ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το νέο Seat Ibiza

Πανελλαδική παρουσίαση στην Αττική         ..:: Σαββάτο, 17 Ιουνίου 2017 ::..
Με αφορμή την έναρξη διάθεσης του νέου Ibiza στην ελληνική αγορά, η αντιπροσωπεία της μάρκας οργάνωσε μια μεγάλη δημοσιογραφική εκδήλωση στην περιοχή της Αττικής για την παρουσίασή του στους εκπροσώπους του Τύπου, καθώς αποτελεί την «αιχμή του δόρατος» για την εταιρεία στην Ελλάδα αλλά και στην υπόλοιπη Ευρώπη. Διαθέσιμο αρχικά σε βενζινοκίνητες εκδόσεις το νέο σούπερ μίνι της Seat προσφέρεται σε τιμές που ξεκινούν από 11.700 ευρώ για το χιλιάρι των 75 ίππων, με πλήρη στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, ηχοσύστημα με θύρες USB, SD και Aux, υπολογιστή ταξιδιού και σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών. Το τούρμπο ξεκινάει από το δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού, με 13.050 ευρώ, περιλαμβάνοντας και επιπλέον διαιρούμενο πίσω κάθισμα, ηλεκτρικά παράθυρα πίσω, δισκόφρενα πίσω για τις εκδόσεις με ισχύ μεγαλύτερη των 100 ίππων, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι για το ηχοσύστημα κλπ. Επίσης για τα πρώτα αυτοκίνητα που θα πωλούνται κατά την περίοδο λανσαρίσματος, η αντιπροσωπεία προσφέρει 3 ειδικά πακέτα πρόσθετου εξοπλισμού Launch Editions για την έκδοση Style, με ειδική έκπτωση της τάξης του 64-66% (1050-1750 ευρώ ανάλογα με το πακέτο) σε σχέση με τις κανονικές τιμές του προαιρετικού εξοπλισμού που αυτά περιλαμβάνουν.


Το 2016 ήταν μια πολύ καλή χρονιά για την Seat, αφού η ισπανική εταιρεία κατάφερα επιτέλους να βγει από τις ζημιές και παρουσίασε για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια κέρδη, σε συνδυασμό και με αύξηση των πωλήσεων της. Αυτό οφείλεται και στο γεγονός ότι έχει διευρύνει τη γκάμα της, καλύπτοντας έτσι τις απαιτήσεις μεγαλύτερου ποσοστού του αγοραστικού κοινού. Όπως και να το κάνουμε, όμως, όσα νέα μοντέλα κι αν βγάλει, το Ibiza έχει ταυτιστεί με την εικόνα της εταιρείας, αποτελώντας μόνο του σχεδόν μία ξεχωριστή μάρκα. Κάτι που συμβαίνει και στη χώρα μας, από την εποχή ήδη του Ibiza της αυτόνομης τότε Seat με τον κινητήρα "system Porsche". Η εταιρεία αποτελεί πλέον εδώ και πολλά χρόνια μέλος του γκρουπ VW και φυσικά το νέο μοντέλο είναι βασισμένο σε μία νέα πλατφόρμα (MQB A0) στην οποία θα βασιστούν και άλλα μοντέλα από τις υπόλοιπες μάρκες του γερμανικού γκρουπ. Το ενδιαφέρον είναι ότι το νέο Ibiza, που θα προσφέρεται μόνο με 5θυρο αμάξωμα, είναι το πρώτο μοντέλο του γκρουπ που χρησιμοποίησε αυτήν τη νέα πλατφόρμα, πριν ακόμα και από το νέο Polo που μόλις παρουσιάστηκε, κάτι που τονίζει τη σημασία του. Πρόκειται λοιπόν για ένα εντελώς νέο αυτοκίνητο, με ίδιο σχεδόν μήκος (4,059 μ.), αλλά μεγαλύτερο πλάτος και μεταξόνιο 2.564 χιλιοστών, αυξημένο κατά 95 χιλιοστά σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα και την αύξηση των εσωτερικών χώρων. Ταυτόχρονα, μεγαλύτερος (κατά 63 λίτρα) είναι και ο χώρος αποσκευών με συνολική χωρητικότητα 355 λίτρων, επιπέδου δηλαδή καλού μικρομεσαίου χάτσμπακ.

Στο λανσάρισμά του το αυτοκίνητο προσφέρεται μόνο σε βενζινοκίνητες εκδόσεις, με τον τρικύλινδρο ατμοσφαιρικό χιλιάρη κινητήρα των 75 ίππων, την υπερτροφοδοτούμενη (TSI) έκδοση του με 95 ή 115 ίππους, καθώς και τον νέο 4κύλινδρο 1.5 TSI των 150 ίππων. Προς το τέλος του χρόνου θ' αρχίσει να διατίθεται και ο πετρελαιοκινητήρας 1.6 TDI με 80, 95 και 115 ίππους. Επίσης θα προστεθεί στη γκάμα και μία υπερτροφοδοτούμενη έκδοση 1.0 TGI με φυσικό αέριο, η οποία θα αποδίδει 90 ίππους. Τα κιβώτια ταχυτήτων είναι ένα χειροκίνητο 5 σχέσεων για τις εκδόσεις μέχρι 95 ίππων κι ένα χειροκίνητο εξάρι για τους ισχυρότερους κινητήρες, ενώ από το φθινόπωρο θ' αρχίσει να προσφέρεται και το ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG με 7 ταχύτητες, σε συνδυασμό με τον χιλιάρη βενζινοκινητήρα των 115 ίππων. Και φυσικά, όπως είναι η τάση της εποχής, στον εξοπλισμό του αυτοκινήτου, στάνταρ ή έξτρα, προσφέρεται μια μεγάλη γκάμα ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας και οδηγικών βοηθημάτων, όπως επίσης και συστημάτων συνδεσιμότητας, πληροφόρησης και ψυχαγωγίας, μεταξύ των οποίων και ένα ηχοσύστημα υψηλής απόδοσης BeatsAudio, με ενισχυτή 300W, subwoofer και 6 ηχεία.
Επειδή, όμως, μιλάμε για Seat και η Seat έχει πλέον μία παράδοση «οδηγοκεντρικών» αυτοκινήτων, που έχουν ως στόχο και την οδηγική ευχαρίστηση, κάτι μάλιστα που κατεξοχήν ισχύει για το νεανικό Ibiza, αυτό που έχει σημασία, πέρα από την όντως σημαντικά αναβαθμισμένη ποιότητα και τους μεγαλύτερους χώρους, είναι η εικόνα που δίνει το αυτοκίνητο στο δρόμο. Και θα το πούμε εξαρχής πως αυτή η εικόνα μας εντυπωσίασε στη διαδρομή που κάναμε με το χιλιάρι τούρμπο των 115 ίππων από την Κηφισιά στη Νέα Μάκρη μέσω Διονύσου. Κατ' αρχάς ο κινητήρας, μετά από κάποια έλλειψη ροπής που παρουσιάζει πολύ χαμηλά (η μέγιστη ροπή του αποδίδεται από τις 2.000 στροφές αντί για τις 1.500 της έκδοσης με τους 95 ίππους) είναι εξαιρετικός σε δύναμη και ευστροφία μέχρι το όριο των στροφών του και, πέρα από τις επιδόσεις που προσφέρει γενικότερα, τα προσπεράσματα που χρειάστηκε να κάνουμε στη διαδρομή μας ήταν αστραπιαία, άρα ασφαλέστατα. Εξίσου εντυπωσιακό σε ακρίβεια και αίσθηση είναι το εξαιρετικό εξάρι κιβώτιο με το οποίο συνδυάζεται και το οποίο έχει μια πολύ σωστή κατανομή των σχέσεων για την αξιοποίηση των δυνατοτήτων του συγκεκριμένου κινητήρα. Σε ό,τι αφορά την συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο, οι Ισπανοί κατάφεραν να βελτιώσουν το κράτημά του και την ακρίβεια της συμπεριφοράς του, που ήταν ήδη σε υψηλό επίπεδο στο προηγούμενο μοντέλο, προσφέροντας ταυτόχρονα μια πολύ υψηλού επιπέδου ποιότητα κύλισης και πολύ καλύτερη άνεση. Είναι πραγματικά απόλαυση να οδηγείς το συγκεκριμένο αυτοκίνητο σ' ένα δρόμο με στροφές και να διαπιστώνεις πόσο εύκολα το ελέγχεις και πόσο άμεσα ανταποκρίνεται στις εντολές σου (κάτι στο οποίο συμβάλλει και το γρήγορο και ακριβές τιμόνι), εξασφαλίζοντας έναν υψηλό επίπεδο ενεργητικής ασφάλειας (σε συνδυασμό και με τα αποτελεσματικά φρένα). Περιμένουμε με ανυπομονησία την αναλυτική δοκιμή του.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP