ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Fiat 124 Spider - 1.4T 140 HP

Ιταλικό ταμπεραμέντο με ιαπωνική ποιότητα         ..:: Σαββάτο, 29 Ιουλίου 2017 ::..

Η συνεργασία της Fiat με τη Mazda είχε ως αποτέλεσμα ένα... αυθεντικό ιταλικό σπορ αυτοκίνητο σε στιλ, επιδόσεις και οδική συμπεριφορά, με το πρόσθετο πλεονέκτημα της εξαιρετικά ποιοτικής κατασκευής που εγγυάται η κατασκευή του στην Ιαπωνία!

Πέρα από όσα έχουμε να πούμε παρακάτω για το 124 Spider, ένα όνομα που επανέρχεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα χάρη στη συνεργασία με τη Mazda, δεν μπορούμε να αντισταθούμε στον πειρασμό αναφέρουμε ότι είναι σαν η Fiat να βρήκε με τη συγκεκριμένη συνεργασία το... αυγό του Κολόμβου για να κατασκευάζει ασυναγώνιστα αυτοκίνητα, που θα ικανοποιούν και τους πιο απαιτητικούς. Για σκεφθείτε λίγο: ένα αυτοκίνητο βασισμένο μεν σ' ένα ιαπωνικό «δάπεδο», αλλά με ιταλικό ντιζάιν (μην ξεγελιέστε από το παρόμοιό προφίλ που έχει με το MX-5, το εμπρός και το πίσω μέρος είναι εντελώς διαφορετικά), με ιταλικό κινητήρα μικρού κυβισμού με τούρμπο, αλλά ιαπωνικό κιβώτιο, με αναρτήσεις και τιμόνι ρυθμισμένα από τους Ιταλούς, αλλά κατασκευασμένο στην Ιαπωνία, με την ποιότητα και την αξιοπιστία που συνεπάγεται αυτό. Με δύο λόγια ένα αυτοκίνητο με ιταλικό στιλ και ταμπεραμέντο και ιαπωνική ποιότητα! Ρουά ματ στον ανταγωνισμό! Ειδικά στην Ελλάδα, μάλιστα, υπάρχει στη συγκεκριμένη περίπτωση ένα ακόμα μεγάλο πλεονέκτημα για το 124 Spider. Από τη χώρα μας απουσιάζει η Mazda, άρα και o άμεσος αντίπαλός του, το MX-5.

Εσωτερικό
Με δεδομένο ότι μιλάμε για ένα μικρό διθέσιο σπορ "ρόουντστερ", ο υποψήφιος κάτοχος θα έπρεπε ενδεχομένως να είναι προετοιμασμένος για ένα σπαρτιάτικο αυτοκίνητο. Αυτά τα στερεότυπα όμως ανήκουν στο παρελθόν και μπορεί να μη μιλάμε για το σούπερ πολυτελές αυτοκίνητο, αλλά κάθε άλλο παρά σπαρτιάτικο μπορούμε να το χαρακτηρίσουμε. Μιλάμε για ένα ιδιαίτερα προσεγμένο εσωτερικό, με καλής ποιότητας υλικά και πολύ καλή συναρμολόγηση, η οποία συμβαδίζει και με την εξαιρετική ακαμψία του αμαξώματος, με εξοπλισμό χωρίς ελλείψεις και με μία αρκετά καλή θέση οδήγησης για την οποία απλώς θα επιθυμούσαμε ακόμα καλύτερη πλευρική στήριξη από τα καθίσματα (που έχουν κλιμακωτή και όχι συνεχή ρύθμιση της πλάτης), με δεδομένο ότι μιλάμε για ένα σπορ αυτοκίνητο που μπορεί να οδηγηθεί αρκετά γρήγορα. Από ένα τέτοιο αυτοκίνητο βεβαίως δεν περιμένει κανείς να είναι υπόδειγμα πρακτικότητας και είναι χαρακτηριστική η έλλειψη χώρων για μικροπράγματα. Παρ' όλα αυτά το κλειστό ντουλαπάκι που υπάρχει... πίσω από τα καθίσματα έχει αρκετή χωρητικότητα και μπορεί να βολέψει κάμποσα πράγματα. Αντίστοιχα ο χώρος αποσκευών είναι βεβαίως αρκετά μικρός και τα 140 λίτρα του δεν είναι για βαλίτσες, αλλά μάλλον για ένα «σακ βουαγιάζ» για καθένα από τους δύο επιβάτες. Αυτά πάντως είναι αναμενόμενα και αναπόφευκτα σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο και το σημαντικό είναι ότι οι δύο επιβάτες κάθονται άνετα, χωρίς να αισθάνονται στριμωγμένοι. Η υφασμάτινη οροφή ανοίγει χειροκίνητα, με εντυπωσιακή ευκολία όμως και κυρίως με μεγάλη ταχύτητα, που δεν μπορεί να ανταγωνιστεί κανένα αυτόματο σύστημα! Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 32.000 ευρώ και στον στάνταρ εξοπλισμό της βασικής έκδοσης περιλαμβάνονται το ESP, 4 αερόσακοι, κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικοί καθρέφτες, ζάντες αλουμινίου, και ηχοσύστημα με θύρες USB και AUX και χειριστήρια στο τιμόνι. Μοναδική βασική έλλειψή λοιπόν, συνηθισμένη πλέον στις μέρες μας, είναι αυτή της ρεζέρβας.
Το εσωτερικό είναι σύγχρονο και λειτουργικό, αλλά ποιοτικό και πολύ καλά φτιαγμένο, όπως θα περίμενε κανείς από μία κατασκευή made in Japan!
Κινητήρας-κιβώτιο
Για την κίνηση του 124 Spider η Fiat επέλεξε μια δική της λύση, τον υπερτροφοδοτούμενο 1.4 Multiair με τους 140 ίππους, επιλογή που αποδεικνύεται πολύ καλή για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο (που δεν είναι άλλωστε και ιδιαίτερα βαρύ, μόλις 1050 κιλά) και ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της σπορ οδήγησης. Αρκετά ελαστικός, ιδιαίτερα από τις 2.000 στροφές και πάνω, διευκολύνει την καθημερινή οδήγηση και ταυτόχρονα είναι ιδιαίτερα εύστροφος και με αρκετή δύναμη, ώστε να προσφέρει τις επιδόσεις που χρειάζονται όταν ο οδηγός αποφασίσει να αξιοποιήσει τη σπορ πλευρά του αυτοκινήτου. Η εταιρεία αναφέρει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 7,5'', πέρα από αυτό όμως, που ούτως ή άλλως είναι μια πολύ καλή επίδοση, η συνολική αίσθηση που δίνει ο κινητήρας στο δρόμο, είναι ότι είναι εύστροφος, δυνατός και με άμεση απόκριση στις εντολές του οδηγού. Σύμμαχος του το εξαιρετικό εξάρι ιαπωνικό κιβώτιο, ακριβέστατο, σωστά κλιμακωμένο, με «απόλυτη» αίσθηση και πολύ μικρές διαδρομές του μοχλού επιλογής (ο οποίος βρίσκεται ακριβώς πάνω από το κιβώτιο και επιδρά άμεσα σε αυτό, χωρίς τις ενδιάμεσες ράβδους που υπάρχουν συνήθως). Η κατανάλωση είναι κάπως αυξημένη, ιδιαίτερα στην πόλη, αν και νομίζουμε ότι αυτό είναι το τελευταίο που απασχολεί όποιον αγοράζει ένα διθέσιο σπορ αυτοκίνητο. Απλώς για την ιστορία θα αναφέρουμε πως στην πόλη εύκολα μπορεί να ανέβει στα 11,5-12 λίτρα/100 χλμ. Κάτι που αντανακλάται και στις τυποποιημένες εκπομπές CO2, που είναι 148 g/km, με συνέπεια να μην μπορεί δυστυχώς το αυτοκίνητο να κυκλοφορήσει καθημερινά στο δακτύλιο της Αθήνας. Από την άλλη, ο μικρός κυβισμός του κινητήρα εξασφαλίζει χαμηλό τεκμήριο.

