ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Seat Ibiza - 1.0 TSI 95 PS

Νεανικό, σπορτίφ αλλά και πολιτισμένο         ..:: Παρασκευή, 01 Σεπτεμβρίου 2017 ::..

Το νέο Ibiza διατηρεί την εικόνα του σπορτίφ νεανικού σούπερ μίνι που χαρακτήριζε τους προκατόχους του, με ακόμα καλύτερη οδική συμπεριφορά από πριν και με αρκετά καλές επιδόσεις ακόμα και στη λιγότερη ισχυρή έκδοση του χιλιάρη κινητήρα με το τούρμπο, ενώ έχει ταυτόχρονα βελτιωθεί σημαντικά σε χώρους, ποιότητα κύλισης και άνεση

Αναμφισβήτητα το Ibiza είναι το μοντέλο της Seat που έχει σχεδόν ταυτιστεί με την εικόνα της εταιρείας, ένα αυτοκίνητο που εδώ και χρόνια αποτελεί μία από τις πιο προσιτές νεανικές προτάσεις για ένα αυτοκίνητο με «οδηγοκεντρικό» χαρακτήρα (για αυτό άλλωστε και δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι στη χώρα μας, όπου τα τελευταία χρόνια σάρωναν τα ντίζελ, η πλειοψηφία των πωλήσεων του Ibiza αφορούσε βενζινοκίνητες εκδόσεις, παρά το ότι προσφερόταν και σε εκδόσεις με ένα καλό ντίζελ περιορισμένου κυβισμού). Κάθε νέα γενιά του Ibiza, λοιπόν, είναι εξαιρετικά σημαντική για την ισπανική εταιρεία και αυτό αντικατοπτρίζεται στο γεγονός ότι αυτή η νέα γενιά που μόλις παρουσιάστηκε ήταν το πρώτο μοντέλο του γκρουπ VW που βασίστηκε στη νέα πλατφόρμα MQB A0 για μικρά αυτοκίνητα, πριν ακόμα και από το νέο Polo. Πρόκειται λοιπόν για ένα εντελώς νέο αυτοκίνητο, με ίδιο σχεδόν μήκος (4,059 μ.), αλλά μεγαλύτερο πλάτος και μεταξόνιο 2.564 χιλιοστών, αυξημένο κατά 95 χιλιοστά σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο.

Εσωτερικό
Η αύξηση των διαστάσεων και του μεταξονίου είχε φυσικά ως αποτέλεσμα και την αύξηση των χώρων. Ας μη ξεχνάμε πως τα αυτοκίνητα της συγκεκριμένης κατηγορίας, έχοντας πλέον μεγαλώσει αρκετά, χρησιμοποιούνται σε πολλές περιπτώσεις και ως οικογενειακά αυτοκίνητα. Στο νέο Ibiza, λοιπόν, 4 ενήλικα άτομα μεταφέρονται χωρίς πρόβλημα, ακόμα και σε ένα μακρινό ταξίδι. Ταυτόχρονα, ο χώρος αποσκευών είναι από τους κορυφαίους της κατηγορίας, με συνολική χωρητικότητα 355 λίτρων, η οποία είναι επιπέδου καλού μικρομεσαίου χάτσμπακ. Η μοναδική παρατήρησή μας είναι ότι το κατώφλι φόρτωσης είναι κάπως ψηλό, δυσκολεύοντας τη φόρτωση αντικειμένων μεγάλου βάρους. Τέλος, αρκετοί είναι και οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό, ολοκληρώνοντας μία καλή εικόνα λειτουργικότητας και πρακτικότητας. Η καλή θέση οδήγησης και η σωστή εργονομία αποτελούν ένα ακόμα θετικό στοιχείο σ' ένα αυτοκίνητο παραδοσιακά οδηγοκεντρικό. Σε ό,τι αφορά την ποιότητα κατασκευής και το διάκοσμο, υπάρχει η συνηθισμένη εικόνα που διαχωρίζει τις μάρκες του γκρουπ VW ώστε να αποφεύγεται ο εσωτερικός ανταγωνισμός. Ενώ δηλαδή το εσωτερικό του Ibiza χαρακτηρίζεται από γεροδεμένη κατασκευή και σωστή συναρμολόγηση, που δεν επιτρέπουν την εμφάνιση τριγμών και άλλων θορύβων κατά την κίνηση του αυτοκινήτου, το ταμπλό είναι σχετικά λιτό και τα πλαστικά σκληρά, προφανώς για να φαίνεται το αυτοκίνητο λιγότερο πολυτελές από το Polo! Βεβαίως, επειδή στις μέρες μας βασικό στοιχείο των αυτοκινήτων είναι πλέον και οι οθόνες αφής στο εσωτερικό για το χειρισμό διάφορων λειτουργιών, υπάρχει κι εδώ μία αντίστοιχη οθόνη στο κέντρο του ταμπλό (μεγαλύτερη στις πιο πλούσιες εκδόσεις), που το κάνει να φαίνεται σύγχρονο και νεανικό.

Η τιμή για το χιλιάρι τούρμπο ξεκινάει από 13.050 ευρώ, με πλήρη στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, ηχοσύστημα με θύρες USB, SD και Aux, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, υπολογιστή ταξιδιού, διαιρούμενο πίσω κάθισμα και σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών. Επιπλέον για τα πρώτα αυτοκίνητα που θα πωλούνται κατά την περίοδο λανσαρίσματος, η αντιπροσωπεία προσφέρει 3 ειδικά πακέτα πρόσθετου εξοπλισμού (Launch Editions), με ειδική έκπτωση της τάξης του 64-66% σε σχέση με τις κανονικές τιμές του προαιρετικού εξοπλισμού που αυτά περιλαμβάνουν. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε το πακέτο Launch Edition 1, που περιλαμβάνει αναβαθμισμένο σύστημα πολυμέσων με μεγαλύτερη οθόνη, ηχοσύστημα υψηλής απόδοσης Beats Audio, αυτόματο κλιματισμό, προσαρμοζόμενο cruise control, ζάντες αλουμινίου, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και πίσω, κάμερα οπισθοπορείας, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, θερμαινόμενα ακροφύσια πλύσης παρμπρίζ, ρυθμιζόμενο καθ' ύψος κάθισμα συνοδηγού, με επιπλέον κόστος 950 ευρώ, αντί για τα 2.950 που είναι η κανονική τιμή.
Κάπως λιτό, αλλά σύγχρονο και καλά φτιαγμένο είναι το ταμπλό, με το εσωτερικό να προσφέρει καλούς χώρους και σωστή εργονομία
Κινητήρας-κιβώτιο
Η συγκεκριμένη έκδοση του Ibiza χρησιμοποιεί το νέο 3κύλινδρο χιλιάρη κινητήρα του γκρουπ VW με 95 ίππους. Ένα κινητήρα που ταιριάζει πολύ καλά με το χαρακτήρα του αυτοκινήτου, καθώς είναι εύστροφος και αρκετά δυνατός, προσφέροντας πολύ ικανοποιητικές επιδόσεις (η εταιρεία αναφέρει 0-100 χλμ./ώρα σε 10,9''), σε μία τιμή χαμηλότερη κατά 500 ευρώ από την ισχυρότερη έκδοση των 115 ίππων. Σε σύγκριση με εκείνη μάλιστα, δείχνει λίγο πιο ελαστικός στις πολύ χαμηλές στροφές, γιατί η μέγιστη ροπή του αποδίδεται αρκετά χαμηλότερα, μόλις στις 1.500 στροφές. Η συνεργασία του με το εύχρηστο πεντάρι κιβώτιο είναι καλή, σίγουρα όμως ένα εξάρι θα τον αξιοποιούσε καλύτερα. Τέλος η κατανάλωση είναι πολύ λογική, με τιμές που στην πόλη βρίσκονται γύρω στα 8-8,5 λίτρα/100 χλμ., ενώ στο ταξίδι στον ανοιχτό δρόμο πέφτουν αρκετά κάτω από τα 7 λίτρα/100 χλμ.

Οδηγώντας
Η μεγάλη επιτυχία των μηχανικών τη Seat με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο είναι ότι, χρησιμοποιώντας την νέα πλατφόρμα κατάφεραν να βελτιώσουν το κράτημά του και την ακρίβεια της συμπεριφοράς του, που ήταν ήδη σε υψηλό επίπεδο στο προηγούμενο μοντέλο, προσφέροντας ταυτόχρονα μια πολύ υψηλού επιπέδου ποιότητα κύλισης και πολύ καλύτερη άνεση. Χαρακτηριστικά στα οποία το Ibiza δεν διακρινόταν ιδιαίτερα. Χωρίς λοιπόν να είναι το κορυφαίο σε άνεση αυτοκίνητο της κατηγορίας του, είναι πλέον απολύτως ικανοποιητικό σ' αυτόν τον τομέα και ταυτόχρονα προσφέρει πολύ καλό κράτημα και πολύ προοδευτικές αντιδράσεις, επιτρέποντας τον εύκολο έλεγχό του από τον οδηγό ακόμα και όταν οι ρυθμοί ανεβαίνουν πολύ. Κάτι στο οποίο συμβάλλει και το γρήγορο και ακριβές τιμόνι του (που σε προσωπικό επίπεδο πάντως θα προτιμούσαμε να είναι λίγο πιο «βαρύ» σε αίσθηση). Με δεδομένη και τη δύναμη του κινητήρα του, το αυτοκίνητο είναι λοιπόν αρκετά απολαυστικό στην οδήγηση και σίγουρα προσφέρει ενεργητική ασφάλεια σε πολύ υψηλά επίπεδα. Επαρκή για τον χαρακτήρα και τις επιδόσεις του είναι και τα φρένα, χωρίς να διακρίνονται ιδιαίτερα σε αίσθηση.
YΠEP
- Κινητήρας
- Καλές επιδόσεις
- Οδική συμπεριφορά
- Λογική κατανάλωση
- Χώρος αποσκευών
- Τιμή
KATA
- Κάπως λιτό ταμπλό με σκληρά πλαστικά
- Κιβώτιο μόνο με 5 ταχύτητες
- Αυξημένο ύψος στο κατώφλι φόρτωσης
Και το νέο Ibiza εξακολουθεί να διακρίνεται σε οδική συμπεριφορά, αυτήν τη φορά όμως σε συνδυασμό με πολύ καλύτερη ποιότητα κύλισης και άνεση
Συμπέρασμα
Το νέο Ibiza είναι πιο ευρύχωρο, πιο πρακτικό, καλύτερα φτιαγμένο και ακόμα πιο απολαυστικό οδηγικά από το προηγούμενο, που ήδη ήταν από τα καλύτερα της κατηγορίας του σε οδική συμπεριφορά. Τώρα όμως είναι και πιο άνετο και πολιτισμένο, γεγονός που σημαίνει ότι μπορεί να διευρύνει το κοινό του, απευθυνόμενο και σε λιγότερο ενθουσιώδεις οδηγούς, που απλώς θέλουν ένα ασφαλές, εύχρηστο, καλά εξοπλισμένο και πολιτισμένο σούπερ μίνι για όλες τις χρήσεις. Τώρα μπορεί να παίξει πολύ καλά και αυτόν τον ρόλο εκτός από εκείνο του νεανικού οδηγοκεντρικού αυτοκινήτου, με το πρόσθετο πλεονέκτημα ότι προσφέρεται σε πολύ ανταγωνιστική τιμή και -με τον χιλιάρη κινητήρα, ατμοσφαιρικό ή τούρμπο- με χαμηλή φορολογική επιβάρυνση.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.seat.gr/


  UP