ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Hyundai Tucson - 1.7D 141 PS

Ανάμεσα στους πρωταγωνιστές         ..:: Σαββάτο, 22 Ιουλίου 2017 ::..

Το νέο μικρομεσαίο αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου της Hyundai στέκεται ως ίσος προς ίσον απέναντι στους ανταγωνιστές του, προσφέροντας, χώρους, λειτουργικότητα, προσεγμένη ποιότητα, πλουσιότατο εξοπλισμό και μία πολύ καλή ποιότητα κύλισης, που συνθέτουν ένα πολύ καλό οικογενειακό αυτοκίνητο χωρίς την παραμικρή υπόνοια συμβιβασμού

To Tucson θα λέγαμε ότι αποτελεί μία αντίφαση. Από τη μία επιστρέφει σ' ένα παλιό όνομα που είχε χρησιμοποιήσει η Hyundai, εγκαταλείποντας το iX35 που χρησιμοποιούσε ο προκάτοχός του κι από την άλλη αποτελεί ένα μεγάλο βήμα προς τα εμπρός για την κορεάτικη εταιρεία, ανήκοντας σε μια νέα γενιά μοντέλων που εγκαταλείπουν οριστικά την εικόνα του «φτηνού τίμιου» αυτοκινήτου και διεκδικούν με αξιώσεις την θέση τους ανάμεσα στα προϊόντα των «καθιερωμένων» μεγάλων κατασκευαστών ως ίσος προς ίσον. Χωρίς «ναι μεν, αλλά», χωρίς «αστερίσκους», βρίσκονται ποιοτικά και λειτουργικά σε επίπεδα απολύτως συγκρίσιμα με αυτά των «δυτικών» (αν μπορούμε να χαρακτηρίσουμε έτσι και τους Ιάπωνες!) ανταγωνιστών τους! Το μικρομεσαίο αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου της Hyundai έχει μήκος 4.475 μ. και μεταξόνιο 2.670 χιλιοστών και προσφέρεται σε μία αρκετά μεγάλη γκάμα εκδόσεων βενζίνης και ντίζελ, με μπροστινή κίνηση ή τετρακίνηση. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας χρησιμοποιεί την ισχυρότερη έκδοση του ντίζελ 1.7 σε συνδυασμό με αυτόματο κιβώτιο και μπροστινή κίνηση.

Εσωτερικό
Οι διαστάσεις του αυτοκινήτου προδιαθέτουν για τους χώρους που προσφέρει, οι οποίοι ανταποκρίνονται απόλυτα στις ανάγκες μιας οικογένειας, φιλοξενώντας με τη μεγαλύτερη άνεση τέσσερα ενήλικα άτομα. Συνδυάζονται δε με ένα πολύ μεγάλο χώρο αποσκευών (513 λίτρα), που εγγυάται την κάλυψη των αναγκών και της πιο απαιτητικής οικογένειας. Την συνολική πρακτικότητα του αυτοκινήτου συμπληρώνουν και οι επαρκείς χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό του. Ένα άλλο χαρακτηριστικό που ενισχύει τη θετική εικόνα του αυτοκινήτου είναι η πολύ προσεγμένη κατασκευή, με προσοχή στις λεπτομέρειες (όπως π.χ. η «τηλεσκοπική» επέκταση των σκιαδίων κατά το μήκος τους, ώστε να καλύπτουν ολόκληρο το πλευρικό παράθυρο όταν στρέφονται προς το πλάι) και με καλή ποιότητα υλικών, χωρίς πάντως να φτάνουν στα επίπεδα της πολυτέλειας (υπάρχει μαλακό πλαστικό στο επάνω μέρος το ταμπλό, πιο σκληρό στο εμπρός τμήμα του).

