ΕΙΔΗΣΕΙΣ
FORUM ::
Ελεύθερο βήμα, για όλους. Στείλτε μας mail (forum@auto-internet.gr) με τις απόψεις και τις ερωτήσεις σας, για οτιδήποτε αφορά το αυτοκίνητο, τους δρόμους και τις μεταφορές γενικότερα και απαντήστε στις απόψεις των άλλων που δημοσιεύονται εδώ. Για οποιουδήποτε είδους καταγγελίες τα mail πρέπει να είναι επώνυμα, με πλήρη στοιχεία (που μπορείτε να ζητήσετε να μη δημοσιευθούν στη σελίδα).

Aξιοπιστία του ειδικού Τύπου

        ..:: Δευτέρα, 03 Απριλίου 2017 ::..

Κύριε Φιλιππακόπουλε, από παλαιότερα που διάβαζα αρκετά και τώρα πια πολύ λιγότερο για δοκιμές και απόψεις σχετικές με το αυτοκίνητο, δεν θυμάμαι να είχαν επισημανθεί βασικές παραλήψεις από το ελεγχόμενο αυτοκίνητο (με εξαίρεση κάποιων κινέζικων ίσως). Αντίθετα σε κάποια ξένα έντυπα δεν διστάζουν να τσεκουρώσουν αν κάτι δεν τους αρέσει. Τι έχετε να πείτε γι' αυτό;

Κώστας Παπακωνσταντίνου


Ευχαριστώ για την -χρήσιμη και κατανοητή- παρέμβασή σας. Η απάντηση είναι πολύ απλή. Αν αναφέρεστε στους Άγγλους όταν μιλάτε για «τσεκούρωμα», πρέπει να σας πω ότι πρόκειται για την πιο σνομπ αντιμετώπιση των αυτοκινήτων που υπάρχει στον κόσμο και μερικές φορές η κριτική γίνεται για την κριτική. Μου έχει συμβεί να διαβάσω κάποια κείμενα αγγλικών μέσων και να αναρωτιέμαι αν έχουμε οδηγήσει το ίδιο αυτοκίνητο (πέρα από το γεγονός ότι υπάρχουν βεβαίως και διαφορές στου περιβάλλον όπου οδηγούμε -δρόμοι- καιρικές συνθήκες κλπ.- που αναπόφευκτα δημιουργούν και διαφορές στις απαιτήσεις που έχουμε από τα αυτοκίνητα). Επιπλέον, το κοινό είναι αντίστοιχα εκπαιδευμένο και δεν παίρνει τοις μετρητοίς τα πολύ καυστικά σχόλια, αξιολογώντας τα με ψυχραιμία. Αντίθετα στην Ελλάδα (το έχω ζήσει επανειλημμένως στα 35 χρόνια που κάνω αυτήν τη δουλειά), μόλις η κριτική γίνει λίγο πιο έντονη, αρχίζουν οι υποψίες ότι «τα πήρες» από τους ανταγωνιστές για να «θάψεις» το αυτοκίνητο ή ότι «δεν σου έδωσε διαφήμιση η αντιπροσωπεία» και την εκδικείσαι (επειδή βεβαίως υπάρχουν και τέτοια φαινόμενα). Και αρχίζουν οι ειρωνικές επιστολές, οι διαμαρτυρίες κλπ. Έχει σημασία σε ποιο ακριβώς κοινό απευθύνεται ο καθένας, ο Έλληνας είναι πολύ καχύποπτος και οι εκφράσεις που χρησιμοποιεί κανείς έχουν μεγάλη σημασία. Επίσης, φεύγοντας από τους Άγγλους και πηγαίνοντας σε άλλες χώρες, από αυτές που έχουν αυτοκινητοβιομηχανία, διαπιστώνει κανείς μία προσπάθειας εύνοιας προς τα αυτοκίνητα που κατασκευάζονται εκεί και υπερτονισμού των μειονεκτημάτων των ανταγωνιστών τους. Μη νομίζετε ότι έξω είναι όλοι συνεπείς και αντικειμενικοί (πολλοί φυσικά είναι κι αυτό κανείς δεν μπορεί να το αρνηθεί)

Με αυτά δεδομένα, πρέπει βεβαίως να παραδεχτούμε ότι στην Ελλάδα υπάρχουν πολλά νοσηρά φαινόμενα εσκεμμένης και μη παραπληροφόρησης, στην πρώτη περίπτωση λόγω σκοπιμότητας υπέρ ή εναντίον μιας αντιπροσωπείας και στη δεύτερη λόγω άγνοιας και προχειρότητας. Γι' αυτό άλλωστε έγραψα και το σχετικό σχόλιο στο site, επειδή η κατάσταση έχει ξεφύγει από μερικούς, ξεπερνώντας τα όρια της γελοιότητας. Από την άλλη πλευρά, μη ξεχνάτε ότι τα τελευταία 10 τουλάχιστον χρόνια τα αυτοκίνητα έχουν εξελιχθεί θεαματικά, γιατί όλα δημιουργούνται αρχικά στον υπολογιστή, με αντίστοιχα software, οπότε φτάνουν στο 70-80% του επιδιωκόμενου αποτελέσματος κι από εκεί και πέρα η τεχνογνωσία του εκάστοτε κατασκευαστή (και φυσικά η τιμή του αυτοκινήτου, γιατί όσο ακριβότερο είναι τόσο λύνονται τα χέρια των μηχανικών) παίζει ρόλο μόνο για το υπόλοιπο. Στην ουσία δεν υπάρχουν πλέον κακά αυτοκίνητα, ιδιαίτερα με τα κριτήρια του μέσου χρήστη, αλλά κάποια που είναι καλύτερα από τα άλλα. Όπως επίσης υπάρχουν και διαφορές που προέρχονται από το είδος του κάθε αυτοκινήτου (μη ξεχνάτε ότι έχουν πολλαπλασιαστεί οι διάφορες κατηγορίες, με την προσθήκη πολυμορφικών, SUV, SUV κουπέ, 4θυρων κουπέ κλπ. σε πολλά διαφορετικά μεγέθη μάλιστα) οπότε η δική μας δουλειά είναι να πληροφορούμε το κοινό πιο αυτοκίνητα είναι κατάλληλο για κάθε χρήση. Σε ό,τι αφορά εμάς πάντως, αν μας παρακολουθείτε καθόλου θα έχετε διαπιστώσει ότι αναφέρουμε (και στο κείμενο και στα ΥΠΕΡ-ΚΑΤΑ) όλες τις αδυναμίες των αυτοκινήτων που δοκιμάζουμε (το μόνο που δεν μπορούμε να αξιολογήσουμε είναι φυσικά η αξιοπιστία, γιατί αυτό θέλει δοκιμή πολλών δεκάδων χιλιάδων χιλιομέτρων), ακόμα και των πιο ακριβών. Και δεν διστάζουμε πολλές φορές να πάμε ακόμα και κόντρα στο ρεύμα των καταναλωτών (που στην Ελλάδα παρασύρονται από τη «μόδα» όσο κανείς άλλος στον κόσμο), αναφέροντας π.χ. (και εξηγώντας γιατί) ότι για πολλούς δεν έχει νόημα η αγορά ντίζελ, ότι η αγορά αυτοκινήτων που «μοιάζουν με τζιπ» αλλά δεν έχουν τετρακίνηση είναι σε πολλές περιπτώσεις παράλογη κλπ. Έχουμε ήσυχη τη συνείδησή μας ότι κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν για να προσφέρουμε έγκυρη ενημέρωση στο κοινό (πάντα βεβαίως με τα δικά μας κριτήρια για τα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει ένα αυτοκίνητο στην Ελλάδα, που μπορεί να διαφέρουν από εκείνα άλλων, όπως συμβαίνει με όλα τα έντυπα και τους δημοσιογράφους του κόσμου)._Π.Φ.



  UP