ΕΙΔΗΣΕΙΣ
::

VW Polo - 1.4 TDI (105 PS)

Ντίζελ με επιδόσεις!         ..:: Τρίτη, 08 Αυγούστου 2017 ::..

Άλλη μια έκδοση του πετρελαιοκίνητου Polo 1.4, αυτήν τη φορά με 105 ίππους, μπόλικη ροπή και αρκετές υποσχέσεις, από ένα αυτοκίνητο που αποτελεί σταθερή αξία στην κατηγορία των σούπερ μίνι

Ένα από τα «βαριά χαρτιά» στην κατηγορία Β, το VW Polo δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις μετά από τόσο καιρό και τόση εμπορική αναγνώριση. Η εταιρεία ήθελε να συμπληρώσει την γκάμα του με ένα ισχυρότερο ντίζελ κινητήρα στα 1,4 λίτρα, προκειμένου να αφουγκραστεί κι εκείνους που αποζητούν το κάτι παραπάνω σε επιδόσεις, εκτός από την καθιερωμένη οικονομία των ντίζελ. Σχεδιαστικά τα έχουμε πει ξανά, μιλάμε για διαχρονική προσέγγιση με κλασικά μοτίβα, που φαίνεται πως έχουν αρκετούς πιστούς.

Εσωτερικό
H καμπίνα του Polo είναι φιλόξενη, μελετημένη, καλοφτιαγμένη. Εδώ θα βρείτε έναν από τους μεγαλύτερους εσωτερικούς χώρους στην κατηγορία, σε ό,τι έχει να κάνει με επιβάτες και αποσκευές. Πιθανότατα την ευκολότερη εργονομία σε διακόπτες και χειριστήρια, αλλά και μια καλή θέση οδήγησης, έτοιμη να υιοθετήσει πολλών ειδών σωματότυπους. Ικανοποιητικές είναι οι θήκες για τα μικροαντικείμενα, τόσο κεντρικά, όσο και στο εσωτερικό των θυρών, όχι όμως οι περισσότερες σε μια κατηγορία που σφύζει από νέες προτάσεις. Τα υλικά είναι αφρώδη και η ποιότητα σε πείθει. Σε ότι αφορά στον εξοπλισμό, τσιγκουνιές δεν έγιναν και το πακέτο περιλαμβάνει τους 6 αερόσακους, το ESP, τις καθιερωμένες ηλεκτρικές ευκολίες, ημιαυτόματο κλιματισμό, τριπλό υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με οθόνη αφής, δερμάτινο τιμόνι και ζάντες αλουμινίου. Η τιμή του ξεκινά από 16.450 ευρώ για το πεντάθυρο μοντέλο (15.950 ευρώ για το τρίθυρο). Αναμφισβήτητα η τσιμπημένη τιμή αγοράς, βάζει το συγκεκριμένο Polo στην καρδιά της αμέσως μεγαλύτερης κατηγορίας από πλευράς τιμής, παρ' ότι το ονοματεπώνυμό του εγγυάται της διατήρηση της αξίας του και μετά την αγορά.
Κλασικό ποιοτικό και χωρίς αιφνιδιασμούς εσωτερικό, με μαλακά υλικά, χώρους και ευταξία στην εργονομία
Κινητήρας-κιβώτιο
Με τρικύλινδρη αρχιτεκτονική και 105 ίππους από 1,4 λίτρα, εδώ έχουμε το ισχυρότερο Polo στα ντίζελ. Στην πράξη ο κινητήρας αποδεικνύεται γραμμικός και μπορεί να προσφέρει ζωηρό ρυθμό στο μικρό VW, παρ' ότι παράγει θόρυβο που μερικές φορές σε ενοχλεί. Τα 7 λίτρα/100 χλμ. της κατανάλωσης της δοκιμής μας δεν είναι άξια μνείας, χωρίς όμως να είναι και υπερβολικά. Η ροπή του κινητήρα, που ανέρχεται στα 25,5 kgm μόλις από τις 1.750 σ.α.λ., το καθιστά σαφώς ταχύτερο από τα μικρότερα σε ισχύ αδέλφια του. Αρκεί να ξεπεράσεις γρήγορα τη νωθρότητα μέχρι τις 1.700 σ.α.λ. και να βρίσκεσαι μόνιμα στην ωφέλιμη περιοχή. Στις 4.000 σ.α.λ. τα πάντα τελειώνουν, οπότε η υπέρβαση του συγκεκριμένου ορίου δεν προσφέρει ουσιαστικά τίποτα. Το αραιά κλιμακωμένο κιβώτιο των πέντε σχέσεων δεν θα προβληματίσει στη λειτουργία του.

Οδηγώντας
Στο δρόμο διακρίνουμε γι' άλλη μια φορά το καλό διαχρονικό κλασικό πρόσωπο του Polo. Πως ερμηνεύεται αυτό; Με σίγουρο πάτημα, ικανοποιητικά περιθώρια πρόσφυσης αλλά και μέτρια πληροφόρηση. Ποιότητα κύλισης και άνεση σαφώς έχουν την τιμητική τους, ακόμη και με τους τροχούς των 16 ιντσών. Το Polo ποτέ δεν ήταν ο υμνητής της ακρίβειας σε συμπεριφορά και «ζωτικά όργανα», το φετίχ σε επίπεδο αίσθησης και δεσίματος με τον οδηγό του. Το "main stream" που υπηρετεί πιστά, εμπεριέχει στο μενού του απολύτως δικαιολογημένα κάποιες κλίσεις του αμαξώματος, όχι σε βαθμό ανησυχητικό, απόρροια της άνεσης, που ήταν προτεραιότητα στη ρύθμιση της ανάρτησης. Σύστημα διεύθυνσης και φρένα συμπληρώνουν μια ικανοποιητική εικόνα, η οποία εκτιμάται ακόμη περισσότερο όσο περνά ο καιρός, παρ' ότι δεν αποτυπώνεται στη σκέψη σου. Φιλικότητα και ασφάλεια συμπληρώνουν ιδανικά το παζλ.
YΠEP
- Ποιότητα κύλισης
- Άνεση
- Επιδόσεις
- Εργονομία
- Ποιότητα
KATA
- Θόρυβος κινητήρα
- Μάλλον μικροί εξωτερικοί καθρέφτες
- Έλλειψη ρεζέρβας
Πιο ζωντανό και γρήγορο από τα αδέλφια του, κάνει και περισσότερο θόρυβο, ενώ η ποιότητα κύλισης και η άνεση παραμένουν σε υψηλά επίπεδα
Συμπέρασμα
Ευπρόσδεκτη η «ένεση» ίππων και ροπής στα γνωστά 1,4 λίτρα του 3κύλινδρου συνόλου, έστω και με αύξηση του θορύβου. Αλλά, από την άλλη, ο χαρακτήρας του Polo που ήδη γνωρίζουμε απέξω κι ανακατωτά δεν αλλάζει σε σχέση με τις μικρότερες και λίγο φθηνότερες εκδόσεις του ίδιου μοτέρ. Το ερώτημα είναι αν η αυξημένη τιμή θα θεωρηθεί αποδεκτή από αυτούς που θέλουν την αυξημένη ισχύ.
Γιάννης Τσιρογιάννης

Επίσημο Site http://www.vw.gr/


  UP