ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Seat Toledo - 1.4 TDI

Πιο κοντά στο λαό!         ..:: Σαββάτο, 25 Μαρτίου 2017 ::..

Ακόμα πιο προσιτό γίνεται το με την προσθήκη του ντίζελ 1.4 στη γκάμα του, διατηρώντας στο ακέραιο τα «οικογενειακά» του πλεονεκτήματα, χώρους, άνεση, λειτουργικότητα, προσεγμένη κατασκευή και φυσικά την πολύ προσιτή τιμή του

Η ιστορία του Toledo πέρασε μέσα από χίλια κύματα, αν κάποιος έχει την όρεξη να ανατρέξει στο παρελθόν. Και τι δεν σκαρφίστηκαν τότε οι άνθρωποι της Seat προκειμένου να το καταστήσουν ελκυστικό. Στο πέρασμα του χρόνου, η σκέψη ωρίμασε, όλοι συνειδητοποίησαν πως το Toledo δεν θα γίνει ποτέ το «φαντεζί» αυτοκίνητο που θα λειτουργήσει ως κράχτης της ισπανικής φίρμας. Αυτή είναι και η σημερινή επιτυχημένη συνταγή. Κλασική φόρμα τριών όγκων, περιορισμένο κόστος κατασκευής, ευρύχωρο όσο δεν παίρνει, μαζί με μια «ανθρώπινη» τιμή και να η επιτυχία από εκεί που δεν το περιμένεις. Αυτό δεν θέλει ο οικογενειάρχης; Είναι τόσο στοχευμένη ως υλοποίηση, που δεν χρειάστηκε καν να επιστρατευθεί κάποια μεγαλύτερη πλατφόρμα από την τροποποιημένη του Ibiza (έτσι ερμηνεύεται το κάπως στενό εσωτερικό πλάτος). Η προσθήκη μάλιστα του 1.4 TDI των 90 ίππων στη γκάμα ταιριάζει γάντι στο "low cost" προφίλ του ισπανικού σεντάν.

Εσωτερικό
Μέσα στο Toledo, η εικόνα είναι η ίδια με πολλά καλοφτιαγμένα αυτοκίνητα του γερμανικού ομίλου, αλλά και συνυφασμένη με τη φινετσάτη σφραγίδα των Ισπανών. Τα υλικά δείχνουν καλά μονταρισμένα μεταξύ τους (τα πλαστικά είναι βεβαίως σκληρά), με πολύ καλή συναρμογή. Ο διάκοσμος μπορεί να χαρακτηριστεί προσεγμένος, σχεδόν στα όρια του πολυτελούς. Η πρακτικότητα επιβεβαιώνεται και ενισχύεται με τους πολλούς χώρους για μικροπράγματα που υπάρχουν στο χώρο των επιβατών, (έστω κι αν οι θήκες είναι μικρές εμπρός), μέχρι τις θήκες και στις πίσω πόρτες, ολοκληρώνοντας την εικόνα ενός αυτοκινήτου-εργαλείου που ανταποκρίνεται απόλυτα στις ανάγκες της σημερινής πραγματικότητας. Αντίστοιχα ιδανική είναι και η εικόνα της εργονομίας. Η θέση οδήγησης ικανοποιεί απόλυτα, οι ρυθμίσεις του καθίσματος και του τιμονιού είναι αρκετές, αποκλείεται να μη βρει ο οδηγός με ακρίβεια τη θέση που τον βολεύει, η ορατότητα προς τα όργανα είναι πλήρης και οι διακόπτες και τα χειριστήρια είναι εύχρηστα, όπως σε όλα τα αυτοκίνητα του γερμανικού γκρουπ. Εκείνο που δεν μας άρεσε τόσο, είναι οι μικρών διαστάσεων αεραγωγοί στο ταμπλό, που σε αναγκάζουν να αυξήσεις την ένταση του κλιματισμού με το παραμικρό.

Η πρακτικότητα ενισχύεται καθοριστικά κυρίως από τους διαθέσιμους χώρους. Το Toledo προσφέρει κατ' αρχάς γενναιόδωρους χώρους (μεταξόνιο 2,6 μέτρα) για 4 έως και 5 εύσωμα άτομα, τα οποία έχουν αρκετό «αέρα» για τα πόδια και το κεφάλι τους, κάτι που σήμερα είναι απολύτως απαραίτητο σε μια οικογένεια. Έπειτα, διαθέτει έναν εξαιρετικά πρακτικό χώρο αποσκευών, που είναι όλα τα λεφτά σ' αυτό το αυτοκίνητο, καθώς θυμίζει... γκαρσονιέρα (η χωρητικότητά του είναι 550 λίτρα και η εκμετάλλευσή του άριστη). Πρόκειται για έναν εξαιρετικά πρακτικό χώρο αποσκευών, τον καλύτερο ίσως που προσφέρεται σήμερα σε μεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο, με κανονικό σχήμα, χαμηλό κατώφλι φόρτωσης και τεράστιο άνοιγμα από την πόρτα. Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από τα 15.550 ευρώ με πολύ καλό βασικό εξοπλισμό που περιλαμβάνει όλα τα απαραίτητα, ενώ στις πιο ακριβές εκδόσεις ο πλούσιος εξοπλισμός εξασφαλίζει μεγαλύτερη πολυτέλεια. Ο εξοπλισμός της βασικής έκδοσης περιλαμβάνει ESP, 6 αερόσακους, κλιματισμό, εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικούς θερμαινόμενους καθρέπτες, κεντρικό κλείδωμα θυρών με τηλεχειρισμό, ηχοσύστημα και προβολείς ομίχλης.
Σκληρά πλαστικά αλλά με πολύ καλή συναρμογή, κάπως μουντή εικόνα στην καμπίνα, αλλά οι χώροι επιβατών-αποσκευών τινάζουν όντως την μπάνκα στον αέρα
Κινητήρας-κιβώτιο
Όταν θέσαμε τον κινητήρα σε λειτουργία, έτσι όπως δούλευε κρύος, μας δημιούργησε αρχικά κάποια αρνητική προδιάθεση, κυρίως με τον τραχύ έντονο ήχο. Όταν όμως η θερμοκρασία του έφτασε στο επιθυμητό επίπεδο και χρειάστηκε να βγούμε απευθείας στον αυτοκινητόδρομο με σχετική ροή κίνησης, μας κέρδισε κατά κράτος. Οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις του μας επέτρεπαν να προσπερνάμε σαν σταματημένα προπορευόμενα αυτοκίνητα και μάλιστα υψηλού κυβισμού, χωρίς να επιλέξουμε μικρότερη σχέση στο 5άρι (μακρύ σε κλιμάκωση) κιβώτιο. Ο 1.4 TDI συγκαταλέγεται ανάμεσα στους πιο σύγχρονους κινητήρες του VW Group. Είναι 3κύλινδρος κατασκευασμένος εξολοκλήρου από κράμα αλουμινίου, ώστε να έχει χαμηλό βάρος. Χρησιμοποιεί σύγχρονες τεχνολογίες, όπως τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, άμεσο ψεκασμό μέσω common rail και έξυπνη διαχείριση κυκλωμάτων λίπανσης και ψύξης, προκειμένου να ελαχιστοποιούνται οι απώλειες ισχύος. Με μέγιστη ισχύ 90 ίππους και μέγιστη ροπή 23,4 kgm από χαμηλά, καταφέρνει να προσφέρει αξιοπρεπείς επιδόσεις παρά τα 1.200 kg του απόβαρου. Η γεμάτη ροπή του ντίζελ καλύπτει αρκετά από τα κενά. Όσο ζεις μαζί του, μαθαίνεις να εκμεταλλεύεσαι περισσότερο αυτό το εύρος ζωντανής απόδοσης και τελικά κινείσαι πιο γρήγορα απ' ό,τι περιγράφει η ονομαστική ισχύς. Όλα αυτά με τον δείκτη καυσίμου κολλημένο χαμηλά, λες και έπαθε... αγκύλωση, (με τα βίας 6 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα).

Οδηγώντας
Στο δρόμο, οι ρυθμίσεις στην ανάρτηση, το καλό πλαίσιο (επιμηκυμένη εκδοχή από το πλαίσιο των Ibiza, Fabia και Polo) και η συνολική αρχιτεκτονική επιτρέπουν στους επιβάτες να αισθάνονται ασφάλεια και άνεση. Το Toledo δεν θα προδώσει τις προσπάθειες του οδηγού, ακόμα και αν αυτές ξεπερνούν το χαρακτήρα του. Το κράτημα είναι καλό παρά τις κλίσεις του αμαξώματος στις καμπές και η πρόσφυση δεν θα χαθεί τόσο γρήγορα, όσο αρχικά υπολόγιζες. Η απόκριση από τα χειριστήρια βρίσκεται στο μέσο όρο. Ο επιλογέας είναι πολύ δεκτικός, το τιμόνι άμεσο σε αίσθηση με σχετικά καλή ακρίβεια (κάπως επιπόλαιο στις μικρές ταχύτητες), ενώ τα φρένα σταματούν το αυτοκίνητο τη στιγμή που πρέπει. Η αντίδραση στην υπερβολή είναι μια προειδοποιητική αύξηση της τροχιάς, εύκολα αντιμετωπίσιμη ακόμη και από τον αρχάριο οδηγό (υπάρχουν πάντα και τα ηλεκτρονικά βοηθήματα). Από εκεί και πέρα, στον αυτοκινητόδρομο το Toledo με το μεγάλο μεταξόνιο ταξιδεύει υποδειγματικά, με άνεση μεγαλύτερου αυτοκινήτου και κύλιση φτιαγμένη για τους επιβάτες. Είναι σαφές από την πρώτη κιόλας επαφή, πως έχει γίνει εξαιρετική δουλειά στους τομείς της ακαμψίας του πλαισίου, αλλά και της μόνωσης από εξωτερικούς θορύβους.
YΠEP
- Τεράστιοι χώροι
- Άνεση
- Σχέση αξίας-τιμής
- Κατανάλωση
- Ρεπρίζ
KATA
- Μικροί αεραγωγοί
- Τραχύτητα κινητήρα
Ιδιαίτερα σβέλτο στις επιταχύνσεις εν κινήσει, άνετο, αλλά κυρίως αξιόπιστο σε ότι έχει να κάνει με την ασφάλεια και τον οικογενειακό προσανατολισμό
Συμπέρασμα
Ένα τίμιο οικογενειακό αυτοκίνητο με την παλιά καλή κλασική έννοια του όρου, χωρίς εξάρσεις και στοιχεία εντυπωσιασμού. Πρακτικό, ευρύχωρο και προσιτό οικονομικά (σε κτήση και κατανάλωση), με τον σωστό κινητήρα, απευθύνεται κυρίως σε συνειδητοποιημένο κοινό, μακριά από μόδες και τάσεις της εποχής. Σε αυτόν δηλαδή που μπορεί να ζήσει (και δεν θα ενοχληθεί) με την αίσθηση του αναγκαίου.
Γιάννης Τσιρογιάννης

Επίσημο Site http://www.seat.gr


  UP