ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το ανανεωμένο Toyota Yaris

Αποστολή στη Μεσσηνία         ..:: Παρασκευή, 30 Ιουνίου 2017 ::..
Με την ευκαιρία του λανσαρίσματος του ανανεωμένου Yaris στην ελληνική αγορά, αλλά και της ανακοίνωσης της συνεργασίας της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής με την Toyota για τα επόμενα 8 χρόνια, η ελληνική αντιπροσωπεία οργάνωσε μια μεγάλη διήμερη εκδήλωση για τους δημοσιογράφους του ειδικού Τύπου. Στο πλαίσιο αυτής της εκδήλωσης, εκτός από την ενημέρωση που είχαμε από τα στελέχη της εταιρείας για το νέο της μοντέλο, την πορεία της ελληνικής αγοράς και τη συμφωνία με τη ΔΟΕ, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το Yaris για αρκετές εκατοντάδες χιλιόμετρα από την Αθήνα μέχρι τη Μεσσηνία με επιστροφή. Η ανανεωμένη έκδοση του μπεστ σέλερ της ελληνικής αγοράς βρίσκεται ήδη στις εκθέσεις των εμπόρων της Toyota, σε τιμές που ξεκινούν από 12.000 ευρώ για το βενζινοκίνητο χιλιάρι, με εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP με hill holder, το σύστημα ασφαλείας Safety Sense (χωρίς τη λειτουργία αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας), 7 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, αυτόματους καθαριστήρες, ραδιο-CD με χειριστήρια στο τιμόνι και Bluetooth. Οι τιμές του ντίζελ ξεκινούν από 16.200 ευρώ (με το δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει επιπλέον πίσω δισκόφρενα και ρεζέρβα ανάγκης) και του υβριδικού από 16.690 ευρώ (με το τρίτο επίπεδο εξοπλισμού, που έχει επιπλέον του δεύτερου κάμερα οπισθοπορείας, ζάντες αλουμινίου κλπ.)


Το Yaris δεν χρειάζεται διαπιστευτήρια στην ελληνική αγορά, καθώς είναι εδώ και χρόνια μπεστ σέλερ, με τους περισσότερους μήνες του χρόνου να βρίσκεται στην πρώτη θέση των πωλήσεων από όλα τα μοντέλα όλα κατηγοριών! Η συγκεκριμένη έκδοση είναι η δεύτερη ανανέωση της τρίτης γενιάς του μοντέλου και είναι αρκετά σημαντική, αφού αφορά αλλαγές σε περισσότερα από 900 σημεία του αυτοκινήτου. Όπως σε κάθε «φέις λιφτ» ένα μέρος από αυτές τις αλλαγές αφορά το σχεδιαστικό φρεσκάρισμα του αυτοκινήτου, που εξωτερικά έχει νέα εμπρός φώτα ημέρας τεχνολογίας LED και διαφορετική μάσκα και πίσω έχει μεγαλύτερα φώτα, ανασχεδιασμένη πόρτα και ελαφρώς τροποποιημένο προφυλακτήρα. Φυσικά το αυτοκίνητο έχει ανανεώσει και τον εξοπλισμό του -στάνταρ και προαιρετικό- με πιο σύγχρονα συστήματα ασφαλείας (το Safety Sense, με αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, αυτόματη μεγάλη σκάλα φώτων και ειδοποίηση παρέκκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας είναι στάνταρ σε όλη την γκάμα), συνδεσιμότητας κλπ.

Από εκεί και πέρα έχουν γίνει διάφορες επιμέρους βελτιώσεις σε δεκάδες σημεία του αυτοκινήτου, συμπεριλαμβάνοντας και τις αναρτήσεις, με το σημαντικότερο νέο στον τομέα των μηχανικών μερών να είναι ο νέος ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας μεταβλητού χρονισμού 1.5 με τους 111 ίππους, που αντικαθιστά τον κινητήρα 1.33 που χρησιμοποιούσε μέχρι τώρα το αυτοκίνητο και καλύπτει τις μελλοντικές ευρωπαϊκές προδιαγραφές εκπομπής ρύπων Euro 6c. Την γκάμα των κινητήρων συμπληρώνουν ο 3κύλινδρος 1.000άρης κινητήρας βενζίνης των 69 ίππων, ο γνωστός ντίζελ 1.4 των 90 ίππων και το επίσης γνωστό υβριδικό σύστημα που ήδη χρησιμοποιoύσε το Yaris, με τον βενζινοκινητήρα 1.5 των 100 ίππων και ηλεκτροκινητήρα 82 ίππων. Επίσης οι επεμβάσεις των μηχανικών της Toyota σε διάφορα σημεία του αυτοκινήτου, όπως βάσεις κινητήρα, εμπρός υποπλαίσιο, σύστημα εξαγωγής καυσαερίων κλπ., έχουν μειώσει το θόρυβο και τους κραδασμούς.
Οι εκδόσεις του Yaris που οδηγήσαμε στο πλαίσιο της εκδήλωσης ήταν η βενζινοκίνητη 1.5 και η υβριδική. Ξεκινώντας από τη γενική εικόνα και των δύο θα πούμε ότι το αυτοκίνητο εξακολουθεί φυσικά να έχει μία γεροδεμένη και ποιοτική κατασκευή, έχει βελτιωμένη ποιότητα κύλισης κι εξακολουθεί να έχει μια απολύτως προβλέψιμη οδική συμπεριφορά, με καλή πρόσφυση και ουδέτερες αντιδράσεις, χωρίς σπορτίφ ανησυχίες, αλλά και χωρίς απρόοπτα. Σε ό,τι αφορά τους κινητήρες, το υβριδικό σύστημα μας άρεσε περισσότερο από το βενζινοκίνητο 1.5, παρά το γεγονός ότι θεωρητικά η εταιρεία δίνει γι' αυτό λίγο πιο αργές επιδόσεις. Στην πράξη αποδεικνύεται, παρά την ύπαρξη αυτόματης μετάδοσης τύπου CVT (που δεν ευνοεί ιδιαίτερα τις επιδόσεις), πιο σβέλτο και με καλύτερη απόκριση από το 1.5, που δεν είναι αθόρυβο όταν το πιέζεις κι έχει μια γραμμική μεν, αλλά αργή απόκριση στο γκάζι. Επιπλέον το υβριδικό αποδείχθηκε στη διαδρομή μας και πιο οικονομικό από το 1.5, τουλάχιστον κατά μισό λίτρο για κάθε 100 χλμ., παρά το γεγονός ότι το μεγάλο πλεονέκτημα των υβριδικών αυτοκινήτων στην οικονομία εμφανίζεται πολύ περισσότερο στην πόλη (όπου είναι πιο οικονομικά και από τα ντίζελ), παρά στο ταξίδι. Θα λέγαμε, λοιπόν, ότι παρά τη διαφορά τιμής (που συμπεριλαμβάνει βεβαίως και αρκετά πιο πλούσιο εξοπλισμό), η υβριδική έκδοση του Yaris είναι πιο ολοκληρωμένη πρόταση για όποιον σκοπεύει να το χρησιμοποιεί ως πρώτο αυτοκίνητο και για κίνηση και έξω από τη πόλη, ενώ το 1.5 το βλέπουμε περισσότερο ως επιλογή αυτών που επιδιώκουν το ελάχιστο δυνατό κόστος αγοράς.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP