ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

BMW X4 - M40i

Εξημερωμένο θηρίο         ..:: Σαββάτο, 06 Μαϊου 2017 ::..

Η έκδοση "M Performance" της X4 αποδεικνύει ότι ακόμα κι ένα "SUV" μπορεί να προσφέρει κορυφαία οδηγική απόλαυση και να είναι ταυτόχρονα πολύ φιλικό, όταν συνδυάζει έναν εξαιρετικά δυνατό κινητήρα με απολύτως γραμμική λειτουργία, ένα εξαιρετικό πλαίσιο, ένα σύστημα τετρακίνησης ρυθμισμένο με σπορ λογική κι ένα σετ κορυφαίων ηλεκτρονικών συστημάτων, όλα ρυθμισμένα από το τμήμα "Motorsport" της BMW

Τα αυτοκίνητα που επιμελείται το τμήμα "Μ" της BMW, που στην ουσία είναι ολόκληρη εταιρεία (BMW M GmbH), θυγατρική του βαυαρού κατασκευαστή, δεν χρειάζονται συστάσεις. Και μόνο το γεγονός ότι πολλοί ιδιοκτήτες BMW βάζουν στα -απλά- αυτοκίνητά τους το τρίχρωμο σήμα με τις τρεις λωρίδες σε γαλάζιο, μπλε και κόκκινο και το γράμμα Μ, δείχνει το γόητρο που έχει αυτό το σήμα, που στα... πραγματικά αυτοκίνητα "Μ" χαρακτηρίζει βεβαίως μία καθαρόαιμη σπορ έκδοση υψηλών επιδόσεων του αντίστοιχου μοντέλου. Μια έκδοση που εγγυάται στο έπακρο την οδηγική απόλαυση που χαρακτηρίζει γενικότερα τη φιλοσοφία της μάρκας. Και τέτοιες εκδόσεις "Μ" δεν υπάρχουν μόνο για τα πιο σπορ μοντέλα της BMW, άλλα ακόμα και για τα πιο μεγάλα αυτοκίνητά της, ακόμα και για τα αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου. Η επιτυχία τους ήταν μεγάλη και, ίσως κι επειδή η τιμή τους είναι αρκετά υψηλή, η BMW δημιούργησε μια «ενδιάμεση» κατηγορία, τις "M Performance", βασισμένες σε μία από τις κανονικές εκδόσεις παραγωγής, αλλά με πολλές βελτιώσεις από το τμήμα "M", ώστε να έχουν σημαντικά καλύτερες επιδόσεις και να προσφέρουν κορυφαία οδηγική απόλαυση. Ένα τέτοιο μοντέλο είναι και η X4 της δοκιμής μας.

Εσωτερικό
Το εσωτερικό της X4 είναι ούτως ή άλλως πολύ προσεγμένο και κορυφαίο ποιοτικά, οπότε η διαφοροποίηση της M40i βρίσκεται κυρίως σε κάποια διαφορετικά στοιχεία του διάκοσμου. Ο «σπορ-οικογενειακός» χαρακτήρας της X4, πέρα από το σχήμα του αμαξώματος, τονίζεται και από το γεγονός ότι ο οδηγός και ο συνοδηγός κάθονται 2 εκατοστά χαμηλότερα απ' ό,τι στην πιο «τζιποειδή» X3. Η θέση οδήγησης και η συνολική εργονομία είναι κορυφαίες (τα καθίσματα είναι ακόμα καλύτερα από αυτά των λιγότερο ακριβών X4) και ακόμα και το τιμόνι με την «παχιά» στεφάνη και την ευχάριστη αφή συμβάλλει σε μια εικόνα εργονομίας, λειτουργικότητας και πρακτικότητας, που κάνει ταυτόχρονα εύκολη τη δουλειά του οδηγού και ευχάριστη τη διαμονή των επιβατών. Η ιδιομορφία του κουπέ αμαξώματος συνεπάγεται ένα μικρό πίσω παράθυρο, που περιορίζει την ορατότητα του οδηγού προς τα πίσω. Επίσης, είναι λίγο δύσκολο να καταλάβουμε γιατί, αν και επελέγη το κουπέ αμάξωμα με τη μεγάλη κλίση, δεν υπάρχει πίσω καθαριστήρας (σε καμία X4), η έλλειψη του οποίου γίνεται εμφανής όταν βρέχει αρκετά. Η ποιότητα κατασκευής και υλικών είναι φυσικά υπεράνω κριτικής.

Οι χώροι που προσφέρει η X4 για τους επιβάτες είναι μεγάλοι, παραπάνω απ' όσο χρειάζεται για να ταξιδέψουν απλώς άνετα. Ο μεγάλος και πρακτικός χώρος αποσκευών των 500 λίτρων δεν αφήνει περιθώρια για αμφιβολίες σχετικά με τις δυνατότητες του αυτοκινήτου να καλύψει οικογενειακές ανάγκες, ενώ οι χώροι για μικροπράγματα δεν είναι σπουδαίοι, αν και είναι καλύτεροι απ' ότι συνήθιζε η BMW και θα μπορούσαμε να τους χαρακτηρίσουμε ικανοποιητικούς. Η τιμή της X4 M40i είναι βέβαια υψηλή και ξεκινάει από 84.738 ευρώ, με ένα εξαιρετικό επίπεδο εξοπλισμού στο οποίο περιλαμβάνονται ESP με hill holder, 6 αερόσακοι, αυτόματος κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέφτες, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, ραντάρ παρκαρίσματος, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, αυτόματη λειτουργία πόρτας χώρου αποσκευών, φώτα με ξένον, προβολείς ομίχλης, cruise control με λειτουργία φρεναρίσματος, ζάντες αλουμινίου, σύστημα καθαρισμού προβολέων, ραδιο-CD με θύρες Aux και USB και χειριστήρια στο τιμόνι, συναγερμός, υπολογιστής ταξιδιού, σύστημα Start/Stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Η μόνη έλλειψη είναι αυτή της ρεζέρβας, όπως σε όλες τις BMW, λόγω της ύπαρξης ελαστικών runflat.
Εξαιρετικό ποιοτικά, ευρύχωρο, λειτουργικό και πλούσια εξοπλισμένο είναι το εσωτερικό, με το σήμα "M" στο τιμόνι να προδιαθέτει για όσα κρύβονται από κάτω
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο κινητήρας της M40i είναι ένας 3λιτρος 6κύλινδρος εν σειρά με άμεσο ψεκασμό και τούρμπο διπλής εισαγωγής που είναι βασισμένος στον κινητήρα της X4 35i, αλλά έχει υποστεί τις επεμβάσεις του τμήματος "M", με εξαρτήματα από τον κινητήρα των M3 και M4. Έτσι η ισχύς του έχει αυξηθεί στους 360 ίππους, ενώ η μέγιστη ροπή του είναι 47,4 kgm σταθερά από τις 1350 ως τις 5250 στροφές! Αυτό και μόνο το γεγονός της απόδοσης μιας τεράστιας ροπής σε μια κλίμακα εύρους περίπου 4.000 στροφών προδιαθέτει εξαρχής για την ευχαρίστηση και τις επιδόσεις που προσφέρει αυτός ο κινητήρας. Λειτουργώντας σχεδόν σαν ηλεκτρικός, με μια απίστευτη γραμμικότητα και έλλειψη οποιασδήποτε... υστερίας, απλά επιταχύνει γρήγορα και σταθερά το αυτοκίνητο κάθε φορά που οδηγός πατάει το γκάζι. Σύμμαχός του είναι φυσικά το εξαιρετικό 8άρι αυτόματο κιβώτιο της BMW. Οι επιδόσεις του αυτοκινήτου είναι φυσικά εξαιρετικές (0-100 χλμ./ώρα σε 4,9'', μέγιστη ταχύτητα περιορισμένη ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα) και κάθε προσπέρασμα με αυτό σε ένα ανηφορικό δρόμο αποτελεί τον ορισμό της ενεργητικής ασφάλειας. Αυτονόητο είναι ότι κατανάλωση είναι αυξημένη, αν και δεν νομίζουμε ότι αυτό απασχολεί ιδιαίτερα όποιον μπορεί να δώσει τουλάχιστον 84.738 ευρώ για να αγοράσει το αυτοκίνητο. Εν πάση περιπτώσει, στην πόλη εύκολα φτάνει τα 15 λίτρα/100 χλμ., ενώ στον ανοιχτό δρόμο τα πάντα εξαρτώνται φυσικά από τους ρυθμούς με τους οποίους κινείται. Αν είναι συγκρατημένοι στα όρια της νομιμότητας η κατανάλωση μπορεί να συγκρατηθεί γύρω από τα 10 λίτρα/100 χλμ.

Οδηγώντας
Τα αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου της BMW είναι ούτως ή άλλως από τα κορυφαία σε οδική συμπεριφορά και τα πιο σπορ σε χαρακτήρα στις αντίστοιχες κατηγορίες τους. Αυτό συμβαίνει και με την X4, οπότε εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς πόσο καλή είναι η πιο σπορ έκδοση της, η M40i, η οποία έχει υποστεί και τις αντίστοιχες βελτιώσεις, με ισχυρότερα ελατήρια και αντιστρεπτικές ράβδους, αυξημένο κάμπερ εμπρός και προσαρμοζόμενα αμορτισέρ. Επίσης για να τονιστεί ο σπορ χαρακτήρας της συγκεκριμένης έκδοσης, το σύστημα τετρακίνησης είναι ρυθμισμένο από την "M" με τρόπο που να δίνει έμφαση στους πίσω τροχούς. Αν και είναι πολύ δύσκολο να το καταλάβει κάνεις αυτό, τουλάχιστον ένας μέσος, έστω και ενθουσιώδης, οδηγός που θα οδηγήσει αυτό το αυτοκίνητο, τόσο ακριβές και φιλικό είναι στο δρόμο. Σε κάνει να ξεχνάς το βάρος και το μέγεθός της και σε εντυπωσιάζει με την ακρίβεια με την οποία ακολουθεί την τροχιά που επιλέγεις, με το κράτημά της και με την ευκολία με την οποία ελέγχεται, ενώ το τιμόνι είναι κορυφαίο σε ακρίβεια και αίσθηση. Ήδη από τη δοκιμή της 28i είχαμε γράψει ότι το αυτοκίνητο είναι μια μηχανή οδηγικής απόλαυσης, πολύ περισσότερο δε αυτό ισχύει στη συγκεκριμένη έκδοση, που έχει στάνταρ το σύστημα ρύθμισης δυναμικών χαρακτηριστικών, το οποίο δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να επιλέξει τη συνολική ρύθμιση κινητήρα, κιβωτίου, τιμονιού, αναρτήσεων και ηλεκτρονικών ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης. Κι από την άλλη πλευρά, το αυτοκίνητο είναι τόσο ευκολοδήγητο και φιλικό στους... φυσιολογικούς ρυθμούς κίνησης, που μπορεί να οδηγηθεί εύκολα απ' οποιονδήποτε στις καθημερινές μετακινήσεις του. Τη συνολικά πολύ καλή εικόνα συμπληρώνουν τα εξαιρετικά φρένα.

Η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή, ενώ η άνεση είναι αναπόφευκτα λιγότερο καλή απ' ό,τι στις άλλες εκδόσεις, ιδιαίτερα όταν στο σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης επιλέγεται η σπορ ρύθμιση, καθώς στην M40i είναι πιο σφιχτές οι αναρτήσεις και πιο άκαμπτα τα ελαστικά που φορούν οι μεγάλη τροχοί. Θεωρητικά το αυτοκίνητο προσφέρει και κάποιες δυνατότητες για κίνηση εκτός δρόμου, με δεδομένη την τετρακίνηση, τα ηλεκτρονικά συστήματα, το αυτόματο κιβώτιο και το αυξημένο ύψος από το έδαφος (20,4 εκατοστά). Σε κάθε περίπτωση όμως μιλάμε για ένα αυτοκίνητο με ασφάλτινο προσανατολισμό (και ασφάλτινα λάστιχα φυσικά) και δύσκολα μπορούμε να φανταστούμε ότι θα πάρει κανείς την έκδοση "M" για να πηγαίνει στο χώμα! Οι δυνατότητες πάντως θεωρητικά υπάρχουν.
YΠEP
- Κινητήρας
- Επιδόσεις
- Οδική συμπεριφορά
- Φρένα
- Αυτόματο κιβώτιο με 8 ταχύτητες
- Χώροι
- Ποιότητα
- Εξοπλισμός
- Εργονομία
- Ποιότητα κύλισης
KATA
- Τιμή
- Κατανάλωση
- Μικρό πίσω παράθυρο, που περιορίζει την ορατότητα
- Έλλειψη πίσω καθαριστήρα
- Έλλειψη ρεζέρβας
Κορυφαίες επιδόσεις προσφέρει ο 3λιτρος κινητήρας που έχει βελτιωθεί από το τμήμα "M" και αναλόγου επιπέδου είναι το εξαιρετικό πλαίσιο, που διαχειρίζεται με επιτυχία όλη αυτή τη δύναμη
Συμπέρασμα
Αν η X4 απευθύνεται σε πολύ λίγους, όπως λέγαμε για την 28i, είναι προφανές ότι η M40i απευθύνεται σε ελάχιστους, όχι μόνο λόγω της πολύ υψηλής τιμής της, αλλά και λόγω του ιδιαίτερου, σπορ χαρακτήρα της, που δεν είναι απαραίτητο να είναι ελκυστικός για όλους. Για αυτούς που επιδιώκουν κορυφαία οδηγική απόλαυση, συνδυασμένη όμως με ένα μεγάλο αυτοκίνητο που θα καλύψει και τις οικογενειακές ανάγκες, η M40i θα τους ενθουσιάσει. Γιατί προσφέρει εκείνα τα λειτουργικά χαρακτηριστικά που επιτρέπουν τη χρήση της για την κάλυψη οποιωνδήποτε μεταφορικών απαιτήσεων της οικογένειας και ταυτόχρονα όταν... μείνει μόνη της με τον οδηγό, μπορεί να οδηγηθεί με ρυθμούς που ελάχιστοι έχουν τη δυνατότητα να ακολουθήσουν και προσφέρει ενεργητική ασφάλεια και οδηγική απόλαυση στο μέγιστο. Αυτό δηλαδή στο οποίο στοχεύουν οι εκδόσεις "M Performance".
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.bmw.gr


  UP