ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Ford Focus 1.5 TDCi - Renault Megane 1.5 dCi

Γαλλογερμανικοί διαξιφισμοί         ..:: Σαββάτο, 29 Απριλίου 2017 ::..

Δυο κορυφαία αυτοκίνητα της κατηγορίας C μας βάζουν πολύ δύσκολα, ανεβάζοντας συνολικά το επίπεδο της κατηγορίας, αλλά και τις προσδοκίες του κοινού από αυτά, το καθένα από διαφορετική σκοπιά...

Νέα γενιά Megane, νέες προκλήσεις και νέα στοιχήματα, σε μια κατηγορία η οποία εξαντλεί τις δυνατότητές της προς τα πάνω, αφού ουσιαστικά αποτελεί σχεδόν το «ταβάνι» της ελληνικής αγοράς, όπως αυτή έχει εξελιχθεί μετά την κρίση. Μοντέρνες γραμμές για το Renault, σωστά τελειώματα, κάθεται φαρδιά πλατιά στην άσφαλτο, χωρίς όμως να προκαλεί με στοιχεία εντυπωσιασμού. Απέναντι, ένας παλιός γνώριμος, που όσο περνά ο καιρός δείχνει ολοένα και ωριμότερος. Χωρίς μάλιστα ρυτίδες, κυρίως λόγω της ελκυστικής μάσκας, που δίνει ένα τόνο "upper class" υπόστασης.

Εσωτερικά
Και στις δυο περιπτώσεις τα εσωτερικά είναι πολύ προσεγμένα, με σύγχρονα στοιχεία. Στο Focus η επιλογή των υλικών κατασκευής του εσωτερικού και η απτή ποιότητα δείχνει και είναι πολύ καλή, ενώ επίσης πολύ καλή είναι και η άνεση που παρέχουν τα καθίσματα σε μακρινές διαδρομές. Η τάση για πιο premium προσέγγιση στο Megane τονίζεται από την πολύ καλή ποιότητα των υλικών, γεγονός που το τοποθετεί ίσως για πρώτη φορά πρόσωπο με πρόσωπο απέναντι στο αναγνωρισμένο Focus. Τα καθίσματα του Megane είναι σχεδιασμένα ώστε να προσφέρουν καλή υποστήριξη στο σώμα, με αποτέλεσμα εξαιρετικά επίπεδα άνεσης και αίσθησης. Το μικρομεσαίο Ford ήδη συμπεριλαμβανόταν στα ευρύχωρα αυτοκίνητα της κατηγορίας του, έτσι σε επίπεδο χώρων για τους πίσω επιβάτες, τα καταφέρνει λίγο καλύτερα από το Megane. Στους χώρους αποσκευών, προηγείται το γαλλικό αυτοκίνητο με 434 λίτρα έναντι 363 του Focus. Χώρους για μικροπράγματα έχουν και οι δυο καμπίνες, ενώ το σύστημα πολυμέσων του Megane απαιτεί μεγαλύτερη εξοικείωση.

Το Focus στην έκδοση πετρελαίου των 1,5 λίτρων με 120 ίππους ξεκινάει από 19.136 ευρώ. Ο εξοπλισμός της βασικής έκδοσης περιλαμβάνει ESP, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηχοσύστημα, ηλεκτρικές ευκολίες για παράθυρα και κλειδαριές καθώς επίσης και ζάντες αλουμινίου, ενώ η οθόνη αφής 8'' για το χειρισμό των διαφόρων συστημάτων του αυτοκινήτου είναι στάνταρ από το δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού και μετά. Το Megane 1.5 dCi 110 ξεκινά από 21.390 ευρώ και περιλαμβάνει στο βασικό εξοπλισμό τα πάντα: ESP, 6 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, σύστημα start/stop, υπολογιστή ταξιδιού, cruise control, φώτα ομίχλης, ζάντες αλουμινίου 16’’, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, ηχοσύστημα με χειριστήρια στο τιμόνι, υποδοχή για MP3, σύστημα πλοήγησης, σύστημα ανοικτής συνομιλίας Bluetooth.

">
Ποιοτικά εσωτερικά με όλα τα σύγχρονα καλούδια στον εξοπλισμό
Κινητήρες-κιβώτια
Ο ντίζελ του Focus είναι ένας από τους καλύτερους πετρελαιοκινητήρες στην κατηγορία του. Με 120 ίππους μόλις στις 3.600 σ.α.λ., αλλά -το κυριότερο- με 27,5 kgm ροπής στις 1.750 σ.α.λ., δίνει εξαρχής το στίγμα του. Δεν θα αργήσεις να διαπιστώσεις πως «τραβάει» δυνατά ήδη από τις 1.500 στροφές και συνεχίζει με τον ίδιο ρυθμό σχεδόν μέχρι εκεί που αρχίζει το «κόκκινο» των 5.000 στροφών, δημιουργώντας έτσι μια μεγάλη ωφέλιμη ζώνη λειτουργίας, χωρίς κενά ή κομπιάσματα. Αυτό που σου δίνει απλόχερα ο ντίζελ κινητήρας του 1,5 λίτρου, είναι η αίσθηση της άνεσης και της επάρκειας, τόσο εντός, όσο και εκτός πόλης. Με όποια σχέση κι αν υπάρχει στο εξαιρετικό κιβώτιο των έξι ταχυτήτων με τη σωστή κλιμάκωση (ή το αυτόματο της δοκιμής), ο κινητήρας ανταποκρίνεται θετικά και πρόθυμα. Σε επίπεδο κατανάλωσης, τα 7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα που ήταν η μέση τιμή της δοκιμής, είναι μια αποδεκτή τιμή στην κλάση. Ο γνώριμος και δοκιμασμένος πετρελαιοκινητήρας 1.5 dCi της Renault αποδίδει 110 ίππους. Σε κερδίζει μεμιάς με την πολιτισμένη λειτουργία, το γλυκό τράβηγμα χαμηλά αλλά και την οικονομία καυσίμου (είδαμε γύρω στα 6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα σε μικτή χρήση). Στην πράξη δεν χρειάζεται να τον πιέζεις ψηλά, αφού η μέγιστη ροπή των 26,5 kgm κορυφώνεται μόλις στις 1.750 σ.α.λ. Δεν παρουσιάζει κενά στην απόδοση, είναι γραμμικός και για ντίζελ ιδιαίτερα πολιτισμένος, ωστόσο, είναι περισσότερο εστιασμένος στην οικονομία καυσίμου απ' ότι στις επιδόσεις και την ψυχωμένη λειτουργία. Γι' αυτόν και μόνο το λόγο, το μοτέρ του Focus δείχνει ικανότερο για περισσότερα πράγματα.

Οδηγώντας
Το Ford παραδοσιακά έχει τον πρώτο λόγο, ακόμη και σήμερα. Σταθερό πάτημα σε στροφές και ευθείες. Τα στοιχεία που αναντίρρητα προσελκύουν, είναι ο επιτυχημένος συνδυασμός άνεσης και κρατήματος, γεγονός που πέραν της σωστής ρύθμισης της ανάρτησης, σχετίζεται άμεσα και με τη στιβαρότητα του πλαισίου. Η συνολική εικόνα στην πράξη, εμπνέει ιδιαίτερη ασφάλεια, ενώ ένα επιπρόσθετο στοιχείο που συμβάλλει σ' αυτό είναι οι μικρές κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές, σε σημείο μάλιστα που, σε συνδυασμό και με το επικοινωνιακό σύστημα διεύθυνσης, σε κάνει να ξεχνάς τον οικογενειακό χαρακτήρα του και να μπαίνεις σε σκέψεις για γρήγορη οδήγηση. Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις απολαμβάνεις την πολύ καλή κύλιση και τα υψηλά επίπεδα άνεσης, τόσο στο ταξίδι όσο και στην πόλη. Το Megane από την άλλη σε κερδίζει αμέσως με τη γαλλική άνεση. Ναι, είναι αυτή που σου μένει χαραγμένη στο υποσυνείδητο και κάνει το ελληνικό ανάγλυφο στο οδόστρωμα να μοιάζει με ευρωπαϊκού επιπέδου. Είναι όπως αναμενόταν πιο άνετο από το Focus με μια απόκοσμη κύλιση που μόνο οι Γάλλοι θα μπορούσαν να προσφέρουν. Το Megane πατά με τόση σιγουριά στην άσφαλτο, ώστε να «απομυθοποιεί» σχετικά σύντομα την επάρκεια ισχύος του πετρελαιοκινητήρα. Το κράτημά είναι ιδανικό χωρίς υπερβολικές κλίσεις, συγχωρώντας ακόμη και εσκεμμένα λάθη μέσα στη στροφή. Σύστημα διεύθυνσης και φρένα λειτουργούν υποδειγματικά (κυρίως το δεύτερο), όπως ανέμενες από ένα Renault. Ωστόσο, εσύ και πάλι θα χαρείς περισσότερο την οδήγηση πίσω από το βολάν του Focus, με αυτή την απόλυτη αίσθηση ότι μπορείς να καταφέρεις τα πάντα σε μια απαιτητική διαδρομή.
Σωστά στημένα στο δρόμο, με το Focus να διατηρεί οριακά τα σκήπτρα και το Megane να είναι πιο άνετο
Συμπέρασμα
Πρόκειται για δύο από τα καλύτερα μικρομεσαία οικογενειακά χάτσμπακ και το οικογενειακό τζάκι από το οποίο προέρχεται το καθένα ξεχωριστά και φημίζεται για συγκεκριμένες αρετές, δεν αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης για την αξία τους. Εάν θέλουμε να καταλήξουμε κάπου πάντα με απόλυτη δικαιοσύνη, θα διαπιστώσουμε πως το Focus αφενός είναι αρκετά φθηνότερο, αφετέρου, εξακολουθεί να είναι τόσο χαρισματικά προικισμένο στο δρόμο, με αποτέλεσμα να το προτιμήσει εκείνος που αρέσκεται να οδηγεί. Από την άλλη όμως, το Megane είναι συνολικά πιο φρέσκο λόγω ηλικίας αυτοκίνητο, με μια μελετημένη ανάρτηση που του εξασφαλίζει κορυφαία επίπεδα άνεσης και ενεργητικής ασφάλειας. Δίλημμα για γερούς λύτες λοιπόν, με κερδισμένους φυσικά τους χρήστες...
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet
ΤΟ FOCUS ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Τιμή αγοράς
- Αίσθηση τιμονιού
- Χώρους επιβατών
- Δύναμη κινητήρα
ΤΟ MEGANE ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

Άνεση-ποιότητα κύλισης
- Εξοπλισμό βασικής έκδοσης
- Χώρο αποσκευών
- Κατανάλωση

  UP