ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Citroen C3 - 1.2 PureTech 110

Η βενζίνη στο προσκήνιο         ..:: Σαββάτο, 09 Σεπτεμβρίου 2017 ::..

Το βενζινοκίνητο σύνολο 1.2 με το τούρμπο δεν προδίδει τον αγχολυτικό και άνετο χαρακτήρα του νέου C3, αλλά τον εμπλουτίζει με ροπή και δύναμη που κάνουν πιο ευχάριστη, εύκολη και ξεκούραστη την οδήγησή του και φυσικά προσφέρουν την ενεργητική ασφάλεια που εγγυώνται οι καλές επιδόσεις

Το C3 ήταν από πρωταγωνιστές των εντυπώσεων στην Ευρώπη το χρόνο που πέρασε, με την παρουσίασή να ανατρέπει τη συνηθισμένη τάση όπου τα περισσότερα νέα μοντέλα τείνουν να μιμούνται μεγαλύτερες και ακριβότερες κατασκευές. Εδώ το αυτοκίνητο έχει ένα πρωτότυπο σχέδιο που το ξεχωρίζει και κατά τη γνώμη μας τα "airbumps" είναι το "must" στο C3, το «Αυτοκίνητο του 2017» στην Ελλάδα. Όσοι το αποκτούν χωρίς αυτά, μάλλον βρίσκονται... εκτός κλίματος. Κατά τα άλλα, οι άπειροι διαφορετικοί συνδυασμοί χρωμάτων αμαξώματος και οροφής, μαζί με τέσσερα διαφορετικά εσωτερικά, σίγουρα επιτρέπουν στον αγοραστή να βρει αυτό ακριβώς που του ταιριάζει. Συνολικά, η σχεδίαση του C3 συγκαταλέγεται στα ατού του, οπότε πάμε παρακάτω...

Εσωτερικό
Το C3 έχει πεντάθυρο αμάξωμα, με μήκος 3,996 μέτρων, προσφέροντας άνετους χώρους για τέσσερα άτομα, που δεν θα αισθάνονται στριμωγμένα. Επίσης κορυφαίος σε χωρητικότητα είναι ο χώρος αποσκευών, που φτάνει τα 300 λίτρα, διευκολύνοντας έτσι σημαντικά τη χρήση του ως μοναδικού αυτοκινήτου από μία οικογένεια. Στο εσωτερικό του το αυτοκίνητο χαρακτηρίζεται από μία νεανική ατμόσφαιρα, με αρκετά χρώματα και πολλές δυνατότητα εξατομίκευσης. Η λειτουργικότητά του επίσης είναι καλή, με επαρκείς χώρους αποθήκευσης για μικροπράγματα και σωστή εργονομία. H εικόνα του εσωτερικού είναι αρκετά προσεγμένη αισθητικά και ποιοτικά, γενικά μας άρεσε. Στα 14.605 ευρώ της βασικής έκδοσης το αυτοκίνητο διαθέτει στον εξοπλισμό του τα εξής: ESP, 6 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, ανιχνευτή χαμηλής πίεσης ελαστικών, ηλεκτρικό πακέτο για παράθυρα, κλειδαριές και καθρέφτες (θερμαινόμενοι), σύστημα start/stop, υπολογιστή ταξιδιού, cruise control, φώτα ομίχλης, ηχοσύστημα με USB και Bluetooth. Εξαιρετικά...
Καλαίσθητο και με άποψη το εσωτερικό και αυτού του C3, με ικανοποιητικούς χώρους, καλή συναρμολόγηση και πλούσιο εξοπλισμό
Κινητήρας-κιβώτιο
Η συγκεκριμένη έκδοση κινείται από τον 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.2 PureTech που αποδίδει 110 ίππους και συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων. Η ροπή των 20,9 kgm είναι υπεραρκετή για να κινήσει το σχετικά ελαφρύ C3 σβέλτα, ενώ έχει και ένα γοητευτικό ήχο ακόμη και στις υψηλές στροφές. Η αραιή διάταξη του χειροκίνητου κιβωτίου με τις πέντε σχέσεις φροντίζει για την οικονομία καυσίμου (7,3 λτ./100 χλμ.), παρ' ότι δεν... τρελαθήκαμε με το κούμπωμα του επιλογέα. Αρκεί λοιπόν ο δείκτης του στροφόμετρου να σημαδέψει το «2» και αμέσως ένα ευχάριστο σπρώξιμο σε ξεκολλά από κάθε περιττό «μεταλλικό πολτό» εμπρός σου, είτε κινείσαι σε ανηφόρα, είτε είσαι φορτωμένος. Το τρικύλινδρο σύνολο δεν ακούγεται και δεν δείχνει σε καμία περίπτωση το μικρό κυβισμό του. Η μεσαία περιοχή περιστροφής είναι η αγαπημένη του, γεγονός που στο κάνει ξεκάθαρο από την αρχή. Τα αποθέματα ροπής είναι ευπρόσδεκτα, δεν πρέπει όμως να υποβιβάσεις αρκετά τις στροφές, εάν θέλεις να έχεις ικανή έλξη χωρίς τη χρήση του κιβωτίου. Για όποιον θέλει οπωσδήποτε έκδοση βενζίνης, αυτή μοιάζει με την πιο πειστική πρόταση.

Οδηγώντας
Το C3 διακρίνεται για την καλή ποιότητα κύλισης και την πολύ καλή άνεση που προσφέρει, η οποία είναι όντως κορυφαία για την κατηγορία, με εξαίρεση κάποια εγκάρσια χτυπήματα που προδίδουν αυτή τη ραστώνη της ανάρτησης. Η συγκεκριμένη μαλακή ρύθμιση σημαίνει και αύξηση των κλίσεων στις στροφές. Το C3 δεν κλονίζεται όταν μπαίνει με φόρα στη στροφή και η προοδευτική συμπεριφορά είναι ο κανόνας, αλλά εννοείται πως δεν έχει σπορ χαρακτήρα ούτε σε αυτή την έκδοση, ωστόσο σε κερδίζει με την ομοιογένειά του. Ακόμη και με αυτό το μοτέρ που διαθέτει ψυχή και επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα 9,3'', τελική 188 χλμ./ώρα), η αγχολυτική φιλοσοφία του C3 παραμένει επίκαιρη, χωρίς να αλλοιωθεί στο παραμικρό εξαιτίας της παραπάνω ισχύος. Το σύστημα διεύθυνσης είναι σχετικά καλό σε αίσθηση και σαφήνεια, όχι όμως το πιστό ακριβές αποτύπωμα που είχες αρχικά στο μυαλό σου. Το ευχάριστο Citroen, είναι ένα αυτοκίνητο για όλες τις ώρες, αλλά και για τα δυο φύλα.
YΠEP
- Ροπή κινητήρα
- Επιδόσεις
- Σχεδιαστική προσωπικότητα που ξεχωρίζει
- Εξοπλισμός
- Χώροι
- Άνεση
KATA
- Μέτριος επιλογέας
- Η ανάρτηση «κοπανάει» στις απότομες εγκάρσιες ανωμαλίες
Ο τούρμπο κινητήρας έδωσε φτερά στο μικρό Citroen, το οποίο προσπερνά με την σκέψη, χωρίς όμως να διαφοροποιεί το χαρακτήρα του
Συμπέρασμα
Αν αποκλείσεις το ντίζελ, τότε σίγουρα αυτή εδώ είναι επόμενη και πιο ενδιαφέρουσα επιλογή σου. Ρητά και κατηγορηματικά. Πηγαίνει αέρα, καίει λογικά, γενικώς του πάει αυτό το μοτέρ και σου φτιάχνει τη διάθεση, χωρίς να αλλοιώνει το χαρακτήρα αλλά και την άνεσή του όμορφου C3 στο δρόμο.
Γιάννης Τσιρογιάννης

Επίσημο Site http://www.citroen.gr/


  UP