένα πολύ καλό τιμόνι, ακριβέστατο, γρήγορο και με πολύ καλή αίσθηση. Το αυτοκίνητο είναι πράγματι πολύ απολαυστικό στην οδήγηση, με πολύ καλό κράτημα, εξαιρετικά φρένα και ελάχιστες ως ανύπαρκτες επεμβάσεις από το πολύ διακριτικό ESP, το οποίο δεν έχει λόγους να ενεργοποιείται όσο κινείσαι μέσα στα όρια της κοινής λογικής.

Σε ό,τι αφορά την κίνηση εκτός δρόμου, το αυτοκίνητο έχει βεβαίως αυξημένη απόσταση από το έδαφος (18,3 εκ.), αν και μικρότερη από αυτή των «καθαρόαιμων», και στην περίπτωση του αυτόματου κιβωτίου και του πετρελαιοκινητήρα με τη μεγάλη ροπή έχει ένα ακόμα ατού για την κίνηση σε δύσκολα εδάφη. Σίγουρα όμως οι δυνατότητες αυτές -αν και καλύπτουν τις ανάγκες της μεγάλης πλειοψηφίας των οδηγών- δεν είναι αυτές ενός καθαρόαιμου αυτοκίνητου εκτός δρόμου, κάτι στο οποίο δεν βοηθούν φυσικά και τα ασφάλτινα λάστιχα που φοράει. Τέλος, σε ό,τι αφορά την άνεση, όπως συνήθως συμβαίνει με τις BMW, είναι ικανοποιητική αλλά όχι κορυφαία, καθώς ο σπορτίφ προσανατολισμός των αυτοκινήτων της απαιτείται κάπως πιο σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης και τα runflat λάστιχα με τα σκληρά πλαϊνά δε βοηθούν στην καλύτερη δυνατή απορρόφηση των απότομων ανωμαλιών του οδοστρώματος.
YΠEP
- Οδική συμπεριφορά
- Φρένα
- Ασφάλεια συνολικά
- Καλές επιδόσεις
- Τιμόνι
- Κατανάλωση
- Ποιότητα
- Χώρος αποσκευών
KATA
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
- Σκιάδια που αφήνουν μεγαλύτερο κενό απ' ότι θα έπρεπε στην κάθετη θέση τους
- Έλλειψη ρεζέρβας
Ο 2λιτρος ντίζελ προσφέρει καλές επιδόσεις και ενεργητική ασφάλεια με οικονομία, η οδική συμπεριφορά στην άσφαλτο είναι πολύ καλή, ενώ η τετρακίνηση τη βελτιώνει ακόμα περισσότερο και προσφέρει και κάποιες εκτός δρόμου δυνατότητες
Συμπέρασμα
Και αυτή η έκδοση της X1 μας έδωσε την εντύπωση ότι είναι ένα ιδανικό οικογενειακό αυτοκίνητο για την Ελλάδα, αφού προσφέρει οικονομία και καλούς χώρους, περιορισμένες εξωτερικές διαστάσεις, καλές επιδόσεις, εξαιρετική συμπεριφορά στην άσφαλτο και τετρακίνηση για δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου. Χαρακτηριστικά που συμπληρώνονται φυσικά από την κορυφαία ποιότητα της BMW. Απλώς η αυξημένη τιμή της περιορίζει δυστυχώς σημαντικά το κοινό στο οποίο απευθύνεται. Με καθαρά «αυτοκινητικά» κριτήρια πάντως, είναι μια εξαιρετικά ισορροπημένη και ποιοτική πρόταση.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.bmw.gr


  UP