ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Kia Sportage - 1.7D 141 HP

Οι Κορεάτες δεν αστειεύονται!         ..:: Σαββάτο, 27 Μαϊου 2017 ::..

Το νέο Sportage σηματοδοτεί την παρουσίαση μιας νέας γενιάς κορεάτικων αυτοκινήτων που δεν υστερούν σε τίποτα απέναντι στον ανταγωνισμό, δεν επικαλείται μια χαμηλή τιμή για να δικαιολογήσει αδυναμίες, αλλά αντίθετα διεκδικεί δυναμικά μια καλή θέση στην κατηγορία του, προσφέροντας ευρυχωρία, πρακτικότητα, ποιότητα, ασφάλεια και σύγχρονη τεχνολογία

Όποιος έχει παρακολουθήσει την πορεία που είχαν οι δύο «μαζικές» μάρκες αυτοκινήτων της Κορέας, Hyundai και Kia, οι οποίες αποτελούν πλέον εδώ και αρκετά χρόνια έναν ενιαίο όμιλο, θα έχει διαπιστώσει την τεράστια πρόοδο που έχει γίνει στην ποιότητα και την λειτουργικότητα των αυτοκινήτων τους. Η Kia βρίσκεται σε μια φάση πλήρους ανανέωσης της γκάμας της και θα λέγαμε ότι το νέο Sportage είναι το πρώτο μιας νέας γενιάς αυτοκινήτων τα οποία ανταγωνίζονται επί ίσοις όροις τα ευρωπαϊκά και ιαπωνικά μοντέλα, χωρίς να υπάρχει η ανάγκη μίας χαμηλής τιμής για να δικαιολογήσει κάποιες αδυναμίες τους (και η τιμή του άλλωστε έχει ξεφύγει καθαρά από τη λογική "low cost", αφού -όπως και να το κάνουμε- η ποιότητα κοστίζει). Ένα αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου που μπαίνει δυναμικά σε μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες κατηγορίες της ευρωπαϊκής αγοράς, διεκδικώντας το μερίδιο του αποκλειστικά και μόνο με βάση την ποιότητα, την τεχνολογία και τη λειτουργικότητά του. Η έκδοση της δοκιμής μας είναι αυτή με την ισχυρότερη εκδοχή του μικρότερου ντίζελ της γκάμας του Sportage.

Εσωτερικό
Το νέο Sportage έχει μεγαλύτερες διαστάσεις από το προηγούμενο, με στόχο να προσφέρει κορυφαίους χώρους για κατηγορία. Η αναπόφευκτη σύγκριση με το «μπεστ σέλερ» της κατηγορίας, το Qashqai, δείχνει ότι είναι μεγαλύτερο και σε μήκος (4,48 μ. αντί για τα 4,38 του Qashqai 4,377) και σε μεταξόνιο (2.670 χιλιοστά αντί για 2.646), προσφέροντας τελικά και μεγαλύτερους χώρους για τους επιβάτες, που είναι από τους καλύτερους της κατηγορίας. Τα πίσω καθίσματα μάλιστα έχουν ρυθμιζόμενη κλίση της πλάτης, στοιχείο θετικό για την άνεση των επιβατών. Ταυτόχρονα το αυτοκίνητο προσφέρει κι ένα πολύ καλό χώρο αποσκευών, με χωρητικότητα 491 λίτρων με ρεζέρβα. Την ύπαρξη της ρεζέρβας δεν μπορούμε παρά να την επικροτήσουμε απόλυτα, παρ' όλο που στις εκδόσεις με κιτ επισκευής (όπως αυτή με τον «βασικό» βενζινοκινητήρα 1.6) η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ αυξάνεται ελαφρά στα 503 λίτρα. Κατά τη γνώμη μας στις ελληνικές συνθήκες με την πλήρη αναρχία στους κακούς δρόμους, είναι πολύ σημαντικότερο να έχει κανείς ρεζέρβα, παρά 12 λίτρα επιπλέον στο πορτμπαγκάζ. Ένα πρόσθετο πλεονέκτημα του χώρου αποσκευών είναι ότι έχει δύο μικρές θήκες για μικροπράγματα στα πλευρά, όπως και μετακινούμενο δάπεδο σε 2 θέσεις, κάτω από το οποίο υπάρχει και υποδοχή αποθήκευσης της «εταζέρας», αν χρειαστεί να φορτωθεί το αυτοκίνητο μέχρι την οροφή. Επίσης στο εσωτερικό υπάρχουν επαρκείς χώροι για μικροπράγματα, παρά το γεγονός ότι είναι μάλλον μικρές οι θήκες στις πόρτες. Συνολικά λοιπόν έχουμε ένα αυτοκίνητο που παίρνει πολύ καλό βαθμό στην πρακτικότητα, στοιχείο σίγουρα σημαντικό για ένα οικογενειακό μεταφορικό μέσο.

Η θέση οδήγησης είναι καλή, προσφέροντας αρκετές ρυθμίσεις για το κάθισμα το τιμόνι και γενικά το εσωτερικό χαρακτηρίζεται από συνολικά σωστή εργονομία. Έχει γίνει μάλιστα προσπάθεια από τους σχεδιαστές του να είναι αρκετά «οδηγοκεντρικό» το ταμπλό και μία χαρακτηριστική λεπτομέρεια είναι ότι η κονσόλα είναι προσανατολισμένη προς τον οδηγό με γωνία 7,2°. Μια ιδιομορφία του Sportage, είναι ότι έχει... τρία διαφορετικά συστήματα χειρόφρενου. Στα αυτόματα αυτοκίνητα είναι με πεντάλ στο πόδι, στα μοντέλα με χειροκίνητο κιβώτιο υπάρχει χειροκίνητο χειρόφρενο με τον κλασικό μοχλό ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα, ενώ για όλες τις εκδόσεις υπάρχει η δυνατότητα παραγγελίας του έξτρα ηλεκτρικού χειρόφρενου με αντίστοιχο διακόπτη στην κεντρική κονσόλα. Από πλευράς κατασκευής και υλικών στο εσωτερικό είναι ιδιαίτερα προσεγμένο, και μπορεί το αυτοκίνητο να μην είναι πολυτελές, αλλά είναι ποιοτικά πολύ καλό, με μαλακά πλαστικά σε μεγάλο μέρος του ταμπλό, γεροδεμένη κατασκευή και προσοχή στη λεπτομέρεια. Απλώς θα λέγαμε ότι με τα σκούρα πλαστικά του είναι αρκετά «σοβαρό» σε σύγκριση με την εικόνα του ξεχωριστού ντιζάιν και του νεανικού χαρακτήρα με παιχνίδια χρωμάτων που προσπαθεί να προβάλει η Kia με τα άλλα μοντέλα της.

Η τιμή της συγκεκριμένης έκδοσης ξεκινάει από 26.990 ευρώ, τιμή που εκ πρώτης όψεως φαίνεται μάλλον υψηλή, θα πρέπει όμως να εκτιμηθεί με βάση τα όσα αντιπροσωπεύει. Κατ' αρχάς στη συγκεκριμένη έκδοση είναι στάνταρ το ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, δεύτερον, το αυτοκίνητο καλύπτεται με εργοστασιακή εγγύηση 7 ετών και τρίτον, το επίπεδο εξοπλισμού είναι ασυνήθιστα πλούσιο για την κατηγορία, περιλαμβάνοντας στάνταρ ESP με hill holder και σύστημα σταθεροποίησης ρυμουλκούμενου, 6 αερόσακους, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό και σύστημα συναγερμού, ηλεκτρικούς καθρέφτες, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, σύστημα πλοήγησης, cruise control, κάμερα οπισθοπορείας, ζάντες αλουμινίου, προβολείς ομίχλης, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, ηχοσύστημα με έγχρωμη οθόνη αφής, θύρες USB και Aux, Wi-Fi, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop κλπ.
Οι εσωτερικοί χώροι είναι πολύ καλοί, η ποιότητα κατασκευής και υλικών πολύ προσεγμένη και ο εξοπλισμός ιδιαίτερα πλούσιος
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο κινητήρας ντίζελ που χρησιμοποιεί η Kia στη συγκεκριμένη έκδοση του Sportage είναι ο 1.7 με ισχύ 141 ίππων. Ένας αρκετά δυνατός κινητήρας, που παρουσιάζει μια ελαφρά έλλειψη ροπής στις πολύ χαμηλές στροφές (η μέγιστη τιμή των 34,7 kgm αποδίδεται από τις 1.750 στροφές, αντί για τις 1.250 όπου αποδίδεται η -αρκετά μικρότερη βεβαίως- ροπή της έκδοσης 1.7 των 115 ίππων), αλλά από εκεί και πέρα προσφέρει επαρκή δύναμη για να κινήσει πολύ άνετα το αυτοκίνητο και να εξασφαλίσει ασφαλή προσπεράσματα ακόμα και σε ορεινή διαδρομή. Είναι κάτι που το διαπιστώσαμε στην πράξη σε μια διαδρομή στο Πήλιο, όπου χρειάστηκε μερικές φορές να προσπεράσουμε ένα φορτηγό ή ένα λεωφορείο βρισκόταν μπροστά μας. Η συνεργασία του με το ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 ταχυτήτων είναι πολύ καλή και οι αλλαγές πραγματοποιούνται ομαλότατα και προς τα πάνω και προς τα κάτω, σχεδόν χωρίς να το αντιλαμβάνεται ο οδηγός. Ίσως να μην είναι το κορυφαίο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη σε ταχύτητα αλλαγών, σε κάθε περίπτωση όμως είναι πιο γρήγορο από ένα παραδοσιακό αυτόματο κιβώτιο και σίγουρα ανταποκρίνεται απόλυτα στον «οικογενειακό» χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Όλα αυτά αντανακλώνται και στην αρκετά οικονομική λειτουργία του κινητήρα. Το ταξίδι μας από την Αθήνα στο βορειοανατολικό Πήλιο με επιστροφή (συμπεριλαμβάνοντας και το πέρασμα του βουνού), έγινε με μέση κατανάλωση 6,9 λίτρα/100 χλμ., τιμή πολύ λογική για ένα αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου (που όπως όλα τα αυτοκίνητα της κατηγορίας, έχει λόγω σχήματος αυξημένη αεροδυναμική αντίσταση στις υψηλές ταχύτητες του αυτοκινητοδρόμου).

Οδηγώντας
Η οδική συμπεριφορά του Sportage είναι χωρίς εκπλήξεις, ασφαλής και προβλέψιμη, προοδευτικά υποστροφική, με καλό κράτημα και απουσία απότομων αντιδράσεων λόγω μεταφοράς βάρους, όπως θα περίμενε κανείς από ένα καλό οικογενειακό "SUV". Προφανώς δεν έχει σπορτίφ χαρακτήρα και λόγω του αυξημένου ύψους παίρνει κάποιες κλίσεις στις στροφές, όχι υπερβολικές μεν, αλλά μεγαλύτερες από αυτές ενός πιο χαμηλού αυτοκινήτου. Συνολικά ευκολοδήγητο και ασφαλές, δεν θα προβληματίσει ποτέ τον οδηγό. Το τιμόνι του είναι αρκετά ικανοποιητικό σε αίσθηση, ενώ τα φρένα είναι επαρκή σε αποτελεσματικότητα και αντοχή και δεν έδειξαν να κουράζονται στο βουνό, αλλά έχουν κάπως «σπογγώδη» αίσθηση. Η ποιότητα κύλισης είναι καλή, ενώ σε επίπεδο άνεσης η σφιχτή ανάρτηση αφήνει τις απότομες ανωμαλίες να γίνονται αισθητές. Σε ό,τι αφορά τις εκτός δρόμου δυνατότητες, η έλλειψη τετρακίνησης (υπάρχει και έκδοση του Sportage με σύστημα τετρακίνησης) προφανώς δεν αφήνει και πολλά περιθώρια, πέρα από την κίνηση σε ένα στεγνό χωματόδρομο, έστω κάπως ανώμαλο. Η απόσταση από το έδαφος (17,2 εκ.) είναι αυξημένη, όχι όμως στα επίπεδα των «καθαρόαιμων» εκτός δρόμου, κάτι που προσδιορίζει και τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου ως «ελεύθερου χρόνου» ή "SUV", όπως είναι ο όρος που έχει επικρατήσει.
YΠEP
- Χώροι
- Πρακτικότητα συνολικά
- Προσεγμένη ποιότητα κατασκευής και υλικών
- Στάνταρ κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 ταχυτήτων
- Περιορισμένη κατανάλωση
- Πλουσιότατος εξοπλισμός
- 7 χρόνια εγγύηση
KATA
- Ελαφρά έλλειψη ροπής στις πολύ χαμηλές στροφές
- Άνεση ανάρτησης στις απότομες εγκάρσιες ανωμαλίες
Στο δρόμο το αυτοκίνητο χαρακτηρίζεται από μία ασφαλή και απολύτως προβλέψιμη συμπεριφορά, με τη δύναμη του κινητήρα να είναι επαρκής για να προσφέρει την απαραίτητη ασφάλεια στα προσπεράσματα
Συμπέρασμα
Πέρα από την όποια αξιολόγηση των επιμέρους στοιχείων του, αυτό το αυτοκίνητο είναι η απόδειξη ότι η κορεάτικη αυτοκινητοβιομηχανία έφτασε πλέον σ' ένα σημείο ωριμότητας όπου μπορεί να κατασκευάζει αυτοκίνητα απολύτως συγκρίσιμα με τον ανταγωνισμό. Δεν χρειάζεται πια να ψάχνει κανείς πού υστερούν, για να το δικαιολογήσει μετά με την χαμηλή τιμή τους, αλλά μπορεί να τα αξιολογεί συνολικά και να προσδιορίζει και πού υπερτερούν. Το Sportage είναι μια πολύ καλή πρόταση στην κατηγορία των μικρομεσαίων αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου που δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τον ανταγωνισμό, ένα αυτοκίνητο ευρύχωρο, καλά φτιαγμένο, ασφαλές και ευχάριστο στην οδήγηση. Η συγκεκριμένη έκδοση προσφέρει το «κάτι παραπάνω» με τον πλούσιο εξοπλισμό της, το ημιαυτόματο κιβώτιο και την αυξημένη ισχύ του κινητήρα της, με την περιορισμένη κατανάλωση που εγγυάται η πετρελαιοκίνηση.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.kia.com/gr


  UP