ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Toyota Yaris - HSD

Η γνωστή συνταγή της επιτυχίας         ..:: Σαββάτο, 07 Οκτωβρίου 2017 ::..

Πιστό στην εικόνα που έχει δημιουργήσει σ' ένα αγοραστικό κοινό που το έχει καθιερώσει ως μπεστ σέλερ στην ελληνική αγορά, το ανανεωμένο Yaris δεν διεκδικεί «οδηγοκεντρικό» χαρακτήρα, εξακολουθεί να είναι καλοφτιαγμένο, άνετο και ασφαλές, έχει βελτιωμένη ποιότητα κύλισης και στην υβριδική έκδοση του είναι θεαματικά οικονομικό στην πόλη

Όταν παρουσιάστηκε το πρώτο Yaris που σχεδιάστηκε από τον Σωτήρη Κωβό, ήταν ένα ορόσημο για την Toyota, αποτελώντας κάτι εντελώς νέο σε σύγκριση με το μάλλον συντηρητικό προφίλ της σε ό,τι αφορά το στιλ των μαζικών μοντέλων της εκείνης της εποχής, αλλά και πιο σύγχρονο συνολικά. Από τότε πέρασε πολύς καιρός, το Yaris καθιερώθηκε στην αγορά, έγινε ίσως λίγο πιο συμβατικό σε στιλ -με βάση φυσικά τα σημερινά δεδομένα- και ιδιαίτερα στην ελληνική αγορά είναι εδώ και χρόνια το απόλυτο μπεστ σέλερ, με τους περισσότερους μήνες του χρόνου να βρίσκεται στην πρώτη θέση των πωλήσεων από όλα τα μοντέλα όλα κατηγοριών! Ακόμα όμως κι ένας πρωταθλητής των πωλήσεων δεν μπορεί να μην ανανεώνεται κάθε τόσο, γιατί έτσι έχει συνηθίσει πλέον το αγοραστικό κοινό. Αυτή λοιπόν είναι η δεύτερη ανανέωση της σημερινής γενιάς του Yaris, για την οποία η Toyota τονίζει ότι αφορά αλλαγές σε περισσότερα από 900 σημεία του αυτοκινήτου, μεταξύ των οποίων βεβαίως και ένα σχεδιαστικό φρεσκάρισμα.

Εσωτερικό
Όπως όλα τα σημερινά σούπερ μίνι, τα οποία έχουν μήκος γύρω από τα 4 μέτρα, το Yaris προσφέρει ικανοποιητικούς χώρους για 4 άτομα, που θα μεταφερθούν χωρίς πρόβλημα και σε μία διαδρομή μεγαλύτερη από μια απλή βόλτα στην πόλη. Στο πλαίσιο της κατηγορίας βρίσκεται και ο χώρος αποσκευών, με 279 λίτρα, ενώ ικανοποιητικοί είναι και οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Το Yaris πάντα είχε και εξακολουθεί να έχει και τώρα μια προσεγμένη και γεροδεμένη κατασκευή, χωρίς πάντως να δείχνει πολυτελές με ακριβά υλικά, αφού υπάρχουν ακόμα τμήματα του ταμπλό με σκληρά πλαστικά. Σωστή είναι γενικά και η εργονομία του εσωτερικού, με μια αρκετά καλή θέση οδήγησης, για την οποία απλώς θα παρατηρήσουμε ότι η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος είναι κλιμακωτή και όχι συνεχής, κάτι που σημαίνει ότι ενδεχομένως μερικοί δεν θα βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει. Η τιμή του αυτοκινήτου στην υβριδική του έκδοση ξεκινάει από 16.690 ευρώ, μ' ένα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει ESP με hill holder, το «πακέτο» ασφαλείας Safety Sense (με αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, αυτόματη μεγάλη σκάλα φώτων και ειδοποίηση παρέκκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας), 7 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, αυτόματους καθαριστήρες, κάμερα οπισθοπορείας, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με χειριστήρια στο τιμόνι και Bluetooth.
Χωρίς πολυτέλειες, αλλά με γεροδεμένη και προσεγμένη κατασκευή, το εσωτερικό του Yaris είναι λειτουργικό και φιλοξενεί άνετα 4 άτομα
Κινητήρας-κιβώτιο
Το σύστημα παραγωγής και μετάδοσης ισχύος που χρησιμοποιεί το Yaris είναι το γνωστό υβριδικό σύστημα που ήδη χρησιμοποιoύσε και πριν την ανανέωσή του, με τον βενζινοκινητήρα 1.5 των 100 ίππων και ηλεκτροκινητήρα 82 ίππων που περιλαμβάνει και αυτόματη μετάδοση συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης. Ένα σύστημα που, χωρίς να προσφέρει επιδόσεις που να ξεχωρίζουν (0-100 χλμ./ώρα σε 11,8''), ανταποκρίνεται στις ανάγκες στο αυτοκινήτου, που στην πράξη γίνεται σ' αυτήν την έκδοση πιο σβέλτο και με καλύτερη απόκριση από το βενζινοκίνητο 1.5, χάρη στην ροπή του ηλεκτροκινητήρα η οποία είναι μεγάλη και αποδίδεται άμεσα. Βεβαίως, με δεδομένη και την ύπαρξη «κιβωτίου» συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης, που δεν ευνοεί τα «ξεπετάγματα» στο πάτημα του γκαζιού, δεν μιλάμε για ένα γρήγορο αυτοκίνητο, έχει όμως τη δύναμη που χρειάζεται για να κινηθεί άνετα σε οποιονδήποτε δρόμο και για να προσπεράσει με ασφάλεια.

Το μεγάλο του πλεονέκτημα είναι η θεαματικά χαμηλή κατανάλωση, που ειδικά στην πόλη -όπου δεν καταναλώνει περισσότερο σε σχέση με τον ανοιχτό δρόμο- είναι χαμηλότερη ακόμα και από αυτήν των πιο οικονομικών ντίζελ. Κάτι που οφείλεται πρώτον, στο γεγονός ότι ο βενζινοκινητήρας έχει διαφορετικό -πιο οικονομικό- κύκλο λειτουργίας σε σχέση με ένα συνηθισμένο βενζινοκινητήρα που δεν συνδυάζεται με υβριδικό σύστημα και δεύτερον, στην υποβοήθηση που προσφέρει ο ηλεκτροκινητήρας (ο οποίος ξεκινάει π.χ. το αυτοκίνητο στα φανάρια για να μπει αμέσως μετά εμπρός ο βενζινοκινητήρας, αποφεύγοντας έτσι τα βενζινοβόρα «μαρσαρίσματα»). Έτσι στην πόλη εύκολα παραμείναμε στα 5,5 λίτρα/100 χλμ., ενώ σε μετακινήσεις μας σε ανοιχτό δρόμο η κατανάλωση ήταν 5,5-6 λίτρα/100 χλμ. Αυτό αντανακλάται και στις τυποποιημένες εκπομπές CO2, που είναι μόλις 75 g/km, απαλλάσσοντας το αυτοκίνητο από τα τέλη κυκλοφορίας. Θα σημειώσουμε επίσης ότι το υβριδικό σύστημα έχει αρκετά χαμηλό θόρυβο, κάτι που επίσης συμβάλλει στην άνεση των επιβατών.

Οδηγώντας
Όπως είχαμε αναφέρει και κατά την παρουσίαση του αυτοκινήτου, μετά την ανανέωση το Yaris έχει βελτιωμένη ποιότητα κύλισης κι εξακολουθεί να έχει μια απολύτως προβλέψιμη οδική συμπεριφορά, με καλή πρόσφυση και ουδέτερες αντιδράσεις, χωρίς σπορτίφ ανησυχίες, αλλά και χωρίς απρόοπτα. Ασφαλές και ευκολοδήγητο είναι αρκετά καλό για την κατηγορία σε άνεση, αν και γέρνει λίγο παραπάνω στις στροφές λόγω της «μαλακής» ρύθμισης των αναρτήσεων, χωρίς πάντως αυτό να επηρεάζει την τροχιά του. Τα φρένα του είναι αποτελεσματικά, έχοντας όμως μια «σπογγώδη» αίσθηση, όπως όλα σχεδόν τα αυτοκίνητα που έχουν σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα, ακόμα και τα ακριβά.
YΠEP
- Πολύ χαμηλή κατανάλωση στην πόλη
- Ποιοτική κατασκευή
- Εξοπλισμός
- Απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας
KATA
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
- Αυξημένη τιμή
Με βελτιωμένη ποιότητα κύλισης και καλή άνεση για την κατηγορία, είναι ασφαλές και προβλέψιμο, χωρίς σπορτίφ ανησυχίες
Συμπέρασμα
Πέρα από τις αισθητικές αλλαγές και την αναβάθμιση του εξοπλισμού, η ανανέωση του Yaris δεν άλλαξε πολλά πράγματα στη συμπεριφορά και τη λειτουργία του, εκτός από μία μικρή βελτίωση στην ποιότητα κύλισης, που ούτως ή άλλως δεν ήταν καθόλου κακή. Πιστό στον χαρακτήρα του και την εικόνα του, είναι ένα καλοφτιαγμένο, λειτουργικό και εύχρηστο αυτοκίνητο, που δεν απευθύνεται στους «ενθουσιώδεις» οδηγούς, αλλά περισσότερο σ' αυτούς που επιθυμούν ήρεμες και απροβλημάτιστες μετακινήσεις, με άνεση και ασφάλεια. Η συγκεκριμένη υβριδική έκδοση πιστεύουμε ότι είναι πιο κατάλληλη από τη βενζινοκίνητη για όποιον θέλει ένα αυτοκίνητο για κάθε χρήση και μπορεί βέβαια να πληρώσει τη διαφορά τιμής. Άλλωστε είναι τόσο οικονομικό στην πόλη, πιο οικονομικό και από το ντίζελ, που αν εκεί διανύει κανείς τα περισσότερα χιλιόμετρα, θα αποσβέσει γρήγορα αυτήν τη διαφορά τιμής. Θα λέγαμε μάλιστα ότι σε οικονομικό επίπεδο είναι πιο συμφέρουσα η αγορά του από αυτή του ντίζελ, αφού είναι ελάχιστα ακριβότερο από εκείνο, με καλύτερο εξοπλισμό, χαμηλότερη κατανάλωση στην πόλη και χαμηλότερό θόρυβο.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.toyota.gr


  UP