Οδηγώντας
Οι επιδόσεις σε ένα σπορ αυτοκίνητο είναι καλές όταν υπάρχει και η αντίστοιχη οδική συμπεριφορά για να αξιοποιηθούν. Και στη συγκεκριμένη περίπτωση o οδηγός μένει ενθουσιασμένος! Οι τεχνικές λύσεις που έχουν χρησιμοποιηθεί άλλωστε προδιαθέτουν εξαρχής γι' αυτό που μπορεί να περιμένει κανείς στο δρόμο, το πλαίσιο με την πίσω κίνηση της Mazda είναι πολύ καλό, το κέντρο βάρους είναι χαμηλό και οι λύσεις που έχουν χρησιμοποιηθεί για τις αναρτήσεις - διπλά ψαλίδια εμπρός και σύστημα πολλαπλών συνδέσμων πίσω, που στηρίζονται σε υποπλαίσια- είναι ιδιαίτερα μελετημένες και απολύτως κατάλληλες για την περίσταση. Το αυτοκίνητο, λοιπόν, έχει ακριβέστατη συμπεριφορά και ιδιαίτερα προβλέψιμη, πολύ καλό κράτημα και προοδευτικές αντιδράσεις στα όρια της πρόσφυσης, η ροπή που προσφέρει το τούρμπο στον κινητήρα επιτρέπει σχετικά εύκολα την πρόκληση υπερστροφής αν θέλει ο οδηγός (εφ' όσον απενεργοποιήσει φυσικά το ESP), η οποία όμως σε καμία περίπτωση δεν είναι άτσαλη και απότομη.

Ένα μπλοκέ διαφορικό πίσω θα ήταν ίσως ιδανικό, αλλά αυτό προσφέρεται μόνο στο αντίστοιχο Abarth, που είναι και πιο δυνατό και πιο γρήγορο. Ακόμα κι έτσι όμως το αυτοκίνητο είναι ιδιαίτερα διασκεδαστικό και ευκολοδήγητο, χάρη και στο πολύ καλό σε αίσθηση τιμόνι, που είναι ακριβές και επαρκώς γρήγορο (2,7 στροφές από τέρμα σε τέρμα), ενώ και τα καλά φρένα συμβάλλουν συνολικά στη θετική εικόνα. Μπορείς έτσι να κινηθείς πραγματικά γρήγορα σε μια ωραία διαδρομή με συνεχείς στροφές, μια αίσθηση που κανένα συνηθισμένο σεντάν ή χάτσμπακ δεν μπορεί να σου προσφέρει, όσο δυνατό κινητήρα κι αν έχει κι όσο καλά στημένο κι αν είναι. Το μόνο που δεν μπορεί κανείς να περιμένει από ένα τέτοιο αυτοκίνητο είναι φυσικά άνεση, με τις αναρτήσεις να είναι αρκετά σφιχτές, αν και όχι τόσο ώστε να γίνονται «ξύλινες» (σύμφωνα με τη Fiat η ρύθμισή τους είναι πιο «μαλακή» σε σύγκριση με το MX-5). Σίγουρα λοιπόν αισθάνεσαι το ανάγλυφο του δρόμου όταν το οδηγείς, χωρίς όμως αυτό να φτάνει σε επίπεδα που να γίνεται μετά από λίγο κουραστικό και δυσάρεστο.
YΠEP
- Δυνατός κινητήρας
- Εξαιρετικό κιβώτιο
- Επιδόσεις
- Οδική συμπεριφορά
- Ποιότητα κατασκευής
- Ακαμψία αμαξώματος
- Εύκολο και γρήγορο άνοιγμα οροφής
- Χαμηλό τεκμήριο λόγω μικρού κυβισμού
KATA
- Μέτρια άνεση
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Κατανάλωση στην πόλη
- Έλλειψη χώρων για μικροπράγματα
Γρήγορο χάρη στον δυνατό κινητήρα, διασκεδαστικό, ευκολοδήγητο και πολύ καλά στημένο, το αυτοκίνητο θα ενθουσιάσει στο δρόμο και τους πιο απαιτητικούς
Συμπέρασμα
Είναι πραγματικά παράξενο, αλλά η συνεργασία της Fiat με τους Ιάπωνες της έδωσε τη δυνατότητα να προσφέρει ένα αυθεντικό ιταλικό αυτοκίνητο, με ωραίο στιλ, καλές επιδόσεις, μαζεμένες διαστάσεις και πολύ καλά οδικά χαρακτηριστικά, ένα αυτοκίνητο φτιαγμένο για τον οδηγό, με το πρόσθετο πλεονέκτημα μάλιστα της ποιότητας κατασκευής και της αξιοπιστίας που εγγυάται η κατασκευή του στην Ιαπωνία. Με την απουσία της Mazda από την ελληνική αγορά, η αντιπροσωπεία της Fiat έχει την ευκαιρία να το κάνει μία "cult" επιλογή για το -περιορισμένο είναι αλήθεια- κοινό της κατηγορίας.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.fiat.gr


  UP