Θετική είναι επίσης η αξιολόγηση της θέσης οδήγησης, που είναι σωστή, προσφέρει αρκετές ρυθμίσεις για να βρει με ακρίβεια ο κάθε οδηγός την θέση που τον βολεύει και συνδυάζεται με μία συνολικά καλή εργονομία. Ένα άλλο χαρακτηριστικό του αυτοκινήτου, η τιμή του οποίου ξεκινάει από 25.990 ευρώ, είναι ο πλούσιος εξοπλισμός που περιλαμβάνει ESP με hill holder, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό και σύστημα συναγερμού, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, cruise control, αυτόματα φώτα, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop κλπ. Θα σημειώσουμε εδώ ότι το συγκεκριμένο αυτοκίνητο προσφέρεται με κανονική ρεζέρβα με ζάντα αλουμινίου, επιλογή την οποία επικροτούμε απόλυτα αν και δεν αποτελεί τον κανόνα στην σημερινή αγορά (οι μοναδικές εκδόσεις του Tucson που προσφέρονται με κιτ επισκευής αντί για ρεζέρβα, είναι η ντίζελ των 115 Ps με ηλιοροφή και η 1.6 βενζίνης). Σημαντικό είναι επίσης το γεγονός ότι το Tucson καλύπτεται από πενταετή εργοστασιακή εγγύηση χωρίς όριο χιλιομέτρων και από αντίστοιχης διάρκειας οδική βοήθεια.
Το εσωτερικό είναι ευρύχωρο και προσεγμένα ποιοτικά και ο πλούσιος εξοπλισμός ενισχύει ακόμα περισσότερο τη θετική εικόνα του
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο κινητήρας ντίζελ που χρησιμοποιείται στη συγκεκριμένη έκδοση του Tucson, είναι η ισχυρότερη έκδοση του συνόλου των 1.685 κ.εκ., που έχει ισχύ 141 ίππων. Πρόκειται για έναν αρκετά δυνατό κινητήρα, που παρουσιάζει μια ελαφρά έλλειψη ροπής στις πολύ χαμηλές στροφές (η μέγιστη τιμή των 34,7 kgm αποδίδεται από τις 1.750 στροφές, αντί για τις 1.250 όπου αποδίδεται η -αρκετά μικρότερη- ροπή της έκδοσης 1.7 των 115 ίππων), από εκεί και πάνω όμως η δύναμή του είναι απολύτως επαρκής για να κινήσει πολύ άνετα το αυτοκίνητο και να εξασφαλίσει ασφαλή προσπεράσματα κάτω από όλες τις συνθήκες (η εταιρεία αναφέρει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 11,5''). Η συνεργασία του με το ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 ταχυτήτων με το οποίο συνδυάζεται στάνταρ στη συγκεκριμένη έκδοση, είναι πολύ καλή και οι αλλαγές πραγματοποιούνται ομαλότατα και προς τα πάνω και προς τα κάτω, σχεδόν χωρίς να το αντιλαμβάνεται ο οδηγός. Δεν θα λέγαμε ότι είναι το κορυφαίο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη σε ταχύτητα αλλαγών, σε κάθε περίπτωση όμως είναι πιο γρήγορο από ένα παραδοσιακό αυτόματο κιβώτιο. Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση, δεν είναι υπερβολική για το μέγεθος και τη δύναμη του αυτοκινήτου και η μέση τιμή της στη διάρκεια της δοκιμής μας ήταν γύρω στα 8 λίτρα/100 χλμ. για μικτή χρήση, στην πόλη και σε ανοιχτό δρόμο.

Οδηγώντας
Η ποιότητα και η λειτουργικότητα είναι προφανώς σημαντικά στοιχεία σε ένα αυτοκίνητο, αλλά αυτό που δείχνει τη μεγάλη πρόοδο που έχουν κάνει οι Κορεάτες στα αυτοκίνητά τους, είναι τα οδικά χαρακτηριστικά. Το Tucson έχει μια εντυπωσιακά καλή ποιότητα κύλισης για την κατηγορία του και η οδική συμπεριφορά του είναι χωρίς εκπλήξεις, προβλέψιμη και ασφαλής σε κάθε περίπτωση. Προοδευτικά υποστροφικό στην πίεση, δεν αντιδράει άτσαλα αν αφήσεις το γκάζι, δεν σε αιφνιδιάζει ποτέ, έχει καλό κράτημα και οι κλίσεις στις στροφές είναι προφανώς αυξημένες σε σύγκριση με ένα χαμηλότερο αυτοκίνητο λόγω της αυξημένης απόστασης από το έδαφος (17,2 εκ.), αλλά δεν είναι υπερβολικές και δεν επηρεάζουν την τροχιά του αυτοκινήτου, ούτε δημιουργούν μεταφορές βάρους με ανεξέλεγκτες συνέπειες. Ικανοποιητικό σε αίσθηση και ακρίβεια για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου είναι το τιμόνι του, ενώ τα φρένα του είναι επαρκή για τις ανάγκες του, αλλά έχουν κάπως «σπογγώδη» αίσθηση. Πολύ ικανοποιητική επίσης με τα δεδομένα της κατηγορίας και απολύτως αποδεκτή με απόλυτα κριτήρια είναι η άνεση.
YΠEP
- Χώροι
- Πρακτικότητα
- Προσεγμένη ποιότητα
- Στάνταρ 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη
- Περιορισμένη κατανάλωση
- Ποιότητα κύλισης
- Πλουσιότατος εξοπλισμός
- 5ετής εγγύηση και οδ. βοήθεια χωρίς όριο χιλιομέτρων
KATA
- Ελαφρά έλλειψη ροπής στις πολύ χαμηλές στροφές
- «Σπογγώδης» αίσθηση φρένων
Ασφαλές και ευκολοδήγητο, το Tucson προσφέρει μια πολύ καλή ποιότητα κύλισης, πολύ ικανοποιητική άνεση και λογική κατανάλωση για το μέγεθος και την ισχύ του
Συμπέρασμα
Σε μία εξαιρετικά ανταγωνιστική κατηγορία, όπου παρουσιάζονται όλο και περισσότερα και καλύτερα αυτοκίνητα, η Hyundai δηλώνει παρούσα με μια πολύ καλή πρόταση, που αντιμετωπίζει επί ίσοις όροις τον ανταγωνισμό. Το Tucson είναι ένα ευρύχωρο, λειτουργικό, ποιοτικά προσεγμένο και πολύ καλά εξοπλισμένο αυτοκίνητο, με οδικά χαρακτηριστικά απολύτως προσαρμοσμένα στις ανάγκες της κατηγορίας στην οποία ανήκει και -σ' αυτήν τη συγκεκριμένη έκδοση- με ένα δυνατό κινητήρα ντίζελ, που εξασφαλίζει και την απαραίτητη ενεργητική ασφάλεια και ξεκούραστη οδήγηση σε συνδυασμό και με το επτάρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Ένα ολοκληρωμένο οικογενειακό αυτοκίνητο, που μπορεί να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στην κατηγορία του.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.hyundai.gr/


  UP