ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το Kia Stonic

Αποστολή στο Βερολίνο         ..:: Παρασκευή, 22 Σεπτεμβρίου 2017 ::..
Το κορεάτικο γκρουπ Hyundai-Kia δεν ήταν βέβαια δυνατό να μείνει έξω από την κοσμογονία που συντελείται στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου και στην έκθεση της Φρανκφούρτης παρουσίασε από ένα σχετικό μοντέλο να κάθε μία από τις μάρκες του. Το μοντέλο της Kia ονομάζεται Stonic και η διάθεσή του στην ευρωπαϊκή αγορά ξεκινάει άμεσα, γι' αυτό και οργανώθηκε η πανευρωπαϊκή δημοσιογραφική παρουσίαση στο Βερολίνο, πριν καν κλείσει τις πύλες της η έκθεση της Φρανκφούρτης. Το αυτοκίνητο θα είναι διαθέσιμο από τον επόμενο μήνα και στην ελληνική αγορά, σε τιμές που ξεκινούν από 14.490 ευρώ για το βενζινοκίνητο 1.2 (θα υπάρχει και μια φτωχή έκδοση με 500 ευρώ λιγότερα, η οποία μάλλον απευθύνεται περισσότερο σε κάποιες ειδικές κατηγορίες παρά στο ευρύ κοινό), με ένα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει στάνταρ ESP με hill holder, 6 αερόσακους, κλιματισμό (και ψυχόμενο ντουλαπάκι συνοδηγού), ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, συναγερμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, προβολείς ομίχλης με λειτουργία φωτισμού στροφής, αυτόματα φώτα, υπολογιστή ταξιδιού, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με έγχρωμη οθόνη αφής, Bluetooth, θύρες USB και Aux, χειριστήρια στο τιμόνι και λειτουργίες Apple Carplay και Android Auto, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Οι τιμές για το βενζινοκίνητο 1.4 ξεκινούν από 15.490 ευρώ, για το χιλιάρι τούρμπο από 16.490 και για το ντίζελ από 17.660.


Στους ομίλους της αυτοκινητοβιομηχανίας που διαθέτουν περισσότερες από μία μάρκες, υπάρχει πάντα το ερώτημα κατά πόσο τα μοντέλα τους που ανήκουν στην ίδια κατηγορία είναι άμεσα συγκρίσιμα, ώστε να κλέβει τελικά πωλήσεις το ένα από το άλλο. Πολύ περισσότερο μάλιστα όταν αυτά παρουσιάζονται ταυτόχρονα στην αγορά, όπως έγινε αυτήν την εποχή, με την ταυτόχρονη πρεμιέρα του Hyundai Kona και του Kia Stonic στην έκθεση της Φρανκφούρτης. Μια σύντομη ματιά στα δύο αυτοκίνητα και στα βασικά χαρακτηριστικά τους αρκεί για να διαλύσει κάθε αμφιβολία. Πρόκειται για δύο διαφορετικά αυτοκίνητα, με το Stonic να απευθύνεται σ' ένα πιο νεανικό κοινό, να είναι περισσότερο ένα "crossover" παρά ένα αυτοκίνητο με σχεδιαστικό χαρακτήρα "SUV," να προσφέρει πολλά χρώματα και επιλογές εξατομίκευσης και να είναι λίγο μικρότερο σε διαστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι, συγκρίνοντας τα δύο μοντέλα με τον ίδιο κινητήρα, το Stonic είναι 200 κιλά ελαφρύτερο (προφανώς με τα αντίστοιχα οφέλη σε «ζωντάνια» και κατανάλωση).

Με μήκος 4,14 μ. ανήκει στην κατηγορία των μικρών "crossover", τα οποία αναμένεται μέχρι το 2019 να ξεπεράσουν το 10% της ευρωπαϊκής αγοράς, και προορίζεται όπως όλα αυτοκίνητο της κατηγορίας να παίξει το ρόλο του μικρού οικογενειακού αυτοκινήτου ως εναλλακτική λύση απέναντι στα μικρομεσαία χάτσμπακ. Αυτό το εγγυώνται οι καλοί χώροι που προσφέρει για τους επιβάτες, κι ένας χώρος αποσκευών επιπέδου μικρομεσαίου χάτσμπακ, με χωρητικότητα 352 λίτρων (και διπλό δάπεδο, που αυξάνει την πρακτικότητά του). Και φυσικά το αυτοκίνητο, ακολουθώντας την σύγχρονη τάση ενίσχυσης της ασφάλειας προσφέρει στον στάνταρ και έξτρα εξοπλισμό του ένα μεγάλο αριθμό οδηγικών βοηθημάτων και συστημάτων ασφαλείας, όπως το αυτόματο σύστημα φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών, η εποπτεία τυφλού σημείου, η προειδοποίηση διασταυρούμενης κυκλοφορίας από πίσω, το σύστημα προειδοποίησης εκτροπής από τη λωρίδα κυκλοφορίας, το σύστημα ελέγχου έντασης προσοχής κλπ. Το Stonic προσφέρεται μόνο σε προσθιοκίνητες εκδόσεις και η γκάμα του περιλαμβάνει τρεις βενζινοκινητήρες, 1.0 τούρμπο με 120 ίππους, 1.25 με 84 ίππους και 1.4 με 100 ίππους, όπως επίσης και ένα ντίζελ 1.6 με 110 ίππους. Εκτός από την έκδοση 1.2 που χρησιμοποιεί χειροκίνητο κιβώτιο με 5 ταχύτητες, όλες οι άλλες εκδόσεις έχουν εξάρι, ενώ το 2018 θα αρχίσει να διατίθεται για το 1.0 τούρμπο κι ένα κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με 7 ταχύτητες.
Στη διάρκεια της πανευρωπαϊκής εκδήλωσης για τη δημοσιογραφική παρουσίαση του Stonic στην περιοχή του Βερολίνου είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε δύο διαφορετικές βενζινοκίνητες εκδόσεις του αυτοκινήτου, αυτή με τον νέο χιλιάρη τούρμπο κινητήρα και την 1.4, που σύμφωνα με την εμπειρία της αντιπροσωπείας από άλλα μοντέλα της μάρκας, φαίνεται πως θα καλύψει επίσης ένα σημαντικό ποσοστό των πωλήσεων. Η πρώτη εντύπωση είναι ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο με γεροδεμένη κατασκευή και λειτουργικό εσωτερικό, που χαρακτηρίζεται από μια καλή θέση οδήγησης, σωστή εργονομία και επαρκείς χώρους για μικροπράγματα, οι οποίοι δεν είναι πάντα δεδομένοι στις μέρες μας, καθώς υπάρχουν αυτοκίνητα όπου ψάχνεις να βρεις που θα ακουμπήσεις το τηλέφωνο ή τα γυαλιά σου. Εδώ χωράνε άνετα και τα μεγάλα τηλέφωνα, και μπουκάλια του 1,5 λίτρου στις μπροστινές πόρτες, και διάφορα άλλα πράγματα, στοιχείο σίγουρα σημαντικό σ' ένα οικογενειακό αυτοκίνητο. Ακόμα πιο σημαντικό είναι το γεγονός ότι τέσσερις ενήλικοι κάθονται άνετα, χωρίς οι πίσω να αισθάνονται στριμωγμένοι, όπως επίσης και η προσεγμένη ποιότητα κι ο ευχάριστος διάκοσμος του εσωτερικού.

Η ποιότητα κύλισης είναι καλή, ενώ σε ό,τι αφορά την άνεση οι αναρτήσεις είναι λίγο σφιχτές, κάτι που το αισθάνεσαι όταν περνάς πάνω από εγκάρσιες ανωμαλίες. Αυτό είναι μια συνειδητή επιλογή των ανθρώπων της Kia και το αναφέρουν μάλιστα στο σχετικό ενημερωτικό κείμενο, γιατί είχαν ως στόχο να μειώσουν τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές. Θα μπορούσαμε επίσης να πούμε ότι αυτό δείχνει και το νεανικό προσανατολισμό του αυτοκινήτου, γιατί το συγκεκριμένο κοινό ενδιαφέρεται πολύ λιγότερο για την άνεση των αναρτήσεων σε σχέση με τους μεγαλύτερους σε ηλικία και περισσότερο για χαρακτηριστικά όπως η ευχάριστη οδήγηση, η συνδεσιμότητα, το ξεχωριστό ντιζάιν, η λειτουργικότητα, τομείς στους οποίους στο αυτοκίνητο φαίνεται να τα καταφέρνει μια χαρά. Θα επισημάνουμε επίσης, μια που μιλάμε για οδήγηση, ότι το τιμόνι είναι αρκετά γρήγορο (2,5 στροφές από τέρμα σε τέρμα) και με ικανοποιητική αίσθηση, ενώ η οδική συμπεριφορά είναι ασφαλής και χωρίς εκπλήξεις. Τέλος, σε ό,τι αφορά τους δύο κινητήρες, προφανώς ο χιλιάρης μας ικανοποίησε περισσότερο, έχοντας μεγαλύτερη δύναμη και σημαντικά καλύτερη ροπή, κάτι που φαίνεται άλλωστε και στις επιδόσεις του αυτοκινήτου (0-100 χλμ./ώρα σε 10,3'' αντί για 12,6'' του 1.4), οπότε ανταποκρίνεται καλύτερα στις ανάγκες των οικογενειακών μετακινήσεων όταν το αυτοκίνητο είναι φορτωμένο. Το 1.4 κινείται αξιοπρεπέστατα στην κίνηση της πόλης και δεν δυσκολεύεται να παρακολουθήσει τις αυξομειώσεις της ροής της κυκλοφορίας, απλώς όταν το αυτοκίνητο θα βρεθεί φορτωμένο σ' έναν επαρχιακό δρόμο και χρειαστεί να επιταχύνει (π.χ. σ' ένα προσπέρασμα), θα το κάνει με σαφώς πιο αργό ρυθμό και ίσως χρειαστεί και κατέβασμα ταχύτητας. Το Stonic θα είναι σύντομα στην ελληνική αγορά, οπότε θα έχουμε και τη δυνατότητα για μια πιο αναλυτική δοκιμή.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP