ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Mercedes GLC Coupe - 250

Κεφαλογυριστής!         ..:: Σαββάτο, 25 Μαρτίου 2017 ::..

Η «κουπέ» έκδοση της νέας γενιάς του μεσαίου αυτοκινήτου ελεύθερου χρόνου της Mercedes τραβάει τα βλέμματα στο πέρασμά της, προσφέροντας κατά τα άλλα την ίδια άνεση, λειτουργικότητα και ποιότητα με την GLC, αλλά και πολύ καλές επιδόσεις χωρίς υπερβολική κατανάλωση, χάρη στον εξαιρετικό 2λιτρο βενζινοκινητήρα τούρμπο και το νέο αυτόματο εννιάρι κιβώτιο

Τα αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου με αμαξώματα «4θυρου κουπέ» (όσο κι αν φαίνεται αντιφατικός αυτός ο συνδυασμός!) που άρχισαν πριν μερικά χρόνια να παρουσιάζουν οι "premium" κατασκευαστές, έχουν αποκτήσει ένα αρκετά μεγάλο κοινό και φαίνεται πως έχουν κατακτήσει μία σταθερή θέση στη γκάμα των εταιρειών. Η επιτυχία τους μάλιστα οδήγησε και στην επέκταση αυτής της επιλογής και σε μικρότερες κατηγορίες. Σε αυτήν ακριβώς την σχεδιαστική φιλοσοφία βασίζεται η GLC Coupe, ένα τετράθυρο υπερυψωμένο αυτοκίνητο μήκους 4,73 μ. βασισμένο στη GLC, με κεκλιμένο αμάξωμα στο πίσω μέρος που θυμίζει τη γραμμή των κουπέ. Ο πιο «σπορτίφ» χαρακτήρας του σε σχέση με τη GLC, τονίζεται κι από κάποιες διαφορετικές επιλογές στις ρυθμίσεις του, από την άλλη πλευρά όμως δεν απεμπολεί και κάποιες εκτός δρόμου δυνατότητες που μπορεί να προσφέρει το υπερυψωμένο πλαίσιο στο οποίο βασίζεται και γι' αυτό όλες του οι εκδόσεις είναι τετρακίνητες.

Εσωτερικό
Η συγγένεια με τη GLC είναι προφανής ακόμα περισσότερο στο εσωτερικό και το αυτοκίνητο προσφέρει αντίστοιχα μεγάλους χώρους, που φιλοξενούν πολύ άνετα 4 άτομα. Λίγο μικρότερος της GLC, αλλά και πάλι μεγάλος είναι ο χώρος αποσκευών, με χωρητικότητα που φτάνει τα 500 λίτρα. Κάτω από το δάπεδό του υπάρχει και αρκετός (ακανόνιστος) χώρος για μικροπράγματα, εκεί που θα ήταν η ρεζέρβα (που δεν υπάρχει). Αρκετοί είναι επίσης και οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό, κάτι σημαντικό κατά τη γνώμη μας σ' ένα αυτοκίνητο με «περιπετειώδη» χαρακτήρα, όπως είναι τα αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου, έστω και με κουπέ αμάξωμα! Κορυφαία είναι φυσικά η ποιότητα κατασκευής και υλικών, ενώ πολύ καλή είναι και η θέση οδήγησης, με πολλές ρυθμίσεις για κάθισμα και τιμόνι, που επιτρέπουν να βρεις με ακρίβεια τη θέση που σε βολεύει. Μόνο που το μικρό πίσω παρμπρίζ, σε συνδυασμό και με τις κεκλιμένες και κάπως φαρδιές κολόνες, περιορίζει την ορατότητα προς τα πίσω (ευτυχώς που είναι στάνταρ η κάμερα οπισθοπορείας). Θα παρατηρήσουμε επίσης ότι το σύστημα πλοήγησης δίνει τις οδηγίες στα αγγλικά, με πολύ... περίεργη προφορά για τα ονόματα των ελληνικών δρόμων, που δυσκολεύει την κατανόησή τους. Είναι κάτι που πρέπει να δει η Mercedes, από τη στιγμή που υπάρχουν πλέον μέχρι και σούπερ μίνι στο ένα τέταρτο της τιμής του συγκεκριμένου αυτοκινήτου, που έχουν συστήματα πλοήγησης με οδηγίες στα ελληνικά. Η τιμή της GLC Coupe 250 ξεκινάει από 61.780 ευρώ (38.042 κόστος εταιρείας και όλα τα υπόλοιπα φόροι, για να μη ξεχνιόμαστε!) με ένα πολύ πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, στο οποίο περιλαμβάνονται στάνταρ το ESP, σύστημα ελέγχου έντασης προσοχής οδηγού, 7 αερόσακοι, κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι, αναδιπλούμενοι και θερμαινόμενοι καθρέφτες, αυτόματη αντιθαμβωτική λειτουργία καθρεφτών, cruise control, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, ηλεκτρική ρύθμιση ύψους και κλίσης καθισμάτων, αυτόματη λειτουργία πόρτας χώρου αποσκευών, κάμερα οπισθοπορείας, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με θύρα USB, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, υπολογιστής ταξιδιού, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop κλπ.
Το εσωτερικό του αυτοκινήτου είναι ευρύχωρο, λειτουργικό και εξαιρετικά ποιοτικό
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο 2λιτρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας άμεσου ψεκασμού, με τεχνολογία στρωματοποιημένης καύσης φτωχού μίγματος για μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων, αποδίδει 211 ίππους και είναι ένας από τους κορυφαίους της κατηγορίας του. Εξαιρετικά εύστροφος, με σχεδόν «ηλεκτρική», απόλυτα γραμμική λειτουργία, με μεγάλη ισχύ και ροπή (η μέγιστη τιμή της οποίας αρχίζει να αποδίδεται μόλις στις 1.200 στροφές και διατηρείται σταθερή μέχρι τις 4.000), κινεί με τη μεγαλύτερη ευκολία το μεγάλο αυτοκίνητο. Προσφέροντας έτσι πραγματικά πολύ καλές επιδόσεις (η Mercedes αναφέρει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 7,3''), με την αντίστοιχη ασφάλεια που αυτό συνεπάγεται για τα προσπεράσματα. Η συνεργασία του με το εξαιρετικό νέο αυτόματο εννιάρι κιβώτιο 9-Gtronic της Mercedes (που προσφέρει και τη δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών) είναι πολύ καλή και είναι προφανές ότι ένας τόσο μεγάλος αριθμός σχέσεων στο κιβώτιο βοηθάει στην καλύτερη δυνατή αξιοποίηση των δυνατοτήτων του κινητήρα. Η κατανάλωση είναι φυσικά αυξημένη σε ένα τόσο μεγάλο και βαρύ αυτοκίνητο στην πόλη, φτάνοντας εύκολα τα 13 λίτρα/100 χλμ. (μια τιμή που βεβαίως πριν 10 χρόνια μπορούσε να χαρακτηρίζει ένα δίλιτρο ατμοσφαιρικό σεντάν της μεσαίας κατηγορίας με 150 ίππους!), ενώ στον ανοιχτό δρόμο πέφτει αρκετά και μπορεί να συγκρατηθεί στο ταξίδι κάτω από τα 9 λίτρα αν οι ταχύτητες παραμένουν στα όρια της νομιμότητας!

Οδηγώντας
Στη σημερινή εποχή με τα εξελιγμένα ηλεκτρονικά συστήματα, κανείς προφανώς δεν μπορεί να υποθέσει ότι ένα τετρακίνητο αυτοκίνητο, ακόμα και «τύπου τζιπ», δεν θα έχει απολύτως ασφαλή και εύκολα ελεγχόμενη συμπεριφορά. Προφανώς, λόγω του χαρακτήρα του αυτοκινήτου και της γενικότερης επιλογής της Mercedes να δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην άνεση, η GLC Coupe δεν έχει σπορτίφ χαρακτήρα (παρ' όλο που σε σύγκριση με τη GLC έχει λίγο πιο γρήγορο τιμόνι, με διαφορετική, πιο «σπορτίφ» ρύθμιση της υποβοήθησης), αλλά μια πολιτισμένη και προβλέψιμη συμπεριφορά με προοδευτική υποστροφή στα όρια της πρόσφυσης και κάποιες κλίσεις στις στροφές, που δεν θα προβληματίσει ποτέ και δεν θα δυσκολέψει τον οδηγό στον έλεγχό της. Η τετρακίνηση άλλωστε παίζει το ρόλο της στη βελτίωση της ακρίβειας της τροχιάς που ακολουθεί το αυτοκίνητο, το κράτημα είναι καλό και η σταθερότητα στις ευθεία και τις γρήγορες καμπές εξαιρετική. Τα κορυφαία φρένα ενισχύουν το αίσθημα ασφάλειας που προσφέρει η GLC, ενώ το τιμόνι έχει ικανοποιητική αίσθηση όταν επιλέξεις τη σπορ ρύθμιση στο σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, αλλά έχει μέτρια επαναφορά, μια πάγια επιλογή της Mercedes στα αυτοκίνητά της. Η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή, όπως και η άνεση (με τα δεδομένα των αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου).

Σε ό,τι αφορά την εκτός δρόμου κίνηση, η απόσταση από το έδαφος είναι αυξημένη σε σχέση με τα «καθημερινά» αυτοκίνητα τύπου σεντάν, χάτσμπακ κλπ., αλλά κάπως μικρότερη απ' αυτήν της GLC, η οποία επίσης είναι μικρότερη σε σχέση με την τελευταία γενιά της GLK. Δεν μιλάμε λοιπόν για ένα «πραγματικό» εκτός δρόμου, σίγουρα όμως η GLC Coupe έχει μεγαλύτερες δυνατότητες για κίνηση εκτός δρόμου σε σχέση με ένα κοινό αυτοκίνητο, καθώς μάλιστα εκτός από την αυξημένη απόσταση από το έδαφος, έχει σύστημα τετρακίνησης κι ένα αυτόματο κιβώτιο με μεγάλο αριθμό ταχυτήτων. Καλύπτει λοιπόν τις ανάγκες των περισσότερων οδηγών, που απλώς θέλουν να κινηθούν σ' ένα χωματόδρομο προς μια μία παραλία, σε ένα χιονισμένο δρόμο του χειμώνα κλπ.
YΠEP
- Κινητήρας
- Επιδόσεις
- Τετρακίνηση στάνταρ
- Άνεση για "SUV"
- Ποιότητα
- Κιβώτιο
- Φρένα
- Εξοπλισμός
KATA
- Μέτρια επαναφορά τιμονιού
- Περιορισμένη ορατότητα προς τα πίσω
- Έλλειψη ρεζέρβας
Ο εξαιρετικός κινητήρας προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις και η συμπεριφορά του αυτοκινήτου στην άσφαλτο είναι ασφαλής και χωρίς εκπλήξεις
Συμπέρασμα
Αν κρίνουμε από τα κεφάλια που γύριζαν στο πέρασμα του αυτοκινήτου όταν το οδηγούσαμε και το γεγονός ότι το κοιτούσαν ακόμα και γυναίκες, πράγμα γενικά σπάνιο με τα αυτοκίνητα (υπήρξαν μάλιστα και δύο άγνωστες κυρίες που μας ρώτησαν λεπτομέρειες για το αυτοκίνητο, αφού πρώτα το στόλισαν με ένα σωρό υπερθετικά, πράγμα ακόμα πιο σπάνιο!), μάλλον η Mercedes έκανε διάνα. Γιατί είναι προφανές ότι, έχοντας ήδη τη GLC για όσους ενδιαφέρονται για ένα μεσαίο "SUV" πολυτελείας, η GLC Coupe δημιουργήθηκε για αυτούς που δίνουν ακόμα μεγαλύτερη σημασία στην εμφάνιση και δεν αρκούνται μόνο στο κύρος που προσφέρει το σήμα με το αστέρι και στην τεχνολογία που αυτό εγγυάται. Το αυτοκίνητο είναι ούτως η άλλως πολύ καλό λειτουργικά, γρήγορο, ασφαλές, ευρύχωρο και κορυφαίο ποιοτικά, αλλά πέρα απ' όλα αυτά, εκείνο που είναι σίγουρο είναι ότι κάνει και με το παραπάνω την εντύπωση που επιδιώκει!
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.mercedes-benz.gr


  UP