ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Abarth 595 - 1.4T 180 HP Competizione

Καρτ δρόμου         ..:: Τετάρτη, 16 Αυγούστου 2017 ::..

Αναμφισβήτητα ένα πολύ ειδικό αυτοκίνητο, με ιδιαίτερα σπορ χαρακτήρα και αγωνιστική εσάνς, ένα τετράτροχο φετίχ που σκοπό έχει να μας δείξει τι μπορεί να κατασκευάσει η ιταλική φίρμα όταν δεν έχει από πάνω της το άγχος του κόστους

Ο ορισμός της υπερβολής στο έπακρο. Ή αλλιώς, πώς μπορείς να αγριέψεις ένα life style μίνι με μεταξόνιο μόλις 2,3 μέτρων! Οι άγριες προθέσεις είναι ξεκάθαρες όπου και να πέσει το μάτι. Ζάντες 17'', απανταχού λεπτομέρειες Abarth, προφυλακτήρες και μαρσπιέ που συνθέτουν μυϊκή μάζα, αεροδυναμικά βοηθήματα, φυσικά οι σκορπιοί της Abarth και diffuser με δυο διπλές απολήξεις εξατμίσεων, οι οποίες αναλαμβάνουν και τη σχετική μελωδία. Είναι σαν το άκακο 500αράκι να κατάπιε όλο το κουτί με τα αναβολικά, και να βγήκε στους δρόμους για τα περαιτέρω. Και βέβαια, πουθενά δεν περνά απαρατήρητο...

Εσωτερικό
Καλώς ήλθατε στην πολεμίστρα. Μπαίνεις, κάθεσαι και πιστεύεις πως κάποιος σε έβαλε τιμωρία να στριμωχτείς εδώ και να μην πάρεις το βλέμμα σου από τα τεκταινόμενα στο δρόμο. Η έγχρωμη TFT οθόνη πολλαπλών λειτουργιών είναι μια πινελιά τεχνολογίας που εδώ ταιριάζει γάντι και κλέβει τις εντυπώσεις. Διαθέτει σπορ πρόγραμμα με ενδείξεις διαθέσιμης ισχύος αλλά και... επιταχυνσιόµετρο, που καταγράφει τα «G» κατά δύο άξονες. Εννοείται πως το κλου της υπόθεσης είναι το όργανο μέτρησης πλήρωσης του τούρμπο στα αριστερά, με όριο τα 1,9 bar. Ακόμη πιο ευπρόσδεκτα όμως είναι τα αγωνιστικού τύπου καθίσματα που αγκαλιάζουν το σώμα ιδανικά και κρατούν τον οδηγό σε εγρήγορση για ό,τι θα ακολουθήσει. Ποιότητα και εργονομία στέκονται στο ύψος των περιστάσεων της συγκεκριμένης ειδικής κατασκευής, τα περί στενάχωρων διαθέσιμων χώρων τα γνωρίζετε ούτως ή άλλως από την υπόλοιπη σειρά 500, οπότε το μόνο που σας αφορά εδώ είναι ο εξοπλισμός, ο οποίος κυριολεκτικά ξεπερνά, δικαιολογημένα (λόγω τιμής), κάθε προσδοκία. Διαθέτει ESP, 6 αερόσακους, όλο το ηλεκτρικό πακέτο για παράθυρα, καθρέφτες, κλειδαριές, σύστημα ελέγχου πρόσφυσης, ηλεκτρονικά μπλοκέ διαφορικό, αυτόματο κλιματισμό, ηλιοροφή, ζάντες αλουμινίου 17'', προβολείς ομίχλης, ηχοσύστημα, δερμάτινες επενδύσεις, κ.α. Στο ταμείο θα σας ζητήσουν 25.000 ευρώ, αλλά μπρος στα κάλλη τι είναι ο... πόνος;
Με επαρκείς χώρους γεροδεμένη και προσεγμένη κατασκευή, καλής ποιότητα υλικά και πλούσιο εξοπλισμό, το εσωτερικό του ASX είναι αρκετά φιλόξενο για 4 επιβάτες ακόμα και σε μακρινά ταξίδια
Κινητήρας-κιβώτιο
Ένα ηχόχρωμα υπερπαραγωγή κυριολεκτικά! Από πού να ξεκινήσεις και που να τελειώσεις αλήθεια εδώ... Θέλεις εσκεμμένα εν μέσω ηρεμίας στη γύρω περιοχή, να θέτεις σε λειτουργία τον κινητήρα και να φτιάχνεσαι με αυτό το βαρύ μπάσο ήχο που παραπέμπει σε... βραχνιασμένη Mustang ή θυμωμένη Ferrari, έτοιμες να καταπιούν τα πάντα στο διάβα τους. Το πρώτο χαμόγελο ήδη ήρθε στο πρόσωπο. Κάτω από το μικροσκοπικό καπό του 595 Competizione ζει και αναπνέει ο 1.4 του ομίλου με την τουρμπίνα της Garrett και το φίλτρο της BMC. Το αποτέλεσμα είναι 180 ίπποι και 25,5 kgm ροπής, πακέτο μαζί με ένα 5άρι αυτοματοποιημένο κιβώτιο το οποίο επικουρικά διαθέτει και paddles πίσω από τη στεφάνη του τιμονιού, εκτός από τα μαγικά κουμπιά στην κονσόλα. Οι επιδόσεις που ανακοινώνει ο κατασκευαστής για την αυτόματη έκδοση κάνουν λόγο για 0-100 χλμ./ώρα σε 6,9'' και τελική ταχύτητα η οποία ακουμπά τα 225 χλμ./ώρα. Ξεκινάς, στην αρχή επιφυλακτικά, με το κιβώτιο να αλλάζει μόνο του τις σχέσεις. Με το που ανοίξει λίγο ο δρόμος εμπρός σου και πιέσεις το δεξί πόδι, το πάρτι ξεκινάει. Πατάς επιπρόσθετα το κουμπί "Sport" και η έκρηξη γύρω από τις 2.000 σ.α.λ., κολλάει το σώμα σου με λύσσα στο κάθισμα. Εξαντλείς τις σχέσεις με τέρμα γκάζι και σε κάθε αλλαγή πριν τον κόφτη το κιβώτιο ανεβάζει τις σχέσεις σε ρυθμό πυροβόλου όπλου, με την ανάλογη κλοτσιά στη μέση σου. Τελειότητα, αφήστε μας εδώ να παίζουμε για ώρες. Το μοτέρ δεν έχει πουθενά κομπιάσματα ή νεκρές περιοχές, ενώ προσαρμόζεται ιδανικά στις ορέξεις σου, είτε θέλεις να μετακινείσαι με χαλαρό ρυθμό είτε να πιάνεις τον εαυτό σου να σφίγγει τη στεφάνη του τιμονιού από την έντονη επιτάχυνση. Και ενώ θα περίμενες ο T-Jet να καταπίνει με υπερβολική λαιμαργία τα λίτρα της αμόλυβδης, κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει, αφού η μέση κατανάλωση έγραψε γύρω στα 8 λίτρα, με τις ενδείξεις να ξεκινούν από 9 στις υπερβολές μας.

Οδηγώντας
Πώς πάει αυτό το πράγμα στο δρόμο; Εξαιρετικά, σαν καρτ, είναι η απάντηση, αλλά απαιτεί σεβασμό και γνώση, γιατί το κοντό μεταξόνιο και τα πολλά χιλιόμετρα που έρχονται εύκολα στο ταχύμετρο ενδέχεται να δημιουργήσουν νευρικότητα. Εάν δεν έχεις σύνεση μπορεί να το μετανιώσεις, σε όλες τις άλλες περιπτώσεις θα διασκεδάσεις με το «όπλο τσέπης», αλλά και την αντίδραση των άλλων «πληγωμένων» οδηγών στο δρόμο. Η σφιχτή ανάρτηση με τα σκληρά ελατήρια, την παχιά αντιστρεπτική και τα αγωνιστικά ελαστικά Michelin Pilot Sport 3 δύσκολα σε προδίδουν. Από την άλλη, το μικρό flat-bottom τιμόνι με τη βαριά αίσθηση παρ' ότι δεν είναι μετρ στην πληροφορία, τη δουλειά την κάνει ικανοποιητικά. Τα φρένα με αεριζόμενους δίσκους σε όλους τους τροχούς και διπίστονες δαγκάνες Brembo εμπρός, είναι απαραίτητα, προκειμένου να επιβραδύνει άμεσα αυτός ο λιλιπούτειος διάβολος. Δεν ήταν λίγες οι φορές που ανεβήκαμε στο πεντάλ φοβούμενοι πως τα μέτρα ακινητοποίησης δεν θα μας φτάσουν, ωστόσο αυτή ήταν μόνο ψυχολογική ψευδαίσθηση. Η βελτιωμένη ανάρτηση πάντως κάνει τα πάντα για να διατηρήσει τον έλεγχο του αμαξώματος. Εξυπακούεται όμως ότι ψάχνει ιδανικές συνθήκες και όχι βομβαρδισμένους δρόμους, διαφορετικά το σκηνικό αλλάζει. Γι’ αυτό βέβαια υπάρχει το TTC (Τorque Transfer Control) που προσομοιώνει ηλεκτρονικά την λειτουργία μπλοκέ διαφορικού. Το 595 περνά αέρα από στροφές και ευθείες, χαράσσει την πορεία και την ακολουθεί ιδανικά, με τον φύλακα άγγελο ESP να μην απενεργοποιείται, παρ' ότι δεν επεμβαίνει στην πλειοψηφία των περιπτώσεων. Το μικρό Abarth δεν είναι ένα καθημερινό αυτοκίνητο, δεν είναι άνετο και δεν αγαπά την ανάγλυφη ελληνική άσφαλτο. Όλα αυτά τα ξέρεις και τα περιμένεις, οπότε δεν σου κάνουν εντύπωση.
YΠEP
- Προσωπικότητα
- Καθαρόαιμος σπορ χαρακτήρας
- Εκρηκτικές επιδόσεις
- Κιβώτιο
- Συμπεριφορά καρτ
KATA
- Τιμή αγοράς
- Άνεση
Με καλή πρόσφυση, προβλέψιμη συμπεριφορά και δυνατό κινητήρα με καλή ροπή, το ASX είναι ευχάριστο όσο και ασφαλές στην οδήγηση
Συμπέρασμα
Ο σκοπός του δαιμονισμένου αυτού σκορπιού είναι να θυμάσαι στο δυσοίωνο αυτοκινητικό μέλλον από πλευράς συγκινήσεων, πώς ήταν κάποτε τα πραγματικά αυτοκίνητα, ακόμη και σε συσκευασία τσέπης. Πώς μάγευαν με τον ήχο τους, πώς επιτάχυναν με εκρηκτικό τρόπο, πώς έστριβαν σαν ένα κομμάτι αέρινα σε κάθε καμπή, κλειστή ανοιχτή. Το 595 Competizione είναι φετίχ, το γράψαμε και στην εισαγωγή, επενδύει στην τρέλα και μας αρέσει...
Γιάννης Τσιρογιάννης

Επίσημο Site http://www.abarth.gr


  UP