ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το νέο Suzuki Swift

Πανελλαδική παρουσίαση στην Αττική         ..:: Τετάρτη, 05 Απριλίου 2017 ::..
Αμέσως μετά την ευρωπαϊκή πρεμιέρα του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης τον περασμένο μήνα, το νέο Suzuki Swift αρχίζει να διατίθεται και στην ελληνική αγορά και η ελληνική αντιπροσωπεία οργάνωσε μια μεγάλη δημοσιογραφική παρουσίαση με πολλά αυτοκίνητα, δείγμα της σημασίας που έχει η νέα της πρόταση στην δημοφιλέστερη κατηγορία της αγοράς. Κατασκευασμένο πλέον στην Ιαπωνία, το νέο Swift θα προσφέρεται σε τιμές που ξεκινούν από 11.680 ευρώ για το 1.2, με ένα πλήρες επίπεδο εξοπλισμού, όπως συνηθίζει τελευταία η Suzuki, στο οποίο περιλαμβάνονται στάνταρ ESP, 6 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέφτες, κλιματισμός, αυτόματα φώτα, ραδιο-CD με Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, υπολογιστής ταξιδιού, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Οι τιμές για το χιλιάρι τούρμπο ξεκινούν από 13.880 ευρώ με το δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει επιπλέον ζάντες αλουμινίου, οθόνη αφής για το ηχοσύστημα με κάμερα οπισθοπορείας και δυνατότητα σύνδεσης με smartphones, προβολείς ομίχλης και θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα.


Η Suzuki δραστηριοποιείται με επιτυχία εδώ και πολλά χρόνια στην ελληνική αγορά και βρίσκεται σταθερά μέσα στις πρώτες 10 σε πωλήσεις μάρκες. Μεγάλο της ατού είναι προφανώς εξειδίκευσή της στα μικρά αυτοκίνητα, που καλύπτουν και μεγάλο μέρος των πωλήσεων στη χώρα μας. Το σούπερ μίνι της, το Swift, είναι αρκετά δημοφιλές στην ελληνική αγορά και είναι χαρακτηριστικό ότι πέρσι το προηγούμενο μοντέλο πούλησε πάνω από 1.000 αυτοκίνητα, παρά το γεγονός ότι βρισκόταν στο τέλος της ζωής του και είχε ήδη γίνει γνωστή η παρουσίαση του νέου! Κατανοητές είναι λοιπόν οι μεγάλες προσδοκίες που έχει η ελληνική αντιπροσωπεία για τη νέα γενιά του, κάτι που αντανακλάται και στη μεγάλη δημοσιογραφική παρουσίαση που οργάνωσε στη περιοχή της Βάρκιζας, με περίπου 20 αυτοκίνητα. Το νέο μοντέλο δεν ακολουθεί τη μόδα του «φουσκώματος» των εξωτερικών διαστάσεων, αλλά έχει γίνει προσπάθεια καλύτερης εκμετάλλευσης των εσωτερικών χώρων, ώστε να επιτευχθεί ο καλύτερος δυνατός συνδυασμός ευελιξίας και ευρυχωρίας. Έτσι, έχει μικρότερο μήκος κατά 10 χιλιοστά από το προηγούμενο (3,840 μ. συνολικά), αλλά μεγαλύτερο πλάτος κατά 40 χιλιοστά και μεταξόνιο αυξημένο κατά 20 χιλιοστά. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα καλύτερους χώρους για τους επιβάτες και ταυτόχρονα μεγαλύτερο χώρο αποσκευών, που φτάνει τα 265 λίτρα, 54 περισσότερα από πριν. Ένας άλλος τομέας στον οποίο δόθηκε ιδιαίτερη προσοχή κατά τη σχεδίαση του αμαξώματος είναι η συγκράτηση του βάρους σε συνδυασμό με την αύξηση της ακαμψίας. Το νέο μοντέλο είναι βασισμένο στη νέα -ελαφρύτερη και πιο άκαμπτη- πλατφόρμα "Heartect" της εταιρείας και το βάρος του είναι μόλις 840 κιλά, δηλαδή 120 λιγότερα από τον προκάτοχό του!

Σε ό,τι αφορά τα τεχνικά του στοιχεία, το νέο Swift χρησιμοποιεί τον χιλιάρη κινητήρα τούρμπο Boosterjet της Suzuki που αποδίδει 112 ίππους και τον ατμοσφαιρικό 1.2 Dualjet των 90 ίππων. Υπάρχει επίσης η δυνατότητα συνδυασμού και των δύο κινητήρων με το ήπιο υβριδικό σύστημα SHVS της Suzuki, που μειώνει ακόμα περισσότερο την κατανάλωση στην πόλη (καθώς συνδυάζεται και με σύστημα start-stop). Τα κιβώτια είναι το στάνταρ χειροκίνητο 5 ταχυτήτων, ένα αυτόματο 6 ταχυτήτων κι ένα αυτόματο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT). Υπάρχει επίσης διαθέσιμο και το αυτόματο σύστημα τετρακίνησης Allgrip της Suzuki, που μπορεί να συνδυαστεί με τον κινητήρα 1.2 και το χειροκίνητο κιβώτιο. Οι αναρτήσεις είναι με γόνατα Μακφέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω και τα φρένα είναι αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός, ενώ πίσω υπάρχουν ταμπούρα στις δύο πρώτες εκδόσεις εξοπλισμού και δίσκοι στην πιο πλούσια έκδοση GLX. Αξίζει επίσης να αναφερθεί ότι ο κύκλος στροφής έχει μειωθεί κατά 40 εκατοστά, γεγονός που ενισχύει βεβαίως στην ευελιξία του αυτοκινήτου. Το ρεζερβουάρ καυσίμου έχει χωρητικότητα 37 λίτρων. Το αυτοκίνητο διαθέτει επίσης -ανάλογα με την έκδοση- περισσότερα και αναβαθμισμένα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας και οδηγικά βοηθήματα (π.χ. σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, σύστημα προειδοποίησης εκτροπής, αυτόματη λειτουργία προβολέων, προσαρμοζόμενο cruise control κλπ.), μεταξύ των οποίων και ένα νέο σύστημα ανίχνευσης εμποδίων εμπρός και αυτόματου φρεναρίσματος για την αποφυγή σύγκρουσης, το οποίο χρησιμοποιεί δύο αισθητήρες, ώστε να καλύπτει όλες τις πιθανές συνθήκες κίνησης.
Το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε στο πλαίσιο της εκδήλωσης ήταν αυτό με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.2 και το χειροκίνητο κιβώτιο. Για την οδική συμπεριφορά του, δεν ήταν έκπληξη για μας ο ομοιογενής χαρακτήρας του, το καλό κράτημα, η προοδευτική συμπεριφορά και οι προβλέψιμες αντιδράσεις του, δεδομένου ότι ήδη το προηγούμενο μοντέλο ήταν ένα πολύ ευχάριστο, ασφαλές και ευκολοδήγητο αυτοκίνητο. Εκείνο που όντως έχει αναβαθμιστεί ακόμα περισσότερο, είναι η ακαμψία και η συνολική ποιότητα κατασκευής και υλικών, γεγονός που γίνεται αμέσως αντιληπτό στις έντονες ανωμαλίες του δρόμου, πάνω από τις οποίες το αυτοκίνητο περνάει σαν ένα κομμάτι, χωρίς στρεβλώσεις, τριγμούς ή άλλους θορύβους. Η ποιότητα κύλισης είναι επίσης πολύ καλή, ενώ το τιμόνι έχει πολύ ικανοποιητική αίσθηση και ακρίβεια, συμπληρώνοντας την εικόνα ενός ιδιαίτερα ευχάριστου και εύκολου στην οδήγηση αυτοκινήτου. Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας των 90 ίππων, που κινεί τη βασική έκδοση του Swift, αποδεικνύεται απολύτως επαρκής (η Suzuki αναφέρει επιτάχυνση από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε 11,9''), προφανώς δεν έχει τη ροπή του τούρμπο από χαμηλά, αλλά είναι αρκετά ελαστικός και εύστροφος και δεν δημιουργεί κανένα αίσθημα ανασφάλειας. Κάτι που οφείλεται προφανώς και στη σημαντική μείωση του βάρους του αυτοκινήτου. Και βέβαια, όπως συνήθως συμβαίνει με τα Suzuki, είναι ιδιαίτερα οικονομικός, γεγονός που εξηγεί και την απουσία μιας έκδοσης ντίζελ από τη γκάμα. Στη διαδρομή μας, που έγινε με δύο άτομα μέσα στο αυτοκίνητο και με αρκετά γρήγορους ρυθμούς, που δεν αντιπροσωπεύουν σε καμία περίπτωση τους ρυθμούς με τους οποίους θα οδηγείται το αυτοκίνητό από τη μεγάλη πλειοψηφία των κατόχων του, η μέση κατανάλωση ήταν μόλις 6,4 λίτρα/100 χλμ. Σύντομα θα έχουμε τη δυνατότητα αναλυτικής δοκιμής και αυτής της έκδοσης και του 1.0 τούρμπο, οπότε θα επανέλθουμε.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP