ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Suzuki Ignis - 1.2 4x4

Έκπληξη από την Ανατολή         ..:: Σαββάτο, 22 Απριλίου 2017 ::..

Εκπλήσσει ευχάριστα το νέο Ignis, ένα μίνι "crossover" εξαιρετικά προσαρμοσμένο στις ελληνικές συνθήκες, γεροδεμένο, με χώρους για 4, πολύ πλούσια εξοπλισμένο, πολύ οικονομικό, με καλή οδική συμπεριφορά και ποιότητα κύλισης, αλλά και με υπαρκτές εκτός δρόμου δυνατότητες στην τετρακίνητη έκδοσή του

Κατά την πρώτη μας επαφή μαζί του επί ελληνικού εδάφους το νέο Ignis μας είχε εντυπωσιάσει, κάτι που δεν είναι και πολύ περίεργο με δεδομένη την εξειδίκευση που έχουν οι Ιάπωνες γενικότερα και η Suzuki ειδικότερα στα πολύ μικρά αυτοκίνητα. Ακριβώς όμως επειδή τα μίνι αυτοκίνητα έχουν αναπόφευκτα κάποιους περιορισμούς, περιμέναμε μία πιο εκτεταμένη, πολυήμερη δοκιμή του αυτοκινήτου για να βγάλουμε τελικό συμπέρασμα. Πολύ περισσότερο μάλιστα αφού πρόκειται για ένα αρκετά ειδικό αυτοκίνητο, που δεν έχει καμία απολύτως σχέση με το παλιό Ignis. Βασισμένο σε μία νέα πλατφόρμα της εταιρείας, είναι μίνι μεν (μήκος 3,7 μ.) αλλά με χαρακτήρα "Crossover" και με ύπαρξη και τετρακίνητης έκδοσης, που αποτελεί και το αντικείμενο της συγκεκριμένης δοκιμής.

Εσωτερικό
Το γεγονός ότι το αυτοκίνητο έχει ψηλό αμάξωμα λόγω του χαρακτήρα του, αλλά και το μεγαλύτερο μήκος στην κατηγορία των μίνι κι ένα από τα μεγαλύτερα μεταξόνια, που επιτρέπει να προσφέρει χώρους για τέσσερις επιβάτες που είναι πολύ καλοί για μίνι αυτοκίνητο. Πολύ καλός στην προσθιοκίνητη έκδοση είναι ο χώρος αποσκευών, επιπέδου σούπερ μίνι (267 λίτρα), ενώ στην τετρακίνητη έκδοση είναι αναπόφευκτα μικρότερος (227 λίτρα) και πάλι όμως βρίσκεται μέσα στο πλαίσιο της κατηγορίας, κάπου στο μέσο όρο, και είναι π.χ. αντίστοιχος με αυτόν του Fiat Panda. Επιπλέον το Ignis προσφέρει από τη δεύτερη έκδοση εξοπλισμού και ρυθμιζόμενα πίσω καθίσματα (κατά μήκος και στην κλίση) κάτι που του δίνει και μία ευελιξία στην κατανομή των χωρών για επιβάτες και αποσκευές. Οι θέσεις για μικροπράγματα είναι υπαρκτές μεν, χωρίς όμως και να εντυπωσιάζουν, ενώ και οι θήκες στις πόρτες είναι μικρές. Η θέση οδήγησης είναι ικανοποιητική από πλευράς ορατότητας και χειριστηρίων, αλλά η ρύθμιση της πλάτης είναι κλιμακωτή, κάτι που σημαίνει ότι μπορεί ορισμένοι να μην βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει.

Εκείνο που ικανοποιεί απόλυτα είναι η ποιότητα του αυτοκινήτου, που μπορεί μεν να μην είναι πολυτελές (όπως άλλωστε και όλα τα μίνι), αλλά είναι γεροδεμένο, με σωστή συναρμολόγηση και αρκετά προσεγμένο διάκοσμο για την κατηγορία. Εκείνο δε που το ανεβάζει ακόμα περισσότερο, είναι το πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού, που σίγουρα ξεχωρίζει. Αν και πρόκειται για ένα τόσο μικρό αυτοκίνητο, προσφέρει (ανάλογα με την έκδοση) στον εξοπλισμό του ορισμένα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας (αυτόματο φρενάρισμα στην πόλη, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, σύστημα προειδοποίησης εκτροπής) που παραπέμπουν σε μεγαλύτερες κατηγορίες, όπως επίσης και συστήματα συνδεσιμότητας (συμβατότητα με Apple CarPlay, Android Auto, Mirrorlink), πλοήγησης κλπ. Η τιμή της τετρακίνητης έκδοσης ξεκινάει από 14.030 ευρώ, με το εξαιρετικό δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού, στο οποίο περιλαμβάνονται στάνταρ το ESP με hill holder, σύστημα ελέγχου κατάβασης σε απότομη κατωφέρεια, 6 αερόσακοι, κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέφτες, αυτόματα φώτα, κάμερα οπισθοπορείας, ζάντες αλουμινίου, ρυθμιζόμενα πίσω καθίσματα, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, ραδιο-CD με θύρα USB, Bluetooth, οθόνη αφής και χειριστήρια στο τιμόνι, υπολογιστής ταξιδιού, ράγες οροφής, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Εξοπλισμός που σαφώς θυμίζει μεγαλύτερο και ακριβότερο αυτοκίνητο. Το μόνο που λείπει είναι η ρεζέρβα.
Πολύ προσεγμένο και πλούσια εξοπλισμένο είναι το εσωτερικό, που έχει τους χώρους για να μεταφερθούν 4 ενήλικοι
Κινητήρας-κιβώτιο
Το Ignis προσφέρεται σε μία μόνο έκδοση, με έναν ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.2 DualJet με 90 ίππους (απλώς υπάρχει προαιρετικά και η δυνατότητα συνδυασμού του με το «ήπιο» υβριδικό σύστημα SHVS). Δεν υπάρχει κάποια έκδοση με τούρμπο, ας μη ξεχνάμε όμως ότι όλα τα μίνι με ατμοσφαιρικούς κινητήρες ξεκινούν, ορισμένα και με περισσότερους από έναν. Απλώς κάποια έχουν και μία έκδοση με τούρμπο, αρκετά ακριβότερη όμως, κάτι που αλλάζει ουσιαστικά και το κοινό στο οποίο απευθύνονται. Το γεγονός είναι ότι στην πράξη αυτός ο κινητήρας είναι ζωντανός και ελαστικός και ανταποκρίνεται στις ανάγκες και το χαρακτήρα του αυτοκινήτου, καθώς μάλιστα αυτό είναι και αρκετά ελαφρύ (από 810 κιλά). Προφανώς λοιπόν δεν έχει τη ροπή των τούρμπο, αλλά έχει καλή απόκριση από αρκετά χαμηλά (από τις 1.500-1.750 στροφές και πάνω), είναι εύστροφος και κινεί αξιοπρεπέστατα το αυτοκίνητο μέσα κι έξω από την πόλη χωρίς να δημιουργεί αίσθημα ανασφάλειας στα προσπεράσματα (η Suzuki αναφέρει επιτάχυνση από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε 11,9'' για την τετρακίνητη έκδοση, η οποία έχει και πιο κοντή σχέση στο διαφορικό σε σχέση με την προσθιοκίνητη, γι' αυτό και έχει καλύτερες επιδόσεις, ενώ η έκδοση με το υβριδικό σύστημα SHVS είναι πιο γρήγορη κατά 0,4'').

Η συνεργασία του με το εύχρηστο και σωστά κλιμακωμένο πεντάρι κιβώτιο είναι καλή και το σύνολο, εκτός του ότι κινεί αξιοπρεπέστατα το αυτοκίνητο, το κάνει και με μία εντυπωσιακά χαμηλή κατανάλωση. Κάτι που εξηγεί και γιατί απέφυγε η εταιρεία να προσφέρει και μια έκδοση ντίζελ, όπως άλλωστε συμβαίνει και με την μεγάλη πλειοψηφία των κατασκευαστών μίνι αυτοκινήτων. Είναι χαρακτηριστικό ότι στην πόλη μπορεί κανείς να κινηθεί ακόμα και με λιγότερα από 7 λίτρα/100 χλμ., ενώ σε μία ήρεμη διαδρομή σε επαρχιακό δρόμο η κατανάλωση μπορεί να πέσει ακόμα και στα 4,5 λίτρα/100 χλμ.

Οδηγώντας
Αν αναφερθήκαμε παραπάνω σε προσπεράσματα και κίνηση εκτός πόλης, είναι γιατί το Ignis είναι ένα από τα λίγα μίνι αυτοκίνητα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν άνετα και έξω από την πόλη χωρίς να δίνουν την αίσθηση ότι είναι «φτερό στον άνεμο». Η πρώτη θετική εικόνα είναι η ακαμψία του αυτοκινήτου και η ποιότητα κύλισης που προσφέρει, περνώντας «σαν ένα κομμάτι» πάνω από τις λακκούβες και τις ανωμαλίες του δρόμου. Κάτι που είναι φυσικά εξίσου σημαντικό στην πόλη και στο ταξίδι. Ενώ και η άνεση που προσφέρει δεν υπολείπεται αυτής των περισσότερων μίνι αυτοκινήτων, παρά το γεγονός ότι η πίσω ανάρτηση στην τετρακίνητη έκδοση είναι με άκαμπτο άξονα, αντί για τη λύση του ημιάκαμπτου που χρησιμοποιεί η προσθιοκίνητη, προφανώς για λόγους που έχουν να κάνουν και με τη στιβαρότητά του και τη βελτίωση των δυνατοτήτων του στις εκτός δρόμου διαδρομές. Επιπλέον η συμπεριφορά του στο δρόμο είναι προβλέψιμη και εύκολα ρυθμίσιμη. Είναι ένα εύκολο και ευχάριστο στην οδήγηση αυτοκίνητο, με καλό κράτημα, που δεν σε αιφνιδιάζει ποτέ, ακόμα κι αν το πιέσεις όπως δεν θα το κάνει κανένας ιδιοκτήτης του!

Θα επισημάνουμε επίσης ότι οι εκτός δρόμου δυνατότητές του δεν είναι καθόλου ανύπαρκτες, καθώς η απόστασή του από το έδαφος είναι αυξημένη (18 εκατοστά), η σχέση του διαφορικού είναι πιο κοντή από αυτήν της προσθιοκίνητης έκδοσης, ενώ η τετρακίνηση (με αυτόματο σύστημα με συνεκτικό συμπλέκτη) συνδυάζεται και με σύστημα ελέγχου κατάβασης σε απότομη κατωφέρεια. Σημαντικό στοιχείο επίσης του χαρακτήρα του Ignis είναι η μεγάλη ευελιξία του και είναι χαρακτηριστικό ότι έχει διάμετρο κύκλου στροφής μικρότερη κατά 1 μέτρο από το Baleno! Το τιμόνι έχει μέτρια επαναφορά και είναι κάπως αργό (3,5 στροφές), αλλά αυτός είναι αναγκαίος και αποδεκτός συμβιβασμός για ένα αυτοκίνητο που χρησιμοποιείται και εκτός δρόμου. Τέλος τα φρένα έχουν κάπως σπογγώδη αίσθηση, αλλά δεν προβληματίζουν και ανταποκρίνονται στο χαρακτήρα και τις επιδόσεις του αυτοκινήτου.
YΠEP
- Πολύ καλή οδική συμπεριφορά και ποιότητα κύλισης για μίνι
- Προσεγμένο εσωτερικό με χώρους για 4
- Υπαρκτές εκτός δρόμου δυνατότητες
- Ασυνήθιστα πλούσιος εξοπλισμός
- Οικονομία
- Μικρός κύκλος στροφής
- Ρυθμιζόμενα πίσω καθίσματα
- Γεροδεμένη κατασκευή
KATA
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Ο χώρος αποσκευών του τετρακίνητου είναι μικρότερος από του (κορυφαίου για μίνι) προσθιοκίνητου
- «Σπογγώδης» αίσθηση φρένων
Στο δρόμο το μικρό Suzuki αποδεικνύεται όχι μόνο ευέλικτο, αλλά κι εξαιρετικά ευχάριστο και ευκολοδήγητο, με καλή οδική συμπεριφορά και πολύ καλή ποιότητα κύλισης για μίνι
Συμπέρασμα
Μας αιφνιδίασε ευχάριστα το Ignis, που επιβεβαίωσε απόλυτα τη θετική εικόνα που είχαμε σχηματίσει κατά τη σύντομη επαφή μας μαζί του στην πανελλαδική δημοσιογραφική παρουσίαση. Είναι μια εξαιρετική λύση για τα ελληνικά δεδομένα και μπορούμε χωρίς υπερβολή να πούμε ότι, ειδικά αυτή η τετρακίνητη έκδοση, είναι αυτήν τη στιγμή ένα από τα καλύτερα μίνι αυτοκίνητο της αγοράς. Με το πρόσθετο πλεονέκτημα μάλιστα απέναντι στα υπόλοιπα αυτοκίνητα πόλης, ότι μπορεί άνετα να χρησιμοποιηθεί και για μετακινήσεις έξω από το αστικό περιβάλλον, ενώ προσφέρει και τη δυνατότητα για εκτός δρόμου χρήση. Ταυτόχρονα, χωρίς η τιμή του να ανεβαίνει σε υπερβολικά επίπεδα, είναι εντυπωσιακά πλούσια εξοπλισμένο και πολύ οικονομικό. Αν προσπαθούσαν οι Ιάπωνες να σχεδιάσουν ένα μικρό αυτοκίνητο ειδικά για τις ελληνικές συνθήκες, δε θα μπορούσαν να τα καταφέρουν καλύτερα!
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.suzuki.gr


  UP