ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το Opel Crossland X

Αποστολή στα Μέθανα         ..:: Πέμπτη, 06 Ιουλίου 2017 ::..
Ξεκινώντας τη διάθεση του νέου της μικρού "crossover" στην ελληνική αγορά, η Opel οργάνωσε μια εκδήλωση στην περιοχή των Μεθάνων για την παρουσίαση του στους δημοσιογράφους του ειδικού Τύπου, προσφέροντας και την ευκαιρία για οδήγηση του αυτοκινήτου σε μία μικτή διαδρομή που περιλάμβανε αυτοκινητόδρομο και επαρχιακούς δρόμους. Το νέο μοντέλο συμπληρώνει τη γκάμα της μάρκας στα μικρά αυτοκίνητα και θα διατίθεται παράλληλα με το πρόσφατα ανανεωμένο Mokka X. Οι τιμές ξεκινούν από 17.300 ευρώ για το βενζινοκίνητο ατμοσφαιρικό 1.2, με στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα προειδοποίησης για παρέκκλιση από λωρίδα κυκλοφορίας, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, ζάντες αλουμινίου, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, προβολείς ομίχλης, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, καθώς και online υπηρεσίες Opel OnStar δωρεάν για ένα χρόνο. Οι τιμές για το ντίζελ ξεκινούν από 19.900 ευρώ με τον ίδιο εξοπλισμό και για το βενζινοκίνητο 1.2 τούρμπο από 20.600 ευρώ με το δεύτερο, σημαντικά πλουσιότερο, επίπεδο εξοπλισμού.


Ίσως κάποιοι θα μπερδευτούν βλέποντας την Opel να παρουσιάζει ένα ακόμα μικρό αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου παράλληλα με το Mokka X. Η Opel όμως ξεκαθάρισε από την αρχή το διαφορετικό χαρακτήρα των δύο αυτοκινήτων, χαρακτηρίζοντας το Crossland X την εποχή που έδωσε στη δημοσιότητα τα πρώτα στοιχεία γι' αυτό, ως «crossover πόλης», σε αντιδιαστολή με το Mokka X που διατίθεται και με προαιρετική τετρακίνηση για περιστασιακή χρήση εκτός δρόμου και τοποθετείται πιο κοντά (ακόμα και σχεδιαστικά) στη φιλοσοφία των SUV. Κι αν αναρωτιέται κανείς αν υπάρχει χώρος για τόσο μεγάλη διαφοροποίηση, θα υπενθυμίσουμε ότι η κατηγορία των αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου (κάθε μεγέθους, περισσότερο όμως των μικρών και μικρομεσαίων) γνωρίζει τεράστια ανάπτυξη σε όλη την Ευρώπη, αλλά και στην Ελλάδα όπου είναι πλέον η τρίτη σε μερίδιο αγοράς. Κι επειδή οι αγοραστές της κατηγορίας καταλήγουν σ' αυτήν από πολλά διαφορετικά σημεία εκκίνησης, οι άνθρωποι της Opel αποφάσισαν να κάνουν αυτόν το διαχωρισμό ανάμεσα σε ένα πιο «αστικό» και ένα πιο «εκδρομικό» αυτοκίνητο, για να καλύψουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μέρος της ζήτησης. Σε αυτό βοήθησε βεβαίως και η συνεργασία με την Peugeot, με την οποία εξελίχθηκε από κοινού το Crossland X, κάτι που οδηγεί βεβαίως και σε μεγάλες οικονομίες κλίμακας.

Το Crossland X έχει μήκος 4,21 μ. και όπως όλα τα αυτοκίνητα της κατηγορίας επιδιώκει να παίξει και τον ρόλο του μικρού οικογενειακού αυτοκινήτου, ως εναλλακτική λύση απέναντι στα μικρομεσαία χάτσμπακ. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι το μήκος του είναι 16 εκατοστά μικρότερο από αυτό του Astra, από το οποίο όμως το Crossland X έχει μεγαλύτερο ύψος κατά 10 εκατοστά, προσφέροντας τελικά καλούς χώρους για 4 επιβάτες, που θα μετακινηθούν με αυτό χωρίς πρόβλημα σε ένα ταξίδι. Ταυτόχρονα έχει ένα πολύ μεγάλο για την κατηγορία χώρο αποσκευών, που φτάνει τα 410 λίτρα και καλύπτει με το παραπάνω τις οικογενειακές ανάγκες. Στις εκδόσεις μάλιστα όπου τα πίσω καθίσματα είναι ρυθμιζόμενα κατά μήκος (σε μια διαδρομή 15 εκατοστών) η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών αυξάνεται στα 520 λίτρα, σε επίπεδα δηλαδή οικογενειακού σεντάν της μεσαίας κατηγορίας. Το αυτοκίνητο διατίθεται με βενζινοκινητήρα 1.2 σε ατμοσφαιρική έκδοση με 81 ίππους και σε έκδοση τούρμπο με 110 ίππους, καθώς και με ντίζελ 1.6 με 99 ίππους. Χαρακτηριστικό επίσης του προσανατολισμού των μικρών crossover προς αγοραστές που προέρχονται από μεγαλύτερες κατηγορίες είναι το γεγονός ότι το Crossland X προσφέρει στον εξοπλισμό του μια μεγάλη γκάμα συστημάτων ασφαλείας και οδηγικών βοηθημάτων, μερικά από τα οποία υπήρχαν μέχρι πρόσφατα σε μεγαλύτερα και ακριβότερα αυτοκίνητα όπως π.χ. τα προσαρμοζόμενα φώτα το head up display, ενώ και η ποιότητα κατασκευής του, είναι ιδιαίτερα προσεγμένη.
Με την ευκαιρία της εκδήλωσης για την παρουσίαση του αυτοκινήτου είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε από την Αθήνα μέχρι τα Μέθανα το Crossland X σε δύο διαφορετικές εκδόσεις, το βενζινοκίνητο 1.2 τούρμπο με τους 110 ίππους και αυτόματο κιβώτιο και το ντίζελ. Σχετικά με την ποιότητα του αυτοκινήτου και τη συνολική λειτουργικότητά του η πρώτη εντύπωση είναι απολύτως θετική, ενώ πολύ καλή είναι και η ποιότητα κύλισης. Οι δύο κινητήρες, που δεν μας είναι άλλωστε άγνωστοι αφού προέρχονται από το γαλλικό γκρουπ της PSA στο οποίο ανήκει (τυπικά μόλις ολοκληρωθούν και οι «θεσμικές» διαδικασίες) και η Opel, ανταποκρίνονται με επιτυχία στις ανάγκες του αυτοκινήτου, δεν προβληματίζουν στο προσπέρασμα ούτε στις ανηφορικές διαδρομές και δεν είναι υπερβολικά θορυβώδεις, χωρίς να είναι και οι πλέον αθόρυβοι. Προφανώς ο ντίζελ έχει καλύτερη ροπή, κάτι που βοηθάει στην καθημερινή οδήγηση, αλλά συνδυάζεται με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο, που αναπόφευκτα έχει πιο αραιές σχέσεις από αυτές που θα είχε ένα 6άρι, περιορίζοντας έτσι κάπως το νεύρο του κινητήρα (ενώ και η αίσθησή του κιβωτίου στις αλλαγές δεν είναι κορυφαία, θυμίζοντας λίγο την κάπως «λαστιχένια» αίσθηση των παλιότερων Opel). Αντίθετα το αυτόματο 6άρι που είχε το βενζινοκίνητο αυτοκίνητο που οδηγήσαμε μας εξέπληξε θετικά, με πολύ ομαλή λειτουργία, αρκετά γρήγορες αλλαγές και σωστή κατανομή των σχέσεων, έχοντας έτσι μια πολύ καλή συνεργασία με τον αρκετά δυνατό και εύστροφο 3κύλινδρο κινητήρα. Η άνεση που προσφέρει το αυτοκίνητο είναι αρκετά καλή, ενώ την οδική συμπεριφορά του θα την χαρακτηρίζαμε ως ασφαλή αλλά αδιάφορη, καθώς μάλιστα συνδυάζεται με ένα μάλλον ασαφές τιμόνι με «τεχνητή» αίσθηση, που δεν εμπνέει για γρήγορους ρυθμούς. Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση, προφανώς ο συνδυασμός του βενζινοκινητήρα με αυτόματο κιβώτιο δεν ευνοείται σε σύγκριση με το ντίζελ, χωρίς πάντως οι διαφορές που είδαμε να είναι τεράστιες. Η μέση τιμή της στη διαδρομή με το βενζινοκίνητο ήταν 8,2 λίτρα/100 χλμ., ενώ στο ντίζελ ήταν περίπου 1 λίτρο/100 χλμ. χαμηλότερη.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP