ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Peugeot 3008 1.6 BlueHDi 120 - VW Tiguan 1.6 TDI

Σύνοδος κορυφής         ..:: Σαββάτο, 24 Ιουνίου 2017 ::..

Δύο από τα κορυφαία μικρομεσαία crossover της εποχής δίνουν ραντεβού σε μια μάχη χωρίς αύριο, με εφόδια αλλά χωρίς αδυναμίες, με επιχειρήματα χωρίς αμφισβήτηση, με δεδομένες αρετές και ονόματα από τζάκι

Δεν είναι μόνο μόδα, δεν είναι μόνο τάση της σύγχρονης εποχής και σημείο των καιρών. Ο λόγος που επικράτησαν τα "crossover" στην ευρωπαϊκή αυτοκινητική σκηνή, είναι ότι δεν έχουν κυριολεκτικά τίποτα να ζηλέψουν από τα αδέλφια τους στην κατηγορία C. Αντιθέτως, είναι πιο ευρύχωρα από αυτά, δεν αποχωρίζονται την γοητευτική εμφάνιση, ενώ υπόσχονται ενίοτε και περιπέτεια, παρ' ότι δικίνητα. Εδώ έχουμε δίχως περιστροφές τους δυο καλύτερους εκπροσώπους της συγκεκριμένης κατηγορίας.

Εσωτερικά
Τα άλματα στους τομείς της ποιότητας των υλικών, του φινιρίσματος αλλά και της "premium" αίσθησης φέρνουν το 3008 να κοιτά στα ματιά το εξ ορισμού ποιοτικό όχημα ελεύθερου χρόνου της κλάσης, το Tiguan. Αφήνεις το οπτικό σκέλος και περνάς στο πρακτικό. Ακουμπάς το χέρι σου σε όλο το μήκος του ταμπλό και καταλαβαίνεις από την αφή πως έχεις να κάνεις με μαλακό, αφρώδες ακριβό υλικό που πιθανότατα θα συναντούσες σε ένα αυτοκίνητο μεγαλύτερης και ακριβότερης κατηγορίας! Όχι τσιγκουνιές, όχι πειραματισμοί. Η ποιότητα των υλικών αλλά και η αισθητική δείχνει γερμανική στην πρώτη περίπτωση, φουτουριστική στη δεύτερη. Στους χώρους επιβατών υπάρχει ισοπαλία, με έναν ελαφρύ αέρα ευρυχωρίας για τα πόδια των πίσω επιβατών να πηγαίνει στο γερμανικό αυτοκίνητο. Παρόμοια εικόνα και στις ανοιχτές θήκες για μικροπράγματα, με το VW να δείχνει λίγο πιο πρακτικό και πιο εύκολο στο να βολευτείς, χωρίς αυτό να σημαίνει πως ο Γάλλος υπολείπεται. Το 3008 παίρνει εντυπωσιακά το αίμα του πίσω στη χωρητικότητα του χώρου αποσκευών (520 έναντι 420 λίτρων).

Το 3008 1.6 BlueHDi των 120 ίππων ξεκινάει από τα 29.600 ευρώ, έχοντας στο βασικό εξοπλισμό του σχεδόν τα πάντα, με στάνταρ το στάνταρ ESP με hill holder και Advanced Grip Control με 5 επιλογές λειτουργίας, ανάλογα με την επιφάνεια κίνησης, 6 αερόσακους, σύστημα ανίχνευσης έλλειψης προσοχής, σύστημα προειδοποίησης για ακούσια αλλαγή λωρίδας, σύστημα ελέγχου κατάβασης, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, αυτόματα φώτα κι καθαριστήρες, cruise control, ζάντες αλουμινίου, προβολείς ομίχλης, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής, θύρα USB, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κ.ά Το Tiguan 1.6 TDI κοστίζει από 27.700 ευρώ. Διαθέτει μεταξύ άλλων ESP, επτά αερόσακους, ενεργό καπό για προστασία πεζών, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και πίσω, αυτόματο κλιματισμό τριών ζωνών, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, σύστημα infotainment με έγχρωμη οθόνη αφής 8,0'', Bluetooth και θύρες USB και SD, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος στην πόλη, προβολείς ομίχλης με λειτουργία φωτισμού στροφών, cruise control, ζάντες αλουμινίου, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κ.ά.
Ποιότητα στο μάξιμουμ και στα δυο, οι χώροι ανήκουν στο VW, η τεχνολογία στο Peugeot
Κινητήρες-κιβώτια
Πολύ καλό είναι το σύγχρονο σύνολο πετρελαίου άμεσου ψεκασμού των 1,6 λίτρων του Peugeot με τους 120 ίππους και τα 30,6 kgm ροπής στις 1.750 σ.α.λ. Σπρώχνει το απόβαρο εύκολα και πρόθυμα χάρη στην αυξημένη ροπή του και συνεργάζεται άψογα με το πολύ εύχρηστο χειροκίνητο κιβώτιο των έξι σχέσεων. Οι προσπεράσεις είναι εύκολες και -κυρίως- ασφαλείς κάτω από όλες τις συνθήκες. Ο θόρυβος δεν ξεπερνά τα εσκαμμένα (η ηχομόνωση παίζει το ρόλο της εδώ) και δείχνει ακόμη πιο πειστικός από τον ήδη καλό και δοκιμασμένο πετρελαιοκινητήρα του Tiguan, στα 1,6 λίτρα, με τους 115 ίππους και τα 28,5 kgm ροπής από χαμηλά. Μόνο που εδώ, στην εκκίνηση του Γερμανού, αν δεν βάλεις δύναμη στο δεξί πόδι, υπάρχει η πιθανότητα να σβήσει. Υπάρχουν επίσης περιπτώσεις σε ανηφόρες που, αν δεν έχεις υπολογίσει σωστά, θα αναγκαστείς να καταφύγεις ακόμη και στην 1η σχέση. Συνολικά οι δυο κινητήρες είναι εξαιρετικοί, με πολιτισμένη (για ντίζελ) λειτουργία και ικανό τράβηγμα στην καθημερινότητα. Δικαιολογημένα στο Tiguan το σύνολο δείχνει λίγο πιο ράθυμο, αφού το απόβαρο είναι μεγάλο και οι σχέσεις του 6τάχυτου κιβωτίου εσκεμμένα ακόμη πιο αραιές από τις αντίστοιχες του Peugeot. Πάντως και τα δυο χειροκίνητα κιβώτια σε επίπεδο κουμπώματος εκπλήσσουν ευχάριστα, με τον επιλογέα του 3008 να προηγείται. Κεφάλι παίρνει το γαλλικό αυτοκίνητο και στην κατανάλωση, η οποία μπορεί να διατηρηθεί εύκολα κάτω από τα 7 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, με τον αντίπαλό του να χρειάζεται σχεδόν ένα λίτρο παραπάνω.

Οδηγώντας
Στο Peugeot αισθάνεσαι πως μπήκες σε ένα καλοστημένο ημίψηλο και οδηγοκεντρικό χάτσμπακ, με το σύστημα διεύθυνσης να είναι αρκετά πιο άμεσο και επικοινωνιακό, σε σχέση με το μέτριας αίσθησης σύστημα διεύθυνσης του Tiguan. Ίδια γεύση και από την ανάρτηση. Καλύτερη ισορροπία μεταξύ άνεσης και δυναμικών χαρακτηριστικών προσφέρει απλόχερα εκείνη του 3008. Πιο στοχευμένη κύλιση, λιγότερες κλίσεις, απόσβεση και ενδοτικότητα σε αρμονία, ό,τι ακριβώς δηλαδή επιθυμείς όταν είσαι πίσω από το επιτηδευμένα μικρό βολάν του νέου λέοντα. Όσο ανεβάζεις ρυθμό πιάνεις τον εαυτό σου να ξεστομίζει επαίνους. Αναβαθμισμένη κύλιση, σωστή στήριξη των τροχών και μια κατευθυντικότητα η οποία αρνείται στους εμπρός τροχούς να ξεκολλήσουν από την άσφαλτο.

Το Tiguan με τη σειρά του θα σε πάει ξεκούραστο στον προορισμό σου, είναι πολυτελές και «γερμανικά» επιβλητικό στο πάτημά του, με κύλιση εξαιρετική και ηχομόνωση για Όσκαρ. Στα δυναμικά χαρακτηριστικά, η σύγκριση είναι σαν να κατέβηκες από ένα πολύ καλό οικογενειακό πεντάθυρο (VW) και επιβιβάστηκες σε GTI (Peugeot). Συνειρμικά αυτό σου έρχεται στο μυαλό και δεν είναι υπερβολή. Το VW δεν διακρίνεται για την «επικοινωνία» του με τον οδηγό, με το παρεμβατικό ESP να θέτει απότομα το μέτρο και να ανακόπτει το ρυθμό και την όρεξή σου. Πολύ καλή από την άλλη, είναι η απόκριση των φρένων και στα δυο crossover.
Στιβαρό και άνετο το Tiguan στο δρόμο, πιο ευχάριστο, άμεσο και οδηγοκεντρικό το 3008
Συμπέρασμα
Η επιλογή μας είναι τελικά το προικισμένο Peugeot 3008. Παρέχει όσα και το Tiguan, με επιπρόσθετα όμως οφέλη σε σχέση με αυτό, τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα, την ευχάριστη οδική συμπεριφορά, το hi-tech εσωτερικό, την πιο νεανική προσωπικότητα, γεγονός που απορρέει και από τη σχεδίαση. Το συνταρακτικό νέο είναι πως δεν υστερεί ούτε σε ποιότητα, απέναντι στο πιο ποιοτικό αυτοκίνητο της κλάσης. Σε ότι αφορά στις τιμές, ναι αμφότερα κοστίζουν γιατί προφανώς αξίζουν, με το Tiguan να έχει ένα πλεονέκτημα στην τιμή της βασικής έκδοσης...
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet
ΤΟ 3008 ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Οδική συμπεριφορά
- Επικοινωνία με τον οδηγό
- Χώρο αποσκευών
- Λειτουργία ανάρτησης
- Κατανάλωση
ΤΟ TIGUAN ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Χώρους επιβατών
- Πρακτικότητα καμπίνας
- Ηχομόνωση
- Τιμή πρώτης έκδοσης

  UP