ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

SsangYong Tivoli - 1.6 D AWD

Υγραέριο με εργοστασιακή έγκριση         ..:: Τρίτη, 08 Αυγούστου 2017 ::..

Η υγραεριοκίνητη έκδοση του Tivoli, με σύστημα εγκεκριμένο από το εργοστάσιο που δεν επηρεάζει την 5ετή εγγύηση, αποτελεί μία πολύ ενδιαφέρουσα λύση σε σύγκριση με τη βενζινοκίνητη, με αισθητά χαμηλότερο κόστος χρήσης που επιτρέπει την απόσβεση του κόστους τοποθέτησης του συστήματος υγραεριοκίνησης σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα

Το κίνητρο για τη συγκεκριμένη δοκιμή αποτέλεσε η λανθασμένη προσέγγιση των ελλήνων καταναλωτών εδώ και κάμποσα χρόνια απέναντι στη χρήση του υγραερίου ως καυσίμου για τα αυτοκίνητα, την οποία θεωρούν ως λύση για τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα με το μικρότερο δυνατό κόστος τοποθέτησης. Με αποτέλεσμα σε πάρα πολλές περιπτώσεις να τοποθετούν συστήματα υγραερίου σε κινητήρες που δεν είναι φτιαγμένοι για κάτι τέτοιο ή να απευθύνονται σε συνεργεία που πίσω από ένα εξωφρενικά χαμηλό κόστος κρύβουν κακή ποιότητα εξαρτημάτων και τοποθέτησης. Στη συγκεκριμένη περίπτωση πρόκειται για ένα σύστημα υγραερίου που τοποθετείται μεν εκ των υστέρων από την αντιπροσωπεία, αλλά με την έγκριση του εργοστασίου, κάτι που σημαίνει ότι μπορεί να τοποθετηθεί και σε καινούργιο αυτοκίνητο, χωρίς να επηρεαστεί καθόλου η εργοστασιακή εγγύηση (η οποία στο Tivoli έχει διάρκεια 5 ετών). Προφανώς το κόστος της (1.200 ευρώ) είναι υψηλότερο από αυτό που προσφέρουν πολλά ελεύθερα συνεργεία με πολύ χαμηλές τιμές, τα οποία όμως ούτε την εγγύηση το εργοστασίου εξασφαλίζουν, ούτε τη σωστή λειτουργία του συστήματος. Και -κυρίως- δεν εξασφαλίζουν ότι μακροπρόθεσμα ο κινητήρας δεν θα εμφανίσει προβλήματα λόγω της χρήσης υγραερίου (κάτι που είναι δεδομένο σε κινητήρες που δεν είναι ειδικά κατασκευασμένοι και ρυθμισμένοι για κίνηση με υγραέριο).

Εσωτερικό
Το Tivoli φιλοξενεί πολύ άνετα τέσσερα ενήλικα άτομα, έτσι ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως οικογενειακό αυτοκίνητο. Ο χώρος αποσκευών της προσθιοκίνητης έκδοσης σαν αυτή της δοκιμής μας έχει χωρητικότητα 423 λίτρων, που είναι πολύ καλή για το μέγεθος του αυτοκινήτου και την συγκεκριμένη χρήση. Η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλή, αλλά η ρύθμιση της πλάτης είναι κλιμακωτή (και στη βασική έκδοση δεν υπάρχει ρύθμιση του καθίσματος καθ' ύψος). Σε ό,τι αφορά τους χώρους για μικροπράγματα στο εσωτερικό, είναι επαρκείς χωρίς όμως και να ξεχωρίζουν. Η ποιότητα κατασκευής είναι προσεγμένη και μπορεί να μην υπάρχουν πολυτέλειες και μαλακά πλαστικά στο ταμπλό, αλλά δεν υπάρχουν και προχειρότητες και το αυτοκίνητο δεν δίνει σε καμία περίπτωση την αίσθηση φτηνής κατασκευής.

Η τιμή του βενζινοκίνητου Tivoli στο οποίο γίνεται η εγκατάσταση του συστήματος υγραερίου ξεκινάει από 16.340 ευρώ με χειροκίνητο κιβώτιο (συν 1.200 ευρώ για το σύστημα υγραεριοκίνησης και 80 ευρώ για έξοδα ΚΤΕΟ μετά την τοποθέτησή του) με πλήρη εξοπλισμό, που περιλαμβάνει ESP με hill holder και σύστημα ενεργούς προστασίας από ανατροπή, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηχοσύστημα με Bluetooth, θύρες Aux και USB (συμβατή με iPod) και χειριστήρια ρύθμισης στο τιμόνι, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, συναγερμό, σύστημα διεύθυνσης Smart Steer με τρία επίπεδα λειτουργίας (Normal, Comfort και Sport), Cruise Control, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Η αυτόματη έκδοση της δοκιμής μας ξεκινάει από 20.940 ευρώ (επίσης συν 1.200 ευρώ για το σύστημα υγραεριοκίνησης και 80 ευρώ για έξοδα ΚΤΕΟ), στο τρίτο επίπεδο εξοπλισμού όμως, που είναι ιδιαίτερα πλούσιο, με επιπλέον των παραπάνω σύστημα προειδοποίησης επικείμενης μπροστινής σύγκρουσης, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, αερόσακο γονάτων οδηγού, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, συναγερμό, αναβαθμισμένο ηχοσύστημα με οθόνη αφής, θύρες USB και HDMI, Bluetooth και σύνδεση με iPod, κάμερα οπισθοπορείας, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου κλπ.
Το εσωτερικό του Tivoli είναι αρκετά προσεγμένο και προσφέρει επαρκείς χώρους για τέσσερα άτομα
Κινητήρας-κιβώτιο
Το αυτοκίνητο κινείται από έναν ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων με 128 ίππους. Προφανώς σε σχέση με τους κινητήρες τούρμπο που διαδίδονται όλο και περισσότερο είναι κάπως ράθυμος, προσανατολισμένος σαφώς προς την ήρεμη οδήγηση, ιδιαίτερα σ' αυτήν την έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο, χωρίς όμως να γίνεται το αυτοκίνητο τόσο αργό που να προβληματίζει στα προσπεράσματα. Στην αλλαγή καυσίμου ανάμεσα σε υγραέριο και βενζίνη (η οποία γίνεται με το πάτημα ενός κουμπιού πολύ ομαλά, χωρίς να αντιλαμβάνεται οτιδήποτε ο οδηγός) δεν φαίνεται κάποια αισθητή διαφορά, η ύπαρξη άλλωστε αυτόματου κιβωτίου βοηθάει στην αποτελεσματική διαχείριση του κινητήρα. Απλώς το αυτόματο κιβώτιο αυξάνει αναπόφευκτα και την κατανάλωση, ιδιαίτερα στην πόλη. Από την άλλη πλευρά, η ύπαρξη δύο καυσίμων με το δικό του ρεζερβουάρ το καθένα προσθέτει μερικές εκατοντάδες χιλιόμετρα στην αυτονομία του αυτοκινήτου, καθώς υπάρχει για το υγραέριο ένα ιδιαίτερα μεγάλο ρεζερβουάρ 54 λίτρων. Ένας μικρός δείκτης με τέσσερα λαμπάκια γύρω από το κουμπί αλλαγής καυσίμου, δείχνει την ποσότητα που περιέχει το ρεζερβουάρ, ενώ για την βενζίνη υπάρχει φυσικά ο παραδοσιακός δείκτης στον πίνακα οργάνων.

Εμείς κάναμε κάτω από αρκετά πιεστικές για τον κινητήρα συνθήκες (πολλά χιλιόμετρα σε πυκνή κυκλοφορία στην πόλη, συνεχής χρήση κλιματισμού λόγω καύσωνα) γύρω στα 320 χιλιόμετρα χωρίς να σβήσει και το τελευταίο λαμπάκι του δείκτη. Ακόμα και αν υπολογίσουμε ότι κάψαμε γύρω στα 45 λίτρα, με την τιμή του υγραερίου να είναι κάτι παραπάνω από το μισό της τιμής της βενζίνης, τελικά το κόστος χρήσης του αυτοκινήτου μπορεί να πέφτει ακόμα και κάτω από τα επίπεδα ενός οικονομικού ντίζελ. Άρα την αποστολή του για μείωση του κόστους, την επιτυγχάνει. Σε ό,τι αφορά το αυτόματο κιβώτιο των 6 ταχυτήτων, θα αναφέρουμε ότι είναι κάπως αργό, αλλά όχι εκνευριστικά και οι αλλαγές γίνονται εξαιρετικά ομαλά, χωρίς το παραμικρό «κόμπιασμα», οπότε δεν ενοχλεί μόλις το συνηθίσεις και βοηθάει στην ξεκούραστη οδήγηση μέσα στην πόλη. Διαθέτει άλλωστε τρία προγράμματα λειτουργίας και στη ρύθμιση power (υπάρχει και winter και eco) το αυτοκίνητο είναι κάπως πιο ζωντανό, με τις ταχύτητες να αλλάζουν ψηλότερα και να κατεβαίνουν πιο γρήγορα στο πάτημα του γκαζιού. Υπάρχει και δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών, με μια αρκετά ασυνήθιστη διάταξη όμως (υπάρχει ένα μικρό «κουμπί» στο πλάι της λαβής του μοχλού επιλογής, το οποίο μετακινείται προς τα εμπρός ή προς τα πίσω για ανέβασμα και κατέβασμα ταχύτητας).

Οδηγώντας
Σε σχέση με την τετρακίνητη έκδοση που είχαμε δοκιμάσει παλιότερα, το προσθιοκίνητο Tivoli έχει απλούστερο σύστημα ανάρτησης πίσω (ημιάκαμπτο άξονα αντί για σύστημα πολλαπλών συνδέσμων). Παρ' όλα αυτά, με δεδομένο το γεγονός ότι δεν πρόκειται για ένα πολύ γρήγορο αυτοκίνητο με ιδιαίτερα μεγάλη ισχύ που να δημιουργεί ακραίες καταστάσεις όταν υπερβάλλει ο οδηγός, η οδική συμπεριφορά είναι απολύτως προβλέψιμη, προοδευτικά υποστροφική στο όριο της πρόσφυσης και χωρίς απρόβλεπτες αντιδράσεις αν αφήσει ο οδηγός το γκάζι πάνω στην στροφή. Το αυξημένο ύψος του αυτοκινήτου συνεπάγεται κάπως αυξημένες κλίσεις στις στροφές σε σχέση με ένα κλασικό σεντάν ή χάτσμπακ, χωρίς όμως αυτές να επηρεάζουν την τροχιά του και να δημιουργούν κάποιο πρόβλημα. Το τιμόνι (που, φυσιολογικά, δεν είναι ιδιαίτερα γρήγορο) προσφέρει τρία επίπεδα υποβοήθησης, αλλά ακόμα και στην επιλογή Sport έχει μια «τεχνητή» αίσθηση. Με δεδομένο πάντως ότι μιλάμε για ένα αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου για οικογενειακή κρίση, θα λέγαμε ότι είναι απολύτως αποδεκτό. Ικανοποιητικά κάνουν επίσης τη δουλειά τους και τα φρένα. Συνολικά μιλάμε για μία συμπεριφορά που δεν παρακινεί για γρήγορη οδήγηση, αλλά είναι χωρίς εκπλήξεις και απρόοπτα. Εκεί που υστερεί το αυτοκίνητο σε σχέση με την τετρακίνητη έκδοσή του είναι στον τομέα της άνεσης, λόγω της λιγότερο εξελιγμένης ανάρτησης πίσω. Το προσθιοκίνητο Tivoli είναι αρκετά πιο σφιχτό και οι ανωμαλίες του δρόμου, ιδιαίτερα οι εγκάρσιες, γίνονται αρκετά περισσότερο αισθητές στους επιβάτες.
YΠEP
- Χαμηλό κόστος χρήσης
- Σύστημα υγραεριοκίνησης εγκεκριμένο από το εργοστάσιο
- Μεγάλη αυτονομία και με τα δύο καύσιμα
- Aυτόματο κιβώτιο με τρία προγράμματα
- Εξοπλισμός
- 5 χρόνια εγγύηση
KATA
- Μέτριες επιδόσεις
- Μάλλον αργό αυτόματο κιβώτιο, με περίεργο σύστημα χειροκίνητων αλλαγών
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
Χωρίς να εμπνέει για γρήγορη οδήγηση λόγω του αυξημένου ύψους του, το αυτοκίνητο είναι ευκολοδήγητο και χωρίς εκπλήξεις στη συμπεριφορά του, ενώ οι επιδόσεις που προσφέρει ο κινητήρας 1,6 κρίνονται απλώς επαρκείς
Συμπέρασμα
Όπως είχαμε γράψει και στην πρώτη δοκιμή που είχαμε κάνει με το Tivoli στην τετρακίνητη έκδοση ντίζελ, εξακολουθούμε να πιστεύουμε ότι εκείνη η έκδοση είναι κατά τη γνώμη μας η πιο αντιπροσωπευτική του χαρακτήρα του (κάτι άλλωστε που το έχουμε αναφέρει επανειλημμένως και για τις τετρακίνητες εκδόσεις άλλων αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου). Από εκεί και πέρα υπάρχουν πολλοί καταναλωτές που αγοράζουν αυτοκίνητα που «μοιάζουν με τζιπ», αλλά δεν ενδιαφέρονται για σύστημα τετρακίνησης γιατί δεν τα χρησιμοποιούν ποτέ εκτός δρόμου και επιδιώκουν χαμηλή τιμή αγοράς και χαμηλό κόστος χρήσης. Σ' αυτήν την περίπτωση, αυτή η υγραεριοκίνητη έκδοση έχει προφανώς ένα πλεονέκτημα απέναντι στη βενζινοκίνητη, που έχει και το χαμηλότερο κόστος αγοράς. Γιατί προσφέρει σημαντικά χαμηλότερο κόστος χρήσης, χαμηλότερο ίσως κι από αυτό του ντίζελ, με μια πρόσθετη επιβάρυνση της τιμής αγοράς σε σύγκριση με το βενζινοκίνητο η οποία μπορεί να αποσβεστεί σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα. Ενώ αυτή η τιμή είναι ταυτόχρονα χαμηλότερη από του ντίζελ, που δεν είναι φτηνότερο σε κόστος χρήσης. Με δεδομένο λοιπόν ότι πρόκειται για σύστημα εγκεκριμένο από το εργοστάσιο, η τοποθέτηση του οποίου δεν επηρεάζει καθόλου την 5ετή εγγύηση που προσφέρει για το αυτοκίνητο η SsangYong, πρόκειται για μια αρκετά δελεαστική λύση σε σύγκριση με το βενζινοκίνητο.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://ssangyong.gr


  UP