ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Renault Megane - 1.5 dCi 110 CV

Γαλλικοί τρόποι...         ..:: Σαββάτο, 15 Απριλίου 2017 ::..

Το Megane τέταρτης γενιάς θέλει να κοιτάξει στα μάτια τον ανταγωνισμό από όπου κι αν προέρχεται αυτός, και οι επιδόσεις του στους νευραλγικούς τομείς της άνεσης και της ασφάλειας το τοποθετούν στο «πάνθεον των εκλεκτών», σε μια κατηγορία που εμπορικά εξακολουθεί να είναι από τις κορυφαίες

Το Megane περνά σε μια πιο μεστή φάση του βίου του, εστιάζοντας στην ποιότητα η οποία αναβαθμίστηκε σημαντικά αλλά και στην ασφάλεια (κυρίως ενεργητική) στην οποία πρωτοστατεί. Στον τομέα της άνεσης εξακολουθεί να δείχνει το δρόμο με εκείνο τον εξαιρετικό γαλλικό τρόπο. Όσο για την αισθητική της νέας γενιάς, αυτή έχει κάτι από παριζιάνικη φινέτσα. Μέχρις εκεί όμως, χωρίς φανφάρες και ελκυστικά στοιχεία, με μια υποτονική διακριτικότητα. Δεν θα μπορούσε να συμβαίνει διαφορετικά. Η μοντέρνα φόρμα είναι βασισμένη στις καμπύλες επιφάνειες και στην ευεργετική αεροδυναμική. Οι φαρδιοί ώμοι εκφράζουν το συναίσθημα που βρίσκεται στο σχεδιαστικό DNA της Renault. Το κάτω μέρος του αμαξώματος και το καπό μέσω τεταμένων γραμμών συγκλίνουν προς τα εμπρός τονίζοντας το δυναμικό χαρακτήρα του μικρομεσαίου γαλλικού οικογενειακού αυτοκινήτου. Βασίζεται στην πλατφόρμα CMF και είναι σημαντικά μεγαλύτερο από το προηγούμενο μοντέλο. Το μήκος αυξήθηκε κατά 6,4 εκατοστά φτάνοντας τα 4,36 μέτρα, ενώ αυξημένο είναι και το πλάτος, στα 1,814 μ. Το μεταξόνιο έχει επίσης μεγαλώσει (πλέον στα 2,67 μ.), σε αντίθεση με τον πίσω πρόβολο και το συνολικό ύψος, που έχουν μικρύνει, δημιουργώντας ένα σχήμα που κερδίζει εν τέλει τις εντυπώσεις.

Εσωτερικό
Η καμπίνα επιβατών σε στιλ "cockpit" διαμορφώνεται γύρω από το ταμπλό και την κεντρική κονσόλα που εφοδιάζονται με προηγμένα συστήματα συνδεσιμότητας, όπως είναι το έγχρωμο head-up display και η κάθετα τοποθετημένη οθόνη αφής -ουσιαστικά ένα τάμπλετ των 8,7''. Η τάση για πιο premium μονοπάτια έχει βελτιωθεί περαιτέρω, χάρη στην καλύτερη ποιότητα των υλικών (μαλακά και ακριβά στο μεγαλύτερο μέρος του εσωτερικού), στο προσεκτικότερο σε σχέση με πριν φινίρισμα σε κάθε σπιθαμή, τις επιφάνειες στις πόρτες, την κονσόλα, αλλά και τα χειριστήρια. Τα καθίσματα είναι σχεδιασμένα ώστε να προσφέρουν σωστή στήριξη στο σώμα, με αποτέλεσμα εξαιρετικά επίπεδα άνεσης και αίσθησης, στοιχείο που οφείλεται κυρίως στη χρησιμοποίηση «αφρού» διπλής πυκνότητας στο εσωτερικό τους. Χαρακτηριστικό είναι ότι οι σκελετοί των καθισμάτων είναι οι ίδιοι που έχουν χρησιμοποιηθεί στα νέα Espace και Talisman, ενώ η επένδυση τους έχει σαφείς αναφορές σε πολυτελή δερμάτινα προϊόντα. Οι χώροι του Megane (λίγο πάνω από το μέσο όρο) είναι καλοί για τέσσερις επιβάτες με λογικό ανάστημα, το ίδιο συμβαίνει και στον αντίστοιχο των αποσκευών, ο οποίος χωράει πλέον 434 λίτρα. Ιδανική είναι και η θέση οδήγησης για κάθε σωματότυπο, με σωστές αποστάσεις από τα όργανα.

Οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι επαρκείς, με την εργονομία να χαρακτηρίζεται συνολικά καλή. Το σύστημα πολυμέσων όμως θέλει απαραίτητα εξοικείωση. Δεν τα καταφέραμε αμέσως, ακόμη και στις βασικές απαιτήσεις μας, όπως είναι η αλλαγή σταθμού στο ραδιόφωνο. Στα μείον σημειώστε την απουσία περιστροφικού κουμπιού για την ένταση του ήχου. Χρόνια τώρα έχεις συνηθίσει να το βρίσκεις όταν οδηγείς με κλειστά μάτια, στη συγκεκριμένη περίπτωση πρέπει να πάρεις τα μάτια σου από το δρόμο αναζητώντας τα μικρά κουμπιά αυξομείωσης. Το Megane 1.5 dCi 110 ξεκινά από 21.390 ευρώ και περιλαμβάνει στο βασικό εξοπλισμό σχεδόν τα πάντα: ESP, 6 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, σύστημα start/stop, υπολογιστή ταξιδιού, cruise control, φώτα ομίχλης, ζάντες αλουμινίου 16'', 4 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, ηχοσύστημα με χειριστήρια στο τιμόνι, υποδοχή για MP3, σύστημα πλοήγησης, σύστημα ανοικτής συνομιλίας Bluetooth.
Σχεδίαση χωρίς πολλές «φλυαρίες», αλλά με έντονο το "high tech" στοιχείο, ενώ η ποιότητα υλικών αναβαθμίστηκε αισθητά
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο γνώριμος και δοκιμασμένος πετρελαιοκινητήρας 1.5 dCi της Renault αποδίδει 110 ίππους. Σε κερδίζει μεμιάς με την πολιτισμένη λειτουργία, το γλυκό τράβηγμα χαμηλά αλλά και την οικονομία καυσίμου (είδαμε γύρω στα 6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα σε μικτή χρήση). Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις, η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 11,3'',ενώ η τελική είναι 187 χλμ./ώρα, τιμές που το διατηρούν ανταγωνιστικό στη συγκεκριμένη κατηγορία. Επί του πρακτέου τώρα, δεν χρειάζεται να τον πιέζεις ψηλά, αφού η μέγιστη ροπή των 26,5 kgm κορυφώνεται μόλις στις 1.750 σ.α.λ. Ο κινητήρας δεν παρουσιάζει κενά στην απόδοση, είναι γραμμικός και για ντίζελ ιδιαίτερα πολιτισμένος, ωστόσο, μετά από λίγη ώρα θα αναζητήσεις κάτι περισσότερο, κυρίως αν πραγματοποιήσεις μακρινό ταξίδι αστραπή, το οποίο περιλαμβάνει και απαιτητική ορεινή διαδρομή. Πιθανότατα, αυτό συμβαίνει γιατί είναι τόσο καλά στημένο το Megane, που μπορεί να διαχειριστεί (όπως θα διαβάσετε και πιο κάτω) αρκετά μεγαλύτερη ισχύ. Πιστός σύμμαχος πάντως είναι και το εύχρηστο χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων με την σχετικά πυκνή κλιμάκωση, προκειμένου να μην χαθεί το «σφρίγος»...

Οδηγώντας
Το κενό ανάμεσα στους τροχούς και τους θόλους είναι πολύ μικρό ενισχύοντας το δυναμικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Η σημαντική μείωση της απόστασης κατά 25-30 χιλιοστά, οφείλεται επίσης στην αναθεωρημένη γεωμετρία της ανάρτησης, αλλά και στα τοποθετημένα με μεγαλύτερη κλίση αμορτισέρ. Στο δρόμο το Megane σε κερδίζει αμέσως με τη γαλλική άνεση. Ναι, είναι αυτή που σου μένει χαραγμένη στο υποσυνείδητο και κάνει το ελληνικό ανάγλυφο στο οδόστρωμα να μοιάζει με ευρωπαϊκού επιπέδου. Η αθόρυβη και βελουδένια κύλιση αποτελεί χαρακτηριστικό δείγμα και της σημερινής γαλλικής σχολής, δημιουργώντας... απορίες στον ανταγωνισμό. Από την άλλη πλευρά, είναι ξεκάθαρο πως το νέο Megane πατάει με τόση σιγουριά στην άσφαλτο (μεταξόνιο και μετατρόχια έχουν αυξηθεί), ώστε να «απομυθοποιεί» σχετικά σύντομα την επάρκεια ισχύος του πετρελαιοκινητήρα. Γίνεται αυτομάτως σαφές πως το πλαίσιο του σηκώνει πολλούς περισσότερους ίππους. Το κράτημα είναι ιδανικό, χωρίς υπερβολικές κλίσεις, συγχωρώντας ακόμη και εσκεμμένα λάθη μέσα στη στροφή. Σύστημα διεύθυνσης και φρένα λειτουργούν υποδειγματικά (κυρίως το δεύτερο), όπως θα περίμενες από ένα Renault νέας εσοδείας. Το μικρομεσαίο γαλλικό hatch διαθέτει σε κάποιες εκδόσεις και τετραδιεύθυνση (σύστημα 4Control), κάτι που αποτελεί πρωτιά στην κατηγορία C.
YΠEP
- Γαλλική άνεση
- Ποιότητα κύλισης
- Ποιότητα υλικών
- Οδική συμπεριφορά
- Οικονομία
- Εξοπλισμός
KATA
- «Δύσκολο» σύστημα πολυμέσω
- Έλλειψη περιστροφικού διακόπτη για την ένταση του ηχοσυστήματος
Μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης, «μαγική» κύλιση, προτεραιότητα στην άνεση χωρίς να θυσιάζονται τα δυναμικά χαρακτηριστικά
Συμπέρασμα
Εν κατακλείδι, το Megane τέταρτης γενιάς αναμένεται να αποτελέσει ένα από τα ισχυρά χαρτιά της Γαλλικής φίρμας. Η φιλοσοφία δεν διαφοροποιήθηκε, οδηγώντας μάλιστα τους τομείς της άνεσης, της ενεργητικής ασφάλειας, αλλά και της συνδεσιμότητας στο επόμενο στάδιο. Χωρίς εκπλήξεις και άλλες περιττές εξάρσεις, είναι αδιαμφισβήτητα η «ήρεμη δύναμη» της κατηγορίας. Το Megane έχει εξελίξει τις παραδοσιακές αρετές του, σε τέτοιο σημείο ώστε να τις επικοινωνεί πειστικά ως σήμα κατατεθέν και σε ανθρώπους που δεν συμπαθούν τις γαλλικές προτάσεις.
Γιάννης Τσιρογιάννης

Επίσημο Site http://www.renault.com.gr


  UP