ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Mini Countryman - Cooper

Ίδια εικόνα, αναβάθμιση υπηρεσιών         ..:: Σαββάτο, 15 Ιουλίου 2017 ::..

Στη δεύτερη γενιά του το αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου της Mini διατηρεί όλα τα στοιχεία οδήγησαν στην επιτυχία το προηγούμενο μοντέλο σε ό,τι αφορά το συνδυασμό ποιότητας, πρακτικότητας, αλλά και οδικών χαρακτηριστικών που δεν προδίδουν το χαρακτήρα της μάρκας, ενισχύοντας όμως την πλευρά της πρακτικότητας, αφού έχει αυξηθεί σε μέγεθος και χώρους, σε βαθμό που σχεδόν ανεβαίνει κατηγορία

Αναμφίβολα η BMW προέβλεψε εγκαίρως την σύγχρονη τάση για μικρά αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου και παρουσίασε το πρώτο Countryman την στιγμή ακριβώς που έπρεπε, με την ανάλογη εμπορική επιτυχία. Όπως συμβαίνει με όλα τα μοντέλα, ήρθε η ώρα για την αντικατάστασή του, πάντα όμως μέσα στο πλαίσιο της ίδιας φιλοσοφίας που εξασφάλισε την επιτυχία του. Χωρίς επαναστατικές αλλαγές στη σχεδίασή του, ούτε στη διαμόρφωση της γκάμας του, που είναι και πάλι πλήρης, με εκδόσεις προσθιοκίνητες και τετρακίνητες, βενζίνης και ντίζελ, με χειροκίνητο και αυτόματο κιβώτιο. Αυτό που άλλαξε είναι οι διαστάσεις του, που είναι μεγαλύτερες από αυτές το προηγούμενου μοντέλου (κατά 20 εκατοστά σε μήκος και κατά 3 σε πλάτος, αλλά και κατά 7,5 εκατοστά στο μεταξόνιο), τονίζοντας ακόμα περισσότερο το ρόλο που επιχειρεί να παίξει ως μικρομεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο.

Εσωτερικό
Η αύξηση των διαστάσεων και του μεταξονίου είναι προφανές ότι είχε την ανάλογη επίδραση και στους χώρους, που ξεφεύγουν πλέον καθαρά από τα όρια των σούπερ μίνι, ανεβαίνοντας στην αμέσως επόμενη κατηγορία. Τέσσερις ενήλικοι επιβάτες θα μετακινηθούν άνετα, ακόμα και σε ένα ταξίδι, ενώ η σημαντική αύξηση του χώρου αποσκευών, που φτάνει πλέον τα 450 λίτρα, περνάει το αυτοκίνητο σε άλλη κλάση στον τομέα της πρακτικότητας, εκπληρώνοντας πολύ καλά τις απαιτήσεις που υπάρχουν από ένα οικογενειακό αυτοκίνητο. Χαρακτηριστικό που μπορεί να ενισχυθεί ακόμα περισσότερο αν επιλέξει κανείς ορισμένα στοιχεία του προαιρετικού εξοπλισμού, όπως τα ρυθμιζόμενα πίσω καθίσματα, την ηλεκτρική πίσω πόρτα, τον «πάγκο για πικνίκ» (picnic bench), μια αναδιπλούμενη μέσα στο χώρο αποσκευών επιφάνεια που αναπτύσσεται προς τα έξω και στην οποία μπορούν να καθίσουν δύο άτομα κλπ.

Οι επαρκείς χώροι για μικροπράγματα συμπληρώνουν μια συνολικά πολύ καλή εικόνα στον τομέα των χώρων και της πρακτικότητας. Αντίστοιχα, πολύ προσεγμένη είναι η ποιότητα κατασκευής και υλικών, που ανταποκρίνεται και στην αυξημένη τιμή του αυτοκινήτου. Επίσης, αρκετά καλή είναι η θέση οδήγησης, με μοναδική μας ένσταση την κλιμακωτή ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος, που μπορεί να μην επιτρέψει σε όλους να βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση τους βολεύει. Θα παρατηρήσουμε επίσης ότι η (έξτρα) διπλή ηλιοροφή που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, δεν έχει αδιαφανές εσωτερικό κάλυμμα, αλλά δικτυωτό, κάτι που δεν ταιριάζει και πολύ με τον ήλιο και τις θερμοκρασίες που υπάρχουν το καλοκαίρι στην Ελλάδα. Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 26.970 ευρώ με ένα πλήρες επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει στάνταρ ESP, 6 αερόσακους, σύστημα προειδοποίησης προσέγγισης πεζών και αυτόματου φρεναρίσματος στην πόλη, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, θερμαινόμενα ακροφύσια πλύσης παρμπρίζ, ζάντες αλουμινίου, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με Bluetooth, θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι και σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών. Η μόνη έλλειψη είναι αυτή της ρεζέρβας.
Η αύξηση των διαστάσεων επέτρεψε τη σημαντική αύξηση των χώρων στο εσωτερικό του Countryman, που είναι ποιοτικό και λειτουργικό
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο κινητήρας που χρησιμοποιεί το Countryman Cooper, ήδη γνωστός μας και από άλλα μοντέλα της Mini, είναι ο νέος 3κύλινδρος τούρμπο του 1,5 λίτρου που αποδίδει 136 ίππους. Ένας κινητήρας με λειτουργία πολύ ομαλή για 3κύλινδρο, σε βαθμό που να είναι δύσκολο να τον διακρίνεις από ένα 4κύλινδρο. Δεν είναι ούτε υπερβολικά θορυβώδης, ούτε έχει πολλούς κραδασμούς, είναι εύστροφος, έχει πολύ καλή ροπή και αποδεικνύεται απολύτως επαρκής για το αυτοκίνητο σε επίπεδο ασφάλειας. Προφανώς δεν μιλάμε για έκδοση επιδόσεων και δεν μας εντυπωσίασε στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο τόσο πολύ όσο στο 5θυρο Mini που είχαμε δοκιμάσει παλιότερα, καθώς το Countryman είναι αρκετά μεγαλύτερο και βαρύτερο. Σε κάθε περίπτωση, όμως, προσφέρει την ενεργητική ασφάλεια που χρειάζεται στα προσπεράσματα και επιδόσεις που δεν προβληματίζουν καθόλου τον οδηγό (η εταιρεία ανακοινώνει επιτάχυνση από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε 9,6''). Το εύχρηστο εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο βοηθάει επίσης προς αυτήν την κατεύθυνση (το μόνο μειονέκτημα είναι ο βαρύς συμπλέκτης). Το αυξημένο βάρος έχει φυσικά την επίδρασή του και στην κατανάλωση, που στην πόλη εύκολα περνάει τα 11 λίτρα/100 χλμ. Στον ανοιχτό δρόμο η καλή ροπή του μικρού κινητήρα και το εξάρι κιβώτιο, βοηθούν στη μείωσή της αρκετά κάτω από τα 8 λίτρα, ίσως και κάτω από τα 7 με την κατάλληλη αυτοσυγκράτηση.

Οδηγώντας
Βασικό χαρακτηριστικό του προηγούμενου Countryman, όπως και κάθε Mini, ήταν η πολύ καλή οδική συμπεριφορά, κάτι που διατηρείται στη νέα γενιά. Και αυτό είναι πολύ σημαντικό αν αναλογιστεί κανείς ότι έχει αυξηθεί κι η απόστασή του από το έδαφος (16,5 εκατοστά αντί για 14,9), κάτι που προφανώς θα μπορούσε να διευκολύνει την αύξηση των κλίσεων του αμαξώματος και κατ' επέκταση να επιδρά στην συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Παρ' όλα αυτά η σωστή ρύθμιση των αναρτήσεων συγκρατεί τις κλίσεις σε πολύ λογικά επίπεδα κι επιτρέπει στο αυτοκίνητο να προσφέρει μια πολύ καλή οδική συμπεριφορά, η οποία είναι ακριβής και απόλυτα προβλέψιμη, με καλό κράτημα, πρόσφυση υψηλού επιπέδου και πολύ προοδευτικές αντιδράσεις, σαφώς πιο προοδευτικές μάλιστα από εκείνες του 3θυρου Mini, λόγω του μεγαλύτερου μήκους και πλάτους του Countryman. Αν έχει χάσει λοιπόν κάτι από την «απόλυτη» συμπεριφορά των μικρότερων Mini σε ακρίβεια, έχει κερδίσει σε προοδευτικότητα και χρόνο «προειδοποίησης», κάτι που δεν προσδίδει μεν τον ίδιο σπορ χαρακτήρα, αλλά διευκολύνει το μέσο οδηγό. Το καλό τιμόνι και τα πολύ καλά φρένα ολοκληρώνουν την θετική εικόνα του αυτοκινήτου στον δρόμο. Σε ό,τι αφορά την άνεση, είναι βελτιωμένη, απολύτως αποδεκτή για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο, όχι όμως κορυφαία για την κατηγορία, μια που οι αναρτήσεις είναι κάπως σφιχτές.
YΠEP
- Oδική συμπεριφορά
- Tιμόνι
- Φρένα
- Χώρος αποσκευών
- Ποιότητα
- Ηχομόνωση
- Εξοπλισμός
KATA
- Κατανάλωση στην πόλη
-Κλιμακωτή ρύθμιση της πλάτης
-Βαρύς συμπλέκτης
- Έλλειψη ρεζέρβας
Και η νέα γενιά του Countryman προσφέρει πολύ καλά οδικά χαρακτηριστικά, με βελτιωμένη άνεση μάλιστα, ενώ ο 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας ανταποκρίνεται με επιτυχία στις ανάγκες της βασικής έκδοσης του αυτοκινήτου
Συμπέρασμα
Αν κάποιοι είχαν ενστάσεις σχετικά με το αν το Countryman προδίδει τον «αυθεντικό» χαρακτήρα του Mini, θα λέγαμε ότι ξεπεράστηκαν από την ανταπόκριση των καταναλωτών, που δικαιώνει απόλυτα τη διατήρηση του αυτοκινήτου στη γκάμα της μάρκας και την παρουσίαση μιας δεύτερης γενιάς. Αυτή βαδίζει στα χνάρια της πρώτης από πλευράς χαρακτήρα και συμπεριφοράς, παρά την αύξηση του μεγέθους του αυτοκινήτου, που του επέτρεψε να προσφέρει πλέον και πολύ καλύτερες υπηρεσίες σε επίπεδο πρακτικότητας. Κι αυτό διατηρώντας την ποιότητα και κυρίως τα πολύ καλά οδικά χαρακτηριστικά που αποτελούσαν στοιχεία και της προηγούμενης γενιάς. Προφανώς η τιμή του είναι πάνω από το μέσο όρο της αντίστοιχης κατηγορίας, αλλά αυτό ισχύει για όλα τα Mini και δεν φαίνεται να αποτελεί... αποτρεπτικό παράγοντα για τους χιλιάδες αγοραστές τους!
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.mini.com.gr


  UP