ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Ford Kuga - 1.5 TDCi

Ετοιμοπόλεμο         ..:: Σαββάτο, 20 Μαϊου 2017 ::..

Το Kuga ανανεώθηκε και όχι μόνο δείχνει καινούργιο, αλλά σου βγάζει την πεποίθηση πως πρόκειται για εντελώς νέα γενιά, με τις εύστοχες παρεμβάσεις να έχουν σβήσει τα όποια κακώς κείμενα του παρελθόντος, γαρνίροντας μάλιστα το πακέτο με ένα "premium" αέρα

Η κατηγορία των "SUV" είναι από τις πιο εμπορικές στη χώρα μας, αλλά και σε όλη την Ευρώπη. Πώς λοιπόν να μην σημάνει συναγερμός στο blue oval, για την δημιουργία αυτής της «σχεδόν» νέας γενιάς, ώστε να παραμείνει το μοντέλο ανταγωνιστικό σε μια τόσο δύσκολη κατηγορία; Και λέμε σχεδόν, γιατί οι αλλαγές είναι πολλές, περιλαμβάνοντας ακόμα και κινητήρες. Μετά από πολλά χιλιόμετρα, το Ford Kuga αποσπά το θετικό πρόσημο. Πιο "macho" πλέον όπως μπορείτε να διακρίνετε και από τις εικόνες, με μεγάλη εξαγωνική μάσκα και νεύρα στο καπό, η οποία εκτός από λόγους αισθητικής επιτελεί και σημαντικό έργο στην ασφάλεια και συγκεκριμένα σε μια ενδεχόμενη σύγκρουση με πεζό. Τα Ford Edge και EcoSport είχαν ήδη δώσει το ρυθμό για μια νέα και ενδιαφέρουσα σχεδιαστική γλώσσα. Το Kuga, ακόμη πιο επιβλητικό τώρα, δεν είχε λόγο να μην ακολουθήσει με νέα φώτα bi-Xenon και LED ημέρας, αλλά και ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες.

Εσωτερικό
Στην ποιοτική καμπίνα του ανανεωμένου Kuga, δεσπόζει η μεγάλη οθόνη 8'' του νέου συστήματος πολυμέσων (infotainment) SYNC 3 που υποστηρίζει τα λειτουργικά Apple CarPlay και Android Auto και επιτρέπει χειρονομίες "pinch" και "swipe" καθώς και φωνητικές εντολές. Το ανανεωμένο Kuga αποτελεί το πρώτο Ford που θα διατίθεται με «SYNC Connect». Με την συγκεκριμένη εφαρμογή ο οδηγός μέσω του smartphone έχει τη δυνατότητα να εκκινήσει τον κινητήρα, να κλειδώσει ή να ξεκλειδώσει το όχημα, ακόμα και να το εντοπίσει πού βρίσκεται. Εργονομία, πρακτικότητα, εξοπλισμός βρίσκονται στα φόρτε τους. Το "SUV" της Ford φιλοξενεί με άνεση πέντε επιβάτες, με τους πίσω μάλιστα να έχουν τη δυνατότητα ρύθμισης της πλάτης των καθισμάτων. Ο χώρος αποσκευών διαθέτει 456 λίτρα. Εμπρός κάθεσαι ψηλά σε εποπτική θέση έχοντας καλή περιμετρική ορατότητα. Επίσης, συγκαταλέγουμε στα υπέρ και αυτήν την upper class «στροφή», κάτι το οποίο εισπράττεις απευθείας στο εσωτερικό, ακόμη και στο σύντομο ταξίδι μαζί του. Όσο για αρκτικόλεξα, κυριολεκτικά τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού κάνουν πάρτι στη λίστα του στάνταρ και -ακόμα περισσότερο- του έξτρα εξοπλισμού. Έχουμε λοιπόν: Blind Spot Information με cross-traffic alert, hill-start assist, auto high-beam control. Πέρα από αυτά υπάρχουν ήδη τα adaptive cruise control, forward collision warning με υποβοήθηση φρεναρίσματος, park assist, lane-keeping assist και Driver Alert Systems. Επιπλέον στο βασικό εξοπλισμό και στα 25.840 ευρώ, θα βρούμε, ESP, 8 αερόσακους, ανιχνευτή χαμηλής πίεσης ελαστικών, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ζάντες αλουμινίου, σύστημα start/stop, αυτόματους υαλοκαθαριστήρες, cruise control, φώτα ομίχλης, ηχοσύστημα με χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα πλοήγησης και Bluetooth.
Ποιοτικό, αναβαθμισμένο με πολύ καλούς χώρους και πλούσιο εξοπλισμό είναι το εσωτερικό
Κινητήρας-κιβώτιο
Άλλο ένα πολύτιμο νέο, κρύβεται κάτω από το καπό του Kuga. Ο νέος γραμμικός σε λειτουργία ντίζελ 1.5 TDCi αποδίδει 120 ίππους και διατίθεται αποκλειστικά με κίνηση στους εμπρός τροχούς, κατάλληλος για τις «δικές» μας συνθήκες. Η προσθήκη του στη γκάμα σίγουρα θα δώσει ώθηση στο καταναλωτικό ενδιαφέρον ιδιόμορφων αγορών, όπως είναι η ελληνική. Επιτέλους ένας πετρελαιοκινητήρας 1,5 λίτρου, ο οποίος αναμένεται να προσελκύσει το ελληνικό ενδιαφέρον, θέτοντας στο χρονοντούλαπο τους κινητήρες υψηλού κυβισμού (βενζίνης και ντίζελ) της προηγούμενης γενιάς. Η ροπή είναι πλούσια 27,5 kgm και αποδίδεται στο σύνολό της από τις 1.500 σ.α.λ. Μπορεί στις επιδόσεις αλλά και στην αίσθηση όταν απαιτήσεις άμεσα επιτάχυνση να δείχνει κάπως οριακός συγκριτικά με το απόβαρο (1.600 κιλά είναι αυτά), ωστόσο, οδηγώντας έξυπνα, θα εκμεταλλευτείς τη ροπή του και δεν θα εισπράξεις αδυναμία. Και όλα αυτά με κατανάλωση γύρω στα 7,6 λίτρα/100 χλμ. Ο κινητήρας λειτουργεί ομαλά, χωρίς κραδασμούς και θόρυβο, ο οποίος, σε κάθε περίπτωση εγκλωβίζεται έξω από την καμπίνα με την καλή μόνωση. Το χειροκίνητο κιβώτιο με τις έξι σχέσεις διακρίνεται για την αίσθηση και την ακρίβεια που προσφέρει, ενώ με τη σωστή του κλιμάκωση αξιοποιεί στο μέγιστο τις δυνατότητες του κινητήρα. Ο τελευταίος δείχνει πρόθυμος από χαμηλά, με σαφή προτίμηση όμως στις μεσαίες στροφές.

Οδηγώντας
Και το Kuga μεταξύ των άλλων μοντέλων στη γκάμα, αποδεικνύει το λόγο για τον οποίο λατρεύεις παραδοσιακά να οδηγείς τα Ford. Ποιότητα κύλισης και δυναμικά χαρακτηριστικά βρίσκονται πραγματικά σε υψηλό επίπεδο. Η ανάρτηση ισοπεδώνει τα πάντα, απομονώνοντας κραδασμούς και θορύβους από την καμπίνα των επιβατών. Μας άρεσε που το Kuga πατά αριστοκρατικά με μια εμπνευσμένη ανάρτηση που τιμά -τόσο στη δυναμική οδήγηση όσο και στην κύλιση- το λογότυπο. Άμεσο στις αντιδράσεις του, με καλή πληροφόρηση και υψηλά περιθώρια πρόσφυσης αξιοποιεί στο έπακρο την καλή γεωμετρία της ανάρτησης για να στρίψει γρήγορα αλλά και με ασφάλεια. Στο πατημένο χώμα δεν θα σε απογοητεύσει, παρά την ασφάλτινη λογική, τα παρόμοιας φύσης ελαστικά και το μεγάλο βάρος. Αποτελεσματικά τα φρένα σε κάθε περίπτωση.
YΠEP
- Ποιότητα
- Εξοπλισμός
- Κύλιση
- Οδική συμπεριφορά
- Κινητήρας περιορισμένου κυβισμού
KATA
- Αυξημένο βάρος
- Ακριβές οι εκδόσεις με τετρακίνηση
Πατάει εξαιρετικά, τιμώντας την άνεση και την «οδηγησιμότητα», ενώ όσο ανεβάζεις ρυθμό, ξεχνάς και το βάρος του
Συμπέρασμα
Έστω και με αρκετή χρονική καθυστέρηση, η Ford βρίσκει το σωστό βηματισμό του Kuga επί ελληνικού εδάφους. Κινητήρας ντίζελ στο 1,5 λίτρο, ποιοτική αρτιότητα μαζί με οδηγική ευχαρίστηση από της Ford, αλλά και ελκυστική τιμή, τοποθετούν ψηλά στις επιλογές του υποψήφιου αγοραστή το συγκεκριμένο Kuga.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet

Επίσημο Site http://www.ford.gr


  UP

Your Stats Have Been Successfully Archived.