ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Nissan Micra - 1.5 dCi

Υπέρβαση         ..:: Σαββάτο, 08 Ιουλίου 2017 ::..

Με δυναμική σχεδίαση, αρετές στην οδική συμπεριφορά και τη συνολική ποιότητα, το νέο Micra -ένα όνομα με ιστορία τριάντα και πλέον ετών- έρχεται με εντελώς διαφορετική φιλοσοφία από το προηγούμενο για να πρωταγωνιστήσει σε μια κατηγορία που αποτελεί τη μερίδα του λέοντος στη χώρα μας

Ένα κερδισμένο στοίχημα αποτελεί η άρρηκτη σχέση του νέου Μicra με το πρωτότυπο Sway πίσω στο 2015. Αυτό σημαίνει πως η φουτουριστική αισθητική δεν εξαντλήθηκε μόνο σε κάποια διεθνή έκθεση για να προκληθεί ντόρος και μόνο, αλλά μεταφέρθηκε αυτούσια στην παραγωγή. Το εργοστάσιο κατασκευής βρίσκεται στη Γαλλία και ανήκει στην αδελφή Renault. Μέρος της εξέλιξης έχει γίνει στο ινστιτούτο Cranfield της Βρετανίας. Με μήκος σχεδόν στα τέσσερα μέτρα (3,99 μ.) το νέο Micra είναι 17,4 εκατοστά μακρύτερο από το προηγούμενο, με το οποίο το χωρίζει άβυσσος και τα συνδέει μόνο το όνομα. Είναι επίσης 7,8 φαρδύτερο, αλλά και 5,5 πιο χαμηλό, λόγω της ριζοσπαστικά διαφορετικής και δυναμικής σχεδίασης. Σίγουρα δεν θα περάσει απαρατήρητο, οι μόνοι που ίσως το βρουν αρκετά ριζοσπαστικό είναι οι πάλαι ποτέ συντηρητικοί αγοραστές της Nissan.

Εσωτερικό
Ανοίγεις την πόρτα και οι εκπλήξεις συνεχίζονται. Ίδια θετική γεύση και στην καμπίνα με την προσοχή στη λεπτομέρεια και τον hi-tech εξοπλισμό. Η εικόνα είναι νέα και πολύ πιο πειστική πλέον, εναρμονισμένη στα πρότυπα της εποχής. Εδώ δεσπόζει η έγχρωμη οθόνη αφής, 7 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων, ενώ υπάρχει κουμπί εκκίνησης κινητήρα, αναλογικός πίνακας οργάνων με μεγάλη ψηφιακή οθόνη κεντρικά τοποθετημένη. Η ποιότητα των μαλακών κατά κύριο λόγο υλικών, είναι αισθητά αναβαθμισμένη, ενώ εδώ είναι διαθέσιμοι συνολικά 125 χρωματικοί συνδυασμοί. Στα χωροταξικά, το αυξημένο μεταξόνιο αλλά και το μεγάλο αναλογικά πλάτος, συνηγορούν στην ευρυχωρία για τους πίσω επιβάτες, χωρίς να είναι η καλύτερη στην κατηγορία Β. Η περιμετρική ορατότητα είναι ικανοποιητική, η θέση οδήγησης βρίσκεται εύκολα ακόμη κι από τον δύστροπο, η εργονομία είναι καλή, ενώ, οι ανοιχτές θήκες για μικροαντικείμενα και η πρακτικότητα κυμαίνονται σε πολύ καλό επίπεδο. Όπως επίσης συμβαίνει και με τα 300 λίτρα του χώρου αποσκευών, με το ψηλό όμως κατώφλι φόρτωσης. Η τιμή για το 1.5 dCi Energy ξεκινά από τα 14.890 ευρώ, με τον στάνταρ εξοπλισμό να περιλαμβάνει μεταξύ άλλων: ESP με σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, 6 αερόσακους, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους καθρέφτες, κλιματισμό, σύστημα start/stop, αυτόματα φώτα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηχοσύστημα, υποδοχή για MP3, Bluetooth, σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών.
Με αιχμηρή σχεδίαση εντός και εκτός, αναβαθμισμένη ποιότητα και πλούσιο εξοπλισμό, το νέο Micra «καλοβλέπει» την επιτυχία
Κινητήρας-κιβώτιο
Το νέο Micra φορά τον 1.5 των 90 ίππων και των 22,5 kgm ροπής. Ο συγκεκριμένος δοκιμασμένος πετρελαιοκινητήρας, ο οποίος ταιριάζει γάντι στο νέο Nissan, διαθέτει τα απαραίτητα αποθέματα ροπής ενώ παράλληλα παρουσιάζεται και οικονομικός σε καύσιμο (στις επτά μέρες η τιμή σπάνια ξεπέρασε τα 6 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα). Προκειμένου να είσαι τις περισσότερες φορές στην ωφέλιμη περιοχή, απαιτείται να μην κατεβάζεις υπερβολικά τις στροφές, γιατί έτσι θα χρειαστεί να χρησιμοποιείς συχνά το χειροκίνητο κιβώτιο των πέντε αραιά κλιμακωμένων σχέσεων, με την όχι και τόσο ιδανική αίσθηση στο κούμπωμα του επιλογέα. Ο ήχος του ντίζελ πάντως, όσο άκομψη χροιά κι αν διαθέτει, πνίγεται στην πλειοψηφία των περιπτώσεων από την προσεγμένη ηχομόνωση. Η αλήθεια είναι, πως σε επίπεδο επιδόσεων περιμέναμε κάτι καλύτερο, αφού το συγκεκριμένο μοτέρ έχει διαπρέψει σε άλλα μοντέλα του ομίλου (σε πολλά από τα οποία πάντως χρησιμοποιείται και σε εκδόσεις με μεγαλύτερη ισχύ). Αυτό όμως έχει να κάνει αποκλειστικά με το κομμάτι των προσδοκιών και τίποτα περισσότερο.

Οδηγώντας
Στο δρόμο, η ακαμψία του πλαισίου είναι εκείνη που εντοπίζεις πιο έντονα με το «καλημέρα». Γεγονός που επιτρέπει ένα σωστό σετάρισμα στην ανάρτηση και το σύστημα διεύθυνσης, ακόμη και για οδηγούς με περισσότερες απαιτήσεις. Οι περισσότεροι χρήστες πάντως, θα εκτιμήσουν τα νέα δεδομένα στα επίπεδα της άνεσης συγκριτικά με πριν, διαγράφοντας τη σχέση με την προηγούμενη γενιά. Ώριμο πάτημα, ουδέτερες αντιδράσεις αν επιμείνεις στην πίεση, προβλεψιμότητα όταν το παρακάνεις ή ξεχνάς το μέτρο. Το Micra «κλείνει» περισσότερο προς τα αυτοκίνητα που θέλεις να οδηγείς στην κατηγορία, με σχετικά άμεσες αντιδράσεις, ικανοποιητικό σε πληροφόρηση σύστημα διεύθυνσης και αποτελεσματικά φρένα, παρά σε εκείνα που θα τα επιλέξεις για την άνεση που παρέχει η ανάρτηση τους. Όλα έχουν το τίμημά τους, οι σφιχτές ρυθμίσεις ευνοούν ένα πιο νεανικό κοινό, συγκριτικά με άλλους ανταγωνιστές στην κλάση που ρίχνουν μεγαλύτερο βάρος στο «εμπεριστατωμένο» φιλτράρισμα του οδοστρώματος. Τα σκληρότερα εμπρός ελατήρια που χρησιμοποιήθηκαν στην έκδοση ντίζελ προκειμένου να αντιμετωπιστεί το επιπλέον βάρος του κινητήρα, έχουν μειώσει κάπως την άνεση. Ωστόσο, οι κλίσεις στις στροφές είναι ανεπαίσθητες και η κατευθυντικότητα πολύ καλή.
YΠEP
- Εικόνα και ποιότητα εσωτερικού
- Κατανάλωση
- Οδική συμπεριφορά
- Ξεχωριστή σχεδιαστική προσωπικότητα
KATA
- Αίσθηση επιλογέα κιβωτίου
- Τιμές «πλουσιότερων» εξοπλιστικά εκδόσεων
Στο δρόμο, είναι άνετο και μάλλον οδηγοκεντρικό, κοιτάζοντας στα μάτια αρκετά ευρωπαϊκά μοντέλα της κατηγορίας
Συμπέρασμα
Κατ’ αρχάς, το νέο Micra κέρδισε εκκωφαντικά τον προηγούμενο εαυτό του. Δεν είναι πια εκείνο το μικρό στενάχωρο αυτοκίνητο πόλης με τα σκληρά πλαστικά και την ατελείωτη καριέρα στα rent car των νησιών. Τώρα, η φιλοσοφία αλλάζει, η εικόνα και η ποιότητα αναβαθμίζονται, μαζί με τους χώρους και τις απαιτήσεις στα υπόλοιπα επίπεδα. Σε μια προσπάθεια να εμβολίσει βασικούς «παίκτες» της κλάσης, κυρίως από την Ευρώπη (από τους αντίστοιχους Ιάπωνες είναι συνολικά καλύτερο), αλλά και να καλύψει το ενδεχόμενο κενό της Nissan, για εκείνους που αρνούνται να «ανέβουν» στο Pulsar. Κάτι σαν το «χρυσό μέσο όρο» που δεν καταφέρνει συγκριτικά την επιμέρους διάκριση σε κάποιο τομέα, χωρίς παράλληλα από την άλλη, να υστερεί κιόλας. Βλέψεις πρωταθλητισμού λέγεται αυτό;
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet

Επίσημο Site http://www.nissan.gr/


  UP