ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Mini - 5 door Cooper D

Διττός χαρακτήρας         ..:: Παρασκευή, 01 Σεπτεμβρίου 2017 ::..

Η «μεσαία» ντίζελ έκδοση του 5θυρου Mini είναι ίσως αυτή που ταιριάζει περισσότερο στον πιο «πρακτικό» χαρακτήρα του 5θυρου αμαξώματος, προσφέροντας επιπλέον και οικονομία, διατηρώντας την εξαιρετική οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου, αλλά και προσφέροντας καλές επιδόσεις που ταιριάζουν στη «σπορτίβ» πλευρά του χαρακτήρα του

Αν το 5θυρο Mini κάλυψε ένα κενό στη γκάμα της εταιρείας, για όσους χρειάζονταν και δύο «πραγματικές» θέσεις πίσω, οι εκδόσεις ντίζελ ενισχύουν την αίσθηση της πρακτικότητας που προσφέρει το 5θυρο αμάξωμα, χωρίς πάντως κατά τα άλλα να υστερούν σε νεανική και «σπορτίβ» αίσθηση. Γιατί και στο ίδιο εξαιρετικό πλαίσιο πατάνε, αλλά και ο 3κύλινδρος ντίζελ 1.5 είναι πολύ καλός και δεν αφήνει περιθώρια για γκρίνια σχετικά με τις επιδόσεις. Μετά το βενζινοκίνητο Cooper με τον 3κύλινδρο 1.5, δοκιμάζουμε λοιπόν το πετρελαιοκίνητο "alter ego" του, το Cooper D με τον επίσης 3κύλινδρο 1.5.

Εσωτερικό
Μπαίνοντας στο αυτοκίνητο καταλαβαίνεις αμέσως τη διαφορά και την αιτία για την οποία έγινε η προσθήκη του 5θυρου στη γκάμα. Πρώτον, μπαίνεις... εύκολα πίσω, ανοίγοντας την πίσω πόρτα και όχι κάνοντας ακροβατικά από την εμπρός πόρτα, γύρω από το αναδιπλωμένο κάθισμα. Γιατί, όπως και να το κάνουμε, το Mini είναι χαμηλό και η πρόσβαση πίσω δεν είναι και το πιο εύκολο πράγμα στον 3θυρο. Επιπλέον, στο 5θυρο πίσω μπορείς επιτέλους να καθίσεις κανονικά, όπως σ' ένα σούπερ μίνι φυσικά, αλλά πάντως χωρίς στριμωξίδι, καθώς μάλιστα είναι αυξημένο και το εσωτερικό ύψος και πλάτος για τους πίσω επιβάτες. Δεν είναι οι μεγαλύτεροι χώροι της κατηγορίας, αλλά είναι χώροι επαρκείς για ενήλικους και για μετακινήσεις οποιασδήποτε διάρκειας. Ταυτόχρονα, αυξημένος είναι και ο χώρος αποσκευών κατά 67 λίτρα, φτάνοντας συνολικά στα 278, άρα κι αυτός πλέον βρίσκεται εντός των πλαισίων της κατηγορίας των σούπερ μίνι και μάλιστα πάνω από το μέσο όρο. Από εκεί και πέρα, μπροστά δεν υπάρχουν ιδιαίτερες αλλαγές και συναντάμε την ιδιόμορφη εργονομία του 3θυρου σε ό,τι αφορά όργανα και διακόπτες (που δεν δυσκολεύεσαι πάντως να συνηθίσεις, μόλις οδηγήσεις για λίγο διάστημα το αυτοκίνητο). Το μεγάλο στρογγυλό όργανο στο μέσο του ταμπλό φιλοξενεί μία οθόνη με διάφορες ενδείξεις και τα χειριστήρια του ηχοσυστήματος. Αξίζει επίσης να αναφέρουμε το επιπλέον πλευρικό σκιάδιο για τον οδηγό, κάτι που κάνει πολύ πιο άνετες τις μετακινήσεις κατά τις ηλιόλουστες μέρες, μειώνοντας αισθητά την ενόχληση του οδηγού από τον ήλιο (αφού μπορεί να προστατεύεται ταυτόχρονα από μπροστινό και πλευρικό σκιάδιο).

Οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό δεν είναι σπουδαίοι και μπορούν να χαρακτηριστούν οριακά επαρκείς, μια και οι θήκες στις πόρτες είναι κι αυτές μικρές. Η θέση οδήγησης είναι γενικά καλή, αλλά η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος είναι κλιμακωτή, οπότε μπορεί κάποιοι να μη βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει. Η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ υψηλού επιπέδου και δικαιολογεί το χαρακτηρισμό του αυτοκινήτου ως "premium". Κάτι που ήταν βέβαια απαραίτητο με δεδομένη την αυξημένη τιμή του, η οποία ξεκινάει από 22.320 ευρώ, με καλό στάνταρ εξοπλισμό στον οποίο περιλαμβάνονται ESP, 6 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικοί και θερμαινόμενοι καθρέφτες, κλιματισμός, ραδιο-CD με θύρες Aux και USB, ζάντες αλουμινίου, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα Start-Stop, κλπ. Μοναδικές ελλείψεις είναι αυτή της ρεζέρβας (υπάρχει «κιτ» επισκευής). Από την άλλη πλευρά βέβαια πρέπει κανείς να συνυπολογίζει ότι στην τιμή του αυτοκινήτου συμπεριλαμβάνεται και το πρόγραμμα Mini Service Inclusive, που παρέχει δωρεάν σέρβις με τους προβλεπόμενους ελέγχους και αντικαταστάσεις αναλωσίμων (λάδια, φίλτρα, μπουζί κλπ.) για 5 χρόνια ή 50.000 χιλιόμετρα.
Οι χώροι στο εσωτερικό είναι μεγαλύτεροι από αυτούς του 3θυρου, ενώ κατά τα άλλα υπάρχει... ταύτιση απόψεων σε ποιότητα, εξοπλισμό και εργονομία
Κινητήρας-κιβώτιο
Το Cooper D χρησιμοποιεί τον 3κύλινδρο ντίζελ 1.5 του γκρουπ BMW, που έχει ισχύ 116 ίππων. Ένα κινητήρα που εντυπωσιάζει με την πολιτισμένη λειτουργία του, αφού το χαμηλό επίπεδο κραδασμών και θορύβου δεν προδίδει την 3κύλινδρη αρχιτεκτονική του. Η δύναμή του είναι πολύ παραπάνω από επαρκής για ένα μικρό αυτοκίνητο σαν το Mini και αυτό φαίνεται από τις πολύ καλές επιδόσεις που προσφέρει (η εταιρεία αναφέρει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 9,4'' ή σε 9,5'' για το αυτόματο). Η συνεργασία του με το εξάρι αυτόματο κιβώτιο που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είναι πολύ καλή, συγκρατώντας σε πολύ λογικά επίπεδα και την κατανάλωση, η οποία μπορεί να πέσει κάτω από 8 λίτρα/100 χλμ. στην πόλη και γύρω στα 6 λίτρα/100 χλμ. σε ανοιχτό δρόμο.

Οδηγώντας
Οι πέντε πόρτες ίσως να θεωρούνται... ιεροσυλία από τους οπαδούς του παραδοσιακού Mini, δεν μπορεί όμως κανείς να παραβλέψει το όφελος στην οδική συμπεριφορά από την αύξηση του μεταξονίου και των εξωτερικών διαστάσεων γενικότερα. Το σύγχρονο Mini ήταν πάντα σημείο αναφοράς σε ό,τι αφορά την οδική συμπεριφορά κι αυτό ισχύει και για την 5θυρη έκδοσή του, με το πρόσθετο πλεονέκτημα ότι, χωρίς να χάνει καθόλου σε κράτημα και ακρίβεια, οι αντιδράσεις του είναι πιο προοδευτικές από του 3θυρου, λόγω των αυξημένων διαστάσεων που προσφέρουν μεγαλύτερη αδράνεια στο αμάξωμα. Έτσι, η προειδοποίηση ότι αρχίζει η απώλεια πρόσφυσης απέχει χρονικά από το «ξεκόλλημα» περισσότερο, οπότε ο οδηγός έχει και μεγαλύτερα χρονικά περιθώρια για αντίδραση. Ούτως ή άλλως το κράτημα του αυτοκινήτου είναι εξαιρετικό, η ακρίβεια της συμπεριφοράς επίσης, το τιμόνι είναι γρήγορο και ακριβές και τα φρένα πολύ καλά, οπότε και αυτή η έκδοση του Mini ταυτίζεται με την ευχαρίστηση της οδήγησης για όσους μπορούν να την εκτιμήσουν (και να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες που προσφέρει το καλό πλαίσιο και ο δυνατός κινητήρας). Φυσικά και σ' αυτό το μοντέλο, όπως και στο 3θυρο, η σφιχτή ρύθμιση των αναρτήσεων για την εξασφάλιση σπορτίφ συμπεριφοράς έχει ως αποτέλεσμα μία μέτρια άνεση, με τις ανωμαλίες του δρόμου να γίνονται αισθητές στους επιβάτες.
YΠEP
- Oδική συμπεριφορά
- Καλές επιδόσεις
- Tιμόνι
- Φρένα
- Ποιότητα
- Κατανάλωση
- Χώροι «κανονικού» σούπερ μίνι
- Δωρεάν σέρβις
KATA
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
- Άνεση
- Αυξημένη τιμή
- Έλλειψη ρεζέρβας
Ο μικρός ντίζελ είναι δυνατός και προσφέρει καλές επιδόσεις στο αυτοκίνητο σε συνδυασμό με πολύ χαμηλή κατανάλωση, ενώ η οδική συμπεριφορά είναι εξαιρετική, με ακόμα πιο προοδευτικές αντιδράσεις από το 3θυρο λόγω μεγαλύτερου μήκους
Συμπέρασμα
Με δεδομένο ότι η δημιουργία του 5θυρου Mini είχε κατ' αρχάς λειτουργικούς στόχους, την αύξηση δηλαδή της πρακτικότητας του αυτοκινήτου χάρη στην αύξηση του χώρου για τους επιβάτες, είναι προφανές ότι η συγκεκριμένη έκδοση με τον μικρό πετρελαιοκινητήρα και την χαμηλή κατανάλωση, ανταποκρίνεται με τον καλύτερο τρόπο στον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Χωρίς μάλιστα να απεμπολεί τα παραδοσιακά «σπορτίφ» χαρακτηριστικά των Mini, όχι μόνο σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς, που είναι εξαιρετική, αλλά και σε επίπεδο επιδόσεων, οι οποίες είναι πολύ καλές. Ο μοναδικός συμβιβασμός, στα μάτια τουλάχιστον των «σκληροπυρηνικών» οπαδών του Minι είναι η ελαφρά αύξηση του μεγέθους του αμαξώματος σε συνδυασμό με τις δύο επιπλέον πόρτες. Αλλά κανείς βεβαίως δεν υποχρεώνει κανέναν να αγοράσει το 5θυρο Mini αν δεν θέλει, αφού το 3θυρο... ζει και βασιλεύει. Το 5θυρο όμως μπορεί να φέρει επιπλέον πελάτες στην εταιρεία κι αυτό στην εποχή μας είναι προφανώς πολύ σημαντικό...
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP