ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

DS3 1.2 PureTech 130 - Mini Cooper

Στιλ και lifestyle στο επίκεντρο         ..:: Σαββάτο, 30 Σεπτεμβρίου 2017 ::..

Δυο ελκυστικά μικρά αυτοκίνητα, με μπόλικο κύρος και καταγωγή από τζάκι, κλείνουν πονηρά το μάτι σε όσους είναι ή αισθάνονται νέοι, επιθυμούν να ξεχωρίζουν, αλλά δεν λησμονούν ταυτόχρονα και το χόμπι της οδήγησης...

Και τα δύο αποτελούν εκκεντρικές προσωπικότητες, ιδιαίτερες φυσιογνωμίες που έχουν προκαλέσει με την παρουσία τους μπόλικες συζητήσεις και στα δυο φύλα. Ναι, υπάρχουν αυτοκίνητα τα οποία όσο περνά ο χρόνος, τόσο πιο ελκυστικά γίνονται. Είναι τόσο ισχυρός ο χαρακτήρας τους που σε καθηλώνει και θέλεις να είσαι μαζί τους. Ο λόγος αρχικά για το DS 3. Κλειστό ή ανοιχτό (όπως αυτό της δοκιμής μας) το DS3 αποτελεί ένα πολύ γοητευτικό σούπερ μίνι. Μας αρέσει ιδιαίτερα που δεν έχει ξεχειλώσει σε διαστάσεις, όπως προστάζει δυστυχώς η εποχή, ενώ η σημασία στη λεπτομέρεια και η minimal προσέγγιση χτίζουν μια εντυπωσιακή εικόνα εντός και εκτός. Για το Mini από την άλλη, τι να πρωτοπεί κανείς, έχει δημιουργήσει σχεδιαστική σχολή για το πώς το ρετρό παντρεύεται το σύγχρονο και τα δυο μαζί τη lifestyle αισθητική.

Εσωτερικά
Ξεκινάμε... γαλλικά με μια σαφώς πιο ρομαντική προσέγγιση. Αναμφισβήτητα, οι αγοραστές του DS3 έχουν μια πολύ μεγάλη γκάμα επιλογών για να δημιουργήσουν το δικό τους, μοναδικό αυτοκίνητο. Εκτός από την απόχρωση σε τροχούς και καθρέφτες, μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε τρία χρώματα σε ότι αφορά στην οροφή: black, Infini blue και DS Monogramme. Αντίστοιχη ελευθερία επιλογής υπάρχει και για τον εσωτερικό διάκοσμο, όπου ο αγοραστής έχει να επιλέξει ανάμεσα σε 6 «θέματα». Εξατομίκευση και για την οροφή του DS3 Cabrio, η οποία αποτελεί μια ξεχωριστή αισθητική επιλογή, εννοείται με άποψη. Η υφασμάτινη οροφή Infini blue σε μπλε και βιολετί τόνους, δημιουργεί ένα μοναδικό οπτικό αποτέλεσμα με τη χρησιμοποίηση τριών διαφορετικών ινών, μία εκ των οποίων είναι γυαλιστερή. Κάθε ίνα αντιδρά διαφορετικά στο φως ενισχύοντας αυτό το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του DS3 Cabrio. Η οροφή Monogramme έχει σαφείς αναφορές στον κόσμο της υψηλής ραπτικής και των πολυτελών προϊόντων, χρησιμοποιώντας τρεις αποχρώσεις του γκρι και το λογότυπο DS. Η εξελιγμένη σχεδίαση της οροφής, πέρα από το υψηλών προδιαγραφών αισθητικό αποτέλεσμα, προσφέρει κορυφαία ηχομόνωση χάρη και στην εσωτερική επένδυση. Οι χώροι των πίσω επιβατών είναι περιορισμένοι, η σχεδίαση είναι minimal, η εργονομία έχει σαφώς τα θεματάκια της, τα ψήγματα πολυτέλειας απανταχού παρόντα και συνολικά, νιώθεις ξεχωριστός στην καμπίνα του μικρού DS 3. Σαφώς πιο γήινα συγκριτικά με την τεχνολογική πολεμίστρα (βαρυφορτωμένη με διακόπτες, φωτισμούς και μπουτόν) του Cooper.

Οι χώροι του Mini, χωρίς πάλι να αποτελούν τίποτα το ιδιαίτερο, είναι πιο άνετοι από τους αντίστοιχους του αντιπάλου του. Χωροταξικά υποφέρουν και τα δυο, όπως το ίδιο συμβαίνει για όσους ψάχνουν την άπλετη ορατότητα προς τα πίσω. Εδώ το στιλ επισκιάζει τα πάντα, οπότε πάμε παρακάτω. Η ποιότητα των υλικών (κυρίως στο ταμπλό) είναι πολύ καλή και στα δυο αυτοκίνητα, η εργονομία απαιτεί χρόνο για να θυμηθείς πού είναι τι και ο εξοπλισμός αρκετά σύγχρονος τεχνολογικά, αλλά και πλούσιος στη σύνθεσή του. Μία οθόνη TFT (ή μία έγχρωμη οθόνη 8'', ανάλογα με την έκδοση) με διάφορες ενδείξεις (επίσης ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού) μαζί με τα χειριστήρια του ηχοσυστήματος, δεσπόζουν στο κέντρο ψηλά στην κονσόλα. Μην μας ρωτήσετε αν είναι λειτουργικά όλα αυτά, σίγουρα χρειάζονται εξοικείωση, αλλά το εκλαμβάνουμε ως μέρος της προσωπικότητας και το ξεπερνάμε. Η τιμή του βενζινοκίνητου Cooper 1.5 είναι 20.585 ευρώ, λογικά τσιμπημένη, με πλούσιο εξοπλισμό χωρίς ελλείψεις (6 αερόσακοι, ESP, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικοί και θερμαινόμενοι καθρέφτες, κλιματισμός, ράδιο-CD με θύρα USB, ένδειξη απώλειας πίεσης ελαστικών κλπ.) Το κλειστό DS 3 θα σας ζητήσει 21.876 ευρώ έχοντας 6 αερόσακους, ESP, σύστημα City Safety, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, cruise control, υπολογιστή ταξιδιού, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με Bluetooth και θύρα USB, σύστημα πλοήγησης, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών.
Η εικόνα εκ των έσω εντυπωσιάζει και στα δυο ενώ δεν απουσιάζει η ποιότητα και ο εξοπλισμός
Κινητήρες-κιβώτια
Με τρεις κυλίνδρους, πολύ καλή λειτουργία και ελαστικότητα που θα ζήλευαν πολλοί τετρακύλινδροι, το σύνολο των 1.499 κ.εκ. του Mini, με σύστημα άμεσου ψεκασμού και υπερτροφοδότηση αποδίδει 136 ίππους στις 4.500 σ.α.λ. και 23,4 kgm ροπής, από τις 1.250 σ.α.λ. Η απόδοσή του είναι εξαιρετική, ενώ η λειτουργία του χαρακτηρίζεται υποδειγματική. Στην πράξη τα χαρακτηριστικά απόδοσης θυμίζουν ηλεκτρικό μοτέρ, αφού το σύνολο τραβά αδιαμαρτύρητα από χαμηλά, χωρίς κενά και εξάρσεις, μέχρι σχεδόν το όριο των στροφών του. Η μέση κατανάλωση σε μικτές συνθήκες κίνησης, δεν ξεπερνά εύκολα τα 8,5 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, αποδεικνύοντας και την συνεργασία με το αραιά κλιμακωμένο κιβώτιο έξι σχέσεων. Στις επιδόσεις, τα καταφέρνει περίφημα, κάτι που αποδεικνύουν και οι αριθμοί οι οποίοι είναι σαφώς καλύτεροι από τους αντίστοιχους του DS 3. Το τελευταίο από 1,2 λίτρα με turbo αποδίδει 130 ίππους και επίσης την ίδια ροπή με το Mini. Δείχνει περισσότερο "on off", κυρίως όταν είσαι εκτός ωφέλιμης περιοχής. Σαφώς είναι πολύ καλός, αλλά δεν διαθέτει ούτε τη γραμμικότητα, ούτε το κιβώτιο του Mini. Εκεί που πιθανότατα μπορεί να παρουσιάσει ανάστημα απέναντι στο βρετανικό αυτοκίνητο, είναι στην κατανάλωση, η οποία μπορεί να συγκρατηθεί σχετικά εύκολα λίγο κάτω από τα 8 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα.

Οδηγώντας
Στο δρόμο, τα δυο αυτοκίνητα αποτελούν τη χαρά του νέου κυρίως (σε ηλικία!) οδηγού, γιατί γι' αυτόν κυρίως κατασκευάστηκαν. Τυπικά ουδέτερο στο όριο το Mini μόνο σε γλιστερή άσφαλτο θα ανοίξει την τροχιά του, ενώ αυτό που είναι εντυπωσιακό είναι το πώς το πίσω μέρος ακολουθεί το εμπρός. Ακόμη πιο εντυπωσιακό είναι το σύστημα πέδησης τόσο σε αίσθηση όσο και σε απόδοση. Η κύλιση παραμένει σφιχτή αλλά σε καμία περίπτωση ενοχλητική. Η αίσθηση καρτ παραμένει, το κράτημα είναι εξαιρετικό για άλλη μια φορά, η ακρίβεια της συμπεριφοράς επίσης, το τιμόνι είναι γρήγορο και ακριβές, κοινώς πάλι το Mini ταυτίζεται με την ευχαρίστηση της οδήγησης, όση ονομαστική ισχύ κι αν αναγράφει το μοτέρ. Το DS 3 πατά σαφώς σαν ένα μικρότερο αυτοκίνητο με πιο νευρικές αντιδράσεις όσο πλησιάζεις στο όριο και ένα γαλλικό τρόπο του νοσταλγικού χθες, παρότι δεν ακολουθεί σε επικοινωνιακή ακρίβεια και πάτημα το Cooper, είτε σαν πλαίσιο είτε σαν σύστημα διεύθυνσης. Ενίοτε σε προκαλεί για παιχνίδι, όντας και πιο «μανιτζέβελο» (και πιο ευέλικτο) από το Mini, το οποίο τείνει ολοένα να μεγαλώνει. Τέλος στο επίπεδο των φρένων, οι καταβολές της BMW γέρνουν την πλάστιγγα προς το Mini, τουλάχιστον σε επίπεδο αίσθησης, με εκείνα του DS 3 να κουράζονται ταχύτερα.
Διαφορετικές σχολές στο δρόμο, παρόμοιο ευχάριστο και ασφαλές αποτέλεσμα στην πράξη
Συμπέρασμα
Εάν αναζητάς το καλύτερο αυτοκίνητο μεταξύ των δυο, τότε η ξεκάθαρη απάντηση είναι το Mini. Υπερτερεί στους περισσότερους τομείς χωρίς να ζητά περισσότερα χρήματα. Επειδή όμως αυτό εδώ δεν είναι ένα κλασικό συγκριτικό με τη στενή έννοια, ο Γάλλος θα βρει το ιδιαίτερο κοινό του, που εκτιμά κυρίως μια πιο minimal συναισθηματική προσέγγιση, ίσως και μία πιο «παιχνιδιάρικη» συμπεριφορά.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet
ΤΟ DS 3 ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Εξοπλισμό
- Πολυτέλεια
- Ευελιξία
ΤΟ MINI ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Συνολική ποιότητα
- Οδική συμπεριφορά
- Κινητήρα-επιδόσεις

  UP