ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

VW up - 1.0 TSI

Προσαρμογή και αναβάθμιση         ..:: Παρασκευή, 22 Σεπτεμβρίου 2017 ::..

Το ανανεωμένο up! διατηρεί τα πλεονεκτήματα της άνεσης και την πρακτικότητας που είχε εξαρχής, έχει προσαρμοστεί στις σύγχρονες απαιτήσεις σε ό,τι αφορά τα ηλεκτρονικά συστήματα συνδεσιμότητας, πληροφόρησης και ψυχαγωγίας και στην έκδοση με τον χιλιάρη κινητήρα TSI αποδεικνύεται σβέλτο και πιο ξεκούραστο στην οδήγηση

Παρά το γεγονός ότι τα μίνι αυτοκίνητα πόλης αντιμετωπίζονται περισσότερο ως εργαλεία από τους κατόχους τους και απευθύνονται στο συναίσθημα λιγότερο από ότι τα πιο μεγάλα αυτοκίνητα, δεν μπορούν να ξεφύγουν από τον κανόνα της ανανέωσης κάπου στο μέσο της εμπορικής τους ζωής. Πρώτον, γιατί χρειάζονται ένα σχεδιαστικό «φρεσκάρισμα», στο οποίο έχει εθιστεί το κοινό από τους κατασκευαστές, για να φαίνονται τα αυτοκίνητα καινούργια. Και δεύτερον, κάτι που είναι ένα φαινόμενο της εποχής μας, πρέπει να προσαρμόζονται τακτικά στις εξελίξεις της τεχνολογίας των ηλεκτρονικών συστημάτων συνδεσιμότητας, πληροφόρησης και ψυχαγωγίας, οι οποίες ακολουθούν ιλιγγιώδεις ρυθμούς, πολύ ταχύτερους από αυτούς της εξέλιξης των τεχνολογιών που αφορούν την ίδια τη λειτουργία του αυτοκινήτου. Όπως συνηθίζεται λοιπόν, η VW ανανέωσε πρόσφατα το up!, με σχεδιαστικές επεμβάσεις μέσα κι έξω, που περιλαμβάνουν νέα φώτα και προφυλακτήρες, νέο «διαχύτη» πίσω, νέους καθρέφτες με ενσωματωμένα φλας, νέα καθίσματα αλλά και νέα χρώματα και υλικά για το εσωτερικό. Ταυτόχρονα αυτή ήταν και μια ευκαιρία για την προσθήκη στη γκάμα του μοντέλου του νέου 3κύλινδρου κινητήρα τούρμπο 1.0 TSI, που αποτέλεσε και το βασικότερο ερέθισμα για την πραγματοποίηση αυτής της δοκιμής.

Εσωτερικό
Το up! ήταν ούτως ή άλλως πετυχημένο εξαρχής από πλευράς λειτουργικότητας, όποτε λίγα ήταν τα πράγματα που μπορούσαν να βελτιωθούν στο εσωτερικό του. Αν και με μήκος μόλις 3,54 μ., είναι πραγματικό τετραθέσιο και 4 ενήλικες μπορούν να χωρέσουν σ' αυτό με... τα πόδια και το κεφάλι τους. Ταυτόχρονα και ο χώρος αποσκευών είναι πολύ καλός για το μέγεθος του αυτοκινήτου και χωράει πολύ περισσότερα από τα ψώνια του σούπερ μάρκετ, φτάνοντας τα 251 λίτρα. Η πολύ πρακτική λύση του διπλού δάπεδου μάλιστα τον κάνει ακόμα πιο πρακτικό κι επιτρέπει την ευκολότερη μεταφορά μικρών ή ευπαθών αντικειμένων. Προσθέστε και τους επαρκείς χώρους για μικροπράγματα στο εσωτερικό κι έχετε την πλήρη εικόνα ενός πρακτικού αυτοκινήτου πόλης. Η θέση οδήγησης είναι επίσης καλή, όπως και η γενική εργονομία, με την ανανέωση μάλιστα εξαλείφθηκε κι ένα μειονέκτημα που υπήρχε για λόγους κόστους και συγκεκριμένα προστέθηκε στην πόρτα του οδηγού διακόπτης και για το ηλεκτρικό παράθυρο του συνοδηγού, που δεν υπήρχε στην πρώτη έκδοση του αυτοκινήτου. Η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος, όμως, εξακολουθεί να είναι κλιμακωτή σε αντίθεση με τα υπόλοιπα VW. Κάτι που σημαίνει ότι μπορεί ορισμένοι να μη βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει.

Γενικά, πάντως, ο οδηγός βολεύεται αρκετά καλά, ενώ και στον τομέα της ποιότητας το αυτοκίνητο παίρνει πολύ καλό βαθμό με τα μέτρα της κατηγορίας, παρ' όλο που εδώ δεν μπορεί κανείς φυσικά να περιμένει πολυτέλειες, μαλακά πλαστικά κλπ. Μιλάμε, όμως για μία προσεγμένη και γεροδεμένη κατασκευή, που χαρακτηρίζεται από απουσία τριγμών, κάτι που στους κακούς δρόμους των ελληνικών πόλεων είναι πολύ σημαντικό για την ηρεμία του οδηγού. Η τιμή του αυτοκινήτου είναι υψηλότερη από αυτή των λιγότερο ισχυρών ατμοσφαιρικών εκδόσεων, χωρίς όμως να ξεφεύγει σε υπερβολικά για την κατηγορία επίπεδα κι έχοντας μάλιστα ως στάνταρ το δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού (move) και όχι το βασικό. Με 12.240 ευρώ, λοιπόν, για το 5θυρο (3θυρο 11.870 ευρώ) το Up! TSI έχει στάνταρ εξοπλισμό στον οποίο περιλαμβάνεται ESP με hill holder, 4 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, κλιματισμός, ηχοσύστημα με Bluetooth, θύρες USB, SD και Aux και λειτουργία Composition Phone για σύνδεση με κινητό τηλέφωνο.
Το προσεγμένο εσωτερικό έχει αναβαθμιστεί μετά την ανανέωση και φυσικά εξακολουθεί να είναι πραγματικό τετραθέσιο
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο χιλιάρης κινητήρας του up! αποδίδει στην έκδοση TSI 90 ίππους και είναι ο ισχυρότερος που έχει χρησιμοποιηθεί μέχρι σήμερα στο μίνι της VW. Είναι προφανές, σε συνδυασμό και με τη μεγάλη ροπή που προσφέρει η χρησιμοποίηση του τούρμπο, ότι ξεπερνάει κατά πολύ τις βασικές ανάγκες του αυτοκινήτου, προσφέροντας καλές επιδόσεις ακόμα και με απόλυτα κριτήρια (η VW αναφέρει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 9,9''). Το up! είναι λοιπόν πολύ σβέλτο στο δρόμο, ελίσσεται με μεγάλη άνεση στην κυκλοφορία χάρη στην πολύ καλή ελαστικότητα του κινητήρα, οδηγείται με λιγότερες αλλαγές ταχυτήτων, άρα πιο ξεκούραστα, και ακόμα και στην περίπτωση που θα βρεθεί έξω από την πόλη, μπορεί να προσπεράσει με μεγάλη άνεση ένα προπορευόμενο αυτοκίνητο που βραδυπορεί.

Σύμμαχος του κινητήρα είναι το πολύ εύχρηστο 5άρι κιβώτιο, που έχει καλή αίσθηση και σωστή κλιμάκωση των σχέσεων. Σε ό,τι αφορά το θόρυβο, ακούγεται περισσότερο απ' ό,τι σε άλλα μοντέλα του γκρουπ λόγω της λιγότερο καλής ηχομόνωσης που έχει αναπόφευκτα ένα φτηνό μίνι αυτοκίνητο, όπως επίσης ακούγεται περισσότερο απ' ό,τι στις λιγότερο ισχυρές ατμοσφαιρικές εκδόσεις του up!, χωρίς πάντως να γίνεται ενοχλητικός Η κατανάλωση βεβαίως είναι αντίστοιχη της δύναμης και των επιδόσεων του κινητήρα (στη φύση τίποτα δεν είναι δωρεάν!) και είναι υψηλότερη περίπου κατά 1 λίτρο/100 χλμ. σε σχέση με το ατμοσφαιρικό up! των 75 ίππων που είχαμε δοκιμάσει παλιότερα. Στην πόλη κυμαίνεται στα 8-8,5 λίτρα/100 χλμ., ενώ σε πιο ανοιχτό δρόμο πέφτει κάτω από τα 7.

Οδηγώντας
Το μεγάλο ατού του up! στο δρόμο ήταν και εξακολουθεί να είναι η πολύ καλή άνεση που προσφέρει για την κατηγορία, στοιχείο σημαντικό για τους κακούς δρόμους των ελληνικών πόλεων. Είναι ένα από τα κορυφαία μίνι αυτοκίνητα σε άνεση, κάτι που κάνει πολύ ξεκούραστες τις αστικές μετακινήσεις με αυτό. Αν και δείχνει την κατηγορία του με το κάπως ελαφρό «πάτημά» του και την ποιότητα κύλισης που υποδηλώνει αυτοκίνητο πόλης, μόλις περάσει πάνω από ανωμαλίες, τις απορροφά με κάποιο... άγνωστο τρόπο πολύ καλύτερα απ' ότι περιμένεις! Προσθέστε επίσης σ' αυτό, το γεγονός ότι το τιμόνι του έχει αρκετά καλή αίσθηση, χωρίς όμως να είναι υπερβολικά βαρύ ώστε να δυσκολεύει τους επιτόπιους ελιγμούς, ενώ καλά είναι και τα φρένα του. Όσο για την «οδική συμπεριφορά», με τα εισαγωγικά να τονίζουν τη διαφορετική (και όχι ιδιαίτερα μεγάλη) σημασία που έχει αυτό το χαρακτηριστικό σ' ένα αυτοκίνητο πόλης, αν χρειαστεί να βγει κανείς έξω από τα στενά όρια της πόλης, προς κάποιο από τα απομακρυσμένα προάστια (και το λέμε αυτό γιατί άποψή μας είναι ότι τα αυτοκίνητα πόλης είναι για την πόλη και όχι για ταξίδια), θα διαπιστώσει ότι το up! είναι χωρίς εκπλήξεις. Υποστρέφει φυσιολογικά και προοδευτικά αν το πιέσεις, γέρνει πάνω στις μαλακές αναρτήσεις του, αλλά δεν σε αιφνιδιάζει και ελέγχεται πολύ εύκολα. Απλώς σ' αυτήν την πιο ισχυρή έκδοσή του δείχνει ευκολότερα τα όριά του αν ξεχαστείς και πατήσεις το γκάζι λίγο παραπάνω, γέρνοντας περισσότερο και υποστρέφοντας νωρίτερα και περισσότερο σε σύγκριση π.χ. με ένα Polo, που είναι ...παντός καιρού και όχι αυτοκίνητο μόνο για την πόλη.
YΠEP
- Δυνατός κι ελαστικός κινητήρας
- Άνεση
- Μεγάλος (για την κατηγορία) και πρακτικός χώρος αποσκευών
- Γεροδεμένη κατασκευή, χωρίς τριγμούς
- 3θυρο και 5θυρο αμάξωμα
KATA
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
Ο δυνατός και πολύ ελαστικός κινητήρας έχει κάνει αρκετά σβέλτο το αυτοκίνητο και ακόμα πιο ξεκούραστη την οδήγησή του
Συμπέρασμα
Το up! εξακολουθεί να είναι ανταγωνιστικό μετά την ανανέωσή του, η οποία του προσέφερε την αναγκαία προσαρμογή στις σημερινές απαιτήσεις των καταναλωτών σε θέματα συνδεσιμότητας και ηλεκτρονικών ευκολιών, στα οποία οι νεότεροι ανταγωνιστές του είχαν αναπόφευκτα πιο σύγχρονες λύσεις. Χωρίς να είναι κορυφαίο σε χώρους, είναι πραγματικό τετραθέσιο, είναι λειτουργικό και πρακτικό, εξακολουθεί να είναι από τα κορυφαία της κατηγορίας του σε άνεση και είναι προσεγμένο ποιοτικά, χωρίς πολυτέλειες, αλλά και χωρίς προχειρότητες. Ο κινητήρας TSI του δίνει μεγαλύτερες δυνατότητες και διευκολύνει την οδήγησή του, απαιτώντας λιγότερες αλλαγές ταχυτήτων, απλώς δεν πρέπει κανείς να ξεχνάει ότι είναι κατά βάση αυτοκίνητο πόλης και για ένα ξεκούραστο ταξίδι χρειάζονται κι άλλα πράγματα εκτός από τη δύναμη του κινητήρα. Για κάποιον όμως που μένει κάπου στην Αττική ή στις παρυφές μιας επαρχιακής πόλης και κινείται και περιαστικά, είναι μάλλον καλύτερη λύση σε σχέση με τις λιγότερο ισχυρές εκδόσεις με τον ατμοσφαιρικό χιλιάρη.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.vw.gr


  UP