ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Peugeot 3008 - 1.2 PureTech 130

Χαμηλό τεκμήριο χωρίς «σκόντο» στις επιδόσεις         ..:: Σαββάτο, 06 Μαϊου 2017 ::..

Στη βενζινοκίνητη έκδοση του 3008, ο μικρός κινητήρας με το τούρμπο προσφέρει επαρκή δύναμη και επιδόσεις με μικρή φορολογική επιβάρυνση, διατηρώντας όλα τα πλεονεκτήματα του μοντέλου σε χώρους, συνδυασμό άνεσης και καλής οδικής συμπεριφοράς και προσεγμένη σχεδίαση και κατασκευή

Το πλεονέκτημα της Peugeot στην ελληνική αγορά με το 3008, είναι ότι το αυτοκίνητο διαθέτει κινητήρες πολύ καλά προσαρμοσμένους στην ελληνική πραγματικότητα και στις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις (ήδη έχουμε δημοσιεύσει τη δοκιμή του 1.6 BlueHDi 120) και στις βενζινοκίνητες. Κάτι που της δίνει τη δυνατότητα να απευθυνθεί στο σύνολο του κοινού της κατηγορίας των μικρομεσαίων "SUV" με ανταγωνιστικές προτάσεις. Στην περίπτωση της βενζινοκίνητης έκδοσης, που αποτελεί και το αντικείμενο της συγκεκριμένης δοκιμής, ο μικρός κινητήρας 1.2 με το τούρμπο είναι μια από τις πιο ενδιαφέρουσες προτάσεις στην κατηγορία, περιορίζοντας σημαντικά τη φορολογική επιβάρυνση του αυτοκινήτου χωρίς συμβιβασμούς στις επιδόσεις.

Εσωτερικό
Οι εξωτερικές διαστάσεις του αυτοκινήτου και το μεταξόνιο των 2.675 χιλιοστών προδιαθέτουν για τους πολύ καλούς χώρους που προσφέρει το εσωτερικό του για 4 επιβάτες, οι οποίοι κάθονται πολύ άνετα, με αρκετό «αέρα» για τα πόδια και το κεφάλι τους. Ταυτόχρονα, ένας μεγάλος χώρος αποσκευών (520 λίτρα) ορίζει εμφατικά τον οικογενειακό χαρακτήρα του 3008, που είναι προφανές ότι μπορεί να ικανοποιήσει και τους πιο απαιτητικούς. Πέρα από τους χώρους όμως, το εσωτερικό ικανοποιεί συνολικά με τη λειτουργικότητα και την πρακτικότητά του, προσφέροντας ένα μεγάλο αριθμό από θέσεις αποθήκευσης για μικροπράγματα, αλλά και μία πολύ καλή θέση οδήγησης. Χαρακτηριστικό της προσοχής που δόθηκε σε όλες τις λεπτομέρειες είναι το γεγονός ότι, σε μια ασυνήθιστη επιλογή με βάση το παρελθόν της Peugeot, η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος είναι συνεχής και όχι κλιμακωτή, επιτρέποντας έτσι (σε συνδυασμό και με τις πολλές άλλες ρυθμίσεις που προσφέρονται) να βρει κάθε οδηγός με ακρίβεια τη θέση που τον βολεύει.

Η ογκώδης κεντρική κονσόλα που «περιβάλλει» τον οδηγό τού δημιουργεί μία οδηγοκεντρική αίσθηση, το γνωστό πλέον μικρό τιμόνι των Peugeot βρίσκεται κάτω από τον πίνακα οργάνων, επιτρέποντας την ανεμπόδιστη ορατότητα του οδηγού προς αυτά, ενώ πολύ ενδιαφέρουσα είναι η επιλογή του ψηφιακού πίνακα οργάνων που προσφέρει τη δυνατότητα διαρρύθμισης των απεικονίσεών του όπως προτιμάει ο οδηγός. Προσεγμένη είναι επίσης και η ποιότητα κατασκευής, όπως και ο διάκοσμος του εσωτερικού και η μοναδική μας παρατήρηση είναι ότι οι μεγάλες πίσω «κολόνες» αφήνουν κάπως αυξημένα κενά στην ορατότητα προς τα πίσω, κυρίως προς το πλάι του αυτοκινήτου. Η τιμή του 3008 1.2 PureTech ξεκινάει από 24.900 ευρώ στην «απλή» έκδοση, χωρίς το σύστημα Advanced Grip Control (που προσφέρει και κάποιες εκτός δρόμου δυνατότητες παρά τη μπροστινή κίνηση χάρη στα εξελιγμένα ηλεκτρονικά). Ο στάνταρ εξοπλισμός είναι πλήρης και περιλαμβάνει ESP με hill holder, 6 αερόσακους, σύστημα ανίχνευσης έλλειψης προσοχής, σύστημα προειδοποίησης για ακούσια αλλαγή λωρίδας, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, cruise control, ηχοσύστημα με θύρα USB, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών. Η έκδοση Active Grip που είχαμε στη διάθεσή μας, περιλαμβάνει το Advanced Grip Control και ένα πλουσιότερο επίπεδο εξοπλισμού και ξεκινάει από 27.400 ευρώ. Ένα ακόμα στοιχείο που πρέπει να ληφθεί υπ' όψη στην οικονομική αξιολόγηση των δύο εκδόσεων είναι ότι το Active Grip έχει εκπομπές CO2 124 g/km αντί για 117 της απλής έκδοσης, οπότε περνάει το όριο των 120 και ανεβαίνει κλίμακα τελών κυκλοφορίας (149 ευρώ το χρόνο αντί για 115), τα οποία πάντως είναι ούτως ή άλλως αρκετά χαμηλά.
Οι καλοί χώροι, η ποιοτική κατασκευή και η λειτουργικότητα χαρακτηρίζουν το εσωτερικό του 3008
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο 3κύλινδρος κινητήρας 1.2 με τους 130 ίππους αποδεικνύεται μια πολύ καλή επιλογή, παρά την αρχική απορία που δημιουργεί στους μη μυημένους ο μικρός κυβισμός του σε σχέση με το μέγεθος του αυτοκινήτου. Στην πράξη όμως είναι αρκετά δυνατός, όχι απλώς για να κινήσει αξιοπρεπέστατα το 3008, αλλά προσφέροντας τελικά και καλύτερες επιδόσεις από τον 1.6 ντίζελ (0-100 χλμ./ώρα σε 10,8'' αντί για 11,2'') και εξασφαλίζοντας ευχάριστη όσο και ασφαλή οδήγηση. Αυτό επιτυγχάνεται χάρη και στην καλή συνεργασία του με το εύχρηστο εξάρι κιβώτιο, που έχει σωστή κλιμάκωση και εκμεταλλεύεται αποτελεσματικά τις δυνατότητες του κινητήρα. Από πλευράς κατανάλωσης, προφανώς υστερεί απέναντι στον ντίζελ, ιδιαίτερα στην πόλη όπου ανεβαίνει γύρω στα 10 λίτρα/100 χλμ., 2 λίτρα παραπάνω από την κατανάλωση που είχαμε στο 1.6 ντίζελ. Στον ανοιχτό δρόμο η διαφορά τους μειώνεται αρκετά, γύρω στο 1 λίτρο.

Οδηγώντας
Το 3008 προσφέρεται μόνο σε προσθιοκίνητη έκδοση, με κάποιες όμως ιδιομορφίες που αφήνουν περιθώρια και για ορισμένες εκτός δρόμου δυνατότητες, τις οποίες η Peugeot υπερασπίζεται με ένα επιχείρημα που δεν μπορεί κανείς να αγνοήσει: η γαλλική εταιρεία κέρδισε πέρσι το φημισμένο ράλι Ντακάρ, αγώνα κατεξοχήν εκτός δρόμου με διαδρομές που περιλαμβάνουν ακόμα και... αμμόλοφους, με ένα αυτοκίνητο με κίνηση μόνο στους δύο τροχούς (στη συγκεκριμένη περίπτωση στους πίσω). Το αυτοκίνητο, λοιπόν, έχει αυξημένη απόσταση από το έδαφος, που φτάνει τα 21,9 εκατοστά και στην έκδοση Active Grip (που είναι 2.500 ευρώ ακριβότερη) έχει ένα ιδιαίτερα εξελιγμένο ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (Advanced Grip Control) με 5 προγράμματα λειτουργίας, ανάλογα με το έδαφος στο οποίο κινείται, στάνταρ λάστιχα εκτός δρόμου (M+S) και σύστημα ελέγχου κατάβασης σε μεγάλες κατωφέρειες. Παρά τη διαφορά τιμής (που συμπεριλαμβάνει πάντως και αρκετά πλουσιότερο εξοπλισμό συνολικά), άποψή μας είναι ότι αξίζει να πάρει κανείς το αυτοκίνητο στην έκδοση Active Grip, εφ' όσον πρόκειται να το χρησιμοποιεί και για ταξίδια και εκδρομές.

Από εκεί και πέρα, σε ό,τι αφορά την άσφαλτο, η συμπεριφορά του χαρακτηρίζεται από μια πολύ καλή ποιότητα κύλισης και μία άνεση σαφώς καλύτερη του μέσου όρου, στοιχείο προφανώς ιδιαίτερα σημαντικό για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο. Απλώς τα λάστιχα M+S είναι λίγο περισσότερο θορυβώδη από τα ασφάλτινα, όχι όμως υπερβολικά ώστε να γίνονται ενοχλητικά, ενώ από την άλλη πλευρά προσφέρουν βεβαίως το πλεονέκτημα της υποστήριξης και κάποιων εκτός δρόμου δυνατοτήτων για το αυτοκίνητο (γιατί δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι για την εκτός δρόμου κίνηση τα κατάλληλα λάστιχα είναι εξίσου σημαντικά με την τετρακίνηση). Κι επειδή το 3008 είναι... Peugeot, η άνεση που προσφέρει συνδυάζεται με μία πολύ ασφαλή οδική συμπεριφορά, απολύτως προβλέψιμη, με προοδευτική υποστροφή στην πίεση και ουδέτερες αντιδράσεις, όπως και με κάπως αυξημένες κλίσεις στις στροφές λόγω ύψους, οι οποίες όμως δεν δημιουργούν φαινόμενα μεταφοράς βάρους. Επίσης ικανοποιεί απολύτως το τιμόνι (που είναι αρκετά γρήγορο λόγω του μικρού μεγέθους του και γι' αυτό χρειάζεται ένα μικρό χρόνο προσαρμογής, ώστε να μην κάνει ο οδηγός απότομες «τιμονιές»), ενώ αποτελεσματικά είναι και τα φρένα. Συνολικά, λοιπόν, πρόκειται για ένα ιδιαίτερα ευκολοδήγητο, ευχάριστο στην οδήγηση και ασφαλές αυτοκίνητο που, πιστό στην παράδοση της γαλλικής εταιρείας, προσφέρει ένα πολύ ισορροπημένο συνδυασμό άνεσης και καλής οδικής συμπεριφοράς, αυτό που είναι το ζητούμενο δηλαδή σε κάθε καλό οικογενειακό αυτοκίνητο.
YΠEP
- Κινητήρας
- Χώροι
- Συνδυασμός οδικής συμπεριφοράς-άνεσης
- Προσεγμένη ποιότητα
- Λειτουργικότητα εσωτερικού
- Λειτουργικότητα εσωτερικού
- Κινητήρας μικρού κυβισμού με επάρκεια δύναμης
- Στάνταρ λάστιχα M+S και ηλεκτρονικά συστήματα για εκτός δρόμου δυνατότητες
KATA
- Περιορισμός της ορατότητας προς τα πίσω από τις φαρδιές «κολόνες»
Αν και μικρού κυβισμού, ο βενζινοκινητήρας 1.2 με το τούρμπο έχει επάρκεια ισχύος και ροπής για να κινήσει με ασφάλεια το αυτοκίνητο, το οποίο προσφέρει πολύ καλή ισορροπία ανάμεσα στην καλή οδική συμπεριφορά και την άνεση
Συμπέρασμα
Αν και μπήκε κάπως καθυστερημένα στην ταχύτατα αναπτυσσόμενη κατηγορία των μικρομεσαίων αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου, η Peugeot έχει ένα ισχυρό ατού για να «προλάβει» τον ανταγωνισμό και να τον αντιμετωπίσει με επιτυχία, γιατί το 3008 έχει τρία βασικά πλεονεκτήματα. Είναι σχεδιαστικά εντυπωσιακό, είναι λειτουργικό και καλοφτιαγμένο και έχει μία γκάμα κινητήρων για όλα τα γούστα. Με τον βενζινοκινητήρα 1.2 προσφέρει χαμηλή φορολογική επιβάρυνση χωρίς συμβιβασμούς στην ασφάλεια και την ευκολία οδήγησης. Και βέβαια στην έκδοση Active Grip προσφέρει και τη δυνατότητα να κινηθεί κανείς και λίγο έξω από την άσφαλτο, χάρη στα εξελιγμένα ηλεκτρονικά και τα λάστιχα M+S.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.peugeot.gr


  UP