ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Volvo S90 - D5

Σημάδι στο κέντρο         ..:: Παρασκευή, 02 Ιουνίου 2017 ::..

Η νέα «λιμουζίνα» της Volvo ανταποκρίνεται απόλυτα στις αυξημένες απαιτήσεις σε ποιότητα, ασφάλεια, άνεση, και τεχνολογία που υπάρχουν από τους αγοραστές αυτοκινήτων γοήτρου, δικαιώνοντας την προσπάθεια της σουηδικής εταιρείας να καθιερωθεί ως "premium" κατασκευαστής

Ο στόχος της Volvo να καθιερωθεί ως ανταγωνιστής των τριών μεγάλων γερμανών "premium" κατασκευαστών, είναι προφανής και επιβεβαιωμένος εδώ και αρκετό καιρό και οι προσπάθειες για την εκπλήρωσή του είναι σίγουρα πολύ αξιόλογες. Όπως και να το κάνουμε όμως, για να καθιερωθεί κανείς ως κατασκευαστής πολυτελών αυτοκινήτων, όσο καλές προσπάθειες και αν κάνει στις μικρές και μεσαίες κατηγορίες, χρειάζεται πρώτα και κύρια μία αξιόλογη παρουσία στα μεγάλα αυτοκίνητα γοήτρου. Και σ' αυτήν ακριβώς στην κατηγορία στοχεύει η σουηδική εταιρεία με το S90 (και τη σειρά 90 γενικότερα, που περιλαμβάνει και το στέισον V90, αλλά και το μεγάλο "SUV" XC90). Σ' αυτήν την κατηγορία όπου οι παρουσίες από τους μαζικούς κατασκευαστές είναι ελάχιστες και περιθωριακές κι όπου η Volvo μπορεί να αναμετρηθεί άμεσα με τους τρεις γερμανούς αντιπάλους της. Το S90 είναι ένα μεγάλο σεντάν, με μήκος κάτι λιγότερο από 5 μέτρα (4,963) και μεταξόνιο 2.941 χιλιοστών. Ακριβώς αυτό που χρειάζεται δηλαδή για να απευθυνθεί στην περιορισμένη πελατεία πολύ υψηλού εισοδήματος που αγοράζει τέτοια αυτοκίνητα και η αποδοχή της οποίας είναι απαραίτητη για την καθιέρωση των Volvo ως «πολυτελών» αυτοκινήτων.

Εσωτερικό
Βασικό στοιχείο που πρέπει να χαρακτηρίζει το εσωτερικό ενός πολυτελούς σεντάν, δεν είναι τόσο οι χώροι, που ούτως ή άλλως δεν μπορούν πάρα να είναι πολύ μεγάλοι σε τόσο μεγάλα αυτοκίνητα, αλλά η ποιότητα κατασκευής και υλικών, η εργονομία και η λειτουργικότητα, το φινίρισμα και ο διάκοσμος και φυσικά ο εξοπλισμός. Σε όλα αυτά το S90 παίρνει πολύ καλό βαθμό, ικανοποιεί απόλυτα και τον πιο απαιτητικό και ανταποκρίνεται απολύτως στα στάνταρ της κατηγορίας πολυτελών αυτοκινήτων γοήτρου. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι φυσικά πολύ μεγάλοι, η θέση οδήγησης ικανοποιεί απόλυτα, με πολύ καλό κάθισμα (κάτι που ισχύει και για τους επιβάτες), πολλές ρυθμίσεις και σωστή εργονομία. Η μόνη μας επιφύλαξη αφορά τη μεγάλη κάθετη κεντρική οθόνη αφής, επιπέδου ταμπλέτας, από την οποία μπορεί κανείς να χειριστεί τις περισσότερες λειτουργίες του αυτοκινήτου. Προσφέρει υπερβολικά πολλές λειτουργίες και με κάπως πολύπλοκη διάταξη, οπότε μπορεί εύκολα να σου αποσπάσει την προσοχή στην προσπάθεια να βρεις την λειτουργία που θέλεις. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων προσφέρει τη δυνατότητα διαφορετικών επιλογών σε ό,τι αφορά την εμφάνισή του. Οι χώροι για μικροπράγματα είναι αρκετoί, ενώ ο χώρος αποσκευών είναι μεγάλος (500 λίτρα), παρά το γεγονός ότι είναι κάπως ρηχός (υπάρχει ρεζέρβα κάτω από το δάπεδο και... ακόμα πιο κάτω υπάρχει το πίσω διαφορικό στις τετρακίνητες εκδόσεις όπως η συγκεκριμένη). Μόνο που το άνοιγμα του είναι σχετικά μικρό, κάτι που μπορεί να δυσκολέψει τη φόρτωση μεγάλων αντικειμένων.

Η ποιότητα κατασκευής και υλικών είναι υπεράνω κριτικής, πραγματικά πολύ υψηλού επιπέδου, ενώ πολύ προσεγμένος είναι και ο διάκοσμος, συμπληρώνοντας ένα ιδιαίτερα πλούσιο και ευχάριστο περιβάλλον στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Κάτι που ολοκληρώνεται βεβαίως και με τον πλούσιο εξοπλισμό, ο οποίος ανταποκρίνεται στην αναπόφευκτα υψηλή τιμή του αυτοκινήτου, που ξεκινάει από 57.312 ευρώ. Ο πλήρης κατάλογος του στάνταρ εξοπλισμού δεν είναι δυστυχώς διαθέσιμος από την αντιπροσωπεία της Volvo, περιλαμβάνει πάντως αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, ηχοσύστημα με θύρες USB και Aux, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, υπολογιστή ταξιδιού, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, ζάντες αλουμινίου κλπ. Θα σταθούμε όμως ιδιαίτερα στο υψηλό επίπεδο των συστημάτων ασφαλείας και οδηγικών βοηθημάτων που προσφέρονται στον στάνταρ εξοπλισμό, όπως το ESP με hill holder, 7 αερόσακοι, το σύστημα προστασίας από τραυματισμούς στον αυχένα (WHIPS), το πακέτο City Safety (ανίχνευση/αυτόματο φρενάρισμα για αποφυγή εμποδίων στην πόλη), όπως επίσης και το σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης Pilot Assist, που περιλαμβάνει προσαρμοζόμενο cruise control, προειδοποίηση για κίνδυνο σύγκρουσης με προπορευόμενο αυτοκίνητο, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, υποβοήθησή παραμονής στη λωρίδα κυκλοφορίας κλπ., δίνοντας μια πρώτη γεύση για την εξέλιξη που αναμένεται τα επόμενα χρόνια στα αυτοκίνητα στον τομέα της αυτόνομης κίνησης.
Ιδιαίτερα ευρύχωρο, κυρίως όμως εξαιρετικά ποιοτικό, λειτουργικό και άνετο, το εσωτερικό του S90 ανταποκρίνεται στις υψηλές απαιτήσεις των αγοραστών πολυτελών αυτοκινήτων
Κινητήρας-κιβώτιο
Το S90 D4 κινείται από έναν τετρακύλινδρο 2λιτρο κινητήρα ντίζελ, που αποδίδει 235 ίππους. Είναι προφανές ότι είναι αρκετά δυνατός -σε συνδυασμό και με την μεγάλη ροπή που χαρακτηρίζει τους πετρελαιοκινητήρες- για να προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις στο αυτοκίνητο (η Volvo αναφέρει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 7,3''), ξεπερνώντας τις τυπικές απαιτήσεις για ασφαλή προσπεράσματα και προσφέροντας μία ιδιαίτερα ευχάριστη και ξεκούραστη οδήγηση. Αυτό που είναι όμως εξίσου σημαντικό, είναι ότι έχει ιδιαίτερα ομαλή λειτουργία και η πολύ καλή ηχομόνωση του αυτοκινήτου απομονώνει αποτελεσματικά το θόρυβό του, εξασφαλίζοντας έτσι τη «ραφιναρισμένη» ατμόσφαιρα που απαιτείται μέσα σε ένα αυτοκίνητο πολυτελείας. Σε αυτό συμβάλλει και το καλό αυτόματο κιβώτιο των 8 ταχυτήτων, το οποίο εκμεταλλεύεται αποτελεσματικά τις δυνατότητες του κινητήρα και πραγματοποιεί ομαλές αλλαγές, χωρίς πάντως να είναι και το πιο γρήγορο της κατηγορίας του. Η κατανάλωση είναι βέβαια χαμηλότερη απ' ό,τι θα ήταν σε ένα βενζινοκίνητο αυτοκίνητο με αυτές τις επιδόσεις, χωρίς όμως να είναι και χαμηλή (λόγω του μεγέθους του αυτοκινήτου και της ύπαρξης αυτόματου κιβωτίου). Ιδιαίτερα στη πόλη, δεν δυσκολεύεται να φτάσει τα 11 λίτρα/100 χλμ., ενώ στον ανοιχτό δρόμο βεβαίως είναι αρκετά χαμηλότερη (ανάλογα και με τους ρυθμούς που ακολουθεί ο οδηγός). Ένα μικρό μειονέκτημα που θα επισημάνουμε όμως, είναι ότι το S90 έχει μικρότερο ρεζερβουάρ από τους γερμανούς ανταγωνιστές του, με χωρητικότητα 60 λίτρων στην τετρακίνητη έκδοση και 55 στην προσθιοκίνητη. Κάτι που περιορίζει βεβαίως ανάλογα και την αυτονομία του.

Οδηγώντας
Η τελική συνιστώσα που ολοκληρώνει την εικόνα ενός αυτοκινήτου γοήτρου, είναι βεβαίως τα οδικά χαρακτηριστικά του, που πρέπει να προσφέρουν έναν υψηλού επιπέδου συνδυασμό άνεσης και ασφάλειας. Και σ' αυτόν τον τομέα το S90 ανταποκρίνεται με τον καλύτερο τρόπο, με μια εξαιρετική ποιότητα κύλισης και μία άνεση υψηλού επιπέδου, που εξασφαλίζει ξεκούραστες μετακινήσεις σε οδηγό και επιβάτες ακόμα και σε μεγάλα ταξίδια, ισοπεδώνοντας σχεδόν το ανάγλυφο δρόμου, που στην Ελλάδα δεν είναι και... ιδιαίτερα ομαλό! Το κράτημα του αυτοκινήτου είναι πολύ καλό, το ακριβές τιμόνι βοηθάει τον οδηγό στον έλεγχό του κι η τετρακίνηση βελτιώνει ακόμα περισσότερο, ιδιαίτερα σε ολισθηρό οδόστρωμα, μια οδική συμπεριφορά που είναι ακριβής και απόλυτα προβλέψιμη. Παρά το μεγάλο μέγεθος του το S90 δεν είναι «άγαρμπο», δεν αιφνιδιάζει, δεν προβληματίζει ακόμα και όταν ανεβαίνουν αρκετά οι ρυθμοί, ενώ τη συνολικά θετική εικόνα της ασφάλειας που προσφέρει, ενισχύουν τα πολύ καλά φρένα. Συνολικά είναι πολύ ευχάριστο στην οδήγηση, ανταποκρίνεται με αμεσότητα και ακρίβεια στις εντολές του οδηγού και προσφέρει αυτό το κάτι παραπάνω που περιμένει κανείς από ένα αυτοκίνητο που χαρακτηρίζεται ως «πολυτελείας».

Σε ό,τι αφορά το σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης Pilot Assist που δοκιμάσαμε στην πράξη, είναι ένα καλό πρώτο βήμα, διατηρώντας αποτελεσματικά την κατάλληλη απόσταση από το προπορευόμενο αυτοκίνητο ανάλογα με την ταχύτητα (όπως άλλωστε όλα τα προσαρμοζόμενα cruise control) και διατηρώντας με μικρές κινήσεις του τιμονιού το αυτοκίνητο στη λωρίδα του. Ακριβώς όμως στην Ελλάδα δείχνει και τους περιορισμούς που υπάρχουν και το δρόμο που απομένει να διανυθεί μέχρι την πλήρως αυτόνομη κίνηση, ζητώντας (με την ανάλογη φωτεινή ένδειξη) συχνά από τον οδηγό να αναλάβει τον έλεγχο, καθώς οι μισοσβησμένες γραμμές ανάμεσα στις λωρίδες κυκλοφορίας στους ελληνικούς δρόμους, δεν του επιτρέπουν πάντα να ανιχνεύει με αποτελεσματικότητα τα όρια της λωρίδας στην οποία πρέπει να κινείται.
YΠEP
- Κινητήρας
- Επιδόσεις
- Οδική συμπεριφορά
- Άνεση-ποιότητα κύλισης
- Ασφάλεια
- Ύπαρξη τετρακίνησης
- Ποιότητα
- Χώροι
- Εξοπλισμός
KATA
- Σχετικά μικρή χωρητικότητα ρεζερβουάρ
- Μικρό άνοιγμα χώρο αποσκευών
- Ευκολία χρήσης κεντρικής οθόνης αφής
Στο δρόμο το S90 προσφέρει έναν εξαιρετικό συνδυασμό άνεσης και πολύ καλής οδικής συμπεριφοράς
Συμπέρασμα
Με το S90 η Volvo δικαιώνει την προσπάθειά της να καθιερωθεί στο περιορισμένο «κλαμπ» των κατασκευαστών "premium" αυτοκινήτων. Χωρίς αστερίσκους, χωρίς «ναι μεν, αλλά», πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που αποπνέει συνολικά μία εικόνα ποιότητας, ασφάλειας, άνεσης και υψηλής τεχνολογίας, στα επίπεδα που περιμένει κανείς από ένα αυτοκίνητο γοήτρου. Με την ανάλογη τιμή φυσικά, που το κάνει ένα αυτοκίνητο που απευθύνεται σε πολύ λίγους, όπως ακριβώς κάθε προϊόν πολυτελείας...
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.volvocars.gr


  UP