ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Honda HR-V - 1.5 CVT

Ευκολοδήγητο και πλούσιο         ..:: Σαββάτο, 20 Μαϊου 2017 ::..

Η έκδοση του βενζινοκίνητου HR-V με το αυτόματο κιβώτιο CVT απευθύνεται σ' ένα συνειδητοποιημένο «ειδικό» κοινό, αφού είναι αρκετά ακριβότερη από αυτή με το χειροκίνητο κιβώτιο, έχοντας ένα εντυπωσιακό επίπεδο εξοπλισμού, ενώ στα πλεονεκτήματά της συμπεριλαμβάνεται η πιο ξεκούραστη οδήγηση και η ελαφρά χαμηλότερη κατανάλωση

Η Honda είναι από τους κατασκευαστές που εξακολουθούν να χρησιμοποιούν αυτόματα κιβώτια συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT), τα οποία έχουν εξελιχθεί αρκετά και μπορεί μεν να χρησιμοποιούνται μόνο μέχρι κάποια όρια ροπής που πολλοί κινητήρες ξεπερνούν σήμερα (λόγω των τούρμπο), αλλά εκεί που χρησιμοποιούνται μπορούν να συμβάλλουν στη μείωση της κατανάλωσης περισσότερο από τα κλασικά αυτόματα κιβώτια. Το νέο HR-V είναι ένα από τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιεί τέτοιο κιβώτιο, αποκλειστικά στη βενζινοκίνητη έκδοσή του, την οποία έχουμε ήδη δοκιμάσει και με το χειροκίνητο κιβώτιο, οπότε η σύγκριση παρουσιάζει ενδιαφέρον.

Εσωτερικό
Το νέο HR-V προσφέρει χώρους αντίστοιχους με αυτούς ενός καλού μικρομεσαίου οικογενειακού αυτοκινήτου, που φιλοξενούν πολύ άνετα τέσσερα άτομα ακόμα και σε ένα μακρινό ταξίδι. Η τοποθέτηση του ρεζερβουάρ καυσίμου στο κέντρο του αμαξώματος επιτρέπει τη χρησιμοποίηση των γνωστών καθισμάτων "magic seats" της Honda, που εκτός από τη συνηθισμένη αναδίπλωση της πλάτης προσφέρουν και αναδίπλωση της έδρας τους προς τα πάνω, επιτρέποντας τη μεταφορά αντικειμένων μεγάλου ύψους. Πολύ καλός είναι και ο χώρος αποσκευών, που φτάνει τα 400 λίτρα (ή τα 453 με την πλάτη των πίσω καθισμάτων σε όρθια θέση) και διαθέτει ένα πρακτικό διπλό πάτωμα (το οποίο όμως οφείλεται στην έλλειψη ρεζέρβας). Σε επίπεδο πρακτικότητας, λοιπόν, το αυτοκίνητο παίρνει σίγουρα καλό βαθμό.

Οι χώροι για μικροπράγματα δεν είναι σπουδαίοι, καθώς υπάρχει μεν μια χρήσιμη βαθιά θήκη στην κονσόλα, αλλά οι θήκες στις πόρτες είναι πολύ μικρές. Συνολικά το εσωτερικό είναι αρκετά ποιοτικό, με προσεγμένη κατασκευή, χωρίς όμως μεγάλες πολυτέλειες, αν και υπάρχουν και μαλακά πλαστικά σε ένα τμήμα του ταμπλό. Η θέση οδήγησης είναι ικανοποιητική, αλλά η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος είναι κλιμακωτή και όχι συνεχής, κάτι που σημαίνει ότι ορισμένοι οδηγοί μπορεί να μη βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει. Η τιμή της βενζινοκίνητης έκδοσης του HR-V με το κιβώτιο CVT ξεκινάει αρκετά ψηλότερα από αυτή της έκδοσης με το χειροκίνητο κιβώτιο, από 27.750 ευρώ, όσο δηλαδή και το ντίζελ. Αυτό όμως συμβαίνει γιατί το CVT δεν προσφέρεται με τη βασική έκδοση εξοπλισμού, αλλά με τη δεύτερη έκδοση εξοπλισμού, που είναι εντυπωσιακά πλούσια, σχεδόν επιπέδου ακριβής λιμουζίνας. Έτσι, περιλαμβάνει στάνταρ 6 αερόσακους, σύστημα αποφυγής συγκρούσεων στην πόλη με αυτόματο φρενάρισμα (CTBA), σύστημα προειδοποίησης για μετωπική σύγκρουση, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, σύστημα αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους αναδιπλούμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, προσαρμοζόμενους προβολείς, cruise control, συναγερμό, αισθητήρες στάθμευσης εμπρός-πίσω, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, ηχοσύστημα με Bluetooth, σύστημα start-stop, τα καθίσματα magic seats κλπ., ενώ χωρίς έξτρα χρέωση προσφέρεται το μεταλλικό χρώμα και 2 χρόνια επέκταση εγγύησης επιπλέον της τριετούς εργοστασιακής.
Άνετοι χώροι σ' ένα λειτουργικό εσωτερικό, αλλά κι ένα εντυπωσιακά πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού
Κινητήρας-κιβώτιο
Η απόδοση 130 ίππων από έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα 1,5 λίτρου είναι σίγουρα ένα ενδιαφέρον επίτευγμα, όχι όμως απροσδόκητο όταν προέρχεται από τη Honda. Αυτό που έχει σημασία, είναι ότι ο κινητήρας ανταποκρίνεται στις ανάγκες του αυτοκινήτου, που δεν δείχνει να «υποφέρει» από έλλειψη δύναμης, παρ' όλο που ένα τούρμπο θα προσέφερε μεγαλύτερη ροπή. Πρόκειται όμως για ένα ελαστικό και πολύ εύστροφο σύνολο, με μεγάλη ωφέλιμη περιοχή στροφών (η «κόκκινη» περιοχή αρχίζει στις 7.000 στροφές, κάτι που είχαμε πολύ καιρό να δούμε σε βενζινοκινητήρα). Στη συγκεκριμένη περίπτωση, που συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης, το αυτοκίνητο είναι λίγο πιο αργό σε σύγκριση με την έκδοση με τον χειροκίνητο κιβώτιο (η Honda αναφέρει επιτάχυνση από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε 11,1'' αντί για 10,7''), εξακολουθώντας όμως να προσφέρει επιδόσεις που είναι αποδεκτές από πλευράς ενεργητικής ασφάλειας. Απλώς είναι λίγο πιο «ράθυμο», αν και αυτό μάλλον δεν θα απασχολήσει ιδιαίτερα όσους το προτιμήσουν, αφού αυτοί που επιλέγουν αυτόματα κιβώτια στην ουσία κάνουν συνειδητή επιλογή για πιο ξεκούραστη και χαλαρή οδήγηση.

Το κιβώτιο προσφέρει και μία σπορ επιλογή, όπου λειτουργία του κινητήρα διατηρείται σε πιο υψηλές στροφές, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών ανάμεσα σε 7 σταθερές σχέσεις, με τη βοήθεια χειριστηρίων (paddles) στο τιμόνι. Οι λίγο πιο αργές επιδόσεις που προσφέρει το σύστημα, αντισταθμίζονται από την πιο ξεκούραστη οδήγηση, ιδιαίτερα στην πόλη, κι από ελαφρά χαμηλότερη κατανάλωση (είδαμε μια διαφορά γύρω στο μισό λίτρο/100 χλμ., με την κατανάλωση στην πόλη να συγκρατείται π.χ. εύκολα στα 8 λίτρα/100 χλμ. στο CVT). Αυτό επιβεβαιώνεται κι από τις χαμηλότερες τυποποιημένες εκπομπές CO2, που στην έκδοση CVT με τις στάνταρ ζάντες 16'' βρίσκεται ακριβώς κάτω από το όριο αλλαγής κατηγορίας τελών κυκλοφορίας (120 g/km), κάτι που σημαίνει ότι τα τέλη που πληρώνει είναι περίπου 40 ευρώ το χρόνο χαμηλότερα σε σχέση με την έκδοση με χειροκίνητο κιβώτιο.

Οδηγώντας
Από πλευράς οδικής συμπεριφοράς το αυτοκίνητο είναι πολύ καλά στημένο, έχει καλό κράτημα και δεν υποστρέφει υπερβολικά παρά το αυξημένο ύψος του, είναι προοδευτικό στις αντιδράσεις του και ελέγχεται εύκολα ακόμα και όταν πιεστεί αρκετά. To αυξημένο ύψος του συνεπάγεται και κάποιες κλίσεις στις γρήγορες στροφές, οι οποίες όμως δεν είναι υπερβολικές και δεν επηρεάζουν τη συμπεριφορά του, ούτε δημιουργούν απότομες μεταφορές βάρους σε διαδοχικές τροφές. Άλλωστε οι αναρτήσεις του είναι αρκετά μελετημένες και στους δύο άξονες χρησιμοποιούνται αμορτισέρ με προσαρμογή στο εύρος ταλάντωσης (Amplitude Reactive Damper - ARD), τα οποία διαθέτουν δύο έμβολα, που εξασφαλίζουν περιορισμένη απόσβεση στις μικρές ανωμαλίες (οπότε ενεργοποιείται μόνο το ένα έμβολο) και ισχυρότερη απόσβεση σε μεγάλες διαδρομές συμπίεσης-αποσυμπίεσης του αμορτισέρ (με ενεργοποίηση και των δύο εμβολών), όπως π.χ. στις στροφές, για να περιορίζονται οι κλίσεις και να βελτιώνεται το κράτημα. Επίσης, όπως και στο νέο Jazz, εκτός του ESP υπάρχει και το σύστημα υποβοήθησης ευκινησίας (AHA), που βελτιώνει την κατευθυντικότητα και την απόκριση του αυτοκινήτου σε απότομους ελιγμούς ή ελιγμούς με υψηλή ταχύτητα (π.χ. σε κόμβους αυτοκινητοδρόμων).

Το τιμόνι του HR-V έχει κάπως τεχνητή αίσθηση, χωρίς πάντως αυτό να σημαίνει ότι δημιουργεί κάποια ενόχληση η ανασφάλεια. Τα φρένα είναι επαρκή, αν και με κάπως «σπογγώδη» αίσθηση. Όσο για την άνεση, αν και στο ταξίδι που είχαμε κάνει στο Ναύπλιο κατά την πρώτη παρουσίαση του αυτοκινήτου, μας είχε φανεί ικανοποιητική, στους κακούς δρόμους της πόλης με τις πολλές λακκούβες είναι πιο μέτρια, καθώς το αυτοκίνητο περνάει αρκετά «ξερά» στις πιο απότομες ανωμαλίες. Δεν θα το χαρακτηρίζαμε κουραστικό, σίγουρα όμως η άνεση δεν είναι και το ισχυρότερο σημείο του.
YΠEP
- Πρακτικότητα εσωτερικού
- Εντυπωσιακά πλούσιος εξοπλισμός
- Προσεγμένη κατασκευή
- Λογική κατανάλωση
- Ξεκούραστη οδήγηση χάρη στο αυτόματο κιβώτιο
- Αυξημένη διάρκεια εγγύησης
KATA
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Μικρές θήκες στις πόρτες
- Μέτρια άνεση
- Αυξημένη τιμή
Ο συνδυασμός βενζινοκινητήρα-CVT προσφέρει λίγο πιο αργές επιδόσεις, αλλά και λίγο χαμηλότερη κατανάλωση
Συμπέρασμα
Με δεδομένη την αυξημένη τιμή του, που το φέρνει στα ίδια επίπεδα με το ντίζελ, και με το εξαιρετικά πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, το HR-V 1.5 CVT είναι μια ειδική περίπτωση που απευθύνεται σε συνειδητοποιημένους πελάτες με συγκεκριμένες προτιμήσεις. Ως αυτοκίνητο συνολικά, όπως και τα υπόλοιπα HR-V, είναι ευρύχωρο, λειτουργικό και ασφαλές και από εκεί και πέρα προφανώς απευθύνεται σε όσους προκρίνουν την ευκολία οδήγησης και τις ξεκούραστες μετακινήσεις με ασφάλεια, που προσφέρει το αυτόματο κιβώτιο και ο πλούσιος εξοπλισμός, στον οποίο περιλαμβάνονται και πολλά συστήματα ασφαλείας. Με το πρόσθετο πλεονέκτημα της ελαφρά χαμηλότερης κατανάλωσης και των χαμηλότερων τελών κυκλοφορίας σε σχέση με την βενζινοκίνητη έκδοση με χειροκίνητο κιβώτιο.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.honda.gr


  UP