ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Audi Q2 - 1.6 TDI

Ηγέτης της κατηγορίας         ..:: Σαββάτο, 08 Απριλίου 2017 ::..

Το μικρότερο "SUV" της Audi παίζει χωρίς premium αντίπαλο στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου, εντυπωσιάζοντας με την ποιότητα και τα οδικά χαρακτηριστικά του και ικανοποιώντας απόλυτα με τον δυνατό και οικονομικό πετρελαιοκινητήρα του

Με δεδομένες τις εξελίξεις τα τελευταία χρόνια στην ευρωπαϊκή αγορά, όπου οι καταναλωτές στρέφονται όλο και περισσότερο προς μικρότερα αυτοκίνητα και αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου, και με δεδομένη την ενίσχυση της παρουσίας όλων των "premium" κατασκευαστών στις μικρότερες κατηγορίες, ήταν θέμα χρόνου για την Audi να παρουσιάσει ένα μικρό "SUV". Το Q2 έχει μήκος 4,19 μ., βρίσκεται ακριβώς σε αυτήν την κατηγορία, που αναπτύσσεται συνεχώς στην Ευρώπη, προσφέρεται σε προσθιοκίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις κι έχει όλα τα προσόντα για να παίξει τον ρόλο του μικρού οικογενειακού αυτοκινήτου, ως εναλλακτική λύση απέναντι στα μικρομεσαία χάτσμπακ.

Εσωτερικό
Το μεγάλο πλεονέκτημα των μικρών "SUV" είναι ότι ενώ έχουν σχετικά μικρές εξωτερικές διαστάσεις, μόλις λίγο πάνω από αυτές των σούπερ μίνι, λόγω του ύψους και του σχήματός τους προσφέρουν χώρους που παραπέμπουν στην αμέσως μεγαλύτερη κατηγορία. Αυτό συμβαίνει και με το Q2, που διαθέτει απολύτως επαρκείς χώρους για 4 επιβάτες, ίσως όχι τους κορυφαίους με βάση τα χρήματα που κοστίζει (ως "premium" αυτοκίνητο είναι μοιραία ακριβότερο και η τιμή του συγκρίνεται με αυτήν των «μαζικών» SUV της μικρομεσαίας κατηγορίας), σίγουρα όμως πολύ καλός με βάση την κατηγορία μεγέθους στην οποία ανήκει. Πολύ περισσότερο αν συνυπολογίσει κανείς και την κορυφαία για την μικρή κατηγορία χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ, που φτάνει τα 405 λίτρα και φυσικά είναι παραπάνω από επαρκής για μια οικογένεια. Αυτό που δεν μας ικανοποίησε το ίδιο είναι οι χώροι για μικροπράγματα, που είναι μέτριοι, ιδιαίτερα οι ανοιχτοί. Από την άλλη πλευρά εξαιρετική είναι βεβαίως η ποιότητα κατασκευής, που δικαιολογεί και την αυξημένη τιμή του αυτοκινήτου σε σχέση με τα περισσότερα μικρά SUV και θυμίζει την αίσθηση χρηματοκιβωτίου που δίνουν τα μεγαλύτερα Audi. Καλή είναι επίσης και η γενική εργονομία του αυτοκινήτου, με μία σωστή θέση οδήγησης, που προσφέρει αρκετές ρυθμίσεις για να βολευτεί κανείς απολύτως.

Η τιμή της έκδοσης ντίζελ 1.6 ξεκινάει από 27.300 ευρώ, συμπεριλαμβάνοντας εγγύηση πέντε ετών κι ένα πλήρες επίπεδο εξοπλισμού στο οποίο στάνταρ είναι το ESP με λειτουργία ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού, σύστημα Audi pre sense εμπρός με λειτουργία ανίχνευσης πεζών, 6 αερόσακοι, κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικοί καθρέφτες, cruise control, υπολογιστής ταξιδιού, ζάντες αλουμινίου, ραδιο-CD με Bluetooth, θύρες SDXC και Aux και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop κλπ. Θα παρατηρήσουμε μόνο ότι οι εξωτερικοί καθρέφτες δεν είναι θερμαινόμενοι στη βασική έκδοση, κάτι που είναι λίγο περίεργο για ένα αυτοκίνητο που υποτίθεται πως έχει «περιπετειώδη» χαρακτήρα, όπως όλα τα SUV. Έχοντάς το στη διάθεσή μας τις μέρες της μεγάλης κακοκαιρίας στην Αθήνα με τις καταρρακτώδεις βροχές, βρεθήκαμε στην ανάγκη να κάνουμε ελιγμούς σε χώρο στάθμευσης με τους καθρέφτες θολούς από την υγρασία, με αποτέλεσμα να ανοίξουμε τα παράθυρα για να τους καθαρίσουμε με το χέρι.
Λειτουργικό, εξαιρετικά ποιοτικό και καλά εξοπλισμένο είναι το εσωτερικό, που φιλοξενεί χωρίς πρόβλημα τέσσερις ενηλίκους
Κινητήρας-κιβώτιο
Το Q2 χρησιμοποιεί τον πετρελαιοκινητήρα 1.6 TDI που αποδίδει 116 ίππους. Ένα κινητήρα αρκετά δυνατό, με καλή ροπή (αν και είναι μάλλον «κενός» μέχρι τις 1.500 στροφές) και ικανοποιητική ευστροφία (χωρίς να έχει και μεγάλο εύρος ωφέλιμης περιοχής στροφών, γιατί το κόκκινο ξεκινάει από τις 4.500), ο οποίος αποδεικνύεται απολύτως επαρκής για το αυτοκίνητο, που μπορεί να κινήσει με αρκετά γρήγορους ρυθμούς αν θέλει ο οδηγός. Κάτι που φαίνεται άλλωστε και από τις επιδόσεις που αναφέρει ο κατασκευαστής (0-100 χλμ./ώρα σε 10,3'') οι οποίες σε κάθε περίπτωση εξασφαλίζουν και ασφαλή προσπεράσματα. Δεν αισθάνεσαι λοιπόν ότι αυτός ο κινητήρας αποτελεί κανένα συμβιβασμό, αλλά το σημαντικό είναι ότι η δύναμη και το «τράβηγμα» που προσφέρει συνδυάζονται με αρκετά χαμηλές τιμές κατανάλωσης. Στην πόλη το αυτοκίνητο εύκολα συγκρατείται στα 8 λίτρα/100 χλμ., ενώ στο ταξίδι μπορεί να πέσει και κάτω από τα 6 αν η ταχύτητα δεν είναι υπερβολικά υψηλή (οπότε, όπως σε όλα τα «τζιποειδή», η αεροδυναμική αντίσταση παίζει μεγαλύτερο ρόλο σε σχέση με τα αυτοκίνητα με πιο συμβατικό σχήμα). Το εξάρι κιβώτιο ταχυτήτων είναι πολύ καλό, σωστά κλιμακωμένο, με ακριβές κούμπωμα και καλή αίσθηση και συνεργάζεται αρμονικά με τον κινητήρα.

Οδηγώντας
Ένα από τα ισχυρότερα ατού του Q2 είναι η οδική συμπεριφορά του, που είναι πραγματικά εξαιρετική για SUV και ελάχιστα θυμίζει το χαρακτήρα του (όπως προσδιορίζεται από το αυξημένο ύψος του). Το αυτοκίνητο έχει πραγματικά πολύ καλό κράτημα, είναι απολύτως προβλέψιμο όσο και αν το πιέσεις, οι αντιδράσεις του δεν είναι ποτέ απότομες, αλλά πολύ προοδευτικές, και ταυτόχρονα έχει πολύ ικανοποιητική αίσθηση στο τιμόνι σε σχέση με αυτά που ξέραμε παλιότερα για τα Audi. Οι κλίσεις στις στροφές είναι προφανώς λίγο μεγαλύτερες από αυτές ενός A3 π.χ., αλλά όχι υπερβολικές, η συμπεριφορά του είναι ακριβής και πολύ εύκολα ελεγχόμενη, συμπληρώνεται δε από τα πολύ καλά φρένα, που ενισχύουν το αίσθημα ασφάλειας που προσφέρει στον οδηγό. Θα λέγαμε χωρίς υπερβολή ότι είναι ίσως το κορυφαίο μικρό αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου σε οδική συμπεριφορά. Η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή, ενώ σε ό,τι αφορά την άνεση, οι αναρτήσεις είναι κάπως σφιχτές (αναπόφευκτα λόγω του χαρακτήρα του αυτοκινήτου) οπότε κάποιες απότομες ανωμαλίες γίνονται πιο έντονα αισθητές σε σχέση με πιο συμβατικά αυτοκίνητα (σεντάν ή χάτσμπακ) της εταιρείας.
YΠEP
- Οδική συμπεριφορά
- Φρένα
- Ποιότητα
- Κιβώτιο ταχυτήτων
- Χώρος αποσκευών
- Χαμηλή κατανάλωση
- Εγγύηση 5 ετών
KATA
- Μέτριοι ανοιχτοί χώροι για μικροπράγματα
- Οι εξωτερικοί καθρέφτες δεν είναι θερμαινόμενοι στη βασική έκδοση
Ο ντίζελ 1.6 είναι δυνατός και οικονομικός, το μεγάλο ατού όμως του αυτοκινήτου στο δρόμο είναι η πολύ καλή οδική συμπεριφορά του
Συμπέρασμα
To Q2 είναι στην ουσία χωρίς premium αντίπαλο στην κατηγορία των μικρών SUV, στην οποία δεν έχουν κάνει ακόμα την είσοδό τους οι δύο μεγάλοι γερμανοί ανταγωνιστές της Audi. Αυτό από μόνο του αρκεί για την εμπορική επιτυχία του, πολύ περισσότερο μάλιστα αφού συνοδεύεται και από πολύ καλά λειτουργικά χαρακτηριστικά, με μια οδική συμπεριφορά ξεχωρίζει και μία εξαιρετική ποιότητα κατασκευής, αντάξια της φήμης της Audi. Η συγκεκριμένη έκδοση προσθέτει σε όλα αυτά και την οικονομία που προσφέρει ο κινητήρας ντίζελ, χωρίς μάλιστα συμβιβασμούς στην δύναμη και τις επιδόσεις.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.audi.gr


  UP