ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το νέο Kia Picanto

Αποστολή στη Βαρκελώνη         ..:: Σαββάτο, 01 Απριλίου 2017 ::..
Μετά την παγκόσμια πρεμιέρα της 3ης γενιάς του μίνι της Kia στο πρόσφατο Σαλόνι Αυτοκινήτου στο Παρίσι, η κορεάτικη εταιρεία οργάνωσε στη Βαρκελώνη την πανευρωπαϊκή δημοσιογραφική παρουσίαση του νέου Picanto, με συμμετοχή και πολυμελούς ελληνικής αντιπροσωπείας (δείγμα της σημασίας που δίνει η ελληνική αντιπροσωπεία στο νέο μικρό μοντέλο της μάρκας). Η διάθεση του αυτοκινήτου στις ευρωπαϊκές αγορές θα ξεκινήσει σταδιακά από το τρέχον τρίμηνο, ενώ στην Ελλάδα αναμένεται στις αρχές του φθινοπώρου. Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία που μας ανέφεραν οι υπεύθυνοι της αντιπροσωπείας (ο τελικός τιμοκατάλογος δεν έχει ακόμα οριστικοποιηθεί) η τιμή του αυτοκινήτου στην Ελλάδα θα ξεκινάει από 10.300 ευρώ στη βασική έκδοση με τον ατμοσφαιρικό χιλιάρη κινητήρα και στάνταρ εξοπλισμό που θα περιλαμβάνει ESP, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα και ραδιο-CD. Επίσης με (πολύ σωστή) επιλογή της αντιπροσωπείας, στάνταρ στην ελληνική αγορά θα είναι και η ρεζέρβα, κάτι που δεν ισχύει για όλη την Ευρώπη. Η κλιμάκωση των τιμών θα φτάνει μέχρι τα 12.700 ευρώ για την έκδοση 1.2 GT line.


Οι Κορεάτες μαθαίνουν γρήγορα. Αν και άρχισαν να δραστηριοποιούνται στην κατασκευή αυτοκινήτων πιο αργά από τις παραδοσιακές μεγάλες δυνάμεις, κατάφεραν σε λίγες δεκαετίες να καλύψουν τη διαφορά που τους χώριζε από αυτές, με αποτέλεσμα σήμερα το γκρουπ Hyundai-Kia να συμπεριλαμβάνεται ανάμεσα στις μεγάλες δυνάμεις της αυτοκινητοβιομηχανίας, με προϊόντα που δεν υστερούν τεχνολογικά και ποιοτικά. Ιδιαίτερα εντυπωσιακή είναι η επίδοσή τους στον τομέα των μικρών αυτοκινήτων, με τα μίνι αυτοκίνητά τους, όπως το Picanto, να είναι ανάμεσα στα καλύτερα της κατηγορίας. Έχοντας καταφέρει κάτι τέτοιο, ήταν προφανές ότι για τη νέα γενιά του Picanto η Kia δεν θα άφηνε τίποτα στην τύχη. Και μόνο το γεγονός ότι το αυτοκίνητο βασίζεται σε μια νέα πλατφόρμα, που εξελίχθηκε ειδικά γι' αυτό και δεν θα χρησιμοποιηθεί και σε κάποιο μοντέλο της Hyundai (με την εξαίρεση μόνο του τμήματος με την πίσω ανάρτηση), δείχνει τη σημασία που δόθηκε στη δημιουργία ενός αυτοκινήτου που θα πρωταγωνιστήσει στην κατηγορία του. Με τη νέα πλατφόρμα το μεταξόνιο αυξήθηκε κατά 15 χιλιοστά, φτάνοντας πλέον τα 2.400 συνολικά, αν και το συνολικό μήκος του αυτοκινήτου δεν αυξήθηκε (παρ' ότι η πρώτη οπτική εντύπωση είναι ότι δείχνει μεγαλύτερο), παραμένοντας στα 3,596 μ., ώστε να διατηρηθεί η ευελιξία του στις αστικές συνθήκες.

Η αύξηση του μεταξονίου και η πιο αποτελεσματική διαχείριση του εσωτερικού είχαν ως αποτέλεσμα την βελτίωση των εσωτερικών χώρων, αλλά και μία σημαντική αύξηση του χώρου αποσκευών, από τα 200 στα 255 λίτρα (χωρητικότητα κορυφαία για την κατηγορία, που παραπέμπει σε σούπερ μίνι). Αυτή όμως είναι μόνο η μία πλευρά της βελτίωσης που έγινε σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Εξίσου σημαντική είναι η προσπάθεια που έγινε για τη βελτίωση της ακαμψίας του πλαισίου, της ποιότητας κατασκευής και υλικών (διαθέσιμα είναι ακόμα και δερμάτινα καθίσματα) και της ηχομόνωσης. Το αυτοκίνητο αναβαθμίστηκε συνολικά, προσφέρει πλέον πολύ μεγαλύτερες δυνατότητες εξατομίκευσης χάρη στη διευρυμένη παλέτα χρωμάτων εξωτερικά και εσωτερικά, ενώ προστέθηκαν βέβαια και οι τελευταίες τεχνολογικές καινοτομίες, με αιχμή του δόρατος τη νέα οθόνη αφής για το σύστημα "infotainment" στο κέντρο του ταμπλό (είναι στάνταρ από το δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού, που θα κοστίζει περίπου 1.000 ευρώ παραπάνω από το βασικό, σε συνδυασμό μάλιστα και με κάμερα οπισθοπορείας και συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto). Διαθέσιμα θα είναι ακόμα και αρκετά άλλα συστήματα άνεσης, διευκόλυνσης του οδηγού και ενίσχυσης της ασφάλειας, όπως πολυλειτουργικό τιμόνι, cruise control, σύστημα πλοήγησης, θερμαινόμενα καθίσματα, αισθητήρες παρκαρίσματος, αυτόματο φρενάρισμα αποφυγής εμποδίων στην πόλη κλπ., όπως και online υπηρεσίες ενημέρωσης, έτσι ώστε ο χρήστης του αυτοκινήτου να μην αισθάνεται ότι στις καθημερινές του μετακινήσεις στην πόλη στερείται των υπηρεσιών που θα του παρείχε ένα μεγαλύτερο αυτοκίνητο. Το σύστημα πλοήγησης θα προσφέρεται με 7 ετήσιες αναβαθμίσεις δωρεάν, χρονικό διάστημα που συμπίπτει και με τα 7 χρόνια εγγύησης που θα προσφέρει το Picanto, όπως και όλα τα Kia.
Στο λανσάρισμα του το νέο Picanto θα προσφέρεται με ένα νέο ατμοσφαιρικό χιλιάρη κινητήρα με 67 ίππους κι έναν επίσης ατμοσφαιρικό 1.2 με 84 ίππους, ενώ στο τελευταίο τρίμηνο του έτους θ' αρχίσει να προσφέρεται και μία υπερτροφοδοτούμενη έκδοση του χιλιάρη με ισχύ 100 ίππων. Όλοι οι κινητήρες θα συνδυάζονται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, ενώ ο 1.2 θα διατίθεται προαιρετικά και με αυτόματο κιβώτιο 4 ταχυτήτων (με επιπλέον κόστος περίπου 1.000 ευρώ). Επίσης, όπως συνηθίζει τελευταία η εταιρεία, στην προσπάθεια να καλύψει τις ανάγκες όσων επιθυμούν μια πιο «σπορτίφ» εικόνα για τα αυτοκίνητά τους, θα υπάρχει και μια έκδοση GT line, η οποία εκτός από τις αισθητικές διαφοροποιήσεις που τονίζουν τον σπορτίφ χαρακτήρα της, θα έχει και λίγο πιο σκληρά ελατήρια. Το τιμόνι είναι τώρα πιο γρήγορο από αυτό το προηγούμενου μοντέλου (2,8 στροφές από τέρμα σε τέρμα), ενώ ο κύκλος στροφής είναι πολύ μικρός (9,4 μ.) ενισχύοντας την ευελιξία στην πόλη. Τέλος, το ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 35 λίτρων, προσφέροντας μια πολύ ικανοποιητική αυτονομία με δεδομένη τη χαμηλή κατανάλωση του αυτοκινήτου.

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε το Picanto σε εκδόσεις και με τους δύο κινητήρες (1.0 και 1.2) και χειροκίνητο κιβώτιο, σε μικτή διαδρομή που περιλάμβανε αστικές συνθήκες, αυτοκινητόδρομο και ορεινό επαρχιακό δρόμο. Η πρώτη εντύπωση είναι ότι η ποιότητα του αυτοκινήτου είναι πράγματι αναβαθμισμένη. Προφανώς τα πλαστικά στο εσωτερικό είναι σκληρά, όπως συνηθίζεται στην κατηγορία, αλλά η κατασκευή είναι γεροδεμένη, η συναρμογή σωστή και ο διάκοσμος προσεγμένος, δημιουργώντας έτσι ένα πολύ ευχάριστο περιβάλλον. Οι χώροι είναι πράγματι πολύ καλοί για μικρό αυτοκίνητο και η μεγάλη διαδρομή των εμπρός καθισμάτων επιτρέπει να κάθονται μπροστά με άνεση ακόμα και πολύ ψηλοί επιβάτες (κάτι που διαπιστώσαμε στη πράξη, αφού ο συνάδελφος με τον οποίο βρεθήκαμε μαζί στο αυτοκίνητο είναι 1,92 μ. και βόλεψε χωρίς το παραμικρό πρόβλημα... τα πόδια και το κεφάλι του). Το νέο πλαίσιο με τις επανασχεδιασμένες αναρτήσεις προσφέρει πραγματικά πολύ καλή ποιότητα κύλισης, ενώ πολύ ικανοποιητική για μίνι αυτοκίνητο είναι και η άνεση και μόνο στις απότομες εγκάρσιες ανωμαλίες καταλαβαίνεις ότι οδηγείς ένα μίνι αυτοκίνητο με ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Πολύ καλή είναι η ισορροπία που προσφέρει το τιμόνι ανάμεσα στην καλή αίσθηση και την ανάγκη να μην είναι πολύ βαρύ στους ελιγμούς μέσα στην πόλη, ενώ η ηχομόνωση είναι επίσης σημαντικά βελτιωμένη (με τον 4κύλινδρο 1.2 να είναι πιο ήσυχος από τον 3κύλινδρο χιλιάρη). Η οδική συμπεριφορά εκτός πόλης είναι χωρίς εκπλήξεις, με σταθερότητα στην ευθεία, αρκετά καλή κατευθυντικότητα, προοδευτική υποστροφή στην πίεση και λογικές κλίσεις στις στροφές με δεδομένη τη μαλακή ρύθμιση των αναρτήσεων. Από τους δύο κινητήρες θα λέγαμε ότι ο χιλιάρης μας ικανοποίησε περισσότερο για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου, γιατί συνδυάζεται με πιο κοντές σχέσεις στο κιβώτιο, με αποτέλεσμα να είναι σβέλτο στην κίνηση το αυτοκίνητο και μην υστερεί από το 1.2 στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, αλλά μόνο ψηλά, όπου βέβαια ο μεγαλύτερος κινητήρας έχει να προσφέρει κι άλλη δύναμη όταν ο μικρός «τελειώνει». Επίσης το κιβώτιο του 1.0 (που είναι διαφορετικό) έχει καλύτερη αίσθηση από αυτό του 1.2, που είναι εύχρηστο μεν, αλλά πιο «χαλαρό» στο κούμπωμα των ταχυτήτων. Μάλλον το χιλιάρι, λοιπόν, ευνοείται στην πόλη και το 1.2 ενδείκνυται μόνο για όσους σκοπεύουν να βγαίνουν και εκτός αστικού περιβάλλοντος. Συνολικά, το αυτοκίνητο είναι πράγματι από τα κορυφαία της κατηγορίας και δικαίως οι άνθρωποι της Kia τρέφουν μεγάλες προσδοκίες γι' αυτό.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP