ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Skoda Kodiaq - 1.4 TSI 125 PS

Τιμή μικρομεσαίου, χώροι... θηρίου!         ..:: Σαββάτο, 26 Αυγούστου 2017 ::..

Το πιο σημαντικό στοιχείο για το νέο μεσαίο SUV της Skoda με τις μεγάλες εξωτερικές διαστάσεις είναι η τιμή της βασικής έκδοσης, που παραπέμπει σαφώς στην αμέσως μικρότερη κατηγορία παρά τον πλούσιο εξοπλισμό, σε αντίθεση με τους χώρους -και την κατανάλωση- που υπενθυμίζουν πού πραγματικά ανήκει

Νέα έλευση, νέο όνομα, νέες προσδοκίες από τη Skoda που εξέλαβε πολύ σοβαρά τις έρευνες για τη διόγκωση της ζήτησης των απανταχού SUV. Εξωτερικά το Kodiaq υιοθετεί τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της εταιρείας. Η εικόνα είναι κάπως πιο συγκρατημένη στο πίσω τμήμα συγκριτικά με εμπρός αλλά όλο αυτό λίγο απασχολεί τον υποψήφιο κάτοχο, που θα διακρίνει μεμιάς ένα επιβλητικό αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου, το οποίο δύσκολα περνά απαρατήρητο. Το συνολικό μήκος του αμαξώματος φτάνει στα 4,7 μέτρα περίπου.

Εσωτερικό
Εδώ το Kodiaq θα σε κερδίσει απευθείας, τόσο σε επίπεδο ποιότητας όσο και άπλετων χώρων. Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η μεγάλη οθόνη αφής, ενώ η φαρδιά φάσα σε απόχρωση χρωμίου ή ξύλου «σπάει» κατά κάποιο τρόπο το κάπως μουντό περιβάλλον. Όλα τα επιμέρους υλικά της καμπίνας είναι αρκετά ποιοτικά και η κατασκευή γεροδεμένη, χωρίς να παρατηρούνται ατέλειες στο φινίρισμα ή τριγμοί κατά την κύλιση. Στους τομείς των χώρων και της πρακτικότητας το Kodiaq φλερτάρει με την κορυφή. Πέντε επιβάτες, ακόμη και με ύψος μεγαλύτερο του μέσου όρου, θα μετακινηθούν με ιδιαίτερη άνεση, ενώ το στάνταρ συρόμενο (κατά 180 χιλιοστά) πίσω κάθισμα δίνει ένα επιπλέον ατού. Ο χώρος αποσκευών των 720 λίτρων είναι ιδανικός για... μετακόμιση αφού είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμος και προαιρετικά μπορεί να τοποθετηθεί και τρίτη σειρά καθισμάτων για όσους επιθυμούν 7θέσια διάταξη. Στην καμπίνα υπάρχουν επαρκείς θήκες για μικροαντικείμενα, με την εργονομία των διακοπτών να είναι σχετικά καλή. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει τα πάντα: ESP με λειτουργία ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού και hill holder, 9 αερόσακους, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, προβολείς ομίχλης, cruise control, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ., στην τιμή μάλιστα των 22.000 ευρώ.
Σίγουρα από την καμπίνα θα θέλξει αρκετούς πελάτες λόγω της γερμανικής ποιότητας κατασκευής, αλλά και των τεράστιων χώρων
Κινητήρας-κιβώτιο
Η βασική δικίνητη έκδοση της δοκιμής μας εφοδιάζεται με τον βενζινοκινητήρα τούρμπο 1.4 TSI των 125 ίππων αλλά και των 20,4 kgm ροπής. Σε συνδυασμό με το πολύ καλό σε αίσθηση και κλιμάκωση 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, το συγκεκριμένο σύνολο είναι αρκετά ελαστικό μέσα στην πόλη ενώ και στον αυτοκινητόδρομο θα ικανοποιήσει. Σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις, η τελική ταχύτητα φτάνει τα 190 χλμ./ώρα και η επιτάχυνση 0-100 από στάση ολοκληρώνεται σε 10,5'', παρά το βάρος των 1.500 κιλών. Ο κινητήρας τραβάει αγόγγυστα όσο ζει μέσα στην ωφέλιμη περιοχή του και δεν χρειάζεται να τον «ξελιγώνεις» ζητώντας το κάτι παραπάνω. Το μόνο αρνητικό είναι η αυξημένη κατανάλωση καυσίμου, σε σύγκριση πάντα με μικρότερα αυτοκίνητα αντίστοιχου κυβισμού και ισχύος, που προσεγγίζει τα 10 λίτρα ανά 100 χλμ. σε μικτή χρήση, Το μέγεθος του αυτοκινήτου έχει ως συνέπεια και αντίστοιχο βάρος, κάτι που αναπόφευκτα αυξάνει τις απαιτήσεις για ισχύ όταν οδηγείς, άρα και την κατανάλωση. Δεν μπορείς να τα έχεις όλα, δυστυχώς...

Οδηγώντας
Το Kodiaq πατάει στην αξιόλογη πλατφόρμα MQB του Group VW, κάτι που σημαίνει πως καταφέρνει να «κρύβει» καλά τόσο τον όγκο, όσο και το βάρος του. Επίσης άλλο ένα γνώρισμα της συγκεκριμένης πλατφόρμας είναι η ακαμψία που εισπράττεις ως αίσθηση από τα πρώτα κιόλας μέτρα. Από εκεί και πέρα η καλορυθμισμένη ανάρτηση ικανοποιεί με τον τρόπο που απορροφά τις ανωμαλίες και παράλληλα οι κλίσεις του αμαξώματος κινούνται σε λογικά πλαίσια. Το υψηλό προφίλ των ελαστικών λειτουργεί ευεργετικά στην άνεση των επιβατών αλλά και στην απρόσκοπτη κύλιση ακόμη και πάνω από ανωμαλίες του δρόμου. Σαφώς το Kodiaq με αυτή τη διάπλαση δεν φτιάχτηκε να στρίβει στις δυο ρόδες, προς Θεού, όμως στην πίεση στον επαρχιακό θα αντιδράσει προοδευτικά χωρίς παρατράγουδα. Το συνολικό πάτημα αλλά και το σύστημα πέδησης υμνούν τη γερμανική σχολή οπότε δεν τίθεται θέμα περαιτέρω σχολιασμού.
YΠEP
- Χώροι
- Ποιότητα
- Τιμή
- Εξοπλισμός
- Άνεση
KATA
- Αυξημένη κατανάλωση
- Δύσκολο στο παρκάρισμα λόγω μήκους
Στο δρόμο είναι πολύ άνετο και ασφαλές, απομονώνοντας τους επιβάτες του από τα πεπραγμένα του εξωτερικού περιβάλλοντος
Συμπέρασμα
Είναι μια από τις περιπτώσεις που προέκυψαν σχεδόν από το πουθενά και σε προκαλούν να γίνεις υποψήφιος ενδιαφερόμενος της συγκεκριμένης κατηγορίας. Εάν δηλαδή προσπεράσεις την αυξημένη κατανάλωση του TSI, και αποδέχεσαι τη μακρόσυρτη σιλουέτα προκειμένου να διαθέτεις τους τεράστιους χώρους, τότε έχεις ένα «γερμανικό» crossover που προσφέρει επιπλέον και πολύ καλή άνεση, χωρίς μάλιστα να αποψιλώνει υπερβολικά τις καταθέσεις σου.
Γιάννης Τσιρογιάννης

  UP