ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Mercedes C Class Cabriolet - C 180

Ποιοτική ανεμελιά!         ..:: Σαββάτο, 01 Ιουλίου 2017 ::..

Παρά το αναπόφευκτα μεγάλο βάρος της -λόγω της ενίσχυσης του αμαξώματος που του προσφέρει πολύ καλή ακαμψία- ο κινητήρας 1.6 της βασικής έκδοσης της καμπριολέ C Class τα καταφέρνει μια χαρά στο δρόμο, προσφέροντας και τις επιδόσεις που επιτρέπουν την εκμετάλλευση των δυνατοτήτων του εξαιρετικού πλαισίου

Η ύπαρξη εκδόσεων καμπριολέ στη γκάμα της είναι παράδοση για την Mercedes και ταιριάζει απόλυτα στην εικόνα της, με δεδομένο ότι τα τετραθέσια καμπριολέ είναι κατεξοχήν αυτοκίνητα χαλαρών και ποιοτικών μετακινήσεων. Τα τελευταία χρόνια άλλωστε όλοι οι κατασκευαστές διευρύνουν τη γκάμα τους με διάφορες παραλλαγές αμαξωμάτων, οπότε δεν ήταν καθόλου έκπληξη η παρουσίαση πρώτα μίας έκδοσης κουπέ και μετά μιας καμπριολέ για τη C Class. Πρόκειται για ένα παραδοσιακό καμπριολέ με υφασμάτινη ηλεκτρικά ανοιγόμενη οροφή (ανοίγει και κλείνει σε λιγότερο από 20'' ακόμα και εν κινήσει με ταχύτητες έως και 50 χλμ./ώρα.), που έχει τις ίδιες εξωτερικές διαστάσεις με την αντίστοιχη Coupe.

Εσωτερικό
Από την μέση και εμπρός το αυτοκίνητο θυμίζει οποιαδήποτε C-Class, με την ποιότητα και τη λειτουργικότητα να μην αφήνουν περιθώρια για κριτική. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή (με τους αναπόφευκτους περιορισμούς που έχει ένα καμπριολέ στην ορατότητα προς τα πίσω) και η γενική εργονομία σωστή, ενώ οι χώροι για μικροπράγματα θα λέγαμε ότι είναι επαρκείς μόνο στην έκδοση χωρίς το (έξτρα) κιτ καπνιστή, οπότε δεν υπάρχει σταχτοδοχείο, αφήνοντας ελεύθερο χώρο. Χαρακτηριστικό επίσης του αυτοκινήτου, όπως σε όλες τις Mercedes της τελευταίας γενιάς, είναι το κεντρικό σύστημα ελέγχου των διαφόρων λειτουργιών του αυτοκινήτου και των συστημάτων ψυχαγωγίας και πληροφόρησης, που βασίζεται σε μία μεγάλη κεντρική οθόνη κι ένα χειριστήριο με επιφάνεια αφής (Touchpad) η οποία επιτρέπει την επιλογή των λειτουργιών και το χειρισμό του συστήματος με κινήσεις των δακτύλων. Παράλληλα, για τους παλιότερους πελάτες της εταιρείας που ενδεχομένως δεν έχουν την ίδια εξοικείωση με τα σύγχρονα συστήματα, η Mercedes διατήρησε και το γνωστό περιστροφικό διακόπτη ελέγχου του συστήματος, ώστε να μη δημιουργήσει πρόβλημα προσαρμογής.

Από πλευράς χώρων, τα πράγματα είναι μια χαρά για τους εμπρός επιβάτες, αλλά πίσω βεβαίως, όπως σε όλα τα καμπριολέ με... γήινες διαστάσεις, αυτοί που κάθονται είναι πιο στριμωγμένοι, κάτι που ισχύει και για τα πόδια και για το κεφάλι τους (όσο φυσικά η οροφή είναι κλειστή). Αντίστοιχα, μικρότερος απ' ότι στη σεντάν, αλλά και στην κουπέ, είναι ο χώρος αποσκευών (που έχει και σχετικά μικρό άνοιγμα), με χωρητικότητα που φτάνει τα 360 λίτρα και περιορίζεται στα 285 λίτρα όταν ανοίγει η οροφή, η οποία αποθηκεύεται στο επάνω μέρος του. Αυτά όμως είναι στοιχεία που τα περιμένει οποιοσδήποτε αγοράζει ένα καμπριολέ. Τα πίσω καθίσματα πάντως είναι αναδιπλούμενα, οπότε στη μετακίνηση μόνο δύο ατόμων μπορούν να μεταφερθούν και αρκετά περισσότερα (και μεγαλύτερα) πράγματα. Αναπόφευκτα επίσης περιμένει κανείς από ένα καμπριολέ και μία υψηλότερη τιμή, που για τη C 180 Cabriolet ξεκινάει από 49.166 ευρώ (από τα οποία -για να μη ξεχνάμε σε ποια χώρα ζούμε!- τα 18.283 είναι φόροι). Σε περίπτωση που ο αγοραστής επιθυμεί για το αυτοκίνητό του το αυτόματο κιβώτιο 9G-Tronic που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, το επιπλέον κόστος είναι περίπου 3.500 ευρώ (συμπεριλαμβάνεται στο πακέτο και το σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης). Ο στάνταρ εξοπλισμός βεβαίως είναι ιδιαίτερα πλούσιος, ώστε να ανταποκρίνεται στην τιμή του αυτοκινήτου, και σ' αυτόν περιλαμβάνονται ESP με hill holder, 7 αερόσακοι, σύστημα ελέγχου απόσπασης προσοχής, ενεργό καπό για προστασία πεζών, αυτόματος κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι, αναδιπλούμενοι και θερμαινόμενοι καθρέφτες, αυτόματα φώτα, ζάντες αλουμινίου, cruise control, υπολογιστής ταξιδιού, ηχοσύστημα με χειριστήρια στο τιμόνι, θύρα USB και Bluetooth, σύστημα Start-Stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Η μοναδική έλλειψη είναι αυτή της ρεζέρβας.
Το εσωτερικό είναι εξαιρετικό ποιοτικά και πολύ λειτουργικό, πολύ άνετο για τους εμπρός επιβάτες, αλλά κάπως στριμωγμένο για τους πίσω
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο κινητήρας των 1,6 λίτρων με τον άμεσο ψεκασμό και τους 156 ίππους ανταποκρίνεται πολύ καλά στις ανάγκες του αυτοκινήτου, παρά το σημαντικά αυξημένο βάρος που έχει οποιοδήποτε καμπριολέ σε σχέση με το αντίστοιχο σεντάν, λόγω των ενισχύσεων για διατήρηση της ακαμψίας (η C 180 Cabriolet φτάνει τα 1.600 κιλά, πάνω από 200 κιλά περισσότερο από την απλή C 180). Η ροπή όμως που προσφέρει το τούρμπο ξεπερνάει και αυτό το εμπόδιο και το αυτοκίνητο έχει τελικά πολύ καλές επιδόσεις, με την επιτάχυνση από 0 ως 100 χλμ./ώρα να γίνεται σε 8,9'' και τα προσπεράσματα να μη δημιουργούν το παραμικρό πρόβλημα. Ο κινητήρας ανταποκρίνεται λοιπόν πολύ καλά στο ρόλο του (ας μην ξεχνάμε πως μιλάμε για τη βασική έκδοση του μοντέλου), έχει επαρκέστατη δύναμη και καλή ροπή και προσφέρει τη δυνατότητα να κινηθεί κανείς αν θέλει με γρήγορους ρυθμούς, παρ' όλο που δεν είναι αυτός ακριβώς ο ρόλος ενός καμπριολέ.

Το εξαιρετικό εννιάρι αυτόματο κιβώτιο της Mercedes συνεργάζεται άψογα με τον κινητήρα, αξιοποιώντας με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο τις δυνατότητες του κι έχει πολύ ομαλές αλλαγές ταχυτήτων. Το σημαντικά μεγαλύτερο βάρος και η λιγότερο καλή αεροδυναμική που έχει ένα καμπριολέ σε σχέση με τις αντίστοιχες κλειστές εκδόσεις, σε συνδυασμό και με την ύπαρξη αυτόματου κιβωτίου, αυξάνουν αναπόφευκτα την κατανάλωση του αυτοκινήτου, που στην πόλη είναι γύρω στα 11,5 λίτρα/100 χλμ., πέφτοντας γύρω στα 9 στον ανοιχτό δρόμο. Με αυτό δεδομένο θα σταθούμε για λίγο στην μικρή χωρητικότητα του ρεζερβουάρ, που είναι μόλις 41 λίτρα, περιορίζοντας έτσι αρκετά την αυτονομία του αυτοκινήτου (η συγκεκριμένη επιλογή έγινε από τη Mercedes για τη μείωση του βάρους). Ευτυχώς η εταιρεία προσφέρει τη δυνατότητα παραγγελίας ως έξτρα ενός ρεζερβουάρ 66 λίτρων, με κόστος περίπου 85 ευρώ.

Οδηγώντας
Όπως όλες οι C Class, το (οπισθοκίνητο) αυτοκίνητο βασίζεται σε ένα εξαιρετικό πλαίσιο με αναρτήσεις πολλαπλών συνδέσμων εμπρός-πίσω, οι οποίες μάλιστα είναι χαμηλωμένες κατά 15 χιλιοστά στην καμπριολέ, που έχει επιπλέον και μεγαλύτερους τροχούς, διαστάσεων 225/50 R 17 αντί για τα 205/60 R 16 της σεντάν. Με δεδομένη λοιπόν και την πολύ καλή ακαμψία του αμαξώματος, που δεν επηρεάζει την ακρίβεια της συμπεριφοράς του αυτοκινήτου, αυτή η συμπεριφορά είναι εξαιρετική, με εντυπωσιακό κράτημα, πολύ καλή πρόσφυση και προοδευτικές και απολύτως προβλέψιμες αντιδράσεις. Αρωγός άλλωστε του οδηγού είναι και τα πολύ καλά ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας, που κάνουν τη δουλειά τους πολύ αποτελεσματικά όσο και διακριτικά. Το τιμόνι είναι γενικά ακριβές, με αρκετά καλή αίσθηση, αλλά όπως σε όλες τις Mercedes έχει μέτρια επαναφορά. Τα φρένα είναι εξαιρετικά, ενισχύοντας το αίσθημα ασφάλειας που προσφέρει το αυτοκίνητο, ενώ η ποιότητα κύλισης είναι υψηλού επιπέδου, αντάξια της εικόνας (και της τιμής) του αυτοκινήτου. Εκείνο που δεν φτάνει στα επίπεδα της σεντάν (μάλλον αναμενόμενα, με δεδομένες τις χαμηλότερες αναρτήσεις και τα χαμηλότερου προφίλ λάστιχα) είναι η άνεση, με τις απότομες ανωμαλίες να γίνονται λίγο πιο έντονα αισθητές σε σύγκριση με την εξαιρετική απόσβεση που προσφέρει η «οικογενειακή» C Class, χωρίς πάντως το φαινόμενο να φτάνει σε επίπεδα δυσάρεστα. Θα επισημάνουμε επίσης τη σωστή διαχείριση της ροής του αέρα όταν η οροφή είναι ανοιχτή, ιδιαίτερα με τον έξτρα (520 ευρώ) ανεμοθώρακα, με τους επιβάτες να μην ενοχλούνται καθόλου και να μπορούν να συζητούν χωρίς να αναγκάζονται να φωνάζουν.
YΠEP
- Κινητήρας-επιδόσεις
- Οδική συμπεριφορά
- Ασφάλεια γενικώς
- Αποτελεσματική διαχείριση της ροής του αέρα με την οροφή ανοιχτή
- Ακαμψία αμαξώματος
- Ποιότητα
- Φρένα
- Εξοπλισμός
- Ποιότητα κύλισης
KATA
- Μέτρια επαναφορά τιμονιού
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Μικρό ρεζερβουάρ καυσίμου
- Αυξημένη κατανάλωση
Παρά το μεγάλο βάρος του αυτοκινήτου, ο κινητήρας έχει τη δύναμη για να το κινήσει με αρκετά γρήγορους ρυθμούς, στους οποίους ανταποκρίνεται με τον καλύτερο τρόπο το εξαιρετικό πλαίσιο
Συμπέρασμα
Αντάξιο της εικόνας της εταιρείας και των προσδοκιών που έχει όποιος αγοράζει ένα καμπριολέ αυτής της τιμής, το αυτοκίνητο προσφέρει την ποιότητα, τη λειτουργικότητα και τα οδικά χαρακτηριστικά που εξασφαλίζουν ποιοτικές μετακινήσεις με ασφάλεια και την ευχαρίστηση της επαφής με τη φύση. Ο μικρός κινητήρας της βασικής έκδοσης είναι ένα ατού για την ελληνική αγορά, αποτρέποντας τη φορολογική επιβάρυνση του ιδιοκτήτη του με υπερβολικά τεκμήρια και μάλιστα χωρίς συμβιβασμό στις επιδόσεις, που είναι πολύ παραπάνω από ικανοποιητικές. Απλώς -σε συνδυασμό και με την υψηλή φορολογία- η τιμή του ανεβαίνει σε επίπεδα για πολύ λίγους!
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.mercedes-benz.gr


  UP