ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Toyota C-HR - 1.8 HSD

Ο κληρονόμος         ..:: Σαββάτο, 24 Ιουνίου 2017 ::..

Η εταιρεία που δημιούργησε την κατηγορία «ελεύθερου χρόνου» και που καθιέρωσε τη χρησιμοποίηση της υβριδικής τεχνολογίας στα αυτοκίνητα, παρουσιάζει την εξέλιξη αυτών των επιλογών της σ' ένα σχεδιαστικά ξεχωριστό μικρό αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου, που είναι ποιοτικό, λειτουργικό, άνετο, ασφαλές και προσφέρει κορυφαία οικονομία

Το γεγονός ότι η Toyota, η εταιρεία που στην ουσία δημιούργησε την κατηγορία των αυτοκινήτων που χαρακτηρίζουμε ως «ελεύθερου χρόνου», δεν είχε παρουσία στην υποκατηγορία των μικρών αυτοκινήτων αυτού του είδους, όταν οι περισσότεροι ανταγωνιστές της ήταν ήδη παρόντες δυναμικά, με δεδομένη τη μεγάλη ζήτηση που υπάρχει γι' αυτά τα αυτοκίνητα στην ευρωπαϊκή αγορά, ήταν σίγουρα λίγο παράξενο. Οι Ιάπωνες όμως λειτουργούν με τους δικούς τους ρυθμούς και με μακροπρόθεσμο προγραμματισμό. Κι όταν έφτασε... το πλήρωμα του χρόνου, παρουσίασαν ένα αυτοκίνητο που έχει τα φόντα να πρωταγωνιστήσει, βασισμένο σ' ένα νέο πλαίσιο (ουσιαστικά ανάμεσα στη μικρή και τη μικρομεσαία κατηγορία), αλλά και σε μια αρκετά τολμηρή σχεδιαστική πρόταση, που «παντρεύει» την αισθητική των κουπέ με αυτήν των "SUV", του προσφέρει έντονη προσωπικότητα και το κάνει να ξεχωρίζει στο δρόμο. Και φυσικά, όπως όλα τα αυτοκίνητα της Toyota, προσφέρεται και σε υβριδική έκδοση, αφού η ιαπωνική εταιρεία πιστεύει στη συγκεκριμένη τεχνολογία, είναι η πρώτη που τόλμησε να την προσφέρει στην αγορά και φυσικά έχει αποκτήσει και πολύ σημαντική σχετική τεχνογνωσία.

Εσωτερικό
Με μήκος 4,36 μ. και μεταξόνιο 2.640 χιλιοστά το C-HR προσφέρει στο εσωτερικό του απολύτως ικανοποιητικούς χώρους για 4 άτομα (αν και πίσω είναι κάπως περιορισμένος ο χώρος για τα κεφάλια λόγω του σχήματος της οροφής) κι ένα χώρο αποσκευών επιπέδου καλού μικρομεσαίου χάτσμπακ (377 λίτρα), έχοντας έτσι όλα τα φόντα για να παίξει το ρόλο του μικρού οικογενειακού αυτοκινήτου. Το εσωτερικό του είναι πολύ προσεγμένο ποιοτικά, με καλά υλικά (μαλακά πλαστικά στο επάνω μέρος του ταμπλό) και γεροδεμένη κατασκευή, λειτουργικό και εργονομικά σωστό. Οι χώροι για μικροπράγματα είναι επαρκείς και η θέση οδήγησης αρκετά καλή, αν και η κλιμακωτή ρύθμιση της πλάτης μπορεί να μην επιτρέψει σε ορισμένους να βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει. Θα παρατηρήσουμε επίσης ότι, λόγω του σχήματος του αμαξώματος, είναι ελαφρά αυξημένες οι νεκρές γωνίες στην ορατότητα προς τα πίσω, αν και η πληθώρα των ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας βοηθάει πλέον στην αντιστάθμιση αυτού του φαινομένου.

Η τιμή του αυτοκινήτου στην υβριδική του έκδοση ξεκινάει από 24.870 ευρώ με ένα εξαιρετικά πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει ESP με hill holder, 7 αερόσακους, σύστημα ειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, σύστημα αποφυγής πρόσκρουσης, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, αυτόματη λειτουργία προβολέων, προσαρμοζόμενο cruise control, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, ζάντες αλουμινίου, σύστημα πολυμέσων με Bluetooth, θύρες USB και Aux, οθόνη αφής και χειριστήρια στο τιμόνι, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Μοναδική έλλειψη είναι αυτή της ρεζέρβας. Θα πρέπει επίσης να υπολογιστεί, για να είναι σωστή η αξιολόγηση της τιμής του αυτοκινήτου, ότι σε αυτή περιλαμβάνεται εγγύηση 6 ετών (ή 180.000 χιλιομέτρων), ενώ κατά τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο ισχύει και επέκταση εγγύησης της μπαταρίας του υβριδικού συστήματος μέχρι και τα 10 χρόνια. Από την άλλη πλευρά, επειδή πλέον τα κάθε είδους ηλεκτρονικά βοηθήματα και συστήματα πληροφόρησης αποτελούν βασικό στοιχείο των σύγχρονων αυτοκινήτων, πρέπει να επισημάνουμε ότι το σύστημα αναγνώρισης ορίων ταχύτητας μας έδειξε και ορισμένες λάθος ενδείξεις, ενώ σε διαδρομές από την Αθήνα μέχρι το Μπράλο και την Λαμία εκτός αυτοκινητόδρομου, το σύστημα πλοήγησης μας έβγαλε στους μικρότερους επαρχιακούς δρόμους δύο φορές σε αδιέξοδα (μάλλον χρειάζεται λοιπόν κάποια ενημέρωση της χαρτογράφησης).
Σχεδιαστικά σύγχρονο, λειτουργικό και πολύ καλά εξοπλισμένο, το εσωτερικό προσφέρει επαρκείς χώρους για τέσσερα άτομα
Κινητήρας-κιβώτιο
Η υβριδική έκδοση του C-HR κινείται με το γνωστό σύστημα της Toyota που συνδυάζει ένα βενζινοκινητήρα 1.8 που λειτουργεί σε κύκλο «Άτκινσον» και έναν ηλεκτροκινητήρα, με μέγιστη συνδυασμένη ισχύ 122 ίππων. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο βενζινοκινητήρας έχει εξελιχθεί σημαντικά στη συγκεκριμένη έκδοση, με αποτέλεσμα να φτάνει σ' ένα συντελεστής θερμοδυναμικής απόδοσης 40%, που είναι αυτήν τη στιγμή ο κορυφαίος για βενζινοκινητήρα στον κόσμο. Όπως και στα υπόλοιπα υβριδικά Toyota, η μετάδοση γίνεται μέσω ενός συστήματος συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης, που αποτελεί μέρος του συνολικού υβριδικού συστήματος. Στην πράξη το αυτοκίνητο είναι προσαρμοσμένο περισσότερο προς την ήρεμη οδήγηση, δεν έχει το «νεύρο» που προσφέρουν οι σύγχρονοι βενζινοκινητήρες με τούρμπο και προσφέρει απλώς ικανοποιητικές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 11''), που είναι μάλλον μέτριες για την ονομαστική του ισχύ. Προσπερνάει με ασφάλεια (χάρη στην μεγάλη πρόσθετη ροπή που προσφέρει ο ηλεκτροκινητήρας), αλλά μέχρις εκεί. Δεν είναι το αυτοκίνητο που θα οδηγηθεί με γρήγορους ρυθμούς (δεν βοηθάει άλλωστε προς αυτή την κατεύθυνση και το «κιβώτιο» συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης), αλλά πρώτη προτεραιότητα είναι η οικονομία.

Σε αυτόν τον τομέα το C-HR τα καταφέρνει εξαιρετικά. Η μέση κατανάλωση πού είδαμε σε δύο διαδρομές που κάναμε από την Αθήνα στην Λαμία με επιστροφή (κυρίως μέσω επαρχιακών δρόμων) ήταν 5,5 λίτρα/100 χλμ., το σημαντικό είναι όμως ότι τόσο χαμηλή ή και ακόμα χαμηλότερη κατανάλωση μπορεί να πετύχει κανείς και στην πόλη, όπου μπορεί αξιοποιώντας σωστά το υβριδικό σύστημα να πέσει ακόμα και κοντά στα 5 λίτρα/100 χλμ. Για μια ακόμα φορά επιβεβαιώσαμε ότι στις αστικές συνθήκες το υβριδικό σύστημα της Toyota είναι χωρίς αντίπαλο στον τομέα της οικονομίας, ακόμα και σε σύγκριση με τα ντίζελ. Οι τυποποιημένες εκπομπές CO2 είναι 86 g/km, απαλλάσσοντας το αυτοκίνητο από τα τέλη κυκλοφορίας.

Οδηγώντας
Το C-HR βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα (GA-C) με το νέο Prius, σε μια έκδοση όμως με μικρότερο μεταξόνιο (κάτι που δείχνει την μεγάλη ευελιξία που υπάρχει πλέον στις πλατφόρμες των αυτοκινήτων), που στην υβριδική έκδοση προσφέρεται με μπροστινή κίνηση, ενώ για την βενζινοκίνητη έκδοση υπάρχει και τετρακίνητη έκδοση. Οι αναρτήσεις είναι εμπρός με γόνατα Μακφέρσον ενώ για την πίσω ανάρτηση Toyota αναφέρει ότι είναι με «διπλά ψαλίδια», αν και στις φωτογραφίες φαίνεται ένα σύστημα που μάλλον θα χαρακτηρίζαμε ως πολλαπλών συνδέσμων (κάτι που είδαμε άλλωστε να κάνουν και ορισμένοι ξένοι συνάδελφοι). Αυτό που έχει σημασία, όμως, ασχέτως αναρτήσεων, είναι ότι το C-HR χαρακτηρίζεται από μια εξαιρετική ποιότητα κύλισης για την κατηγορία του και μία απολύτως προβλέψιμη και ασφαλή οδική συμπεριφορά, που ξεπερνάει τους συνηθισμένους ιαπωνικούς «μέσους όρους». Προφανώς δεν μιλάμε για ένα αυτοκίνητο με σπορ χαρακτήρα, αλλά πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που δεν αιφνιδιάζει ποτέ, ακόμα και σε αρκετά γρήγορους ρυθμούς, γέρνει βεβαίως λίγο παραπάνω από ένα κλασικό σούπερ μίνι λόγω και του αυξημένου ύψους του από το έδαφος (14,8 εκατοστά), αλλά όχι υπερβολικά και γενικά εμπνέει εμπιστοσύνη είτε στις υψηλές ταχύτητες του αυτοκινητοδρόμου, είτε σε μια ορεινή διαδρομή με συνεχείς στροφές. Το τιμόνι έχει ικανοποιητική αίσθηση για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου, αν και με μια μικρή ασάφεια, ενώ τα φρένα είναι αποτελεσματικά, έχοντας απλώς τη χαρακτηριστική σπογγώδη αίσθηση που υπάρχει σε όλα τα αυτοκίνητα με σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα, ακόμα και τα πολύ ακριβά. Πολύ ικανοποιητική είναι και η άνεση που προσφέρει στο δρόμο το C-HR, το οποίο ανταποκρίνεται απολύτως στις προσδοκίες που έχει για ασφαλείς και άνετες μετακινήσεις όποιος αγοράζει ένα οικογενειακό αυτοκίνητο.
YΠEP
- Οικονομία
- Ποιότητα
- Ποιότητα κύλισης
- Εξοπλισμός
- 6 χρόνια εγγύηση
- Απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας
KATA
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
- Έλλειψη ρεζέρβας
- «Νεύρο» κινητήρα
- Αυξημένη τιμή
Το C-HR χαρακτηρίζεται από πολύ καλή ποιότητα κύλισης και απολύτως ασφαλή και προβλέψιμη συμπεριφορά, ενώ το υβριδικό σύστημα προσφέρει κορυφαία οικονομία
Συμπέρασμα
Θα μπορούσε να πει κανείς ότι η καθυστερημένη είσοδος της Toyota στην μικρή κατηγορία των αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου δικαιώνεται, με δεδομένο το τελικό αποτέλεσμα, που κρίνεται απολύτως πετυχημένο. Η ιαπωνική εταιρεία κατάφερε στη συγκεκριμένη περίπτωση να κάνει την υπέρβαση ακόμα και σε επίπεδο «ντιζάιν», παρουσιάζοντας ένα αυτοκίνητο με σχεδιαστική προσωπικότητα που ξεχωρίζει, αλλά και με οδικά χαρακτηριστικά που δεν αφήνουν περιθώρια για παράπονα, χωρίς να απεμπολεί τις παραδοσιακές της αξίες της ποιότητας κατασκευής και της λειτουργικότητας. Η υβριδική έκδοση δικαιώνει και την εμμονή της Toyota στη συγκεκριμένη τεχνολογία, προσφέροντας εξαιρετική οικονομία στην πόλη, που δεν μπορεί να επιτευχθεί με κανένα κλασικό κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.toyota.gr


  UP