ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Fiat Tipo hatchback - 1.6 Multijet

Παλιά μου τέχνη κόσκινο         ..:: Σαββάτο, 13 Μαϊου 2017 ::..

Παρά τους συμβιβασμούς που αναπόφευκτα δημιουργεί η ανάγκη περιορισμού της τιμής του σε χαμηλά επίπεδα για τη μικρομεσαία κατηγορία, οι Ιταλοί αποδεικνύουν με το 5θυρο Tipo ότι δεν ξέχασαν τις παραδοσιακές τους ικανότητες στην καλή εκμετάλλευση χώρων και την επίτευξη πολύ οδικής συμπεριφοράς, ακόμα και χωρίς τη χρησιμοποίηση «σοφιστικέ» τεχνικών λύσεων

Η Fiat έχει μεγάλη προϊστορία στα μικρομεσαία χάτσμπακ και φυσικά την αντίστοιχη τεχνογνωσία. Ήταν λοιπόν αναμενόμενο, μετά την παρουσίαση της σεντάν έκδοσης του νέου Tipo, που απευθύνεται περισσότερο στις αναπτυσσόμενες ευρωπαϊκές και άλλες αγορές στις οποίες είναι δημοφιλή τα σεντάν, να παρουσιάσει και μία πιο «ευρωπαϊκή», 5θυρη έκδοσή του. Με εφόδιο την προσιτή τιμή του και την παραδοσιακά καλή εκμετάλλευση των χώρων που προσφέρουν τα αυτοκίνητα της Fiat, το μήκους 4,37 μ. Tipo hatchback βρίσκεται λοιπόν στην καρδιά της μικρομεσαίας κατηγορίας, που αποτελεί στην Ελλάδα και τη βασική κατηγορία «οικογενειακών» αυτοκινήτων.

Εσωτερικό
Δεν είχαμε καμιά αμφιβολία ότι οι Ιταλοί θα κατάφερναν να εκμεταλλευτούν με τον καλύτερο τρόπο το εσωτερικό του Tipo, όπως παραδοσιακά τα καταφέρνουν με όλα τα αυτοκίνητα τους, οπότε οι άνετοι χώροι που προσφέρει για τέσσερις επιβάτες δεν μας εξέπληξαν. Ακόμα σημαντικότερο είναι το γεγονός ότι αυτοί οι καλοί χώροι συνδυάζονται με έναν εξαιρετικό για την κατηγορία χώρο αποσκευών, που φτάνει τα 440 λίτρα (με μοναδική παρατήρηση ότι έχει κάπως ψηλό κατώφλι φόρτωσης). Το αυτοκίνητο λοιπόν έχει όλα τα προσόντα για να παίξει το ρόλο του οικογενειακού μεταφορικού μέσου τον οποίο διεκδικεί. Επαρκείς είναι και οι χώροι για μικροπράγματα, θα παρατηρήσουμε όμως ότι οι θήκες στις πόρτες είναι μικρές.

Η εποχή που τα προσιτά σε τιμή αυτοκίνητα ήταν και μέτρια σε ποιότητα υλικών και κατασκευής ανήκει στο παρελθόν. Κι αυτό αποδεικνύεται με το αρκετά προσεγμένο εσωτερικό του Tipo, χαρακτηρίζεται από τη χρήση μαλακών πλαστικών σε μεγάλο μέρος του ταμπλό. Βεβαίως δεν μιλάμε για ένα πολυτελές αυτοκίνητο, κάτι που φαίνεται στο κάτω μέρος το ταμπλό, με ορισμένα σημεία που δείχνουν πιο «φτηνά», η συνολική εικόνα όμως είναι απολύτως ικανοποιητική και δεν δημιουργεί αρνητική αίσθηση. Αρκετά καλή είναι και η θέση οδήγησης και η συνολική εργονομία, αλλά ένας συμβιβασμός που έχει γίνει είναι ότι η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος είναι κλιμακωτή και όχι συνεχής, κάτι που σημαίνει ότι μπορεί ορισμένοι να μη βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει. Η τιμή του αυτοκινήτου στην πετρελαιοκίνητη έκδοση 1.6 ξεκινάει από 18.350 ευρώ με ένα πλήρες επίπεδο εξοπλισμού, στο οποίο στάνταρ είναι το ESP με hill holder, 6 αερόσακοι, κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικοί καθρέφτες, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με θύρες USB και Aux, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών.
Αρκετά προσεγμένο και με καλή εκμετάλλευση χώρων είναι το εσωτερικό
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο γνωστός πετρελαιοκινητήρας της Fiat με τους 120 ίππους από 1,6 λίτρα είναι απολύτως επαρκής για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο αυτού του μεγέθους, κάτι που διαπιστώνεται αμέσως και στην πράξη. Το αυτοκίνητο μπορεί να κινηθεί αρκετά σβέλτα αν το θέλει οδηγός, ο κινητήρας έχει τη ροπή που χρειάζεται για να προσφέρει καλές ενδιάμεσες επιταχύνσεις στην καθημερινή οδήγηση και συνολικά προσφέρει καλές επιδόσεις (η εταιρεία αναφέρει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 9,8'') με την ανάλογη ενεργητική ασφάλεια που αυτές συνεπάγονται. Ο κινητήρας συνδυάζεται με ένα εύχρηστο χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων, που είναι θετικό στο «κούμπωμα» κι έχει καλή κλιμάκωση των σχέσεων, με την 6η να είναι αρκετά μακριά για να προσφέρει οικονομία στο ταξίδι. Στην πράξη σε επίπεδο κατανάλωσης το αυτοκίνητο δεν είναι από τα κορυφαία της κατηγορίας του, φτάνοντας εύκολα στην πόλη τα 8 λίτρα/100 χλμ., δεν παύει όμως να είναι συνολικά αρκετά οικονομικό, με τη μέση κατανάλωση της δοκιμής μας να είναι 6,5 λίτρα/100 χλμ.

Οδηγώντας
Ο έμπειρος oδηγός που κάθεται πίσω από το τιμόνι του Tipo αντιλαμβάνεται δυο πράγματα. Πρώτον, ότι ακόμα και τα αυτοκίνητα που κατασκευάζονται με βασικό στόχο την προσιτή τιμή ξεκινούν από ένα αρκετά υψηλό επίπεδο άνεσης και λειτουργικότητας για το μέσο χρήστη σε σχέση με το παρελθόν. Και δεύτερον, ότι η τεχνογνωσία είναι... μεγάλο πράγμα, όσο και αν αυξάνεται συνεχώς ο ρόλος του software των υπολογιστών στη σχεδίαση και την εξέλιξη των αυτοκινήτων. Και, όπως και να το κάνουμε, αν κάτι σίγουρα ξέρουν καλά οι Ιταλοί (εκτός από το κομψό ντιζάιν) είναι να κατασκευάζουν αυτοκίνητα με υψηλού επιπέδου οδικά χαρακτηριστικά. Κι αυτό αποδεικνύεται με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, που πραγματικά μας εξέπληξε με την οδική συμπεριφορά του, αν σκεφτεί κάνεις την κατηγόρια τιμής στην οποία ανήκει και τις σχετικά απλές τεχνικές λύσεις που χρησιμοποιούνται για τις αναρτήσεις του (γόνατα Μακφέρσον εμπρός - ημιάκαμπτος άξονας πίσω).

Το κράτημα του Tipo είναι εξαιρετικό, τα επίπεδα της πρόσφυσης υψηλά, η συμπεριφορά του στις στροφές εξελίσσεται σε προοδευτική υποστροφή (που εμφανίζεται αρκετά αργά) στα όρια της πρόσφυσης, που δεν μετατρέπεται σε τάση υπερστροφής (την οποία άλλωστε θα συγκρατούσε το ESP) αν αφήσεις απότομα το γκάζι. Γενικά μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που μπορείς να οδηγήσει αρκετά γρήγορα αν θέλεις, με ακρίβεια και ευκολία ελέγχου που δεν είναι προφανής για όλα τα αυτοκίνητα, ακόμα και στις μέρες μας. Με αυτό το αυτοκίνητο, ακριβώς επειδή εξαρχής δημιουργήθηκε με περιορισμούς στην τιμή του, οι Ιταλοί αποδεικνύουν ότι δεν ξέχασαν την τέχνη τους, ούτε την αγάπη τους για την οδήγηση. Το τιμόνι είναι ικανοποιητικό σε αίσθηση (υπάρχει άλλωστε και η επιλογή City για όποιον θέλει κάτι πιο ελαφρύ), ενώ αποτελεσματικά είναι και τα φρένα. Αντίστοιχα πολύ ικανοποιητική είναι η ποιότητα κύλισης και η άνεση για τον χαρακτήρα και την τιμή του αυτοκινήτου.
YΠEP
- Οδική συμπεριφορά
- Κορυφαίος χώρος αποσκευών
- Δυνατός ντίζελ που προσφέρει καλές επιδόσεις
- Τιμή αγοράς
KATA
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
- Σχετικά ψηλό κατώφλι φόρτωσης πορτμπαγκάζ
- Μικρές θήκες στις πόρτες
Στο δρόμο το Tipo εκπλήσσει με την καλή οδική συμπεριφορά του, παρά το γεγονός ότι δεν χρησιμοποιεί ακριβές τεχνικές λύσεις για τις αναρτήσεις του
Συμπέρασμα
Πιστεύουμε ότι στην κατηγόρια τιμής του το Tipo είναι αυτήν την στιγμή ένα από τα πιο τίμια αυτοκίνητα που υπάρχουν, προσφέροντας οδικά χαρακτηριστικά υψηλού επιπέδου, καλές επιδόσεις και λογική κατανάλωση με το συγκεκριμένο κινητήρα, επαρκείς χώρους και απολύτως αποδεκτή ποιότητα, σε μία εξαιρετικά ανταγωνιστική τιμή που βρίσκεται στο κάτω άκρο της μικρομεσαίας κατηγορίας. Δεν είναι και δεν παριστάνει ότι είναι πολυτελές ή «κυριλέ», είναι όμως ένα λειτουργικό, ασφαλές και οδηγικά ευχάριστο αυτοκίνητο, που αποτελεί τον ορισμό του "value for money".
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.fiat.gr


  UP