ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Volvo V40 Cross Country - 1.5 T3

Ένα για όλα!         ..:: Σαββάτο, 08 Απριλίου 2017 ::..

Ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον και ευχάριστο Volvo, αφού το V40 Cross Country διαθέτει όλες τις πειστικές απαντήσεις που θα του θέσεις σε κάθε τομέα, πολυτέλεια, ποιότητα, άνεση, ασφάλεια, αλλά και υπόνοια παντός εδάφους...

Τα τελευταία χρόνια η σουηδική εταιρεία έχει κάνει άλματα προόδου στα προϊόντα της. Η συνταγή του V40 Cross Country, ενός υπερυψωμένου κατά 22 χιλιοστά V40 με προστατευτικές ποδιές και πλαστικά στους προφυλακτήρες, είναι άκρως επιτυχημένη. Το αποτέλεσμα είναι τόσο αρμονικό, που εύκολα μπορεί να πιστέψει κάποιος ότι από αυτό προέκυψε το V40, και όχι το αντίστροφο. Η πρόσφατη ανανέωση το άλλαξε ελάχιστα. Πρέπει να είσαι πολύ παρατηρητικός για να προσέξεις τις διακριτικές αλλαγές στη μάσκα ή τις ζάντες, ενώ πιο ευδιάκριτη είναι η τοποθέτηση των φώτων ημέρας σε σχήμα «σφυρί του Θορ» μέσα στα εμπρός φανάρια. Η ανανέωση προίκισε το εσωτερικό με νέες επενδύσεις και διαφορετική διακόσμηση.

Εσωτερικό
Ο αέρας πολυτέλειας και οι νέες επενδύσεις είναι αλήθεια πως μας άρεσαν πολύ. To 5θυρο χάτσμπακ (μήκος 4,37 μ.) προσφέρει επαρκείς αν και όχι κορυφαίους χώρους για 4 επιβάτες. Ο χώρος αποσκευών επίσης δεν είναι από τους κορυφαίους σε χωρητικότητα, με τα 330 λίτρα του όμως είναι σαφώς εντός τους πλαισίου της κατηγορίας, ενώ ως έξτρα προσφέρεται και μία πολύ πρακτική λύση διπλού δαπέδου, που διευκολύνει τη μεταφορά μικρών αντικειμένων. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, όπως και η γενική εργονομία, μόνο που η ρύθμιση της πλάτης δυσκολεύεται από το γεγονός ότι η σχετική «ροδέλα» είναι χωμένη σε σημείο με δύσκολη πρόσβαση. Γενικότερα το εσωτερικό του V40 είναι πρακτικό, με επαρκείς χώρους για μικροπράγματα (αν και με μικρές θήκες στις πόρτες, μόνιμο γνώρισμα όλων των σουηδικών αυτοκινήτων εδώ και χρόνια για λόγους ασφαλείας) και με εξαιρετική ποιότητα κατασκευής και υλικών.

Ο βασικός εξοπλισμός ως συνήθως (για Volvo) είναι πλούσιος αφού περιλαμβάνει 7 αερόσακους, σύστημα ελέγχου ευστάθειας (DSTC) με hill holder, σύστημα αποφυγής σύγκρουσης στην πόλη City Safety, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέφτες, ζάντες αλουμινίου, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop, ραδιο-CD με MP3, έγχρωμη οθόνη 5'' και υποδοχή Aux, υπολογιστής ταξιδιού και αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων. Η τιμή του Volvo V40 Cross Country 1.5 Τ3 ξεκινάει από 25.790 ευρώ.
Πολύ προσεγμένο εσωτερικό με ικανοποιητικούς χώρους, εξαιρετική ποιότητα, πλούσιο εξοπλισμό και αύρα premium εκτέλεσης
Κινητήρας-κιβώτιο
Το υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο σύνολο βενζίνης αποδίδει 152 ίππους και 25,5 kgm ροπής από τις 1.700 σ.α.λ. Ο 1.500άρης βενζινοκινητήρας της οικογένειας Drive-E διατηρήθηκε στην έκδοση Τ3 χωρίς αλλαγές, όπως και το στάνταρ αυτόματο 6άρι της Aisin. Ο συνδυασμός τους ταιριάζει αρκετά στο V40, αφού οι αλλαγές είναι ομαλές, ο κινητήρας ήσυχος και η δύναμη πάντα διαθέσιμη όταν τη χρειαστείς. Η μέση κατανάλωση των 9,9 λίτρων/100 χλμ. δεν είναι ίσως υπερβολική για βενζινοκίνητο με βάρος σχεδόν 1,5 τόνου, αλλά επιβαρύνεται λόγω του αυτόματου κιβωτίου. Εύκολα μάλιστα θα πάρει την ανιούσα αν κινείσαι λίγο πιο ζωηρά. Το τράβηγμα του κινητήρα πάντως ικανοποιεί, παρ' ότι στον ανοιχτό δρόμο με τέρμα γκάζι δεν δίνει φτερά στο V40.

Οδηγώντας
Στο δρόμο έχουμε να κάνουμε με ένα τυπικό V40, αφού η μικρή διαφορά στο ύψος δεν γίνεται άμεσα αντιληπτή και δεν διαφοροποιεί τα οδικά χαρακτηριστικά του Cross Country σε σχέση με την κλασική έκδοση του V40. Η σουηδική εταιρία δεν ανακοινώνει επίσημα κάποια επέμβαση στην ανάρτηση, αν και η δική μας εντύπωση ήταν πως διακρίναμε λίγο καλύτερη άνεση όλες τις μέρες που είχαμε το αυτοκίνητο στη διάθεσή μας αλλά και λίγο καλύτερη κύλιση σε κατσαρά οδοστρώματα του εγχώριου οδικού δικτύου. Στις στροφές δεν έχεις παρά να εμπιστευτείς το πλαίσιο και να κινηθείς γρήγορα, κοντά στο όριο όμως, είναι πιθανό να παρέμβει το ESP και να σε αποθαρρύνει να ανεβάσεις κι άλλο ρυθμό. Οι κλίσεις του αμαξώματος δεν είναι απαγορευτικές και το ψηλότερο κέντρο βάρους είναι κυριολεκτικά αμελητέο. Παράλληλα, το ελαφρύ τιμόνι δεν μεταφέρει στα χέρια σου ιδιαίτερη πληροφόρηση, αλλά ευτυχώς από την άλλη πλευρά ούτε κραδασμούς, όταν αποφασίσεις να αφήσεις την άσφαλτο και να οδηγήσεις στο πατημένο χώμα. Πολύ καλά λειτούργησαν τα φρένα κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες.
YΠEP
- Πολυτέλεια εσωτερικού
- Άνεση στο δρόμο
- Εξοπλισμός
- Ποιότητα
- Στάνταρ αυτόματο κιβώτιο
KATA
- Τσιμπημένη κατανάλωση
- Η ρύθμιση της πλάτης του οδηγού
- Έλλειψη ρεζέρβας
Στο δρόμο δεν θα εκφράσεις παράπονο, με κύριο ζητούμενο την άνεση και την αναβαθμισμένη κύλιση, την ασφάλεια και την ευκολία χρήσης
Συμπέρασμα
Είναι από τις καλές περιπτώσεις κατά τις οποίες δεν έχεις να προσθέσεις πολλά σχόλια. Μια ισορροπημένη πρόταση από κάθε πρίσμα, στηρίζει πολλά στην ποιότητα και τον αγχολυτικό χαρακτήρα, με ανταγωνιστική τιμή και πλούσιο εξοπλισμό.
Γιάννης Τσιρογιάννης

Επίσημο Site http://www.volvocars.gr


  UP