ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

BMW 1 - 116d

Ανάκριση στο best seller της BMW         ..:: Σαββάτο, 13 Μαϊου 2017 ::..

Η 116d αποτελεί την αιχμή του δόρατος στον εμπορικό στίβο για τη σειρά 1 της BMW στη χώρα μας και όχι άδικα, αφού η premium υπόσταση παντρεύεται τη σπορ έκφανση, σε συνδυασμό με την οικονομική χρήση και την περιορισμένη φορολογική επιβάρυνση

Η 116d αποτελεί το μεγαλύτερο δέλεαρ στις πωλήσεις της βαυαρικής φίρμας στην Ελλάδα. Όχι τυχαία. Όποιος δεν αντέχει οικονομικά να ανέβει στην ολοκληρωμένη 3άρα ή τη βρίσκει κάπως μεγάλη για τα γούστα του, διαπιστώνει πως η σειρά 1 διαθέτει όλα εκείνα τα εφόδια για να τον κερδίσει. Δεν κάνει εκπτώσεις στο «πόσο BMW» είναι παρά τις περιορισμένες εξωτερικές διαστάσεις, ούτε αποτελεί το φτωχό συγγενή στην πλούσια γκάμα. Η συγκεκριμένη αποτελεί και ένα φορολογικό-οικονομικό χαρτί, αφού έχει κινητήρα μόλις 1,5 λίτρου και χρησιμοποιεί το πετρέλαιο για καύσιμο, με ό,τι θετικό συνεπάγεται αυτό στην κατανάλωση.

Εσωτερικό
Σίγουρα δεν έχουμε το πιο ευρύχωρο αυτοκίνητο της κατηγορίας, αλλά αυτό δεν είναι τόσο εμφανές από τη στιγμή που τέσσερα ενήλικα άτομα θα ταξιδέψουν χωρίς πρόβλημα, ενώ ο καλός χώρος αποσκευών των 360 λίτρων δεν αφήνει περιθώρια για σχόλια. Η θέση οδήγησης είναι αυτό που αποκαλούμε «χωστή», πολύ κοντά στο δρόμο, σαν να σε προκαλεί να έχεις τον ιδανικό έλεγχο. Οι χώροι για μικροπράγματα είναι επαρκείς, με την ποιότητα κατασκευής να ξεχωρίζει και πάλι, δικαιολογώντας την κάπως «αλμυρή» τιμή αγοράς. Η τελευταία ξεκινά από τα 26.850 ευρώ και συνδυάζεται με πλούσιο επίπεδο στάνταρ εξοπλισμού, το οποίο μεταξύ άλλων περιλαμβάνει, σύστημα ελέγχου ευστάθειας DSC, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ράδιο-CD με υποδοχή Aux, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, ζάντες αλουμινίου, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών και σύστημα Start-Stop.
Ποιοτική στο έπακρο, καλά εξοπλισμένη με καλή θέση οδήγησης και ικανοποιητικούς χώρους για τέσσερις ενήλικες με τις αποσκευές τους
Κινητήρας-κιβώτιο
Η 116d είναι 3κύλινδρη με 1,5 λίτρο χωρητικότητας, ισχύ 116 ίππους και 26,5 kgm ροπής. Τόσο σε επίπεδο αίσθησης όσο και αποδοτικότητας, ο κινητήρας της BMW τελικά όχι μόνο δεν υστερεί, αλλά παράλληλα κρύβει άψογα τον μικρό κυβισμό και την έλλειψη του τέταρτου κυλίνδρου. Η 116d αποδεικνύεται ήσυχη σε λειτουργία και οικονομική σε καύσιμο (6,8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα), σε σημείο που να σε εντυπωσιάζει το πόσο καλή δουλειά έχουν κάνει οι Γερμανοί κάτω από το καπό. Τραβάει αδιαμαρτύρητα από πολύ χαμηλά, κάτι που μπορείς να το εκμεταλλευτείς έξυπνα στην κίνηση στην πόλη. Δεν έχει νόημα να πιέζεις τον κινητήρα στη δεξιά πλευρά του στροφόμετρου, όλα εξελίσσονται αρμονικά στο μικρομεσαίο φάσμα. Μην ξεχνάμε άλλωστε πως η συγκεκριμένη επιλογή κινητήρα αποτελεί τη βάση, δεν είπε κανείς πως ο 1.5 τοποθετήθηκε εδώ για να φέρει σε δύσκολη θέση το πλαίσιο με τη δύναμη του, σε καμία περίπτωση. Η συγκεκριμένη «μπέμπα» φορούσε και το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, που προσαρμόζεται απόλυτα στο στιλ της οδήγησης που προτιμάς.

Οδηγώντας
Το άριστα ζυγισμένο πλαίσιο της 116d (ισόποση κατανομή βάρους, 50:50) σε συνδυασμό με την εξαιρετική ανάρτηση και το ακριβές σύστημα διεύθυνσης με το ιδανικό βάρος ανεξαρτήτως γωνίας στροφής, δημιουργούν ένα ελκυστικό οδικό προφίλ. Το μοναδικό που λείπει για να δέσει το γλυκό, είναι περισσότερη δύναμη από τον κινητήρα. Ας είναι βέβαια καλά η πλούσια ροπή, που σε γεμίζει κάθε στιγμή και δεν σε αφήνει ανικανοποίητο. Σε γενικές γραμμές η ουδετερότητα αποτελεί τον κανόνα σε κάθε είδους στροφή, παρά την πίσω κίνηση. Και όλα αυτά με ένα βελούδινο πάτημα, με μια κύλιση που τιμά τη μάρκα και δεν χάνει επεισόδια από τις τελευταίες εξελίξεις. Συνολικά, θα ενθαρρυνθείς να αυξήσεις το ρυθμό σου (περισσότερο να πάρεις φόρα δηλαδή) και να οδηγήσεις σαν πραγματικός οδηγός σε απαιτητικές διαδρομές, χωρίς ανασφάλειες, τερτίπια και άλλα καταθλιπτικά. Η μικρή BMW μπορεί να γίνει προέκταση του εαυτού σου, παρ' ότι, το τονίζω αυτό, έχει χάσει μέρος της επικοινωνιακής της αμεσότητας, συγκριτικά με το παρελθόν. Τέλος, τα φρένα της είναι πάντα εκεί όταν θα τα χρειαστείς, χωρίς να εμφανίζουν εύκολα σημάδια κόπωσης.
YΠEP
- Ποιότητα κατασκευής
- Οδική συμπεριφορά
- Ροπή κινητήρα
- Κατανάλωση
- Εξοπλισμός
KATA
- Τσιμπημένη τιμή βασικής έκδοσης
- Απουσία ρεζέρβας
Θα στρίψει όπως έρχεται, αγνοώντας στην πλειοψηφία των περιπτώσεων σε ποιους τροχούς μεταδίδεται η κίνηση, σαφής και στην επικοινωνία της
Συμπέρασμα
Είναι σχεδόν μονόδρομος στα σπορτίφ premium μικρομεσαία πεντάθυρα. Ακόμη κι αν παραδόξως δεν είσαι φίλος της μάρκας, δεν μπορείς να μην την συμπεριλάβεις στις υποψήφιες αγορές σου. Πιστή στις αρχές της, μεστή στις αξίες της, πλούσια εξοπλισμένη και προικισμένη στο δρόμο, σου γνέφει εύκολα με τα ελκυστικά «μάτια» της να πας κοντά.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet

Επίσημο Site http://www.bmw.gr/


  UP