ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Renault Clio - 1.2 TCe 120 CV

Και πάλι ξεχωρίζει         ..:: Σαββάτο, 16 Σεπτεμβρίου 2017 ::..

Στην πιο δυνατή βενζινοκίνητη έκδοσή του, το ανανεωμένο Clio αναδεικνύει με τον καλύτερο τρόπο τα χαρίσματα του εξαιρετικού πλαισίου του, που συνδυάζει οδική συμπεριφορά υψηλού επιπέδου και ποιότητα κύλισης μεγαλύτερου αυτοκινήτου και μαζί με τις καλές επιδόσεις που εξασφαλίζει ο δυνατός κινητήρας, προσφέρουν ευχάριστη όσο και ασφαλή οδήγηση

Η ανανέωση κάθε γενιάς του Clio είναι σχεδόν μια τυπική διαδικασία, που αμφιβάλλουμε αν παρουσιάζει το παραμικρό... ενδιαφέρον για τους μηχανικούς της γαλλικής εταιρείας που την αναλαμβάνουν! Το κολλημένο χρόνια τώρα στην πρώτη θέση των πωλήσεων στη χώρα καταγωγής του γαλλικό σούπερ μίνι είναι ένα τόσο καλό αυτοκίνητο, που αυτές οι ανανεώσεις γίνονται στην ουσία μόνο και μόνο επειδή έχει κακομάθει το κοινό σ' αυτές από όλους τους κατασκευαστές και τις περιμένει ως ένδειξη ότι το αυτοκίνητο είναι πλέον «καινούργιο». Στην πραγματικότητα ελάχιστα πράγματα υπάρχουν για να βελτιωθούν σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα μετά την παρουσίαση ενός αυτοκινήτου που είναι κορυφαίο στην κατηγορία του και αυτά κυρίως έχουν να κάνουν με την προσθήκη στον εξοπλισμό των νέων ηλεκτρονικών συστημάτων "infotainment" που εξελίσσονται με φρενήρη ρυθμό και τα οποία φυσικά μπορεί κανείς να προσθέσει στην γκάμα ενός αυτοκινήτου, χωρίς αυτό να χρειάζεται κατά τα άλλα κάποιου είδους «ανανέωση». Εν πάση περιπτώσει, έτσι έχει συνηθίσει ο κόσμος και την... ανάγκη φιλοτιμία ποιούμενη η Renault προχώρησε πέρσι στην ανανέωσή του, που στην ουσία αφορά κάποιες αισθητικές αλλαγές στην μάσκα και τα φωτιστικά σώματα και την προσθήκη κάποιων νέων χρωμάτων.

Εσωτερικό
Παρά τη γενικότερη τάση για αύξηση του μεγέθους των ανταγωνιστών του, το Clio, με μήκος 4,062 μ., εξακολουθεί να είναι ένα από τα μεγαλύτερα σούπερ μίνι. Οι χώροι του, λοιπόν, είναι επαρκέστατοι για 4 άτομα και στο πίσω κάθισμα μπορεί να καθίσει ένα ενήλικος χωρίς να ακουμπούν τα γόνατά του στην πλάτη του μπροστινού καθίσματος ακόμα κι αν κάθεται σ' αυτό ένας οδηγός ύψους 1,80 μ. Το σημαντικό είναι ότι έχει κι ένα μεγάλο χώρο αποσκευών για την κατηγορία, με χωρητικότητα 300 λίτρων (με κανονικό σχήμα μάλιστα, που τον κάνει πλήρως εκμεταλλεύσιμο), πλησιάζοντας σε λειτουργικότητα τις δυνατότητες ενός μικρού οικογενειακού αυτοκινήτου. Εκεί που έχουμε κάποια ένσταση είναι στους χώρους για μικροπράγματα και κυρίως στις ποτηροθήκες, που δεν θα ικανοποιήσουν όσους τις χρησιμοποιούν για το σκοπό για τον οποίο δημιουργήθηκαν, αφού αυτές είναι ρηχές.

Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, μ' ένα καλό κάθισμα και σωστή γενική εργονομία. Μοναδική μας παρατήρηση είναι ότι ο χειρισμός του cruise control δεν είναι τόσο πρακτικός όσο σε άλλα αυτοκίνητα, αφού τα χειριστήρια του είναι κάπως... σκόρπια, με ένα διακόπτη ενεργοποίησης δίπλα στο κάθισμα και τους διακόπτες χειρισμού πάνω στο τιμόνι. Η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ καλή για την κατηγορία, αν και ο ανταγωνισμός πλέον ακόμα και στα μικρά αυτοκίνητα είναι σκληρός και κάθε καινούργιο μοντέλο βρίσκεται σε ποιοτικά επίπεδα που είχαμε συνηθίσει σε μεγαλύτερες κατηγορίες. Το γεγονός ότι το Clio εξακολουθεί παρ' όλα αυτά να διακρίνεται, δείχνει πόσο καλό ήταν από την πρώτη στιγμή. Η τιμή του 1.2 TCe 120 ξεκινάει από 16.430 ευρώ, με ένα πολύ υψηλό επίπεδο εξοπλισμού που παραπέμπει σε μεγαλύτερη κατηγορία και στο οποίο στάνταρ είναι το ESP με hill holder, 4 αερόσακοι (οι πλευρικοί θώρακα και κεφαλής), αυτόματος κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και αναδιπλούμενοι καθρέφτες, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος, ηλεκτροχρωματικός εσωτερικός καθρέφτης, cruise control, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου, υπολογιστής ταξιδιού, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής, σύστημα start-stop.
Το εσωτερικό προσφέρει πολύ καλούς χώρους για την κατηγορία, είναι προσεγμένα ποιοτικά και πολύ καλά εξοπλισμένο
Κινητήρας-κιβώτιο
Αν με τον μικρό 3κύλινδρο κινητήρα 0.9 τούρμπο το Clio είναι ένα εύχρηστο και ευχάριστο αυτοκίνητο, με τον τετρακύλινδρο 1.2 TCe των 120 ίππων πάει πολύ πέρα από τα όρια του αποδεκτού και είναι ένα αυτοκίνητο αρκετά γρήγορο, που μπορεί να προσφέρει και οδηγική απόλαυση στον οδηγό του. Πρόκειται για ένα πολύ καλό κινητήρα, εύστροφο και με αρκετή δύναμη, που προσφέρει πραγματικά καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9'', πρώτο χιλιόμετρο σε 30,5''), επιτρέποντας σε όποιον το θέλει να κινηθεί με αρκετά γρήγορους ρυθμούς και φυσικά εξασφαλίζοντας πολύ ασφαλή προσπεράσματα σε κάθε περίπτωση. Η Renault προσφέρει πλέον το συγκεκριμένο κινητήρα όχι μόνο με αυτόματο, αλλά και με χειροκίνητο κιβώτιο (6 ταχυτήτων), που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας και που μας ενθουσίασε με την ακρίβεια και την αίσθησή του, η οποία είναι πολύ καλύτερη από την παραδοσιακή, κάπως «σφιχτή» στο κούμπωμα αίσθηση των Renault. Επιπλέον, η σωστή κλιμάκωση του κιβωτίου, που δεν είναι υπερβολικά μακρύ, επιτρέπει την καλή εκμετάλλευση των δυνατοτήτων του κινητήρα, με δεδομένο και τον χαρακτήρα της συγκεκριμένης έκδοσης, που είναι από τις πιο γρήγορες της γκάμας. Η κατανάλωση βεβαίως είναι μεγαλύτερη σε σχέση με το 0.9 (120 ίπποι είναι αυτοί και τίποτα στην φύση δεν προσφέρεται... τζάμπα), φτάνοντας στην πόλη τα 9,5 λίτρα/100 χλμ., ενώ στο ταξίδι μπορεί με κάποια αυτοσυγκράτηση να πέσει κάτω από τα 7.

Οδηγώντας
Το μεγάλο πλεονέκτημα του Clio, που αναδεικνύεται ακόμα περισσότερο σ' αυτήν την πιο γρήγορη και δυνατή έκδοση, είναι τα οδικά χαρακτηριστικά του και συγκεκριμένα ο εξαιρετικός συνδυασμός μιας πολύ καλής οδικής συμπεριφοράς με αντίστοιχα καλή ποιότητα κύλισης και πολύ καλή άνεση για την κατηγορία, που θυμίζουν μεγαλύτερο αυτοκίνητο. Η πρόσφυσή του είναι πολύ καλή, η ακρίβεια της συμπεριφοράς του επίσης, η απουσία απρόβλεπτων και απότομων αντιδράσεων αισθητή κι όταν αρχίζεις να το πιέζεις, αισθάνεσαι ότι οδηγείς ένα αυτοκίνητο με πολύ καλό κράτημα, που ελέγχεται πολύ εύκολα και δεν θα σε προδώσει αν εξερευνήσεις τα όριά του. Η υποστροφή έρχεται προοδευτικά όταν το πιέσεις, αν αφήσεις απότομα το γκάζι δεν αναπτύσσει υπερστροφικές τάσεις, αλλά απλώς κλείνει την τροχιά του και φυσικά υπάρχει πάντα και το ESP για να επέμβει όταν χρειάζεται. Κάτι που δεν χρειάζεται πάντως συχνά, γεγονός που πιστοποιεί πόσο καλά στημένο είναι το αυτοκίνητο. Το τιμόνι δεν είναι σπορ σε αίσθηση, αλλά το κρίνουμε ικανοποιητικό (κάπως ελαφρύ στις μικρές ταχύτητες, σφίγγει περισσότερο όταν ανεβαίνουν οι ρυθμοί), ενώ καλά είναι και τα φρένα, ολοκληρώνοντας μία πολύ καλή εικόνα ασφάλειας και ευχάριστης οδήγησης.
YΠEP
- Κινητήρας
- Κιβώτιο
- Οδική συμπεριφορά
- Επιδόσεις
- Άνεση
- Χώροι
- Εξοπλισμός
- Ποιότητα
KATA
- Ρηχές ποτηροθήκες
- Υψηλότερη κατανάλωση από τον 0.9
- Μη πρακτικός χειρισμός cruise control
Το πολύ καλό πλαίσιο που συνδυάζει οδική συμπεριφορά και άνεση υψηλού επιπέδου και ο δυνατός κινητήρας που προσφέρει καλές επιδόσεις, δημιουργούν ένα ιδιαίτερα ευχάριστο για τον οδηγό αποτέλεσμα
Συμπέρασμα
To Clio το θεωρούσαμε ήδη ένα από τα κορυφαία, αν όχι το κορυφαίο σούπερ μίνι, με καθαρά «αυτοκινητικά» κριτήρια και ασχέτως τιμής κι εξακολουθούμε να το θεωρούμε και μετά την ανανέωσή του. Ιδιαίτερα στην συγκεκριμένη έκδοση είναι ένα ολοκληρωμένο μικρό αυτοκίνητο, που μπορεί να χρησιμοποιηθεί ακόμα και ως οικογενειακό, προσφέροντας επαρκείς χώρους σε ένα ευχάριστο και λειτουργικό περιβάλλον, σύγχρονη σχεδίαση και προσεγμένη ποιότητα. Κυρίως όμως είναι ένα ιδιαίτερα ευχάριστο στην οδήγηση και ασφαλές αυτοκίνητο, που προσφέρει ποιότητα κύλισης μεγαλύτερης κατηγορίας και πολύ καλή άνεση, όπως επίσης και καλές επιδόσεις, που προσφέρουν ενεργητική ασφάλεια και οδηγική ευχαρίστηση. Προφανώς δεν είναι το φτηνότερο της κατηγορίας του αλλά... ό,τι πληρώνεις παίρνεις!
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.renault.com.gr


  UP