ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε 5 Porsche στην πίστα των Σερρών

Αποστολή στις Σέρρες         ..:: Τρίτη, 11 Απριλίου 2017 ::..
Στο πλαίσιο της δραστηριότητας "Porsche Driving Experience", που αφορά την εκπαίδευση πελατών της Porsche στην ασφαλή οδήγηση των εξαιρετικά δυνατών και γρήγορων αυτοκινήτων της, η γερμανική εταιρεία έχει προγραμματίσει μία σειρά εκδηλώσεων στη νοτιοανατολική Ευρώπη, με πρώτο σταθμό την Ελλάδα και την πίστα των Σερρών. Με πρωτοβουλία της ελληνικής αντιπροσωπείας, η εκδήλωση στις Σέρρες ξεκίνησε μια μέρα νωρίτερα με αποκλειστικούς προσκεκλημένους 20 αυτοκινητικούς συντάκτες από την Αθήνα και Θεσσαλονίκη, στους οποίους δόθηκε η δυνατότητα να οδηγήσουν στο ασφαλές περιβάλλον της πίστας πέντε από τα πιο συναρπαστικά αυτοκίνητα της Porsche: την 911 Turbo, τις 718 Cayman S και 718 Boxster S, την Panamera Turbo και την Macan Turbo Performance. Μια πρόσκληση που δεν θα αφήναμε με τίποτα να πάει χαμένη, αφού συνδύαζε με τον καλύτερο τρόπο την οδηγική εμπειρία με τις κορυφαίες Porsche και την επάνοδό μας μετά από αρκετό καιρό στην μοναδική ελληνική πίστα υψηλών προδιαγραφών, στην οποία φιλοξενούνται και διεθνείς αγώνες.


Στη συγκεκριμένη παρουσίαση θα ξεκινήσουμε λίγο... ανάποδα, με δεδομένο ότι πραγματοποιήθηκε «εντός έδρας», σε ένα περιβάλλον όμως που ξεφεύγει πολύ από την συνηθισμένη ελληνική μιζέρια χάρη στην προσπάθεια και το μεράκι μερικών... πεισματάρηδων Ελλήνων στις Σέρρες, που εδώ και χρόνια επιμένουν να πηγαίνουν κόντρα στο ρεύμα και να επιδιώκουν δραστηριότητες που προσφέρουν αναπτυξιακή πνοή στον τόπο τους. Η πίστα των Σερρών δημιουργήθηκε πριν 20 περίπου χρόνια, σε πείσμα των συνηθισμένων αντιδραστικών που λένε «όχι σε όλα» για οτιδήποτε προτείνεται να γίνει στην Ελλάδα πέρα από την δημιουργία δημοσίων υπηρεσιών και «πολιτιστικών» εκδηλώσεων επιπέδου σκυλάδικου. Αυτή η πίστα είναι σήμερα μία από τις καλύτερες, αν όχι η καλύτερη των Βαλκανίων, με αποτέλεσμα να διοργανώνονται σ' αυτήν αγώνες αυτοκινήτων και μοτοσικλετών με οδηγούς από τις γειτονικές χώρες και ακόμα και από το... Ισραήλ! Αδιάψευστος μάρτυρας ήταν τα αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες με βουλγαρικές και ρουμανικές πινακίδες που είδαμε στον περιβάλλοντα χώρο τη μέρα της εκδήλωσης, τα οποία προετοιμάζονταν για αγώνες που επρόκειτο να πραγματοποιηθούν τρεις μέρες αργότερα. Σημαντικό είναι επίσης το γεγονός ότι δήμος των Σερρών, ο οποίος δημιούργησε και στον οποίο ανήκει η πίστα, έχει ήδη προγραμματίσει και εξασφαλίσει τους πόρους για βελτίωση των εγκαταστάσεων και των παρεχομένων υπηρεσιών, κάτι που δείχνει ότι η δημοτική αρχή αντιλαμβάνεται τη σημασία που έχουν όλες αυτές οι δραστηριότητες για την ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας. Κλείνει η παρένθεση!

Σε ό,τι αφορά την εκδήλωση της Porsche, από την αρχή μας τονίστηκε, προς αποφυγήν... επικίνδυνων καταστάσεων (που πολύ εύκολα δημιουργούνται όταν βάζεις δημοσιογράφους στην πίστα με τέτοια αυτοκίνητα!), ότι δεν επρόκειτο για αγώνα ή εν πάση περιπτώσει για προσπάθεια σύγκρισης των οδηγικών μας ικανοτήτων, αλλά για μια εκδήλωση ασφαλούς οδήγησης με σπορ ρυθμούς, όπως ακριβώς πραγματοποιείται με τους πελάτες της εταιρείας. Γι' αυτό άλλωστε τα αυτοκίνητα οδηγήθηκαν μεν αρκετά γρήγορα, αλλά χωρίς προσπεράσματα, σ' ένα κονβόι με αποστάσεις ασφαλείας, όπου τον (γρήγορο) ρυθμό έδινε ο προπορευόμενος Φινλανδός εκπαιδευτής της Porsche, ο οποίος είναι φυσικά εν ενεργεία αγωνιζόμενος. Σε ό,τι αφορά τα αυτοκίνητα που οδηγήσαμε, θα υπενθυμίσουμε ξεκινώντας από την... κορυφή, ότι η 911 Turbo χρησιμοποιεί έναν 6κύλινδρο "bi-turbo" κινητήρα μπόξερ 3,8 λίτρων με 540 ίππους τοποθετημένο πίσω, o οποίος επιταχύνει το αυτοκίνητο από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε 3'', με μέγιστη ταχύτητα τα 320 χλμ./ώρα. Η δεύτερη -κατά την προσωπική μας γνώμη- σημαντικότερη Porsche σε ό,τι αφορά τον καθαρόαιμο σπορ χαρακτήρα και την οδηγική απόλαυση που προσφέρει, είναι η 718 Cayman S. Ένα αυτοκίνητο που χρησιμοποιεί ένα 4κύλινδρο μπόξερ κινητήρα τούρμπο 2,5 λίτρων τοποθετημένο στο κέντρο, ο οποίος αποδίδει 350 ίππους, επιταχύνοντας το αυτοκίνητο από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε 4,4'', με τη μέγιστη ταχύτητα να φτάνει τα 285 χλμ./ώρα. Τον ίδιο κινητήρα χρησιμοποιεί και το ανοιχτό «αδελφό» μοντέλο, η 718 Boxster S, που έχει και τις ίδιες επιδόσεις με την Cayman S. Από τα δύο «οικογενειακά» μοντέλα της Porsche που ήταν στην πίστα, η Panamera Turbo κινείται από ένα 4λιτρο V8 κινητήρα biturbo με 550 ίππους και σύστημα μερικής απενεργοποίησης των μισών κυλίνδρων, ο οποίος επιταχύνει το αυτοκίνητο από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,8'', με μέγιστη ταχύτητα 306 χλμ./ώρα. Τέλος, η Macan Turbo με το «πακέτο» Performance, χρησιμοποιεί ένα V6 τούρμπο 3,6 λίτρων με 440 ίππους, επιταχύνοντας από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε μόλις 4,4'' και φτάνοντας μέχρι τα 272 χλμ./ώρα.
Ακούγοντας κανείς για τόσες... εκατοντάδες ίππους μαζεμένους στην πίστα και τόσο γρήγορα αυτοκίνητα, ενδεχομένως να έχει την αίσθηση ότι πέντε αυτοκίνητα άρχισαν να κάνουν γύρους στην πίστα με πολύ γρήγορους ρυθμούς κι ελάχιστες διαφορές μεταξύ τους. Στην πραγματικότητα οι διαφορές είναι πολύ μεγάλες, ακόμα και σε τόσο γρήγορα αυτοκίνητα που ξεπερνούν κατά πολύ τις δυνατότητες και τις γνώσεις του μέσου οδηγού. Πολύ περισσότερο μάλιστα αφού η υψηλή πρόσφυση που προσφέρει η πίστα ενισχύει ακόμα περισσότερο τις διαφορές ανάμεσα στα σπορ και στα πιο οικογενειακά αυτοκίνητα, όσο γρήγορα κι αν είναι αυτά. Γιατί η αλήθεια είναι ότι στους δρόμους, ιδιαίτερα τους ελληνικούς με την πολύ χαμηλή πρόσφυση, οι διαφορές αυτές τονίζονται πολύ λιγότερο, αφού οι δυνατότητες των αυτοκινήτων είναι πολύ πάνω από τις δυνατότητες των δρόμων! Στις Σέρρες μάλιστα, όπου η πίστα είναι αρκετά τεχνική, η αναπόφευκτα πιο μαλακή και πιο «οικογενειακή» Macan έχανε κάποια στιγμή την επαφή με τα άλλα αυτοκίνητα όταν ο ρυθμός γινόταν πολύ γρήγορος. Δε θα μπορούσε να είναι διαφορετικά άλλωστε, αφού το συγκεκριμένο αυτοκίνητο δεν προορίζεται μόνο για την ευχαρίστηση του οδηγού, αλλά για να μεταφέρει με τον πιο ασφαλή αλλά και πιο άνετο τρόπο και επιβάτες. Πρόκειται για "SUV", ένα από τα πιο σπορτίφ σε αίσθηση SUV της αγοράς βεβαίως, αυτό όμως δεν μπορεί να εξαλείψει εντελώς τον χαρακτήρα του, ιδιαίτερα στην πίστα. Είναι ένα εξαιρετικά ευχάριστο στην οδήγηση αυτοκίνητο, ακόμα και στην γρήγορη οδήγηση, αλλά φυσικά δεν μπορεί να είναι 911 ή Cayman (και αλίμονο αν ήταν!) Ακόμα και ο θόρυβος που κάνει είναι μικρότερος (όπως και στην Panamera), γιατί οφείλει να είναι πιο πολιτισμένο αυτοκίνητο, για να μην κουράζει ούτε στο ελάχιστο τους επιβάτες, που μπορεί να μην έχουν καμία όρεξη να ακούν τον έντονο ήχο των κινητήρων των σπορ μοντέλων της Porsche, άσχετα αν αυτός ηχεί σαν μουσική στα αυτιά του... πυροβολημένου οδηγού!

Σε μικρότερο βαθμό αυτή η κάπως πιο «χαλαρή» αίσθηση (σε σύγκριση πάντα με την 911 και τις Boxster/Cayman) ήταν εν μέρει αισθητό και στην Panamera, που ακολουθούσε βεβαίως με μεγαλύτερη ευκολία τους ρυθμούς χάρη στον πολύ δυνατό κινητήρα της, το μικρότερο ύψος της (που συνεπάγεται και χαμηλότερο κέντρο βάρους) και τις μεγαλύτερες διαστάσεις της. Δεν παύει όμως να είναι μια λιμουζίνα, σπορ μεν αλλά λιμουζίνα. Κι αυτό το καταλαβαίνεις με τον αρχοντικό τρόπο με τον οποίο εξαφανίζει την απόσταση στην ευθεία της πίστας, όπου η εξαιρετική ηχομόνωση και οι άψογα ρυθμισμένες αναρτήσεις σε κάνουν να πιστεύεις ότι πας σε ρυθμούς βόλτας, μέχρι που φτάνεις στην πρώτη στροφή και η άγρια επιβράδυνση στο δυνατό φρενάρισμα σε πληροφορεί ότι τελικά πήγαινες γρήγορα, πολύ γρήγορα! Περιττό να πούμε ότι το τιμόνι είναι εξαιρετικό σε αίσθηση και ακρίβεια και τα φρένα κορυφαία και στις δύο «οικογενειακές» Porsche.

Στο άλλο άκρο είναι φυσικά ο... θεός, η 911 Turbo, το απόλυτο «όπλο» ανάμεσα στα 5 του... οπλοστασίου που είχαμε στη διάθεσή μας. Έχοντας και το πλεονέκτημα να σου δείχνει το δρόμο ένα έμπειρος οδηγός αγώνων μπροστά, που είχε «διαβάσει» πολύ καλά στην πίστα, μπορούσες απλά να απολαύσεις αυτή την αίσθηση του απόλυτου που προσφέρει αυτό το αυτοκίνητο (παρά τη θεωρητικά δυσμενή κατανομή βάρους που συνεπάγεται η τοποθέτηση του κινητήρα πίσω). Σημαδεύεις, στρίβεις, σημαδεύεις την επόμενη, στρίβεις, με απόλυτη ακρίβεια, χωρίς «τιμονιές», χωρίς απότομες κινήσεις, έχοντας το υπόκωφο μουγκρητό του κινητήρα πίσω σου να σου θυμίζει ότι πάνω από μισή χιλιάδα ίπποι είναι έτοιμοι να σε κολλήσουν στην πλάτη του καθίσματος μόλις πατήσεις το γκάζι. Και σ' αυτό το αυτοκίνητο φαίνεται ακόμα περισσότερο η αξία του εξαιρετικού κιβωτίου διπλού συμπλέκτη PDK της Porsche, που σε κάνει να ξεχνάς την παρουσία του με την ταχύτητα και την ομαλότητα με την οποία πραγματοποιούνται οι αλλαγές ταχυτήτων.

Και μετά βγαίνεις από την 911 και μπαίνεις στις Cayman και Boxster και το μουγκρητό πίσω σου μετατρέπεται σε... ουρλιαχτό, με τον 4κύλινδρο κινητήρα να κάνει έντονη την παρουσία του, όχι μόνο με τον ήχο του αλλά και με τη δύναμή του. Προφανώς δεν είναι σαν την 911 Turbo, λείπουν άλλωστε καμιά... διακοσαριά ίπποι σε σχέση με εκείνη, σε ένα αυτοκίνητο βεβαίως που είναι αρκετά ελαφρύτερο και πολύ καλά ζυγισμένο. Πάντα είχα μια ιδιαίτερη αδυναμία στην Cayman και για μια ακόμα φορά την επιβεβαίωσα (όπως επίσης επιβεβαίωσα και την εξαιρετική ακαμψία της Boxster, που ούτε σε αυτούς τους γρήγορους ρυθμούς δεν προδίδει εύκολα ότι είναι... ξεσκούφωτη). Είναι ένα αυτοκίνητο που χαίρεσαι να το οδηγείς, που δεν σε προβληματίζει ποτέ, που ακολουθεί πιστά τις εντολές σου και διαγράφει με απόλυτη ακρίβεια την τροχιά που διαλέγεις, πολύ πιο «γήινη» από την 911 Turbo που, ας μη γελιόμαστε, μόνο ένας καλός οδηγός αγώνων μπορεί να αξιοποιήσει πλήρως τις δυνατότητές της. Απλώς και εκείνη, όπως και όλες η Porsche, είναι τόσο φιλική στην «καθημερινή» οδήγηση, που μπορεί να την οδηγήσει οποιασδήποτε χωρίς να αγχωθεί καθόλου. Κι αυτό είναι τελικά το μυστικό πίσω από τη γοητεία των αυτοκινήτων της Porsche. Μπορείς να ξεσαλώσεις με αυτά σε μια πίστα και μετά να κινηθείς σαν... κυρία, όμορφα και ξεκούραστα, σε οποιονδήποτε δρόμο ανάμεσα στους... κοινούς θνητούς!
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP