ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Citroen C3 - 1.6 BlueHDi 100

Ένα για όλα         ..:: Σαββάτο, 15 Ιουλίου 2017 ::..

Η ισχυρότερη έκδοση ντίζελ του νέου C3 απευθύνεται σε όσους θέλουν ένα μικρό αυτοκίνητο όχι μόνο για την πόλη, αλλά για κάθε χρήση, συνδυάζοντας επαρκή δύναμη και πολύ καλή οικονομία, μαζί με τη λειτουργικότητα, την άνεση και την ξεχωριστή προσωπικότητα που χαρακτηρίζουν όλη τη γκάμα του μοντέλου

Η πρώτη μας επαφή με το νέο C3 αφορούσε τη βασική βενζινοκίνητη έκδοση κι αυτό είναι κατά κάποιον τρόπο συμβολικό, με δεδομένη την (επι)στροφή ενός μέρους του κοινού στην Ελλάδα (και όχι μόνο) προς τους βενζινοκινητήρες, ιδιαίτερα στα μικρά αυτοκίνητα. Οι κινητήρες ντίζελ όμως εξακολουθούν να προσελκύουν ένα αρκετά μεγάλο μέρος των αγοραστών, ιδιαίτερα όσους διανύουν πολλές χιλιάδες χιλιόμετρα το χρόνο, οι οποίοι μπορούν να έχουν ένα σημαντικό οικονομικό όφελος από την μειωμένη κατανάλωση των ντίζελ, που αντισταθμίζει το αυξημένο κόστος απόκτησής τους. Γι' αυτό και οι περισσότεροι κατασκευαστές εξακολουθούν να προσφέρουν και εκδόσεις ντίζελ στα σούπερ μίνι τους, όπως και η Citroen στο C3, στο οποίο μάλιστα ο ντίζελ 1,6 προσφέρεται σε δύο διαφορετικές εκδόσεις ισχύος. Η συγκεκριμένη δοκιμή αφορά την ισχυρότερη από τις δύο.

Θα θυμίσουμε και πάλι ότι το νέο μοντέλο, που ανακηρύχθηκε «Αυτοκίνητο του 2017» από τον ανεξάρτητο δημοσιογραφικό θεσμό «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα», διαφοροποιείται και αισθητικά από το προηγούμενο. Χαρακτηριστικό στοιχείο της νέας εμφάνισης είναι και τα (προαιρετικά) εξωτερικά προστατευτικά "airbumps", που είναι κατασκευασμένα από εύκαμπτο υλικό και περιλαμβάνουν θύλακες αέρα, απορροφώντας τα μικρά χτυπήματα χωρίς να γίνεται ζημιά στο αυτοκίνητο. Επίσης προσφέρει ταυτόχρονα και τη δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε πολλούς διαφορετικούς συνδυασμούς χρωμάτων αμαξώματος και οροφής, που μαζί με τα τέσσερα διαφορετικά εσωτερικά προσφέρουν τελικά μία γκάμα μερικών... δεκάδων διαφορετικών αυτοκινήτων από πλευράς εμφάνισης.

Εσωτερικό
Στην εποχή μας η αξιολόγηση των χώρων των σούπερ μίνι έχει ίσως λιγότερη σημασία απ' ό,τι στο παρελθόν, γιατί η κατηγορία αυτή έχει αναβαθμιστεί σε διαστάσεις και όλα τα νέα μοντέλα που ανήκουν σ' αυτή (γύρω στα 4 μ. σε μήκος) μπορούν να φιλοξενήσουν χωρίς πρόβλημα τέσσερα άτομα. Αυτό άλλωστε συμβαδίζει και με το γεγονός ότι πολλοί από τους αγοραστές των σούπερ μίνι τα αγοράζουν ως πρώτα και μοναδικά αυτοκίνητα τους. Προφανώς γι' αυτό το C3 έχει πεντάθυρο αμάξωμα, με μήκος 3,996 μ., προσφέροντας άνετους χώρους για τέσσερα άτομα, που μπορούν να χωρέσουν τα πόδια και το κεφάλι τους χωρίς να αισθάνονται στριμωγμένα. Εξίσου σημαντικό είναι το γεγονός ότι το αυτοκίνητο έχει ένα κορυφαίο σε χωρητικότητα χώρο αποσκευών, που φτάνει τα 300 λίτρα, διευκολύνοντας έτσι σημαντικά τη χρήση του ως μοναδικού αυτοκινήτου από μία οικογένεια, όπως συνηθίζεται συχνά στις μέρες μας για τα σούπερ μίνι.

Πέρα από αυτό, το εσωτερικό χαρακτηρίζεται από μία ευχάριστη, νεανική ατμόσφαιρα, χάρη στα χρώματα και τη δυνατότητα εξατομίκευσης που προσφέρει, όπως επίσης και από μία καλή λειτουργικότητα, με επαρκείς χώρους αποθήκευσης για μικροπράγματα και εργονομική επάρκεια, κάτι που δεν ήταν στο παρελθόν ο κανόνας για τα γαλλικά αυτοκίνητα. Χαρακτηριστικό της σημασίας που έδωσαν οι Γάλλοι στο συγκεκριμένο τομέα, είναι η -ασυνήθιστη εδώ και χρόνια για τους Γάλλους- επιλογή της συνεχούς και όχι κλιμακωτής ρύθμισης της πλάτης του καθίσματος του οδηγού, που επιτρέπει στον καθένα να βρει με ακρίβεια τη θέση που τον βολεύει. Χαρακτηριστικό επίσης της προσαρμογής στα δεδομένα της εποχής, αλλά και στο νεανικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου, είναι ότι στο ταμπλό δεσπόζει μια οθόνη αφής, από την οποία ο οδηγός μπορεί να ρυθμίζει αρκετές λειτουργίες του αυτοκινήτου, ενώ η συνολική εικόνα του εσωτερικού είναι αρκετά προσεγμένη αισθητικά και ποιοτικά, χωρίς πολυτέλειες, αλλά και χωρίς προχειρότητες (που στην εποχή μας δεν γίνονται πλέον εύκολα αποδεκτές). Η τιμή του 1.6 BlueHDi 100 ξεκινάει από 15.690 ευρώ, με το πολύ καλό δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού της γκάμας, στο οποίο στάνταρ είναι το ESP με hill holder, 6 αερόσακοι, σύστημα προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας, σύστημα ανίχνευσης κούρασης οδηγού, σύστημα αναγνώρισης ορίων ταχύτητας, αυτόματος κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, αυτόματο κλείδωμα θυρών κατά την εκκίνηση και αυτόματο ξεκλείδωμα σε περίπτωση σύγκρουσης, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέφτες, cruise control, προβολείς ομίχλης, ραδιο-CD με οθόνη αφής, λειτουργία Mirror Screen, Bluetooth και θύρες USB και Aux, υπολογιστής ταξιδιού, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ.
Με σχεδιαστική προσωπικότητα που ξεχωρίζει, το εσωτερικό του C3 εκτός από λειτουργικό είναι και ιδιαίτερα ευχάριστο
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο κινητήρας 1.6 BlueHDi του γκρουπ PSA προσφέρεται στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο σε έκδοση 99 ίππων, που είναι προφανές ότι είναι επαρκείς για τις ανάγκες ενός μικρού αυτοκινήτου, ακόμα και εκτός πόλης. Είναι ένας κινητήρας αρκετά ελαστικός, κάτι που επιτρέπει την οδήγηση του αυτοκινήτου χωρίς πολλές αλλαγές ταχυτήτων. Ταυτόχρονα είναι αρκετά εύστροφος για ντίζελ, παρουσιάζοντας μάλιστα στο επάνω μέρος των στροφών μια αρκετά ευρεία «λειτουργική» περιοχή, αφού η μέγιστη ισχύς αποδίδεται στις 3.750 στροφές, ενώ το «κόκκινο» ξεκινάει πάνω από 1.000 στροφές ψηλότερα. Το πεντάρι κιβώτιο είναι ικανοποιητικό σε αίσθηση και «κούμπωμα» χωρίς να είναι και από τα κορυφαία. Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις η Citroen αναφέρει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 11,9''. Αυτό που εντυπωσιάζει είναι η οικονομία του συγκεκριμένου κινητήρα, με την κατανάλωση να πέφτει εύκολα ακόμα και αρκετά κάτω από τα 7 λίτρα/100 χλμ. στην πόλη και γύρω από τα 5 στο ταξίδι. Χαρακτηριστική της απόδοσής του είναι και η χαμηλή τιμή των τυποποιημένων εκπομπών CO2, που είναι μόλις 95 g/km (περιορίζοντας έτσι σημαντικά και τα τέλη κυκλοφορίας).

Οδηγώντας
Αυτό που χαρακτηρίζει την εικόνα του C3 και, όπως είχαν τονίσει οι άνθρωποι της Citroen, αυτό που ήταν και στις προθέσεις τους κατά την εξέλιξη του αυτοκινήτου, είναι η καλή ποιότητα κύλισης και η πολύ καλή άνεση που προσφέρει, η οποία είναι κορυφαία για την κατηγορία. Κάτι που ανταποκρίνεται στη εξαιρετική παράδοση των γαλλικών αυτοκινήτων γενικότερα και ιδιαίτερα της Citroen στον τομέα της άνεσης. Αυτό είναι προφανές ότι κάνει το αυτοκίνητο ακόμα πιο ευχάριστο και ξεκούραστο, ιδιαίτερα στις αστικές μετακινήσεις, αλλά βέβαια σημαίνει και πιο «μαλακές» ρυθμίσεις στις αναρτήσεις, που ευνοούν την αύξηση των κλίσεων στις στροφές. Το αυτοκίνητο είναι μεν ασφαλές, έχει ικανοποιητικό κράτημα και προοδευτική συμπεριφορά, αλλά δεν έχει βέβαια σπορ χαρακτήρα, δεν προδιαθέτει για γρήγορη οδήγηση και η υποστροφή έρχεται στην πίεση πιο γρήγορα σε σύγκριση π.χ. με ένα 208 (για να μιλήσουμε για ένα αυτοκίνητο του ίδιου ομίλου που είναι άμεσα συγκρίσιμο). Στη συγκεκριμένη έκδοση μάλιστα, που είναι και αρκετά πιο δυνατή από το βενζινοκίνητο 1.2, άρα και πιο γρήγορη, αρχίζουν να φαίνονται κάποια στιγμή, αν πιέσεις το αυτοκίνητο, τα όρια της μαλακής ρύθμισης των αναρτήσεων, με τερματισμό της πίσω ανάρτησης και κάποιες αναπηδήσεις στις απότομες ανωμαλίες. Είναι προφανής η εντελώς διαφορετική φιλοσοφία που υπάρχει για τα δύο σούπερ μίνι του γαλλικού ομίλου, με το 208 να είναι πιο σπορτίφ και «οδηγοκεντρικό» και το C3 πιο άνετο και «χαλαρωτικό». Η αίσθηση του τιμονιού είναι πολύ καλύτερη από αυτή των παλαιότερων μοντέλων της Citroen και θα την χαρακτηρίζαμε απολύτως ικανοποιητική για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, ενώ τα φρένα ανταποκρίνονται πολύ καλά στην αποστολή τους, ενισχύοντας την ασφάλεια που προσφέρει το C3 σε συνδυασμό και με τα διάφορα ηλεκτρονικά βοηθήματα.
YΠEP
- Άνεση
- Χώροι
- Σχεδιαστική προσωπικότητα που ξεχωρίζει
- Δυνατότητες εξατομίκευσης
- Οικονομία
- Ελαστικότητα κινητήρα
- Εξοπλισμός
KATA
- Αυξημένες κλίσεις λόγων των μαλακών αναρτήσεων
- «Τσιμπημένη» τιμή
Η συγκεκριμένη έκδοση συνδυάζει την κορυφαία άνεση του συνόλου της γκάμας με την εξαιρετική οικονομία του σύγχρονου ντίζελ
Συμπέρασμα
Η συγκεκριμένη έκδοση του C3 είναι μια ειδική περίπτωση, γιατί είναι η ισχυρότερη από τις δύο εκδόσεις ντίζελ, υπερέχοντας αισθητά απέναντι στη βασική βενζινοκίνητη και στις επιδόσεις, εκτός από την υπεροχή της στην οικονομία. Με δεδομένη την αυξημένη δύναμη του κινητήρα, απευθύνεται κατά συνέπεια σε όσους επιθυμούν ένα σούπερ μίνι όχι ως δεύτερο αυτοκίνητο για την πόλη, αλλά ως το μοναδικό αυτοκίνητό τους για όλες τις χρήσεις, για το οποίο είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν και μία υψηλότερη τιμή από αυτήν της βασικής έκδοσης. Στην ουσία η σύγκρισή του ντίζελ των 99 ίππων γίνεται μόνο με τη βενζινοκίνητη έκδοση τούρμπο των 110 ίππων. Σε αυτήν την περίπτωση η διάφορα τιμής δεν είναι μεγάλη (γύρω στα 1.000 ευρώ), κάτι που σημαίνει ότι και 15.000 χιλιόμετρα να διανύει κανείς κάθε χρόνο, μπορεί ακόμα και σε λιγότερο από τρία χρόνια να αποσβέσει αυτήν τη διαφορά τιμής χάρη στην χαμηλότερη κατανάλωση του ντίζελ. Με δεδομένο ότι ούτως ή άλλως το αυτοκίνητο έχει κατά τα άλλα τους χώρους, την λειτουργικότητα, την άνεση και την έντονη σχεδιαστική προσωπικότητα που χαρακτηρίζει γενικά το νέο C3, η επιλογή της συγκεκριμένης έκδοσης έχει κι ένα έντονο «οικονομοτεχνικό» υπόβαθρο εκτός από το καθαρά «αυτοκινητικό».
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.citroen.gr


  UP