ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το νέο Ford Fiesta

Πανελλαδική παρουσίαση στο Λαγονήσι         ..:: Παρασκευή, 07 Ιουλίου 2017 ::..
Η Ελλάδα είναι η πρώτη χώρα σε όλη την Ευρώπη όπου λανσάρεται το νέο Fiesta και οι έλληνες δημοσιογράφοι είναι από τους πρώτους που οδήγησαν το νέο σούπερ μίνι της Ford, στην πανελλαδική δημοσιογραφική παρουσίαση που οργάνωσε η ελληνική αντιπροσωπεία στο Λαγονήσι ταυτόχρονα με την πανευρωπαϊκή. Το αυτοκίνητο θα προσφέρεται σε μια αρκετά μεγάλη γκάμα από πλευράς κινητήρων και οι τιμές του στην ελληνική αγορά ξεκινούν από 12.990 ευρώ για το 3θυρο βενζινοκίνητο 1.1 (13.536 για το 5θυρο) με υψηλού επιπέδου στάνταρ εξοπλισμό στον οποίο περιλαμβάνονται ESP με hill holder, 6 αερόσακοι, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, σύστημα προειδοποίησης εκτροπής από τη λωρίδα, κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέφτες, αυτόματα φώτα, σύστημα αυτόματου περιορισμού της ταχύτητας, υπολογιστής ταξιδιού, ηχοσύστημα με σύστημα SYNC, Bluetooth και 2 θύρες USB, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Οι τιμές του ντίζελ ξεκινούν από 14.669 ευρώ, ενώ το βενζινοκίνητο χιλιάρι τούρμπο ξεκινάει από 14.289 ευρώ στην έκδοση των 100 ίππων με το δεύτερο, πολύ πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει επιπλέον πίσω ηλεκτρικά παράθυρα, προβολείς ομίχλης με λειτουργία φωτισμού στροφής, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέφτες, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, cruise control, καλύτερο ηχοσύστημα κλπ.


Έχοντας ένα από τα πιο πετυχημένα σούπερ μίνι από πλευράς οδικών χαρακτηριστικών και κινητήρων, η Ford εστίασε ένα μεγάλο μέρος της δουλειάς που έγινε για την εξέλιξη του νέου μοντέλου στην σημαντική αναβάθμιση της ποιότητας του εσωτερικού και του εξοπλισμού του αυτοκινήτου, ώστε να αναβαθμίσει συνολικά την εικόνα του, δημιουργώντας έτσι και μεγαλύτερο χώρο στο κάτω μέρος της γκάμας για το φθηνότερο Ka+. Αν και έγινε επίσης σημαντική προσπάθεια για τη βελτίωση των εσωτερικών χώρων του αυτοκινήτου, η οποία είχε άλλωστε αποτέλεσμα, προσφέροντας περισσότερο χώρο για τα πόδια των εμπρός και των πίσω επιβατών, το νέο Fiesta δεν έχει μεγάλη διαφορά σε διαστάσεις από το προηγούμενο. Το μεταξόνιο έχει αυξηθεί μόλις κατά 4 χιλιοστά, το εξωτερικό μήκος είναι μεγαλύτερο κατά 7,1 εκατοστά, ενώ το αυτοκίνητο είναι και λίγο φαρδύτερο (1,2 εκατοστά), με αντίστοιχα φαρδύτερα μετατρόχια. Ο χώρος αποσκευών έχει αυξηθεί ελάχιστα, στα 303 λίτρα, χωρητικότητα που ούτως ή άλλως είναι πολύ καλή για την κατηγορία. Στην ίδια φιλοσοφία με το προηγούμενο μοντέλο κινείται και η εξωτερική σχεδίαση, στην οποία έγινε απλώς μία «εξομάλυνση» τον πιο έντονων ακμών και δόθηκε συνολικά ένα λιγότερο σφηνοειδές σχήμα, ώστε να δείχνει περισσότερο «πολυτελές».

Σημαντική προσπάθεια έχει γίνει και για την αύξηση της ακαμψίας του αμαξώματος, όπως επίσης και για την βελτίωση της ηχομόνωσης. Και φυσικά πολύ σημαντική είναι η αναβάθμιση των ηλεκτρονικών συστημάτων του αυτοκινήτου, είτε πρόκειται για τη συνδεσιμότητα, την πληροφόρηση και την ψυχαγωγία, είτε για τα οδηγικά βοηθήματα και τα συστήματα ασφαλείας, πολλά από τα οποία ήταν μέχρι τώρα διαθέσιμα μόνο σε μεγαλύτερα μοντέλα. Όπως σε όλα τα νέα μοντέλα υπάρχει πλέον και εδώ μια οθόνη αφής τύπου ταμπλέτας στο κέντρο του ταμπλό (στάνταρ σε αρκετές εκδόσεις), η χρήση της οποίας έχει ως αποτέλεσμα και τη μείωση των διαφόρων διακοπτών στο ταμπλό κατά 50%. Για όσους επιζητούν το «κάτι παραπάνω», υπάρχει διαθέσιμο ακόμα και ένα ηχοσύστημα υψηλής πιστότητας της B&O με 10 ειδικά ρυθμισμένα ηχεία και subwoofer. Για τα συστήματα ασφαλείας και τα οδηγικά βοηθήματα θα αναφέρουμε ενδεικτικά το προσαρμοζόμενο cruise control, την ενεργό υποβοήθηση στάθμευσης, τους αυτόματα προσαρμοζόμενους προβολείς, το σύστημα προειδοποίησης διασταυρούμενης κυκλοφορίας κλπ. Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι η Ford εξακολουθεί να προσφέρει και το νέο σούπερ μίνι της με 3θυρο και 5θυρο αμάξωμα, την στιγμή που υπάρχει μια τάση από ορισμένους κατασκευαστές για εγκατάλειψη των 3θυρων αμαξωμάτων.
Αυτό σημαίνει φυσικά ότι το νέο Fiesta φιλοδοξεί να απευθυνθεί σε ένα ευρύτερο κοινό, κάτι που διευκολύνεται επίσης και από την μεγάλη γκάμα επιλογών που προσφέρονται για τον κινητήρα του αυτοκινήτου. Έτσι, στη βάση της γκάμας είναι ο νέος 3κύλινδρος ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας 1.1 των 85 ίππων, ενώ ο 3κύλινδρος χιλιάρης υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας Ecoboost προσφέρεται σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις, με 100, 125 και 140 ίππους. Αντίστοιχα ο ντίζελ 1.5 TDCi προσφέρεται σε δύο διαφορετικές εκδόσεις, με 85 ή 120 ίππους. Όλοι οι κινητήρες είναι προδιαγραφών Euro 6 και συνδυάζονται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 (1.1) ή 6 ταχυτήτων, ενώ διαθέσιμο είναι επίσης και ένα αυτόματο εξάρι για τον χιλιάρη των 100 ίππων. Ένα άλλο στοιχείο διαφοροποίησης είναι η γκάμα των εκδόσεων, αφού εκτός από τις συνηθισμένες εκδόσεις διαφορετικών επιπέδων εξοπλισμού που υπάρχουν σε κάθε αυτοκίνητο, εδώ υπάρχει επιπλέον και η ιδιαίτερα πολυτελής Vignale (από τον Οκτώβριο), καθώς και η περισσότερο σπορ ST Line (επίσης από τον Οκτώβριο), που εκτός των αισθητικών διαφοροποιήσεων έχει και διαφορετική ρύθμιση στις αναρτήσεις. Οι τελευταίες είναι παρόμοιες σε αρχιτεκτονική σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, (γόνατα Μακφέρσον εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω), αλλά έχουν διαφορετικές ρυθμίσεις, όπως επίσης και βελτιώσεις σε διάφορα εξαρτήματα (ψαλίδια, αντιστρεπτική ράβδος, σημεία σύνδεσης με το πλαίσιο κλπ.), με τη Ford να αναφέρει βελτίωση της πρόσφυσης, όπως επίσης και καλύτερη απόκριση του συστήματος διεύθυνσης.

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης είχαμε και την ευκαιρία για μια σύντομη οδηγική επαφή με το αυτοκίνητο στην έκδοση με τον χιλιάρη βενζινοκινητήρα τούρμπο των 100 ίππων. Ένα κινητήρα που είναι βέβαια παλιός μας γνώριμος και δεν είχαμε την παραμικρή αμφιβολία για το πόσο καλά ανταποκρίνεται στις δυνατότητες του αυτοκινήτου, αφού τα καταφέρνει μια χαρά και σε μεγαλύτερα και βαρύτερα μοντέλα της Ford. Εύστροφος, με καλή ροπή, αλλά και αρκετά πολιτισμένος για 3κύλινδρος (μόνο όταν ανεβαίνουν αρκετά οι στροφές αρχίζεις να ακούς έναν ήχο που είναι διαφορετικός από αυτόν των 4κύλινδρων και πάλι όμως χωρίς να γίνεται ενοχλητικός), κινεί πολύ άνετα το αυτοκίνητο και επιτρέπει ακόμα και αρκετά γρήγορους ρυθμούς αν το επιθυμεί ο οδηγός. Το εξάρι κιβώτιο έχει σωστή κατανομή των σχέσεων και συνεργάζεται καλά μαζί του, αλλά βέβαια αυτό που κάνει τη διαφορά στο δρόμο και ξεχωρίζει το Fiesta στην κατηγορία του, είναι το ακριβές και άμεσο τιμόνι και η οδική συμπεριφορά. Η τελευταία μάλιστα συνδυάζεται με μια πολύ καλή για την κατηγορία ποιότητα κύλισης, που ίσως δεν θα περίμενε κανείς από μικρό αυτοκίνητο με ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Η δουλειά που έχουν κάνει όμως οι μηχανικοί της Ford είναι πολύ καλή, το αυτοκίνητο «παρακολουθεί» το δρόμο με απόλυτη ακρίβεια και ανταποκρίνεται άμεσα στις εντολές του οδηγού, όσο και αν ανέβουν οι ρυθμοί, όσο κι αν το πιέσεις στα όριά του. Και η μεν προσπάθεια για βελτίωση της άνεσης στις συγκεκριμένες εκδόσεις (γιατί θα υπάρξει και η ST Line με πιο σπορ συμπεριφορά), μπορεί να έχει μαλακώσει λίγο την πίσω ανάρτηση, επιτρέποντας κάποιες μετακινήσεις στο αμάξωμα για να «παρακολουθεί» το ανάγλυφο του δρόμου, αυτό όμως γίνεται χωρίς μεταφορές βάρους και χωρίς να επιδρά στην τροχιά του αυτοκινήτου, η οποία είναι αυτή ακριβώς που επιλέγει ο οδηγός. Όχι πως μας εξέπληξε δηλαδή, αφού και το προηγούμενο Fiesta σ' αυτόν τον τομέα ήταν από τα κορυφαία της κατηγορίας του, απλά περιμέναμε να το οδηγήσουμε για να το επιβεβαιώσουμε!
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP