ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

BMW 2 ACT - 225 Xe

Πλεονέκτημα κόστους στην πόλη         ..:: Σαββάτο, 22 Ιουλίου 2017 ::..

Η φορτιζόμενη υβριδική ACT προσφέρει όλα τα ποιοτικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά των άλλων εκδόσεων του μοντέλου, έχει δύναμη και πολύ καλές επιδόσεις χάρη στο υβριδικό σύστημα, θεαματικά χαμηλό κόστος χρήσης στην πόλη, αλλά κατανάλωση που επιβαρύνεται στο ταξίδι λόγω του αυξημένου βάρους του αυτοκινήτου

Η BMW έχει ένα σοβαρό πρόγραμμα εξέλιξης για την ηλεκτροκίνηση, που περιλαμβάνει πλέον και την εμπορική διάθεση μιας μεγάλης γκάμας φορτιζόμενων υβριδικών και αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η έκδοση 225 Xe της Active Tourer (225 Xe), που αποτελεί το αντικείμενο της συγκεκριμένης δοκιμής. Πρόκειται για ένα φορτιζόμενο υβριδικό αυτοκίνητο με μια επιλογή διάταξης των δύο κινητήρων που προσφέρει και στοιχεία τετρακίνησης.

Εσωτερικό
Η 225 Xe δεν διαφέρει σε τίποτε λειτουργικά από τις υπόλοιπες εκδόσεις της ACT, καθώς η εταιρεία επέλεξε τη χρησιμοποίηση ενός μικρότερου ρεζερβουάρ βενζίνης (36 λίτρα αντί για 51) ώστε να μην περιοριστούν σημαντικά οι διαθέσιμοι χώροι λόγω της χρησιμοποίησης των επιπλέον εξαρτημάτων του ηλεκτρικού τμήματος του συστήματος παροχής ισχύος. Έτσι, όπως και οι υπόλοιπές ACT, το αυτοκίνητο προσφέρει άνετους χώρους για τέσσερις ενήλικους επιβάτες, με αρκετό «αέρα» για τα πόδια και το κεφάλι τους. Απλώς τα πίσω καθίσματα είναι τοποθετημένα 30 χιλιοστά ψηλότερα απ' ό,τι στις άλλες εκδόσεις, ώστε να τοποθετηθεί κάτω απ' αυτά η μπαταρία. Αυτό που θα θέλαμε να είναι στάνταρ, με δεδομένο το χαρακτήρα του αυτοκινήτου, είναι μεγαλύτερη ευελιξία στη διαμόρφωση των εσωτερικών χώρων, αφού αυτή η ευελιξία αποτελεί και το βασικό χαρακτηριστικό των πολυμορφικών. Ο χώρος αποσκευών είναι πάντως αρκετά καλός (400 λίτρα), με απώλεια μόνο του χώρου κάτω από το δάπεδό του, που στις άλλες εκδόσεις μπορεί να χρησιμοποιηθεί για μεταφορά μικρών αντικειμένων. Αυτό που είναι ασυνήθιστο για BMW (αλλά είναι λογικό και αναμενόμενο σ' ένα πολυμορφικό), είναι το γεγονός ότι το αυτοκίνητο προσφέρει πολύ καλούς χώρους για μικροπράγματα στο εσωτερικό του, ανοιχτούς και κλειστούς, κάτι που σίγουρα ενισχύει τον πρακτικό χαρακτήρα του.

Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, όπως θα περίμενε κανείς από μία BMW, υπάρχουν αρκετές ρυθμίσεις για το κάθισμα και το τιμόνι, αλλά η ρύθμιση της πλάτης είναι κλιμακωτή. Επίσης, μια άλλη παρατήρηση που τελευταία κάνουμε σε μερικά αυτοκίνητα της εταιρείας, είναι ότι το τιμόνι έχει μικρό άνοιγμα και μπορεί να κρύβει ένα μέρος των οργάνων, επάνω ή κάτω, ανάλογα με την τοποθέτησή του. Η ποιότητα κατασκευής είναι υψηλού επιπέδου και δε θα περιμέναμε βεβαίως κάτι λιγότερο σε οποιαδήποτε BMW. Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 44.550 ευρώ, με ένα πολύ πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα προειδοποίησης προσέγγισης οχημάτων με ενεργοποίηση φρένων, 6 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, αισθητήρες παρκαρίσματος, προσαρμοζόμενο cruise control, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με θύρες USB και Aux και χειριστήρια στο τιμόνι, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop κλπ.
Οι εσωτερικοί χώροι είναι πολύ καλοί, ανάλογοι με αυτούς που προσφέρουν και οι άλλες εκδόσεις του μοντέλου, όπως φυσικά και η ποιότητα κατασκευής και υλικών
Κινητήρας-κιβώτιο
Το υβριδικό σύστημα που χρησιμοποιεί η 225 Xe αποτελείται από ένα τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα τούρμπο 1.5 με 136 ίππους και έναν ηλεκτροκινητήρα 88 ίππων, με μέγιστη συνδυασμένη ισχύ 224 ίππων. Από αυτούς ο μεν βενζινοκινητήρας μεταδίδει κίνηση στους εμπρός τροχούς και ο ηλεκτροκινητήρας στους πίσω. Όταν η μπαταρία είναι πλήρως φορτισμένη και το σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης βρίσκεται στο αυτόματο, το αυτοκίνητο αρχίζει να κινείται ως ηλεκτροκίνητο μέχρι τα 80 χλμ./ώρα και μετά τίθεται σε λειτουργία (εξαιρετικά ομαλά και χωρίς το παραμικρό «κενό») ο βενζινοκινητήρας (κάτι που μπορεί να γίνει και νωρίτερα αν χρειαστεί μέγιστη ισχύς, π.χ. σε μία ανηφόρα). Υπάρχει επίσης η δυνατότητα επιλογής αποκλειστικά ηλεκτροκίνησης (οπότε η μέγιστη ταχύτητα μπορεί να φτάσει μέχρι τα 125 χλμ./ώρα), ή εξοικονόμησης ηλεκτρικής ενέργειας για να χρησιμοποιηθεί αργότερα, π.χ. στην πόλη, οπότε η κίνηση γίνεται αποκλειστικά με τον βενζινοκινητήρα. Η BMW αναφέρει ότι η θεωρητική αυτονομία με ηλεκτροκίνηση μπορεί να φτάσει μέχρι τα 41 χιλιόμετρα. Στην πράξη διαπιστώσαμε ότι με οικονομική οδήγηση (χωρίς όμως «ειδικά» μέτρα εξοικονόμησης ενέργειας, αλλά με λειτουργία του καλοριφέρ, του ραδιοφώνου κλπ.) αυτή η αυτονομία μπορεί να φτάσει γύρω στα 20 χιλιόμετρα. Κάτι που σημαίνει ότι οι καθημερινές μετακινήσεις στην πόλη μπορεί να είναι ιδιαίτερα οικονομικές, αφού ακόμα κι αν διανύει κανείς περισσότερα χιλιόμετρα, θα έχει κάνει τα πρώτα 20 με ένα κόστος γύρω στα 2 ευρώ/100 χλμ. (ή και χαμηλότερα, αν φορτίζει την μπαταρία με νυχτερινό ρεύμα), οπότε η μέση κατανάλωση θα είναι χαμηλότερη ακόμα και από αυτήν ενός ντίζελ.

Σε ό,τι αφορά την λειτουργία του συστήματος παροχής ισχύος, ακόμα και όταν βασίζεται κυρίως στον βενζινοκινητήρα, αυτός αποδεικνύεται απολύτως επαρκής για το αυτοκίνητο, χάρη στην ροπή που προσφέρει το τούρμπο (και στη σωστή κλιμάκωση του αυτόματου κιβωτίου των 6 ταχυτήτων). Ακόμα και αν χρειαστεί μια γρήγορη επιτάχυνση, η συνεισφορά του ηλεκτροκινητήρα, με τη μεγάλη ροπή του να προσφέρεται από μηδενικές στροφές, επιτρέπει επιδόσεις που παραπέμπουν σε πολύ μεγαλύτερου κυβισμού σύνολα εσωτερικής καύσης. Είναι χαρακτηριστικό ότι η BMW αναφέρει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 6,7'', παρά το μεγάλο βάρος του αυτοκινήτου (που είναι γύρω στα 200 κιλά παραπάνω από την δίλιτρη έκδοση ντίζελ, λόγω των εξαρτημάτων της ηλεκτροκίνησης). Αυτό το αυξημένο βάρος βεβαίως έχει την επίπτωσή του στην κατανάλωση στο ταξίδι. Εκεί μπορεί το σύστημα να ανταποκρίνεται στις ανάγκες γρήγορης επιτάχυνσης για ένα ασφαλές προσπέρασμα, αλλά με δεδομένο ότι η μπαταρία συνεισφέρει ελάχιστα στη κίνηση του αυτοκινήτου μετά τα πρώτα 20 χιλιόμετρα, ο ρόλος της κίνησης ανατίθεται στον βενζινοκινητήρα, που έχει να κινήσει περισσότερα από 1700 κιλά. Αυτό φυσικά δεν ευνοεί την χαμηλή κατανάλωση. Στη διάρκεια της δοκιμής είχαμε την ευκαιρία να κάνουμε ένα ταξίδι προς το Πήλιο και η διαδρομή μέχρι το Βόλο στον αυτοκινητόδρομο (με επιλογή μάλιστα της ρύθμισης eco pro για μεγαλύτερη οικονομία και με το cruise control ρυθμισμένο στο νόμιμο όριο των 130 χλμ./ώρα) έγινε με μέση κατανάλωση 8,1 λίτρα/100 χλμ., η οποία δεν είναι μεν υπερβολική, αλλά δεν είναι και ασήμαντη και είναι σαφώς υψηλότερη από αυτήν ενός ντίζελ. Ενώ το γεγονός ότι το ρεζερβουάρ της βενζίνης έχει μικρότερη χωρητικότητα, περιορίζει βεβαίως και την αυτονομία του αυτοκινήτου (στην οποία πάντως θα πρέπει να προστεθούν και τα πρώτα 15-20 χιλιόμετρα που θα έχει διανύσει στην αρχή με ηλεκτροκίνηση, μέχρι να εκφορτιστεί η μπαταρία). Τέλος, ένα στοιχείο που προστίθεται στα θετικά της 225 Xe από πλευράς κόστους χρήσης, είναι το γεγονός ότι οι εκπομπές CO2 είναι μόλις 46 g/km, κάτι που την απαλλάσσει από τα τέλη κυκλοφορίας.

Οδηγώντας
Από πλευράς οδικής συμπεριφοράς, αυτό που έχει κυρίως σημασία είναι πώς συμπεριφέρεται το αυτοκίνητο στον ανοιχτό δρόμο, γιατί στην πόλη (όπου κινείται συχνά με τον ηλεκτροκινητήρα και πίσω κίνηση) οι χαμηλές ταχύτητες ισοπεδώνουν συνήθως τις διαφορές ανάμεσα στα αυτοκίνητα. Έξω από την πόλη, όπου συνήθως κινείσαι με τον βενζινοκινητήρα και μπροστινή κίνηση, το αυτοκίνητο παρουσιάζει τα βασικά χαρακτηριστικά των άλλων εκδόσεων της ACT, με καλό κράτημα και προοδευτική υποστροφή, η οποία απλώς έρχεται λίγο πιο γρήγορα (όπως και οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές), λόγω του αυξημένου βάρους του αυτοκινήτου. Είναι προφανές ότι μιλάμε για ένα ασφαλές, ευκολοδήγητο, αλλά και ευχάριστο στην οδήγηση αυτοκίνητο (χάρη στο καλό τιμόνι, τα αποτελεσματικά φρένα και την καλή ροπή του συστήματος παροχής ισχύος), αλλά δεν πρόκειται για ένα αυτοκίνητο με τον παραδοσιακό σπορ χαρακτήρα των BMW. Ταυτόχρονα όμως και η άνεση που προσφέρει είναι καλύτερη από αυτή των άλλων μικρομεσαίων BMW, που έχουν πιο σφιχτά ρυθμισμένες αναρτήσεις από αυτές της ACT. Επιπλέον, η επέμβαση του ηλεκτροκινητήρα στους πίσω τροχούς σε ένα πάτημα του γκαζιού όταν ο δρόμος γλιστράει, δημιουργεί χαρακτηριστικά τετρακίνησης και βελτιώνει την ακρίβεια των χειρισμών και την ευκολία ελέγχου του αυτοκινήτου. Συνολικά λοιπόν, λαμβάνοντας υπ' όψη και τον οικογενειακό χαρακτήρα του συγκεκριμένου μοντέλου, θα λέγαμε ότι τα οδικά του χαρακτηριστικά έχουν απολύτως θετικό πρόσημο.
YΠEP
- Δυνατότητα ηλεκτροκίνησης
- Θεαματικά χαμηλό κόστος λειτουργίας στην πόλη
- Πολύ καλές επιδόσεις
- Ξεκούραστη οδήγηση
- Ποιότητα
- Εκμετάλλευση χώρων
- Εξοπλισμός
- Απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας
KATA
- Αυξημένο βάρος, που επιδρά στην κατανάλωση στο ταξίδι
- «Άνοιγμα» τιμονιού που μπορεί να κρύβει μικρό μέρος των οργάνων
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Μειωμένη αυτονομία λόγω του μικρότερου ρεζερβουάρ
Το υβριδικό σύστημα προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις και εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης στην πόλη ενώ η οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου είναι ασφαλέστατη, αν και λίγο πιο «πλαδαρή» λόγω του αυξημένου βάρους
Συμπέρασμα
Αν υποθέσουμε ότι η ACT είναι ένα «ειδικό» αυτοκίνητο που απευθύνεται σ' ένα απολύτως συνειδητοποιημένο κοινό, η συγκεκριμένη έκδοση είναι... ακόμα πιο ειδική και απευθύνεται σε... ακόμα πιο συνειδητοποιημένο κοινό. Τα χαρακτηριστικά των χώρων και της πρακτικότητας του μοντέλου τα έχει ούτως ή άλλως κι από εκεί και πέρα είναι προφανές ότι η αγορά της (που δεν έχει και πολύ χαμηλό κόστος) ενδιαφέρει κυρίως αυτούς που θα κάνουν με το αυτοκίνητο αρκετά χιλιόμετρα στο αστικό περιβάλλον, αλλά θέλουν να μπορούν να το χρησιμοποιούν και για τα ταξίδια της οικογένειας. Σ' αυτήν την περίπτωση, η καθημερινή της χρήση θα έχει θεαματικά χαμηλό κόστος χάρη στην ηλεκτροκίνηση, ακόμα κι αν η συνολική μετακίνηση ξεπερνάει τα 20 χιλιόμετρα, οπότε θα τίθεται σε λειτουργία και ο βενζινοκινητήρας για κάποιο διάστημα (εκτός αν έχει κανείς δυνατότητα φόρτισης και στο γραφείο του, οπότε η αυτονομία με ηλεκτροκίνηση διπλασιάζεται, αφού για την πλήρη φόρτιση από απλή πρίζα αρκούν περίπου 3 ώρες και 15 λεπτά). Αυτή η εξίσωση, με μεταβλητές που αφορούν την κίνηση στην πόλη και έξω απ' αυτήν, καθορίζει και την χρησιμότητα των φορτιζόμενων υβριδικών αυτοκινήτων, που γίνονται όλο και περισσότερα.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.bmw.gr


  UP