ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το νέο Jeep Compass

Αποστολή στην Πορτογαλία         ..:: Παρασκευή, 09 Ιουνίου 2017 ::..
Η πανευρωπαϊκή δημοσιογραφική παρουσίαση του νέου Jeep Compass έγινε στην περιοχή της Λισαβόνας στην Πορτογαλία με συμμετοχή μιας πολυμελούς ελληνικής αποστολής, δείγμα της ιδιαίτερης σημασίας που έχει αποκτήσει και στην ελληνική αγορά η κατηγορία των μικρομεσαίων αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου. Το νέο μοντέλο της Jeep παρουσιάστηκε σε ένα σχεδόν «μεσογειακό» (αν και στις ακτές του Ατλαντικού!) περιβάλλον σε ό,τι αφορά τις εντός και εκτός δρόμου διαδρομές, δίνοντας μας τη δυνατότητα να μια πρώτη αξιολόγηση σε συνθήκες αρκετά παραπλήσιες με τις ελληνικές. Πολύ καλά προσαρμοσμένη σ' αυτές τις συνθήκες είναι και η γκάμα των κινητήρων, που σε αντίθεση με το παρελθόν της αμερικανικής εταιρείας έχουν ιταλική καταγωγή και ανάλογα περιορισμένο κυβισμό. Το αυτοκίνητο πρόκειται να έρθει άμεσα στην ελληνική αγορά, με το λανσάρισμά του να προβλέπεται να γίνει μέσα στον Ιούλιο. Οι τιμές δεν είναι ακόμα γνωστές, θα ξεκινούν πάντως αρκετά κάτω από τις 30.000 ευρώ για την βασική βενζινοκίνητη έκδοση.


Το Renegade μας είχε δώσει μια πρώτη εντύπωση για την κατεύθυνση προς την οποία κινείται η Jeep για τα μικρά της μοντέλα, προσπαθώντας να συνδυάσει μια κάποια ευρωπαϊκή κομψότητα με την παραδοσιακή «περιπετειώδη» εικόνα των μοντέλων της εταιρείας. Προς αυτή την κατεύθυνση κινείται και τον νέο Compass, ένα αυτοκίνητο που βρίσκεται στην καρδιά της κατηγορίας των μικρομεσαίων "SUV", έχοντας μήκος 4,394 μ. Φιλοξενεί έτσι άνετα τέσσερις επιβάτες, ενώ ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 438 λίτρα με κιτ επισκευής ελαστικού (388 με ρεζέρβα ανάγκης, 368 με κανονική ρεζέρβα). Προσαρμοσμένο στις καταναλωτικές συνήθειες της εποχής (ανάγκα και θεοί πείθονται!) το Compass βασίζεται σε ένα πλαίσιο με μπροστινή κίνηση και προσφέρεται και σε προσθιοκίνητες εκδόσεις. Επειδή όμως είναι Jeep και δεν είναι δυνατόν να απογοητεύσει τους παραδοσιακούς οπαδούς της μάρκας, προσφέρεται και σε τετρακίνητες εκδόσεις με αυξημένη απόσταση από το έδαφος (21,5 εκατοστά αντί για 19,8 των προσθιοκίνητων εκδόσεων) και σύστημα κλειδώματος του κεντρικού «διαφορικού» (αντίθετα, στην άσφαλτο το αυτόματο σύστημα τετρακίνησης επιτρέπει την πλήρη απεμπλοκή του πίσω άξονα, για πιο οικονομική λειτουργία). Μεταξύ των τετρακίνητων εκδόσεων υπάρχει και μία πιο «καθαρόαιμη» εκτός δρόμου, η Trailhawk, η οποία προσφέρει προστατευτικές ποδιές προστασίας του «σασί», λάστιχα εκτός δρόμου, διαφορετικούς προφυλακτήρες που βελτιώνουν τις γνωστές γωνίες που χαρακτηρίζουν τις εκτός δρόμου δυνατότητες (30° γωνία προσέγγισης, 24,4° γωνία ράμπας και 33,6° γωνία φυγής), σύστημα τετρακίνησης που διαθέτει και επιλογή κοντών σχέσεων, καθώς και ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου κατάβασης (hill descent).

Από πλευράς κινητήρων υπάρχουν οι γνωστοί υπερτροφοδοτούμενοι βενζινοκινητήρες 1.4 Multiair με 140 και 170 ίππους, με τον πρώτο να συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων και να τοποθετείται στην προσθιοκίνητη έκδοση και τον δεύτερο με το αυτόματο κιβώτιο 9 ταχυτήτων και να τοποθετείται στην τετρακίνητη. Σε ό,τι αφορά τους ντίζελ, υπάρχει ο 1.6 Multijet με 120 ίππους σε συνδυασμό με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων και μπροστινή κίνηση, όπως επίσης και 2λιτρος Multijet με 140 ίππους (και χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο) ή 170 ίππους (και αυτόματο κιβώτιο), που τοποθετείται στην τετρακίνητη έκδοση. Από πλευράς ηλεκτρονικών συστημάτων, το αυτοκίνητο περιλαμβάνει στο στάνταρ ή έξτρα εξοπλισμό του ένα μακρύ κατάλογο συστημάτων ασφαλείας και οδηγικών βοηθημάτων (μεταξύ άλλων, σύστημα προειδοποίησης μπροστινής σύγκρουσης, σύστημα διατήρησης πορείας, προειδοποίηση νεκρού σημείου, παρακολούθηση οπίσθιου χώρου για κάθετη κίνηση, κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα παράλληλης ή κάθετης αυτόματης στάθμευσης, προσαρμοζόμενά Cruise Control, ESP με σύστημα αποφυγής ανατροπής κλπ.), όπως επίσης κι ένα μεγάλο αριθμό συστημάτων συνδεσιμότητας, πληροφόρησης και ψυχαγωγίας. Αξίζει επίσης να αναφέρουμε το σύστημα επιλογής επιφάνειας κίνησης (Jeep Selec-Terrain) με περιστροφικό διακόπτη που προσφέρει στις εκδόσεις Trailhawk 5 επιλογές κίνησης (Αυτόματο, Χιόνι, Άμμος, Λάσπη και Βράχος), ρυθμίζοντας ανάλογα τις λειτουργίες του κινητήρα, του αυτόματου κιβωτίου και των ηλεκτρονικών συστημάτων. Τέλος, οι αναρτήσεις είναι με γόνατα Μακφέρσον εμπρός και γόνατα «τύπου Τσάπμαν» (όπου το ημιαξόνιο παίζει και το ρόλο συνδέσμου της ανάρτησης) σε συνδυασμό με διπλούς ανισομεγέθεις εγκάρσιους βραχίονες πίσω.
Στην Πορτογαλία είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε την πετρελαιοκίνητη έκδοση Trailhawk με τον 2λιτρο κινητήρα των 170 ίππων και το αυτόματο εννιάρι κιβώτιο. Η πρώτη μας παρατήρηση αφορά την ποιότητα του εσωτερικού, που είναι σημαντικά αναβαθμισμένη, με μαλακά πλαστικά, προσεγμένο διάκοσμο και καλή συναρμολόγηση, ώστε να ανταποκρίνεται στα επίπεδα της τιμής του αυτοκινήτου. Ο δυνατός ντίζελ ανταποκρίνεται βεβαίως απολύτως στις ανάγκες του αυτοκινήτου και δεν μας προβλημάτισε καθόλου στα προσπεράσματα που χρειάστηκε να κάνουμε, έχοντας καλή ροπή από χαμηλά και προσφέροντας καλές επιδόσεις. Το αυτόματο κιβώτιο των 9 ταχυτήτων, γνωστό ήδη και από το Renegade, έχει καλή κλιμάκωση των σχέσεων σε σχέση με τις δυνατότητες του κινητήρα και πραγματοποιεί πολύ ομαλές αλλαγές. Η ποιότητα κύλισης στην άσφαλτο είναι πολύ καλή, όπως και η σταθερότητα του αυτοκινήτου στις υψηλές ταχύτητες του αυτοκινητόδρομου, ενώ η συμπεριφορά του στις στροφές είναι αρκετά ακριβής με τα μέτρα της κατηγορίας και το τιμόνι του είναι ακριβές και με ικανοποιητική αίσθηση, ρυθμισμένο μάλλον με «ασφάλτινη» λογική.

Η διαδρομή μας περιλάμβανε και ένα τμήμα εκτός δρόμου, με σημεία με πατημένο χώμα και πέτρες, αλλά και κάποια πιο δύσκολα «νεροφαγώματα» και μία κατηφόρα με αρκετά μεγάλη κλίση και ανώμαλη επιφάνεια, στην οποία δοκιμάσαμε και το σύστημα ελέγχου κατάβασης, που δουλεύει πολύ ικανοποιητικά, αφήνοντας τον οδηγό ασχολείται μόνο με το τιμόνι. Η συμπεριφορά του αυτοκινήτου σ' αυτό το εκτός δρόμου τμήμα της διαδρομής ήταν αντάξια ενός Jeep, δείχνοντας ότι, αν και το Compass Trailhawk δεν θα χαρακτηριστεί ίσως ως ένα πραγματικό «καθαρόαιμο» εκτός δρόμου, με δεδομένο ότι δεν έχει ξεχωριστό σασί, στην πραγματικότητα θα καλύψει τις ανάγκες της συντριπτικής πλειοψηφίας των οδηγών που θα θελήσουν να κινηθούν σε εκτός δρόμου διαδρομές σε κάποια εκδρομή τους στην ελληνική φύση. Χωρίς να παραγνωρίζουμε την επιθυμία πολλών καταναλωτών για ένα υπερυψωμένο αυτοκίνητο που θα κινείται αποκλειστικά στην άσφαλτο και θα προτιμήσουν μία προσθιοκίνητη έκδοση του αυτοκινήτου (που θα έχει και χαμηλότερη τιμή), για εμάς αυτό το Trailhawk είναι η πιο αυθεντική έκδοση του Compass, αυτή που όχι απλώς... μοιάζει με τζιπ και ονομάζεται Jeep, αλλά είναι πραγματικό Jeep!
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP