ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Seat Ateca - 1.6 TDI

Πρακτικότητα με μεσογειακό ταμπεραμέντο         ..:: Σαββάτο, 10 Ιουνίου 2017 ::..

Κλασικό Seat, αν και crossover, το Ateca προβάλλει μια νεανική εικόνα και την όρεξη για οδήγηση παράλληλα με μια πολύ καλή λειτουργικότητα και μία προσεγμένη ποιότητα, ενώ στην έκδοση με τον μικρό ντίζελ της γκάμας αποκαλύπτει μια άλλη πτυχή του χαρακτήρα του, αυτήν της οικονομίας στη χρήση

Γεμίσαμε με οχήματα ελεύθερου χρόνου το τελευταίο διάστημα. Όπως δείχνουν όμως τα χαρακτηριστικά των αυτοκινήτων που παρουσιάζονται, ιδιαίτερα αυτών που ανήκουν στον ίδιο όμιλο, ακόμη κι από μια κοινή βάση εκκίνησης το αποτέλεσμα μοιάζει τελείως διαφορετικό. Να, για παράδειγμα, το νέο συμπαγές ισπανικό SUV που βασίζεται στη διάσημη πλέον πλατφόρμα του ομίλου VW, την MQB, επάνω στην οποία έχει χτιστεί αρκετό από το παρόν και λίγο από το μέλλον του ομίλου. Το Ateca έχει χαμηλό για την κατηγορία βάρος, πολύ καλή ακαμψία αλλά και μια πλειάδα συστημάτων ασφαλείας και κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου που σίγουρα θα αποτελέσει έναν σημαντικό πόλο έλξης στην ολοένα και αυξανόμενου ενδιαφέροντος κατηγορία. Με μάλλον αυστηρό ντιζάιν αλλά και με μεσογειακές πινελιές στη συνολική σχεδίαση, σίγουρα δεν περνά απαρατήρητο.

Εσωτερικό
Στην καμπίνα απουσιάζουν οι εκπλήξεις, εδώ θα νιώσεις από την αρχή όμορφα και θα εξοικειωθείς πολύ σύντομα συγκριτικά με άλλα αυτοκίνητα του είδους. Οι σχεδιαστικές επιρροές από το Leon είναι εμφανείς, με την κεντρική κονσόλα, τον πίνακα οργάνων και τους επιμέρους διακόπτες και χειριστήρια να προέρχονται από αυτό. Η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ καλή, με μαλακό πλαστικό καλής ποιότητας να καλύπτει το πάνω μέρος του ταμπλό, ενώ τόσο το φινίρισμα όσο και η συναρμολόγηση κυμαίνονται σε υψηλά επίπεδα. Δυνατό σημείο αποτελεί η πολύ καλή θέση οδήγησης, χαμηλά τοποθετημένη για τα δεδομένα της κατηγορίας και με πολύ καλή πλευρική στήριξη, στοιχείο που ερμηνεύει τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα της κατασκευής. Η εργονομία είναι πολύ καλή, με όλα τα χειριστήρια να βρίσκονται σε γνωστές θέσεις, ενώ οι χώροι επιβατών - αποσκευών (510 λίτρα) και η πρακτικότητα είναι δεδομένα.

Μια πλειάδα συστημάτων εξοπλίζουν προαιρετικά το Ateca, όπως είναι το Seat Drive Profile με ρυθμίσεις Normal, Sport, Eco και Individual, αλλά και όλη την ομπρέλα τεχνολογιών που αφορούν την ασφάλεια (Traffic Jam Assist, Lane Assist, City Emergence Brake, Traffic Sign Recognition, Blind Spot Detection κ.ά.). Το 1.6 TDI ξεκινάει από τα 23.850 ευρώ στην έκδοση Reference. Η βασική έκδοση περιλαμβάνει ESP, κλιματισμό, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος σε χαμηλές ταχύτητες, 7 αερόσακους, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, προβολείς ομίχλης, αισθητήρες παρκαρίσματος, ηχοσύστημα, κτλ.
Τακτοποιημένο άριστα το εσωτερικό, με χώρους, πολύ καλή ποιότητα, σωστή εργονομία και ιδανικό εξοπλισμό
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο γνωστός πετρελαιοκινητήρας 1.6 TDI του ομίλου VW παρέχει τις υπηρεσίες του και εδώ στην περίπτωση του Ateca. Αποδίδει 115 ίππους και 25,5 kgm ροπής από τις 1.500 σ.α.λ. Πρέπει ο δείκτης του στροφόμετρου να σημαδέψει τις 2.000 σ.α.λ. προκειμένου η απόκριση να ζωντανέψει και όλα να γίνουν όπως πρέπει στο δρόμο. Δεν ενοχλεί με το θόρυβο που εκπέμπει, ενώ ψηλά δείχνει κάπως ψυχωμένος συγκριτικά με ό,τι έχουμε οδηγήσει στην κλάση το τελευταίο χρονικό διάστημα. Η κατανάλωση τις ημέρες που είχαμε το αυτοκίνητο στην διάθεσή μας κυμαινόταν σταθερά στα 6,6 λίτρα/100 χλμ. Θετικά σχόλια αποσπά μεμιάς και το εύχρηστο κιβώτιο των έξι ταχυτήτων με την λογική κλιμάκωση στη διάταξη των σχέσεων.

Οδηγώντας
Δεν περιμέναμε τίποτα λιγότερο, κυριολεκτικά. Πρόκειται για ένα από τα πιο σπορτίφ οχήματα ελεύθερου χρόνου, κάτι που το καταλαβαίνεις με το «καλημέρα». Πολύ ευχάριστο στο δρόμο, με μια συμπεριφορά που δε θυσιάζει την ποιότητα κύλισης (ένα κλικ κάτω από την γερμανική εκτέλεση) και την ίδια στιγμή βγάζει στην επιφάνεια κάποια «αθλητικά» χαρακτηριστικά. Σ' αυτό συμβάλουν η πολύ καλή αίσθηση του τιμονιού, των φρένων, αλλά και του επιλογέα του κιβωτίου. Παίρνεις φόρα, σημαδεύεις, πέρασες. Τόσο απλά. Σαν να οδηγείς ένα ψηλότερο Leon με μεγαλύτερους χώρους και πιο πρακτικό. Αυτή είναι η αίσθηση που αποκομίζεις και ας διαθέτει λίγο περισσότερο βάρος στον εμπρός άξονα το ντίζελ αναλογικά με την έκδοση βενζίνης. Η υποστροφή, το ανεπαίσθητο δηλαδή άνοιγμα της τροχιάς θα έρθει προοδευτικά και θα σβήσει εντελώς υποσυνείδητα με τις ενστικτώδεις αντιδράσεις του οδηγού. Γενικώς χαίρεσαι να ανεβάζεις το ρυθμό σου με το Ateca, αλλά αυτό δεν συμβαίνει ως φιλοσοφία και νοοτροπία με τα περισσότερα Seat;
YΠEP
- Εμφάνιση
- Οδική συμπεριφορά
- Χώροι
- Εξοπλισμός
- Κατανάλωση
KATA
- Τσιμπημένη τιμή συγκριτικά με την έκδοση βενζίνης
Πατάει ανάλαφρα, έτοιμο να αλλάξει άμεσα κατεύθυνση, χωρίς αυτήν τη «βαριά» αίσθηση των συναδέλφων του
Συμπέρασμα
Ένα ολοκληρωμένο crossover με δεδομένα καλή βάση αλλά και πολλά σπορτίφ στοιχεία τα οποία θα εκτιμηθούν δεόντως από εκείνους που λατρεύουν να οδηγούν ακόμη και αν το αυτοκίνητό τους διαθέτει μπόι. Το πετρελαιοκίνητο Ateca, δηλώνει «παρών» και στην πολύ καλή σχέση τιμής/προσφοράς, πάντα έχοντας στο νου τι ισχύει στη συγκεκριμένη κατηγορία. Μόνος αντίπαλος, ο κατά πολύ φθηνότερος και καθόλου υποδεέστερος βενζινοκίνητος αδελφός του (1.0 TSI)...
Γιάννης Τσιρογιάννης

Επίσημο Site http://www.seat.gr


  UP