ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το νέο Honda Civic

Αποστολή στην ορεινή Αχαΐα         ..:: Πέμπτη, 01 Ιουνίου 2017 ::..
Η νέα γενιά του 5θυρου Honda Civic, που έκανε την ευρωπαϊκή πρεμιέρα της το περασμένο φθινόπωρο στο Σαλόνι Αυτοκινήτου στο Παρίσι είναι πλέον διαθέσιμη και στην ελληνική αγορά. Η ελληνική αντιπροσωπεία οργάνωσε για την παρουσίασή της μία μεγάλη δημοσιογραφική εκδήλωση στην ορεινή Αχαΐα, επισημαίνοντας έτσι τη μεγάλη σημασία που δίνει στο νέο της μικρομεσαίο χάτσμπακ, που αποτελεί την αιχμή του δόρατος για τη δραστηριότητα της στην ελληνική αγορά. Το νέο 5θυρο Civic θα διατίθεται αρχικά με βενζινοκινητήρες, σε τιμές που ξεκινούν από 20.650 ευρώ για το χιλιάρι τούρμπο των 129 ίππων και, όπως συνηθίζει η Honda, στην τιμή συμπεριλαμβάνεται το μεταλλικό χρώμα κι ένα ιδιαίτερα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, ιδιαίτερα στον τομέα της ασφάλειας, στο οποίο στάνταρ είναι το ESP με hill holder, 6 αερόσακοι, το πακέτο οδικών βοηθημάτων και συστημάτων ασφαλείας Honda Sensing που περιλαμβάνει σύστημα φρεναρίσματος ανάγκης για αποφυγή εμπoδίου, αναγνώριση συστημάτων κυκλοφορίας και cruise control, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας και αποφυγή παρέκκλισης λωρίδας, αυτόματος κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέφτες, αυτόματα φώτα, υπολογιστής ταξιδιού, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με θύρα USB, Βluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα start-stop κλπ. Επίσης στην τιμή περιλαμβάνεται 5ετής εγγύηση και 5 χρόνια δωρεάν σέρβις και οδική βοήθεια.


Το νέο Civic, που αποτελεί την 10η γενιά του εμβληματικού μοντέλου της Honda, είναι χαρακτηριστικό δείγμα της τεράστιας εξέλιξης που έχει γίνει στα μικρομεσαία χάτσμπακ, σε μέγεθος, λειτουργικά χαρακτηριστικά και τεχνολογία, σε βαθμό που να αποτελούν πλέον την βασική κατηγορία των «οικογενειακών» αυτοκινήτων. Η σύγκριση με το πρώτο Civic του 1972 είναι εντυπωσιακή. Εκείνο το αυτοκίνητο είχε μήκος μόλις 3,5 μ., στα επίπεδα δηλαδή των σημερινών μίνι αυτοκινήτων πόλης, ενώ το νέο Civic φτάνει τα 4,5 μ. (το μεγαλύτερο μήκος στην κατηγορία). Τεράστια είναι φυσικά και η αντίστοιχη διαφορά στο βάρος, με το Civic του 1972 να ζυγίζει μόλις 680 κιλά, αντί για τα 1.348 του σημερινού! Από την άλλη πλευρά βεβαίως έχει υπάρξει μία ακόμα μεγαλύτερη εξέλιξη των κινητήρων κι είναι χαρακτηριστικό ότι το μοντέλο του 1972 είχε ένα κινητήρα 1.170 κ.εκ. με μόλις 50 ίππους, ενώ το σημερινό έχει στη βασική έκδοσή του έναν χιλιάρη με τούρμπο, που αποδίδει 129 ίππους! Μιλάμε λοιπόν για ένα αυτοκίνητο με χώρους και ανέσεις που καλύπτουν πολύ άνετα τις ανάγκες μιας τετραμελούς οικογένειας, καθώς μάλιστα εκτός από το ευρύχωρο εσωτερικό υπάρχει και ο μεγαλύτερος χώρος αποσκευών της κατηγορίας, με χωρητικότητα 478 λίτρων (στις εκδόσεις εξοπλισμού Sport, όπως αυτές με τον μεγαλύτερο κινητήρα 1.5, η χωρητικότητα μειώνεται στα 420 λίτρα, αλλά και πάλι είναι πολύ μεγάλη για την κατηγορία και απολύτως επαρκής για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο).

Από πλευράς τεχνολογίας θα αναφέρουμε κατ' αρχάς ότι το αυτοκίνητο βασίζεται σε μία νέα πλατφόρμα, με σημαντικά βελτιωμένη ακαμψία χάρη στη χρησιμοποίηση μεγαλύτερου ποσοστού χάλυβα υπερυψηλής αντοχής στην κατασκευή του και στη χρησιμοποίηση νέων διαδικασιών συναρμολόγησης, κάτι που επέτρεψε παράλληλα και τη μείωση του βάρους. Το νέο πλαίσιο έχει πίσω ανάρτηση με σύστημα πολλαπλών συνδέσμων αντί για τον απλούστερο ημιάκαμπτο άξονα του προηγούμενου, με την αναπόφευκτη «απώλεια» που δημιουργεί αυτή η επιλογή να είναι η μη ύπαρξη των "magic seats" της Honda, που είχαν τη δυνατότητα «ανάποδης» αναδίπλωσης του κάτω μέρους τους για τη μεταφορά αντικειμένων μεγάλου ύψους. Σε ό,τι αφορά τους κινητήρες, το αυτοκίνητο προσφέρεται στο λανσάρισμα με νέους κινητήρες VTEC τούρμπο, τον 3κύλινδρο 1000άρη που αποδίδει 129 ίππους και τον τετρακύλινδρο 1.5 με 182 ίππους. Και οι δύο συνδυάζονται είτε με 6άρι χειροκίνητο, είτε με αυτόματο CVT (στη δεύτερη περίπτωση η μέγιστη τιμή της ροπής μειώνεται κατά 2 kgm). Σύντομα θα προστεθεί στη γκάμα και ο γνωστός ντίζελ 1.6 των 120 ίππων. Η άλλη σημαντική εξέλιξη στην τεχνολογία του Civic είναι η εντυπωσιακή γκάμα ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας και οδηγικών βοηθημάτων που διαθέτει, με τη λειτουργία τους να βασίζεται στη συλλογή πληροφοριών για το περιβάλλον όπου κινείται το αυτοκίνητο από μία κάμερα και ένα ραντάρ. Ενώ υπάρχει βεβαίως και ένας πλήρης κατάλογος λειτουργιών συνδεσιμότητας, πληροφόρησης και ψυχαγωγίας με μια οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό, σύμφωνα με τις απαιτήσεις της εποχής. Το πακέτο των οδηγικών βοηθημάτων προσφέρει επιπλέον στις εκδόσεις με CVT και τη δυνατότητα αυτόματης παρακολούθησης της κυκλοφορίας σε μποτιλιάρισμα με πολύ χαμηλές ταχύτητες, με το αυτοκίνητο να σταματάει και να ξεκινάει αυτόματα, ακολουθώντας τις αντίστοιχες κινήσεις του μπροστινού.
Η εκδήλωση περιλάμβανε την οδήγηση του αυτοκινήτου και με τους δύο κινητήρες σε μια μεγάλη διαδρομή μερικών εκατοντάδων χιλιομέτρων προς την ορεινή Αχαΐα, με αφετηρία και τερματισμό την Αθήνα. Μια διαδρομή που μας έδωσε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε το Civic σε κάθε είδους δρόμο, στον αστικό ιστό της Αθήνας, στον αυτοκινητόδρομο και στις ορεινές διαδρομές του Χελμού. Η πρώτη αίσθηση είναι η πολύ καλή ακαμψία και η συνολική ποιότητα υλικών και συναρμολόγησης του αυτοκινήτου, που περνάει σαν ένα κομμάτι από τις ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων χωρίς τριγμούς και... διαμαρτυρίες. Το πιο σημαντικό στοιχείο όμως είναι η εξαιρετική ποιότητα κύλισης και η πολύ καλή οδική συμπεριφορά και θα λέγαμε ότι σε αυτόν τον τομέα το Civic είναι το πιο «ευρωπαϊκό» από τα ιαπωνικά αυτοκίνητα, προσφέροντας πολύ καλό κράτημα και μεγάλη ακρίβεια στη συμπεριφορά του, απολύτως προβλέψιμες αντιδράσεις (και αποτελεσματικά φρένα). Η μόνη λεπτομέρεια στην οποία θα μπορούσαμε να ασκήσουμε κάποια κριτική είναι μια κάποια ασάφεια στο σύστημα διεύθυνσης (που έχει πάντως αρκετά καλή αίσθηση), η οποία γίνεται αντιληπτή ακριβώς διότι κατά τα άλλα το αυτοκίνητο δεν παρουσιάζει καμία ασάφεια στη συμπεριφορά του.

Τέλος, σχετικά με τους κινητήρες, ξεκινώντας από τον χιλιάρη θα λέγαμε ότι ανταποκρίνεται απολύτως στις ανάγκες του αυτοκινήτου, οι επιδόσεις που προσφέρει άλλωστε (0-100 χλμ./ώρα σε 10,8'') είναι αρκετά καλές και ξεφεύγουν από τα επίπεδα της απλής «διεκπεραίωσης», επιτρέποντας αρκετά γρήγορους ρυθμούς και ασφαλή προσπεράσματα ακόμα και στις ορεινές διαδρομές. Απλώς δεν είναι ο πιο αθόρυβος τρικύλινδρος της αγοράς, χωρίς πάντως ο θόρυβος του να γίνεται ενοχλητικός και να κάνει το ταξίδι κουραστικό. Ο μεγαλύτερος κινητήρας είναι προφανώς ακόμα πιο δυνατός και δίνει τη δυνατότητα να αξιοποιήσει κανείς πολύ καλύτερα το πολύ καλό πλαίσιο, προσφέροντας πολύ καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 8,2''). Επιτρέπει επίσης την οδήγηση με λιγότερες αλλαγές ταχυτήτων, αφού η μέγιστη ροπή του, που είναι 10% μεγαλύτερη από αυτή του χιλιάρη, αποδίδεται από αρκετά χαμηλότερα (1.750 αντί για 2.250 στροφές) και σε μεγαλύτερο εύρος στροφών (σταθερά μέχρι τις 5.500). Από πλευράς κατανάλωσης, η μέση τιμή της στα δύο κομμάτια τη διαδρομής μας ήταν γύρω στα 6,5 λίτρα/100 χλμ. και για τους δύο κινητήρες, για να είμαστε δίκαιοι όμως πρέπει να επισημάνουμε ότι με τον χιλιάρη ανεβήκαμε το βουνό, ενώ με τον 1.5 το κατεβήκαμε! Η διαφορά επομένως του 1 λίτρου/100 χλμ. που δίνει η Honda υπέρ του 1.0 μάλλον είναι ρεαλιστική!
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP